Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: A6 2.7 met trekcaravan

  1. #1

    Standaard A6 2.7 met trekcaravan

    Heb de wagen nog niet zolang, nu een goei 6000km's meegereden en al verschillende keren de caravan achter gehangen en moet zeggen wel leuk om mee te rijden.

    Het is wel zo dat als je de tiptronic zelf laat schakelen dat hij iets te snel schakelt voor vlot te kunnen vertrekken.

    Dus ik schakel zelf en dat gaat een pak vlotter

    Vroeger trok ik dezelfde caravan met een skoda octavia combi en dat was het toch niet hoor, nu met deze wagen die een pak zwaarder is en dus nu meer controle over de caravan heeft dan vroeger is het wel aangenaam rijden.

    En dan heb je die quattro nog wat zeer voordelig is op de kamping zelf he.
    Geen slipsporen meer omdat de wagen eigenlijk te weinig grip heeft!

    Dit was ook reden dat ik een quattro heb gekozen ipv een voorwiel aangedreven audi!

    Het verbruik daarintegen, maar ja we zijn dan toch weer weg he

    De wegklapbare trekhaak is ook een mooi gegeven, komt zo uit het fabriek en moet zeggen knap, als je de stekker insteekt van de caravan dan schakelt hij automatisch de parkeer sensoren uit en laat hij dat op de display zien, de mistlichten van de wagen gaan niet aan maar wel van de caravan of andere aanhangwagen natuurlijk.
    Echt knap staaltje techniek!

    In den beginne had ik wel wat schrik van maar dat was zeker niet nodig!

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.237
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Wordt volgens mij ook op diverse topic's aangeraden om zelf te schakelen als er iets achter hangt, dit ivm het mogelijk veelvuldig op en neer schakelen van de bak.

    Nog 5 weken, dan gaan wij ook................Kroatie is het doel.

    Groeten

    Freek123

  3. #3

    Standaard

    Nog 2weken en dan Italie, Gardameer

  4. #4

    Standaard

    Nog 6 weken en dan waarschijnlijk zuid spanje, maar helaas zonder audi. De audi wordt omstreeks de vakantie in elkaar gezet..... Dus na de vakantie ophalen.

    Is het standaard dat de trekhaak zou wordt aangesloten, mistlampen, auto uitschakeling van parkeersensoren. Bij mijn volkswagen was dit ook zo aangesloten. Ik heb nu een tijdelijke auto (jap), daar werd raar in de garage gekeken, toen ik aangaf dat dit allemaal automatisch kan.
    Audi A3 Sportback 2.0TDI S-Tronic

  5. #5

    Standaard

    ja dat is standaard zo, ik heb de trekhaak bij de bestelling van de auto als optie genomen. Komt dus zo uit fabriek met ingebouwde trekhaak.

    Want ik geloof dat je radiator ook vergroot, maar dat weet ik niet meer zeker!
    Omdat je auto meer kracht moet leveren in de bergen en met een aanhanger ziet hij ook meer af natuurlijk.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.237
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Bij onze A6 heb ik eea laten checken, is namelijk een automaat. Hier zit een extra oliekoeler in geinstalleerd.
    Wel zo fijn.........

  7. #7

    Standaard

    De trekhaak voor mijn leaseauto heb ik affabriek besteld, maar deze wordt gewoon door de dealer er onder gezet. Waarschijnlijk is dit een centen kwestie tussen dealer en leasemaatschappij.

    Worden bij montage van trekhaak automatisch aanpassingen gedaan? Ik heb namelijk ook een automaat besteld (A3 SB 2.0TDI S-tronic)

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.237
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Geen idee, aan je dealer vragen ?

    Oliekoeler / PDC-uitschakelen / mistlicht uitschakelen van auto als er iets aan je trekhaak hangt.

    Groeten


    Freek123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •