Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: A6 2.0 TFSI weg

  1. #1
    Vanaf 2008 A4 Avant A6 Turbo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    760
    Kudos
    0

    Standaard A6 2.0 TFSI weg

    Vandaag mijn A6 2.0 TFSI achtergelaten bij de dealer.
    Kan nu niet slapen door het warme weer. Of is het toch verdriet door het afscheid van een mooie auto?

    De A6 heb ik bijna 1,5 jaar gehad, maar door het vele reizen ben ik genoodzaakt om voor een diesel te gaan kiezen. Bij aanschaf van deze auto werkte ik gewoon thuis, maar vanaf dit jaar ben ik veel meer kilometers gaan maken. Heb er in deze 1,5 jaar tijd 65.500 km op gezet.
    Veel plezier gehad aan deze auto en zakelijk gezien heeft het een zeer goed representatief voorkomen.

    De auto reed soepel door de turbomotor. Vaak op het forum gelezen dat mensen zo hun twijfels hebben over het vermogen in combinatie met de grote wagen. Ik had er zelden last. Voor een sprintje van 0 -100 km/u in iets meer dan 8 seconden heb ik mij nooit hoeven schamen.
    Tussenacceleraties waren geen probleem, mits het toerental boven de 2.000 toeren was.

    De auto lag daarnaast door het bredere rubber (245/45/17) heel goed op de weg.

    Waren er mankementen?
    Ja, door alle electronica ben ik wel eens teruggegaan naar de dealer.
    - CD-Navigatie deed het opeens niet meer. Door een update heb ik er daarna geen last meer van gehad.
    - Daarna het volgende probleem: tijdens het luisteren opeens een hard knisperend geluid. Het best te omschrijven alsof je een LP aan het beluisteren ben en er iemand een zwaai aan de naald geeft. Na controle door de dealer bleek de Bluetooth-module niet meer te werken.
    Vraag mij niet om de relatie tussen de bluetooth-module en de muziekinstallatie, maar na vervanging van deze module werkte het weer goed.
    Deze problemen allemaal verholpen onder garantie. Veel lof voor mijn dealer in Breda. Goede service en bereidwillig om zelfs tegen sluitingstijd even het hierboven beschreven probleem te analyseren.

    Gelukkig heeft mijn auto mij nooit langs de kant laten staan.

    Daarnaast een redelijk hoog verbruik van motorolie. In het begin was dat 1 liter op 5.000 km. Na de eerste onderhoudsbeurt was het ongeveer 1 liter op 7.000-8.000 km.

    Maar dit waren kleinigheden. Het plezier en de mooie verschijning zijn voor mij veel zwaarwegender.
    Ik kijk daarom terug op een mooie tijd en heb nu weer een Audi besteld.
    Het leven is tekort om Audiloos door te gaan.

  2. #2

    Standaard

    Rest ons de vraag ... wat voor een?!


    Dat hoge olieverbruik schijnt wel normaal te zijn bij nieuwe auto's hooor, mijn Skoda lustte ook een flinke druppel...
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  3. #3

    Standaard

    Zonde van je mooie auto, maar begrijp dat wel.

    Maar inderdaad zoals mijn voorganger al schreef, welke heb je dan besteld? Welk type en motor? 2.0 of 3.0 TDI ?

    Verkijk je er niet op want een 2.0TDI reed heerlijk, was zuinig en er zat pit in.

    Nog een tip: Als de auto er is, ga hem zelf halen in Ingolstadt want de Neuabholung daar is voor een liefhebber een waar feest.

    NB. Ik heb nu met mijn nieuwe B8 3.2 V6 in 2 maanden, na 7000km rijden, 0.3 liter longlife olie verbruikt, dat is dus erg netjes. Nu verbruikt hij opeens géén druppel olie meer. Mijn A4 B7 2.0TDI die ik 15 maanden heb gehad en waar ik ruim 23000km mee heb gereden die heeft nooit een drup olie verbruikt. Het kan dus wel.
    Quattro Rulez ! Autoliefde roest niet.

  4. #4
    Vanaf 2008 A4 Avant A6 Turbo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    760
    Kudos
    0

    Standaard

    Is een A4-Avant geworden met 2.0 TDI. Deze auto zal ik nog wel in de showroom voorstellen met vermelding van meebestelde accesoires.
    Verwachte levertijd eind september.

    @ Lolsmurf:
    Heb wel afhalen bij de fabriek overwogen, maar mijn vrouw is nu hoogzwanger en als het goed is, is ze tegen die tijd bevallen.
    Heb helaas niet de tijd om zo'n rit in te plannen.
    Volgende keer beter.
    Dan gaan fototoestel, bijbehorende lenzen en flitser mee voor een fotoshoot, zoals al die mooie foto's van jou en muizenissen. :-D
    Het leven is tekort om Audiloos door te gaan.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •