Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 61 tot 72 van de 72

Onderwerp: proefrit in de Q5 2.0 tfsi

  1. #61
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard

    Ik kan de Q5 nog steeds geen bijzondere auto noemen. De voorkant is de saaiste van de Audi range en een midi-SUV is in het algemeen 'van alles een beetje' en blinkt nergens in uit. Niet ruimer dan een A6 Avant, niet sportiever dan een A4 en niet beter in het terrein dan een Tiguan.

    Ik hoop voor Audi dat emotie nog altijd blijft gelden bij de aanschaf van een auto, want anders kan het nog wel eens moeilijk de prijzen te handhaven.

  2. #62
    haroldv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    1.308
    Kudos
    1

    Standaard

    een SUV wil rijder zoekt een 'dikke, vette' auto, mijn inziens komt de Q5 klein over, ondanks dat hij schijnbaar groter is dan een X3.
    Ook in het echie, lijkt hij het formaat van een Tiguan te hebben.
    Assumption is the mother of all fuckups.

  3. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door haroldv Bekijk Berichten
    een SUV wil rijder zoekt een 'dikke, vette' auto, mijn inziens komt de Q5 klein over, ondanks dat hij schijnbaar groter is dan een X3.
    Ook in het echie, lijkt hij het formaat van een Tiguan te hebben.

    Ik vind hem precies goed. Niet te groot en zeker geen "net niet" formaat.
    In het lijkt hij groter.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  4. #64
    haroldv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    1.308
    Kudos
    1

    Standaard

    In 'het' wat?
    Toen ik hem in de showroom zag, dacht ik: Tiguan.
    De verkoper vertelde me dat hij groter dan een X3 was, dit klopt (gechecked uiteraard).
    Van de week zag ik er één bij de stoplicht staan en dacht: kleine SUV.
    Een goedkope KIA Sorento oogt groter. Maar goed, allemaal persoonlijk.
    Het is wel een mooie auto, vooral van binnen, maar gewoon niet mijn favoriete Audi en dat had het wel kunnen zijn.
    Assumption is the mother of all fuckups.

  5. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door haroldv Bekijk Berichten
    In 'het' wat?
    Toen ik hem in de showroom zag, dacht ik: Tiguan.
    De verkoper vertelde me dat hij groter dan een X3 was, dit klopt (gechecked uiteraard).
    Van de week zag ik er één bij de stoplicht staan en dacht: kleine SUV.
    Een goedkope KIA Sorento oogt groter. Maar goed, allemaal persoonlijk.
    Het is wel een mooie auto, vooral van binnen, maar gewoon niet mijn favoriete Audi en dat had het wel kunnen zijn.
    In het echt ja..
    Na 8 jaar een Avant te hebben gereden vind ik dit wel een uitdaging.
    Ieder zijn smaak zal ik maar zeggen.


  6. #66
    haroldv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    1.308
    Kudos
    1

    Standaard

    Gelukkig heeft iedereen een andere smaak. Het is buiten 'het formaat' een prachtige auto en ook mooier dan een A4, mijn inziens.
    Ik heb het hier wel eens vaker gepost, maar bij de dealer vertelde me iemand dat mensen die uit een A4 komen enthousiaster zijn, dan mensen die uit een A6 komen. Daarin kan ik me vinden. Een Q5 heb ik liever dan een A4, niet liever dan een A6 of A5, al zijn deze auto's niet echt over 1 kam te scheren cq te vergelijken.
    Assumption is the mother of all fuckups.

  7. #67
    nelson007's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Posts
    65
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Toevallig heeft mn vader er vrijdag 1 besteld als opvolger van zijn A6.

    1 dag na de officiele introductie van de Q5 gaan rijden in een dikke 3.0tdi...welke ruim een ton moest kosten.
    We wilden eigenlijk met een 2.0tfsi gaan rijden maar die hadden ze niet dus dat was wel jammer.
    Wel een hele gave ervaring natuurlijk..maar omdat de motor en het uitrustingsniveau zodanig hoog was, niet echt relevant.

    Uiteindelijk vorige week een 2.0tfsi een dag (en nacht) meegekregen en toen een goede indruk gekregen van de motor. Jammergenoeg sneeuwde het behoorlijk dus niet echt op zn staart kunnen trappen

    Vrijdag de knoop doorgehakt en een Q5 besteld:
    2.0tfsi s-tronic quattro pro line in phantomzwart (xenon, parkeersensoren, sound system, alarm, metallic lak)
    MMI DVD navigatie erbij, 19inch 10spaaks velgen, elektrische stoelen, uitlaatsierstukjes en nog wat klein spul.


    Levertijd ongeveer 10 weken..weet iemand daar iets meer over?

  8. Ad
  9. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nelson007 Bekijk Berichten
    Toevallig heeft mn vader er vrijdag 1 besteld als opvolger van zijn A6.

    1 dag na de officiele introductie van de Q5 gaan rijden in een dikke 3.0tdi...welke ruim een ton moest kosten.
    We wilden eigenlijk met een 2.0tfsi gaan rijden maar die hadden ze niet dus dat was wel jammer.
    Wel een hele gave ervaring natuurlijk..maar omdat de motor en het uitrustingsniveau zodanig hoog was, niet echt relevant.

    Uiteindelijk vorige week een 2.0tfsi een dag (en nacht) meegekregen en toen een goede indruk gekregen van de motor. Jammergenoeg sneeuwde het behoorlijk dus niet echt op zn staart kunnen trappen

    Vrijdag de knoop doorgehakt en een Q5 besteld:
    2.0tfsi s-tronic quattro pro line in phantomzwart (xenon, parkeersensoren, sound system, alarm, metallic lak)
    MMI DVD navigatie erbij, 19inch 10spaaks velgen, elektrische stoelen, uitlaatsierstukjes en nog wat klein spul.


    Levertijd ongeveer 10 weken..weet iemand daar iets meer over?

    Goede keuze.
    Ik heb hem besteld op 9 januari en verwachte levering op 19 juni.
    Duurt 2 weken langer vanwege leer achteraf.

  10. #69

    Standaard

    Iedereen heeft zo z'n redenen om voor een bepaald model te gaan.
    Ik vind in ieder geval de suv of crossover (zoals de Q5), een mooi alternatief voor mensen die anders op een monovolume aangewezen zijn.

    Bij ons (lees : mijn vrouw) waren de vereisten :
    - over quattro beschikken
    - voldoende plaats voor 3 kinderen (Q5 is breder dan A4 en ook breder dan A6 als ik mij niet vergis)
    - voldoende ruimte, zonder dat de wagen al te veel in de lengte toeneemt (dus A4 ,A6 , Q7 komen niet in aanmerking)
    - dynamisch (weerom, indien je die extra zitplaatsen/ruimte in de Q7 niet nodig hebt, behaal je met een Q5 2.0 tdi (170pk) bijna dezelfde prestaties als een Q7 3.0 tdi)
    - vlot genoeg om met het gemiddelde verkeer mee te kunnen (dus 2.0 tdi 170pk, welke in België ook fiscaal interessanter is)
    - ...

    Heb je vereisten zoals 'pure sportiviteit', dan kies je volgens mij nooit voor dergelijke wagens.

    Uiterlijk heb ik bij de standaard Q5 wel het 'déja vu'-gevoel (vooral het front), maar met de nodige attributen (s-line uiterlijk, panoramisch dak, 19" of 20" -velgen, ... kan je deze wagen toch nog mooi aankleden (is natuurlijk ieder z'n smaak).

  11. #70
    nelson007's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Posts
    65
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Vandaag te horen gekregen dat het week 20 wordt eerdat ie geleverd kan worden..beetje tegenvaller maar opzich nog wel te doen!

    @QRT, waren de prijzen voor de q5 hier maar net zo gunstig als bij jullie haha:P

  12. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nelson007 Bekijk Berichten
    Vandaag te horen gekregen dat het week 20 wordt eerdat ie geleverd kan worden..beetje tegenvaller maar opzich nog wel te doen!

    @QRT, waren de prijzen voor de q5 hier maar net zo gunstig als bij jullie haha:P
    Vreemd, ... in week 2 besteld en de wagen zou in week 10 geproduceerd worden ??? (lijkt me echt snel).
    Levering zou in week 12 zijn.
    Toch even afwachten met die (te) 'optimistische' voorspelde data bij Audi...

    Tja, prijzen in ons landje zijn inderdaad goedkoper dan in NL (misschien is ons inkomen eveneens verhoudingsgewijs ;-) )
    Hier worden we vooral door vadertje staat afgestraft bij aanschaf van de 'grotere motor-cilinderinhouden'.
    Zelfs een kleine 2.0 TDI 170 pk TDI wordt hier teruggeschroefd naar 163pk om in een fiscaal interessantere groep te belanden.

  13. #72
    nelson007's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Posts
    65
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    levertijd is al verplaatst naar week 23
    is dus 16 weken levertijd...

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •