Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Eerste kilometers in de A4 2.0T

  1. #1

    Standaard Eerste kilometers in de A4 2.0T

    Op 2 januari werd mijn nieuwe leasebak afgeleverd, een quartz grijze A4 2.0T.

    Met 211 PK, sportstoelen, sportstuur, sportonderstel, B&O systeem, kleuren BIS, 18" 5 spaaks lichtmetaal, chromen sierlijsten, AMI en het ProLine pakket (met onder andere de Xenon verlichting) was het de auto van mijn keuze. De eerste kilometers kan ik in één woord samenvatten: fantastisch.

    De auto rijdt heerlijk, de stoelen zitten geweldig en het audio geluid is waanzinnig.

    Echter, in het kader van "elk voordeel heb z'n nadeel" wil ik alleen even inzoomen op de motor.
    Na het (zoveelste) "oeps-moment" van vanmorgen ben ik inmiddels van mening dat elke A4 met deze motor standaard Quattro zou moeten hebben. Zeker tijdens de huidige temperaturen van rond het vriespunt. Mede doordat er ook nog geen winterbanden onder zitten licht momenteel bij elke zachte aanraking van het gaspendaal de ESP indicator op. De auto kan het vermogen bij lange na niet kwijt op de voorbanden. Misschien moet ik zelf nog wel wennen aan de auto, en het vermogen, maar vanmorgen had ik dus wel spijt van mijn zuinigheid door niet te kiezen voor Quattro.

    Los hiervan ben ik superblij met deze geweldige auto!
    Laatst gewijzigd door jeroenkok; 07-01-09 om 10:49.

  2. #2
    patrick36's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    192
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Thumbs up

    Als eerste gefeliciteerd met je nieuwe Audi zo te lezen moet het een mooie auto zijn,maar we zijn dol op foto`s hiero dan hebben we er ook een beeld bij.
    Tja als je het voor het kiezen had dan is het niet zo slim geweest om geen Quattro te nemen,heb daar zelf geen ervaringen mee,maar er van uit gaant dat een Quattro altijd een betere grip(wegligging) heeft dan een voor of achterwiel aangedreven auto.

    Tja winterbanden heb ze vant jaar er voor het eerst onderliggen,maar zou in de winter niet meer zonder willen.

    Gr Pat

  3. #3
    patrick36's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    192
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Misschien had je eerst dit even moeten lezen alvorens te kopen??

    We begonnen met de 2.0 TFSi, een nieuwe motor. Hij is gebaseerd op de bekende 1.8 TFSi en levert 211 pk vermogen en een koppel van 350 Nm bij slechts 1.500 toeren per minuut. Het is een pracht van een motor – hij klinkt heerlijk, pakt altijd en overal soepel op, kan in 6,7 seconden 100 km/u bereiken en verbruikt gemiddeld maar 6,8 liter per 100 kilometer. Je kunt met deze motor echter een enorme vergissing begaan door hem niet met vierwielaandrijving te bestellen, maar gewoon als voorwielaandrijver. Dat levert namelijk een zwaar gemankeerde auto op. Wie ook maar een zweempje van een sportieve rijstijl heeft, ziet zich bij elke bocht geconfronteerd met kruiwagens vol onderstuur en een om het minste of geringste in paniek rakend esp.
    Deze Audi is het zoveelste keiharde bewijs dat een vermogen van meer dan 200 pk op alleen een paar arme voorwielen gewoon niet kan. Eeuwig zonde – van de motor, van de sportieve aspiraties van de bestuurder en eigenlijk van de hele rest van de auto.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    1
    Kudos
    0

    Standaard

    Gefeliciteerd met je nieuwe Audi; ben benieuwd naar de foto's. ;-)

    Wat vind je van het Bose systeem? Hoe verhoudt het zich tot het Audi Soundsystem? Alvast bedankt voor je reactie.

  5. #5
    a4drieliter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    5.688
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Veel plezier met de nieuwe auto!
    Zoveel vermogen op de voorwielen moet je inderdaad wel doseren.
    Dus....


  6. #6

    Cool

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door baz Bekijk Berichten
    Gefeliciteerd met je nieuwe Audi; ben benieuwd naar de foto's. ;-)

    Wat vind je van het Bose systeem? Hoe verhoudt het zich tot het Audi Soundsystem? Alvast bedankt voor je reactie.
    In de A4 is het geen bose maar Bang en Olufsen.
    De kwaliteit van het geluid is waanzinnig. Ook bij harde muziek blijft het loep- en loepzuiver. De auto is tevens uitgerust met de Audi Music Interface met de Ipod koppeling. En ook dat systeem werkt als een zonnetje. Ik, als gadget fan, vind het een kick om bij "Source" te kunnen kiezen uit: Jeroen's Ipod, SD (met 4 Gb muziek) en CD . Waar de Ipod interface (icelink) in mijn vorige auto (een A3) nog de (beruchte) 5 playlist optie had is de Ipod met de huidige koppeling volledig geintegreerd.

  7. #7
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    netjes welkom, waar blijven de foto's ?
    Audi A2 1.4 aua

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Welkom klinkt erg mooi allemaal ben ook benieuwd naar foto's
    Ooit komt er een Audi....

  10. #9

    Standaard

    Heerlijk he die nieuwe A4, ik begrijp dat de 2.0 ook fantastisch rijd. Het audi sound systeem is ook al een zeer goed geluid met meerdere speakers en in samenwerking met de Ipod een minimale must. Dat wielspin en het daarop instellende ESP is al vrij snel, ook bij de 1.8TFSI 160pk Multitronic heb ik dit weleens als ik niet gedoseerd wegrij. Ook bij het gebruik van winterbanden die er bij mij onderzitten heb je er last van natuurlijk niet zo snel maar bij een beetje nat wegdek moet je rustig met je gaspedaal omgaan.
    Succes en veilige kilometers.

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroenkok Bekijk Berichten
    Op 2 januari werd mijn nieuwe leasebak afgeleverd, een quartz grijze A4 2.0T.

    Met 211 PK, sportstoelen, sportstuur, sportonderstel, B&O systeem, kleuren BIS, 18" 5 spaaks lichtmetaal, chromen sierlijsten, AMI en het ProLine pakket (met onder andere de Xenon verlichting) was het de auto van mijn keuze. De eerste kilometers kan ik in één woord samenvatten: fantastisch.

    De auto rijdt heerlijk, de stoelen zitten geweldig en het audio geluid is waanzinnig.

    Echter, in het kader van "elk voordeel heb z'n nadeel" wil ik alleen even inzoomen op de motor.
    Na het (zoveelste) "oeps-moment" van vanmorgen ben ik inmiddels van mening dat elke A4 met deze motor standaard Quattro zou moeten hebben. Zeker tijdens de huidige temperaturen van rond het vriespunt. Mede doordat er ook nog geen winterbanden onder zitten licht momenteel bij elke zachte aanraking van het gaspendaal de ESP indicator op. De auto kan het vermogen bij lange na niet kwijt op de voorbanden. Misschien moet ik zelf nog wel wennen aan de auto, en het vermogen, maar vanmorgen had ik dus wel spijt van mijn zuinigheid door niet te kiezen voor Quattro.

    Los hiervan ben ik superblij met deze geweldige auto!

    Heb jij de s-tronic?

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
    Heb jij de s-tronic?
    Helaas niet.
    Volgens mij is die er ook nog niet.
    Ik meen ook dat de S-tronic altijd een Quattro is.

  13. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroenkok Bekijk Berichten
    Helaas niet.
    Volgens mij is die er ook nog niet.
    Ik meen ook dat de S-tronic altijd een Quattro is.
    Heb laatst een proefrit gemaakt in de Q5 2.0 TFSI
    Heerlijke motor alleen een kleine vertraging in de s-tronic vandaar mijn vraag aan jou.

    Desondanks is hij besteld en kan ik mijn A4 in mei inruilen voor een mooie Q5

  14. #13
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard

    Gefeliciteerd,, dikke auto, dat geluid zal wel kaasje zijn met een B&O systeem... Tja voorwielaandrijving is goed te doen.... hoor, Quattro helpt alleen maar als je gas geeft,, bij gas loslaten en remmen ben je even stuurloos,,,,

    Gegroet Gelato
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

  15. #14

    Standaard

    Gefeliciteerd, klinkt als een mooie A4. Ik rijd momenteel zelf nog een Seat Leon FR 2.0 TFSI (volgens mij redelijk vergelijkbaar met de 2.0 TFSI uit de A4) die door ABT is getuned naar 245 PK. Mijn auto heeft ook voorwielaandrijving, maar ik moet zeggen dat ik (tenzij het nat is) vrij weinig problemen ondervind qua tractie. Ik vind dat mijn auto het vermogen erg goed kwijt kan op de voorwielen.

  16. #15

    Standaard

    Klinkt erg goed. Ik ben al zo enorm tevreden met het Audi soundsystem van mijn A3, maar ik begrijp dat het B&O-systeem nog weer een stap verder gaat. Ik zal 't onthouden...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •