Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Komop Mensen!

  1. #1
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Komop Mensen!

    Ik ben wel benieuwd naar de rij-impressies van jullie auto's....de voor en nadelen, enz!

  2. #2

    Standaard

    De rijeigenschappen van de auto zijn toppo. Op hogesnelheid geeft hij geen krimp, rij vaak ongemerkt te snel. Wil ook nooit meer zonder de quattro aandrijving. Wat minpuntjes van de auto: Het gem verbruik, onderhoudskosten (sinds de EURO) en de remmen. Maar ja je kunt niet alles hebben, dus wat zit ik eigenlijk ook te zeuren.

    Mike.

  3. #3
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Rijdt als een dijk !!
    Ik ben een beetje verwend met m'n BMW2500, 220pk op de achterwielen en een ongelofelijke wegligging !! Dus toen ik een andere auto wilde moest ik erg goed zoeken, geen voorwiel aandrijving, liefst 4wd, geen 1.3 met 75pk maar wel een auto die zich sportief laat rijden.
    Aangezien ik altijd al de Audi 80 een schitterende auto vond ben ik meteen gaan zoeken op alle Audi's. (heb net een S2 gemist :cry: )

    Toen kwam ik deze tegen, alles wat ik wilde: lekker sportieve motor en natuurlijk Quattro.

    De auto gedraagt zich vanaf filerijden tot snelheden boven de 200 perfect !!! niks trilt of schud, door het sportonderstel, brede banden en de Quattro kan (je voor je gevoel) elke bocht met elke snelheid nemen!!
    De motor (2.0E 16V) heeft een opgehoonde inlaat, snelle nokken assen en een EPS sportauspuff, als deze warm is komt hij lekker snel op toeren en met de enorm soepele 5-bak ben je al snel lekker aan het op en af schakelen en het hele toeren bereik aan het gebruiken.
    Zoals mensen al melden bij de "introductie" van mijn auto moet je deze motor wel flink in z'n toeren houden om van het vermogen gebruikt te maken. maar dat vind ik geen probleem.
    Tot zo ver alleen maar positief !! en ik denk dat ook wel zo zal blijven.
    Een nadeeltje dan.....met mijn rijstijl....verbruik 1:8.

    Ter illustratie: Ik reed met m'n vriendin op een volledig rechte en lege weg ("trap maar even in" zegt ze ) na een (zeer) korte tijd vroeg ik aan haar "en hoe hard denk je dat we nu gaan?" "nou....zo'n 150-160"......we reden toen (ok de klok) al over de 210
    Dat zegt genoeg over de kwaliteit van de Audi.
    (en m'n BMW staat te koop.......)

    Grtz. Arlo
    One liter, driver's licence eater...


  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ja, dat had ik ook...

    Ik ging een proefrit maken met wat later mijn eerste 90 quattro zou worden. Mijn broer, toen geen Audiliefhebber en niet geinteresseerd in quattro, reed met me mee. Op een gegeven moment zaten we op de oprit van de snelweg, ik trap 'm even in en vraag aan m'n broer hoe hard-ie denkt dat we rijden. Hij schat het op 80, we rijden 150...

    Probeer dat maar eens met een voorwielaandrijver.

    Tom

  5. #5
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    Nou, met de 200 lukt dat ook makkelijk K reed tijdens het proefritje de snelweg op.....en gaf ff goed gas, begon ie gewoon op 80 te spinnen Kwam door het natte wegdek :P


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •