Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 27

Onderwerp: 1 weekje de nieuwe A6

  1. #1

    Standaard 1 weekje de nieuwe A6

    Het waren 4 lange maanden. Wachten op je droomwagen, na de ondertekening van de bestelbon en voorafgegaan door maaaaanden van info vergaren (en extra centjes bijsparen). Enkel een occasionele natte droom, waarbij je even "net echt" achter het stuur van de nieuwe zit, bracht verlichting.

    De 'oude' trouwe A6 TDI 130 PD (2002) was reeds in andere handen overgegaan en intussen was het behelpen met de firma-Opel.

    Een week geleden was het dan zover : "D-day" , de nieuwe kon afgehaald worden ! Wel een beetje belachelijk hoe zenuwachtig je wel bent ('t is toch maar een 'ding' ?), maar heb dit goed kunnen verstoppen ;-) .

    Een aventurienblauwe berline, 2.0TDI 170PK commonrail, laatste faceliftmodel en voorzien van multitronic.
    Eerste indruk van de kleurkeuze : geslaagd ! Varieert van duidelijk blauw in het zonlicht met een beetje paarsachtige invloeden, over grijs onder mindere lichtinval, tot bijna zwart tegen de avond aan.

    Bij het voor het eerst aanschouwen van het interieur zowaar licht erectiele gevoelens......tweekleurig valconaleder (zwart + linnenbeige) op de sportzetels, gecombineerd met de zwarte hemelbekleding. Suuuuper keuze ! Prachtig, die lichtlederen inleg in de 4 zwarte deuren en daarenboven super effect met de ambienteverlichting die onderaan de alu sierlijsten is ingebouwd ! Gewoon top ook de mooi contrasterende lichte stiksels op de zwart lederen stoelranden. Kwijl, kwijl.

    Ik neem plaats en voel me meteen thuis. DIT is Audi, DIT is afwerkingskwaliteit, DIT is wat ik zo goed aan de vorige A6 vond en nu zelfs in verbeterde vorm terugvind.

    Het multifuntionele sportstuur, voorzien van schakelflippers (speelgoed, maar o zo leuk), valt perfect in de hand.
    Laat me even de Bose proberen - heeft genoeg gekost bovenop al het andere - en ja, ik kan me erg goed vinden in dit ruimtelijk geluid.
    Samen met de verkoper de diverse MMI-instellingen overlopen (man, wat kan je deze auto personaliseren zeg) waarbij het van pas komt dat ik de handleiding daags tevoren al had opgehaald en doorgenomen :-)
    Logisch opgebouwd en bedieningsvriendelijk !
    CD'tje, DVD'tje, SD'tje getest, en ook het spraaksysteem laten kennismaken met z'n meester.
    Binnen de minuut herkent de A6 ook m'n GSM. Dit komt helemaal goed, denk je dan, en het beste - het rijden - moet dan nog komen !

    Starten en verbazing.....waar is dat dieselgeluid ? Lang leve de commonrail (en ik was nog zo'n pumpe-düse fan) !
    De elektrische handrem kan gewoon aanblijven bij het wegrijden, hij lost automatisch.
    Even wennen aan het rijden met maar 2 pedalen, zeker zo'n 500 meter ;-) en nogmaals verbaasd zijn over de stilte in de wagen.
    Zelfs tegen 100 op een korrelige betonbaan met dwarsnaden hoor ik de stevige sloffen niet (245-40/18), mooi zo !
    Ophanging duidelijk steviger dan de vorige, en wat ben ik blij dat ik geen sportonderstel gekozen heb in combi met de laagprofielers; dit is VOOR MIJ de perfecte synthese tussen stabiliteit en comfort.

    Het valt op dat je bekijks hebt onderweg, de led daylights trekken duidelijk aandacht en de hele wagen heeft présence, een goede compensatie voor het geval dat achter het stuur zit ;-)

    Thuisgekomen dadelijk ondervonden dat parkeersensoren langs alle kanten geen overbodige luxe zijn op een bijna-vijf-op-twee-meter machine : binnenrijden in de garage ging net iets vlotter met de Opel Astra de laatste weken.

    Die nacht was het weer 'van dattum' : heerlijk nat gedroomd over de nieuwe, die nu écht van mij is :-):-):-)

    We zijn nu een week verder en er staan net geen 500km op de teller. Amper ontmaagd dus, maar het tevredenheidgevoel neemt kwadratisch met de kilometerstand toe !
    Hij ziet er heerlijk uit (die complimentjes !), hij zit heerlijk, hij rijdt heerlijk,........en dan die multitronic......superformidastische mecaniek zeg ! In "D" boterzacht omdat ie niet schakeld (of juist wel, maar dan continu, traploos), in "S" héél alert, in "M" geheel op maat.
    De perfectie bestaat dus !
    Spijtig genoeg nog niet mogen (durven) doorduwen, nog een beetje geduld en zelfbeheersing tijdens het inrijden benodigd. De 170 paarden moeten nog inlopen, maar de 350NM tonen zich alvast aanwezig. "Mehr braucht keiner", ook al is zo'n V6 (TDI of FSI) vast nog fijner.
    Geen spijt van de vele opties die er opzitten en ook niet van diegene die er niet opzitten; dit is 100% 'mijn' A6 !
    Een lege bankrekening, een vol gevoel !

    Meer heb ik nog niet te vertellen na deze eerste week, maar achteraf laat ik nog wel eens meer van me horen (?).
    En o ja, de roep voor plaatjes begint ongetwijfeld zodadelijk.........maar tenzij iemand zich geroepen voelt om voor mij het werk te doen om ze te posten (da's echt m'n sterkste kant niet, ze staan in groot formaat op m'n harde schijf), zullen jullie het moeten stellen met de eigen verbeeldingskracht.
    MULTITRONIC: de GENIALE 3 in 1 !

  2. #2
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    laat ik de eerste zijn dan, foooottttooooooo's!!!
    lijkt me ook een heerlijke machine.

  3. #3
    Giel
    Guest

    Standaard

    Heel verhaal, maar idd fotos zeggen meer als duizend woorden !

    P.s foto's dumpen in je fotoalbum of uploaden naar photobuckt en linken in dit topic.
    Laatst gewijzigd door Giel; 12-05-09 om 22:00.

  4. #4
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.162
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    Van harte Ik ken het gevoel... Ben net 2 weken onderweg in mijn nieuwe A6 (maar was al 4F gewend geraakt vanaf 2006). Geniet ervan!

    Mijn garage heeft een Aventurinblauwe avant, ook met tweekleurig zwart/beige leer in de showroom gehad. Inderdaad waarlijk een prachtig plaatje!

    En leuk geschreven
    Wel de eerste keer dat ik een Belg (of tenminste, ik leid een Belgische invloed af uit de tekst) een d/t-fout zie maken "omdat ie niet schakelT"... Sorry, kon het niet laten.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  5. #5
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard

    Klinkt allemaal erruuug lekker!



    Maar "Multitronic" en "Schakelflippers" vindt ik een beetje rare combi............ (IIRC....)
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/


  6. #6
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard

    Gefeliciteerd....Mooi verhaal,,, vergeet de olie niet te checken,,, die gebruikt ie in het begin erg veel..

    Gegroet Gelato
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

  7. #7
    a4drieliter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    5.688
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Gefeliciteerd!

    Maarre, zelf nat dromen en dan ons de foto's onthouden?
    Dus....

  8. Ad
  9. #8
    Avantisti's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Leeftijd
    53
    Posts
    786
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Mooi verhaal. Leuk onder woorden gebracht.
    "licht erectiele gevoelens"
    Veel plezier ermee, maar dat gaat wel lukken denk ik.
    Oh ja, heeft er al iemand om foto's gevraagd?
    2008 A4 Avant 1.8TFSI

  10. #9

    Standaard

    @ allemaal : dank voor de reacties tot nu toe; u bent een fijn publiek :-)

    @ Ketelapper : fijn dat je bevestigt (met een 't', zoals in schakelt ;-) ) dat de kleurencombi in/out idd. een plaatje is. Jouw nieuw kleurtje bevalt me trouwens beter dan het vorige (maar 't was wel gedurfder en absoluut niet lelijk). Daarenboven : "de gustibus et coloribus non disputandum est" (snel een beetje elitair latijn ertegenaan smijten om schandalige dt-fouten uit m'n post te verdoezelen).
    Ben zelf regelmatig ingelogd op motortalk-de en heb jou daar ook al opgemerkt. Ook een fijn forum (met de nadruk op ook !).
    Waar/hoe verraad ik mijn Belgische roots trouwens ? (Behalve dan aan mijn grandioos "tien voor taal" talent ;-) )

    @ Rolf : zoals ik reeds zei ivm de schakelflippers : "speelgoed, maar o zo leuk". (En intussen een écht nuttige toepassing ervan gevonden : remmen op de motor vanuit "D"-stand. Handen blijven aan het stuur en na korte tijd neemt de "D" het weer vanzelf over).

    @ Gelato : de dealer verwacht me reeds op 1000km voor een controle van het oliepeil...een teken aan de wand ? Ik controleer dat uiteraard zelf bij al m'n wagens (3 + moto) op regelmatige basis en merkte tijdens de eerste 5 a 10.000km van de vorige (1,9 TDI PD 130) dat het verbruik ophield na deze periode (zowel bij longlife als de 'gewone' olie). We 'll see...

    Dat van die foto's......tja....eigenlijk ben ik best wel fier op hoe ie d'er uit ziet en mag de wagen ook de facto gezien worden. Verder ben ik zelf ook tuk op foto's. Ik voel de morele druk opkomen, zeker bij zulke fijne autokenners als jullie (geen geslijm, gewoon nog high van geluk door de nieuwe). Indien ik één dezer eens tijd over heb én er niets misloopt met het volgen van de foruminstructies, dan komen er waarschijnlijk wel enkele plaatjes door (nog tips "how to" iemand ?).
    MULTITRONIC: de GENIALE 3 in 1 !

  11. #10

    Wink

    't Is me gelukt : ik heb zowaar een foto-album gepost !
    Ging vlotter dan gedacht; had dit reeds eerder moeten doen...

    Op uw aller vraag : aanschouw de nieuwe liefde in mijn leven ! Kijken mag, aankomen niet ;-)

    En nu is het terug aan jullie, hé !
    MULTITRONIC: de GENIALE 3 in 1 !

  12. #11
    Vanaf 2008 A4 Avant A6 Turbo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    760
    Kudos
    0

    Standaard

    Heel veel plezier met de voiture.
    Jouw afkomst kan je niet verloochenen!
    Hahaha...

    In NL noemen we de limousine versie: sedan
    Jij hebt het over: "Een aventurienblauwe berline"

    Foto's zien we heel erg graag!
    Het leven is tekort om Audiloos door te gaan.

  13. #12
    Vanaf 2008 A4 Avant A6 Turbo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    760
    Kudos
    0

    Standaard

    Net je voorgaande bericht gemist.
    De foto's in je album zijn prachtig!

    Lijkt wel een beetje op oestergrijs (mijn vorige A6 had deze kleur). Paarse gloed en meestal ziet die er donkergrijs uit.
    Chique verschijning!
    Het leven is tekort om Audiloos door te gaan.

  14. #13
    Giel
    Guest

    Standaard

    Allee Neok, das een mooi karretje wat ge dar hebt !

    Persoonlijk vind ik de 'kont'facelift van de a6 limosine er op vooruit gegaan!

    Ik zag op je foto's dat de kentekenplaat houder op de grill eigelijk gemaakt is voor de 'normale' EU- kentekenplaten.
    Hebben ze deze houder niet voor belgische platen (missschien USA platen), dat staat m denk ik mooier !

    Iig veel plezier met je nieuwe auto !

  15. #14
    edraket31's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    872
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard

    Errug mooie kleurencombi van het leder, ben zelf ooit eens bezig geweest met aanschaf van een zilvergrijze Avant met volledig S-pakket met ook deze kleuren voor het leder. Alleen al vanwege de kleuren van het leder wilde ik die auto, helaas toen geen deal kunnen maken.

    Veel rijplezier met je nieuwe trots!

  16. #15
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.162
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    @NEOK:
    Het zijn de kleine woordkeuzes die mij als taalpurist opvallen... "instellingen overlopen", "tegen 100", "vijf-op-twee-meter" e.d. Maar ach, over mijn kleine steek onder water zeg ik maar sont pueri pueri, pueri puerilia tractant en patei memathèka (maar dat is Grieks), dus ik heb niet de illusie dat het taalniveau van een gemiddeld forum zal stijgen door mijn d/t-obsessie

    Zo, genoeg klassieke opleiding geventileerd, terug naar die prachtige wagen! Hele mooie plaatjes!

    Zou je niet een grote nummerplaat gaan vragen?
    Dit past zo eigenlijk precies niet op de ontworpen plek in de grille.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  17. #16
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    @ketel...wel effe vertalen he die hap.

    Zonder zeikers geen gezeik....zoiets? (vloeiend amsterdams)

    @Neok, eindelijk iemand met een invulling op de middelste twee knopjes van
    het middenconsole.
    Wat doet dat knopje naast je P van de parkeersensoren nu precies??

    Verder een bijzonder fraaie wagen met liefde voor de details.
    Veel plezier ervan in iedergeval.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  18. #17
    Vanaf 2008 A4 Avant A6 Turbo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    760
    Kudos
    0

    Standaard

    Volgens mij is dat het knopje om het electrische zonnescherm op de hoedenplank te bedienen.
    Het leven is tekort om Audiloos door te gaan.

  19. #18
    RonaldvanEsch's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    63
    Posts
    492
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gelato Bekijk Berichten
    Gefeliciteerd....Mooi verhaal,,, vergeet de olie niet te checken,,, die gebruikt ie in het begin erg veel..

    Gegroet Gelato


    mmm 10K km en tijdens een bezoekje aan de garge even gevraagd: mocht 0,2 liter bij.......
    Hic finis fandi
    A6 Avant 2.0 TDI Multitronic Business Edition

  20. #19

    Standaard

    Mooie wagen zeg. De kleur is erg apart maar wel mooi. De binnenbekleding vind ik ook erg mooi. Dapper dat je daarvoor gekozen hebt. Ik vind wit leer erg mooi, maar ben altijd bang voor vlekken. Veel rijplezier toegewenst.

  21. #20

    Standaard

    Wat leuk (NL) dat de kiekjes (NL) van m'n sedan (NL) nu zichtbaar zijn voor de liefhebbers (NL/B) ;-);-);-)

    @ZIM : je moet dan nog weten dat ik een poetsmaniak ben (er dwalen er hier nog zo rond, Poets ?) en lang heb getwijfeld over deze lederkeuze.
    De vorige had een interieur 'middelgrijs' van tint, iets dankbaarder om te onderhouden dus.
    Toch heb ik het er op gewaagd en door de vele positieve reacties die ik reeds mocht ontvangen - oraal en euh....foraal (kan ie zo, Ketel? ;-) - beklaag ik me dat nog niet.
    NOG niet, omdat er nog niet veel viezigheid te zien is na 10 dagen gebruik ;-)
    Neen, de kids zijn al groter, de vrouw goed afgericht, de bestuurder - ondergetekende - veelal netjes gekleed, enne....er is nog een firmawagen voor het "vuile" werk :-)
    'k Ben ook reeds gewapend met Meguiars lederspul, veel goede intenties en dito raad.
    Jeansbroeken, vooral nieuwe donkerblauwe, zouden 'dodelijk' zijn. Voor het geval ik daarmee in de nieuwe stap (neen, dan ik trek ze niet uit, gaat me net iets te ver) , heb ik een badstoffen 'gastendoekje' paraat om onder het zitvlak te schuiven, in 99% dezelfde kleurstelling.
    Het is en blijft uiteraard een gebruiksvoorwerp en niet iets om in een glazen kastje te zetten. Bovendien is leder met een zeker patina door het gebruik, best ook wel authentiek.
    Neen, geen spijt en we houden het wel netjes !

    @Poets /A6Turbo : jep ! Het knopje van het electrische zonnescherm ! Vond ik beter passen dan de getinte ramen (niet mooi op de SEDAN, wel op de Avant) en kan dan in het donker met één druk op de knop neergelaten worden om de sensor van electrochromatische spiegel(s) beter hun werk te laten doen.

    @Ketel : sorry hoor, maar nu kan IK het niet laten : het is niet sOnt, maar sUnt pueri... ;-);-);-)

    Verder gaat morgen reeds die te kleine Belgische plaat inclusief plaathouder vervangen worden door een zgn europlaat, evenzeer voorzien van een houder in chroom. Zal trouwens ook achteraan zo'n houder monteren en eens kijken wat voor een effect dat geeft.
    Terechte opmerking jongens, u bent duidelijk bij de les !

    Tot wederhoren.
    MULTITRONIC: de GENIALE 3 in 1 !

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •