Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: onze S2

  1. #1
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard onze S2

    sinds juli vorig jaar rijden we (m'n vrouw & ik) met een enorme grijns in de S2 (zie "ook rood, ook snel" in de showroom). nu waren we als Audi rijders al redelijk verwend qua auto's (o.a. 80 2.8, 200tq) maar dit..... het is nog elke dag genieten! super direct en strak sturen, met dank aan het verlaagde (knetterharde, comfort is voor watjes) koni onderstel en de Michelins Pilot Sport, nix 'even zetten' in de bocht, insturen en hij gaat als op rails met een soms bangmakende snelheid de hoek om. nog harder gaat-ie uiteraard rechtuit: standaard al niet misselijk, maar nog sneller gemaakt door Abt istie echt enorm snel. Het leukste is nog ~120 in IV onderin een tunnel (bv botlektunnel) vol op t gas.... gelukkig hoofdsteunen .... bovenin ver boven de 200. en dat alles met een ook voor alledag goed bruikbare auto, met meer ruimte achterin dan wat we in NL een gezinsauto noemen

    zijn er nog minpunten? ach, zoals gezegd is veercomfort totaal afwezig, maar dankzij de Recaro's is dat minder erg dan t lijkt. en ik zou er geen stuurplezier voor in willen leveren. het is een keuze, sportief of niet. als het een A6 was geweest dan had ik het negatief gevonden, nu niet. en de kofferbak is wat klein, maar de enige keer dat ik dat jammer heb gevonden is toen ik een subwoofer moest plaatsen enige echte nadeel is het gebrek aan grondspeling, waardoor drempels soms niet te nemen zijn zonder schade. zomaar ergens een stad in moet je dus niet doen als je niet eerst hebt verkend of er drempelloos kan komen.

    en wat ook leuk blijft, hoewel dat nix met weggedrag te maken heeft, maar met het (ook) door Abt opgeleukte uiterlijk: als je ergens parkeert in een kinderrijke wijk, dat meteen de jongetjes ophouden met voetballen en naar de auto gaan kijken het komt wel goed met de jeugd

  2. #2

    Standaard Re: onze S2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkjan
    enige echte nadeel is het gebrek aan grondspeling, waardoor drempels soms niet te nemen zijn zonder schade. zomaar ergens een stad in moet je dus niet doen als je niet eerst hebt verkend of er drempelloos kan komen.
    Daar heb je nog geen eens zo'n extreem onderstel voor nodig. Er zijn enkele eisen waar een auto volgens mij aan moet voldoen met betrekking tot grondspeling, maar op sommige plaatsen zijn ze in staat drempels te bedenken die nagenoeg gelijk zijn tegen een hoge stoeprand oprijden.

    Ik begrijp dat niet echt. Drempels de snelheid om laag te houden maar wat het nut is dat je op een 50-weg met 10 over een drempel moet??? M.i. zou je die toch gewoon met 50 moeten kunnen nemen zonder dat je je voorspoiler eronderuit rijdt.

    Die die dingen kosten volgens mij alleen maar brandstof, remblokken en dempers...

  3. #3
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: onze S2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Die die dingen kosten volgens mij alleen maar brandstof, remblokken en dempers...
    en katalysatoren (is het laagste punt van een auto, weet ik uit ervaring, met m'n 80 2.8 (ori Audi sportonderstel) 1 beschadigd met t een parkeerplaats oprijden)

  4. #4

    Standaard

    Die wil inderdaad ook wel eens een krasje oplopen...

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.858
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    En dan hebben we het nog maar even niet over de schade aan huizen in de buurt door de trillingen van het over de drempels denderende verkeer.

    Ik stond laatst naast zo'n drempel toen er twee zware trucks overheen reden. Het leek wel of ik in Groningen woonde.

    Tom


  6. #6

    Standaard

    lekker hard immer geraden aus

    als je over de 2oo rijd stuurd ie niet meer zo ligt dat moet ook met lage snelheid vind ik lekker werken maar dan voel je ook waar je mee bezig bent...
    ik wil nog weleens driften in de bocht dan gaat het soms te snel
    +4 wd rules
    +no pasangers
    +wolf in schaaps kleren altijd leuk als iemand in een boxter rijd
    +turbo lekker ligt
    +genoeg mee te doen kijk maar op www.s2forum.com

    -........
    S2 rules

  7. #7
    urquattro83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.617
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    Fantastische audi's die S2's moest ook wel want het is de opvolger van de urquattro.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •