Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 26 van de 26

Onderwerp: 2.4 v6

  1. #21
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Ik begrijp je wel hoor, alleen wel gek dat ik juist met dergelijke acceleraties (80>150 in '3') wel een aardig verschil merk

  2. #22

    Standaard

    Dat chippen met non turbo motoren zit de vermogenwinst vooral bij de chipper en bij de eigenaar van de wagen tussen de oren
    Het scheelt irl maar heel weining, driveabilty wordt wat beter van de wagen in het algemeen.

    Maar over de tiptronic daar ben ik echt verliefd op geworden wat relax is dat man.
    Laatst gewijzigd door bofkont; 14-11-09 om 18:32.
    Audi S3 quattro
    Zündapp KS50 1979

  3. #23
    nick-almelo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    64
    Kudos
    0

    Standaard

    Gebruik je de tiptronic wel dan? ik heb hem altijd in de D staan.
    Zelf kan ik niet beter schakelen dan de automaat.
    Vind het wel een voordeel dat je kunt afremmen op de motor, dus minder verbruik.
    Maarja als ik dat te vaak doe kan ik de automaat wel weg doen .
    A6 2.7 BiTurbo

  4. #24
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    @ Bofkont: winst is gemeten via G-tech en Dyno @ JD. Zit dus niet tussen de oren, en het is wel degelijk merkbaar (ook door anderen). Tiptronic is fijn ja, was er ook wat huiverig voor, maar 't is een hele fijne bak..

    @ Nick: je kan zelf niet beter schakelen dan de automaat? Heb je een S-stand? Ik merk dat de auto veel vlotter is als ik in de tipstand rij en zelf m'n versnellingen kies; D is wel erg gericht op rustig rijden en "milieu" (opschakelen bij 2100rpm... terugvallen naar 1200rpm.. da's nou niet echt "goed" schakelen )

  5. #25

    Standaard

    Geloof ook zekers wel dat het winst geeft, anders deden de gerespecteerde tuners hier heus niet aan mee.
    Audi S3 quattro
    Zündapp KS50 1979


  6. #26
    nick-almelo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    64
    Kudos
    0

    Standaard

    Wanneer ik hem in de tiptronic stand zet moet ik wel zelf schakelen, het is dus geen sportstand.
    Hij schakeld pas over als het moet bij te veel toeren.
    En in de D schakeld hij zelf over op een comfortabele stand of een sportieve.
    Ik hoef maar twee keer heel snel achter elkaar het gas helemaal in te trappen en hij staat op het sportieve programma.
    In de sportiefe stand schakeld hij later over, naar mijn mening ben ik niet sneller in de tiptronic.
    Ik zal het nog wel een keer proberen
    A6 2.7 BiTurbo

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •