jammer dat je hem/haar weg doet.
maar met pijn in je hart zo te lezen 112ambu.
wat heb je nu op het oog .
een audi a4 of een a6 avant.
en zet er even een foto bij.
verkoopt hier wat makkelijker.
of een link waar hij/zij nu te koop staat.
jack.
Vorige week heb ik - na een aantal jaren zuinig en comfortabel door Nederland (en ver daarbuiten) te zijn rondgetuft - met pijn in m'n hart afscheid genomen van mijn Audi 80 Avant TDi uit 1994.
Mijn trouwe metgezel had vorige week rond de 295000 km. gelopen en functioneerde nog prima, maar ik wilde een wat grotere ruimere diesel met wat meer comfort en luxe speeltjes erop.
Voor diegenen die er in geïnteresseerd zijn om een 80 TDi aan te schaffen: een aanrader!
Hieronder mijn bevindingen na bijna vier jaar dieselen in een 80 Avant TDi en een overzicht wat ik zo aan reparaties ben tegengekomen.
Voordelen:
solide, degelijk afgewerkte auto
verzonken carrosserie
extreem zuinige, duurzame motor
fijne direkte besturing
goede zitpositie
grote actieradius door 66 l. tank + gem. verbruik van 1:18
Nadelen:
weinig ruimte (voor een stationwagen)
basis uitvoering is wel heel erg karig
slechte lichtopbrengst H4 koplampen
dashboardverlichting storingsgevoelig
kabel achterklep storingsgevoelig
Opsomming van onderdelen die - buiten het reguliere onderhoud - zijn gerepareerd/vervangen:
- 2x waterpomp vervangen
- radiateur vervangen
- accu vervangen
- bestuurdersstoel vervangen
- aandrijfashoezen vervangen
- v-snaar/geribde riem (niet distributieriem) na panne vervangen
- startmotor vervangen
- voorruit vervangen
- div. reparaties aan rubbers van voor- achterwielophanging
- H4-koplampen verruild voor DE(elipsoïde)-lampen
- nieuwe bumperstrips met uitsparingen 1) voor mistlampen en
knipperlichten 2) t.b.v. inbouw DE-koplampen 3) gemonteerd
Mijns inziens moest de auto gewoon technisch in topstaat zijn en daarom is er ook e.e.a. vervangen wat eigenlijk nog wel wat langer mee had kunnen gaan.
oet moân!
p.s., maar vooral doorvertellen! :wink: :
1) zwart, orig. Audi
2) wit, orig. Audi (dus voor in de bumper naast mistlampen)
3) Hella, orig. Audi (z.g.a.n., géén barstjes of steenslagputjes)
deze gedemonteerde items bied ik alledrie per set te koop aan...
groeten en
=>
Zoals al eerder is deze topic genoemd; de auto is inderdaad - tot op het laatste moment - technisch heel goed bijgehouden.Oorspronkelijk geplaatst door dEX
Hoezo heb ik nog geïnvesteerd in een 10 jaar oude auto met bijna 3 ton op de teller? Ben ik soms?
Dat komt eigenlijk ook omdat ik niet het idee had dat op een dergelijk korte termijn een andere auto naar mijn keuze en budget zou vinden.
Ik had zoiets van ik wacht het wel rustig af en ondertussen rijd ik gewoon lekker met de 80 door.
Om die reden is er in maart nog een grote beurt + APK uitgevoerd waarbij de distributieriem, de startmotor, remschijven + blokken vóór en een remslang zijn vervangen.
Ik heb er op dit moment zélf geen belang meer bij de verkoop van de auto, maar mocht iemand naar een dergelijk type Audi op zoek zijn: neem maar van mij aan dat je - onder normale omstandigheden - voorlopig nog wel even voort kunt met deze 80...
Groet, en =>
- nieuwe bumperstrips met uitsparingen 1) voor mistlampen en
knipperlichten 2) t.b.v. inbouw DE-koplampen 3) gemonteerd
Is dat een beetje makkelijk te doen? En waar heb je die bumperstrips gehaald? Mijn ervaring met autodemontage bedrijven e.d. is dat ze alles compleet willen verkopen dus incl. bumper.
excusez moiOorspronkelijk geplaatst door 112ambu
Ik zag het nu pas... Omdat ik het topic zocht voor een ander topic![]()
Ik zit nog ff in dubio of ik tzt een andere bumper haal of niet.. Deze heeft een klein scheurtje net onder de grille. Is niet te zien bij gesloten kap. Maar weet niet of ik dat repareer of niet. Als ik nu besluit deze te houden heb ik er zeer zeker wel belang bij. (keuzes keuzes 8)
Hallo !
Ik heb sinds nov. 2003 een 80 avant TDI uit 1995. Dit is een van de laatste 80-reeks bolides met 2x airbag, lederen bekleding, airco, elec. ramen en spiegels en klasse III alarm. Een Hollander die in Duitsland werkte heeft em meegenomen naar NL (gelukkig maar).
Km stand bij aankoop was 234.000 inmiddels ben ik in 10 mnd. al de 265.000 gepasseerd, enige onderhoud was een kleine beurt....in juli naar Kroatie geweest, 4.500 km bij 35 graden en nog steeds king of de road met dank aan de zeer prettige airco ! Op reis een verbruik van 1:16, hier in NL zo'n 1: 17,5
Deze auto rijdt m.i. beter dan veel nieuwe auto's (van vrienden), alleen mis je de extra PK's....90 PK is niet veel, had dan ook problemen op de Gross Glockner in Oostenrijk met volle bepakking...![]()
De prijs, tja, ik vind die 3950 Euro nog wel meevallen voor een auto in zo'n staat zoals ik hierboven las, ik moet bekennen dat ik zelfs nog een paar duizend Euro meer betaald heb voor de mijne (tja, exclusief model), maar gelukkig gecompenseerd door de inruil van mijn 95-er Polo (dat kunnen ze dan ook makkelijk natuurlijk).
Fotootje volgt binnenkort. Moest gewoon mijn bewondering voor de Audi 80 even uitspreken, vandaar![]()