Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Afscheid van Audi 80 Avant TDi

  1. #1

    Standaard Afscheid van Audi 80 Avant TDi

    Vorige week heb ik - na een aantal jaren zuinig en comfortabel door Nederland (en ver daarbuiten) te zijn rondgetuft - met pijn in m'n hart afscheid genomen van mijn Audi 80 Avant TDi uit 1994.

    Mijn trouwe metgezel had vorige week rond de 295000 km. gelopen en functioneerde nog prima, maar ik wilde een wat grotere ruimere diesel met wat meer comfort en luxe speeltjes erop.

    Voor diegenen die er in geïnteresseerd zijn om een 80 TDi aan te schaffen: een aanrader!

    Hieronder mijn bevindingen na bijna vier jaar dieselen in een 80 Avant TDi en een overzicht wat ik zo aan reparaties ben tegengekomen.

    Voordelen:
    solide, degelijk afgewerkte auto
    verzonken carrosserie
    extreem zuinige, duurzame motor
    fijne direkte besturing
    goede zitpositie
    grote actieradius door 66 l. tank + gem. verbruik van 1:18


    Nadelen:
    weinig ruimte (voor een stationwagen)
    basis uitvoering is wel heel erg karig
    slechte lichtopbrengst H4 koplampen
    dashboardverlichting storingsgevoelig
    kabel achterklep storingsgevoelig

    Opsomming van onderdelen die - buiten het reguliere onderhoud - zijn gerepareerd/vervangen:

    - 2x waterpomp vervangen
    - radiateur vervangen
    - accu vervangen
    - bestuurdersstoel vervangen
    - aandrijfashoezen vervangen
    - v-snaar/geribde riem (niet distributieriem) na panne vervangen
    - startmotor vervangen
    - voorruit vervangen
    - div. reparaties aan rubbers van voor- achterwielophanging
    - H4-koplampen verruild voor DE(elipsoïde)-lampen
    - nieuwe bumperstrips met uitsparingen 1) voor mistlampen en
    knipperlichten 2) t.b.v. inbouw DE-koplampen 3) gemonteerd

    Mijns inziens moest de auto gewoon technisch in topstaat zijn en daarom is er ook e.e.a. vervangen wat eigenlijk nog wel wat langer mee had kunnen gaan.

    oet moân!

    p.s., maar vooral doorvertellen! :wink: :

    1) zwart, orig. Audi
    2) wit, orig. Audi (dus voor in de bumper naast mistlampen)
    3) Hella, orig. Audi (z.g.a.n., géén barstjes of steenslagputjes)

    deze gedemonteerde items bied ik alledrie per set te koop aan...

    groeten en

    =>
    " Let's not meet by accident! "

  2. #2
    audi a4 avant 2.5 tdi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    68
    Posts
    4.312
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    jammer dat je hem/haar weg doet.
    maar met pijn in je hart zo te lezen 112ambu.
    wat heb je nu op het oog .
    een audi a4 of een a6 avant.
    en zet er even een foto bij.
    verkoopt hier wat makkelijker.
    of een link waar hij/zij nu te koop staat.

    jack.
    if you beat the rings then you have i car

  3. #3

    Standaard

    De auto is inmiddels niet meer in mijn bezit maar staat bij een bovagdealer in Warmenhuizen (NH) voor Euro 3950 te koop:

    De auto is technisch supergoed volgens het boekje onderhouden.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    " Let's not meet by accident! "

  4. #4

    Standaard

    Mooie auto, maar vind 3950 euro erggg aan de hoge kant voor een auto met bijna 3 ton op de teller en verder geen/weinig opties. Maargoed, da's bij dealers altijd duurder....
    Greetzz,
    Roland

    "Any activity becomes creative when the doer cares about doing it right, or doing it better"

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.893
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Tja, da's marktwerking. Avants zijn gevraagd, TDI's nog meer. Zelfs een afgetrapte 80 Avant brengt nog 3 mille op, dus als deze een beetje netjes is...

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Standaard

    En hij is technisch 100%... Dat zie je ook niet altijd natuurlijk...
    S6

  7. #7
    Iceman
    Guest

    Standaard

    3 ton op de teller is toch niet veel voor een diesel.
    Dan is hij net goed ingereden.

    mvg, Hans.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dEX
    En hij is technisch 100%... ...
    Zoals al eerder is deze topic genoemd; de auto is inderdaad - tot op het laatste moment - technisch heel goed bijgehouden.

    Hoezo heb ik nog geïnvesteerd in een 10 jaar oude auto met bijna 3 ton op de teller? Ben ik soms ?

    Dat komt eigenlijk ook omdat ik niet het idee had dat op een dergelijk korte termijn een andere auto naar mijn keuze en budget zou vinden.
    Ik had zoiets van ik wacht het wel rustig af en ondertussen rijd ik gewoon lekker met de 80 door.
    Om die reden is er in maart nog een grote beurt + APK uitgevoerd waarbij de distributieriem, de startmotor, remschijven + blokken vóór en een remslang zijn vervangen.

    Ik heb er op dit moment zélf geen belang meer bij de verkoop van de auto, maar mocht iemand naar een dergelijk type Audi op zoek zijn: neem maar van mij aan dat je - onder normale omstandigheden - voorlopig nog wel even voort kunt met deze 80...

    Groet, en =>
    " Let's not meet by accident! "

  10. #9

    Standaard

    Afgelopen weekend verkocht? Ik zie 'm niet meer op internet of bij de dealer staan...
    " Let's not meet by accident! "

  11. #10

    Standaard

    - nieuwe bumperstrips met uitsparingen 1) voor mistlampen en
    knipperlichten 2) t.b.v. inbouw DE-koplampen 3) gemonteerd



    Is dat een beetje makkelijk te doen? En waar heb je die bumperstrips gehaald? Mijn ervaring met autodemontage bedrijven e.d. is dat ze alles compleet willen verkopen dus incl. bumper.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klaasklapschaats
    - nieuwe bumperstrips met uitsparingen 1) voor mistlampen en
    knipperlichten 2) t.b.v. inbouw DE-koplampen 3) gemonteerd



    Is dat een beetje makkelijk te doen?

    => ja, die zwarte bumperstrips zitten met een klemconstructie dmv 8 tot 10 nokjes vastgeklikt in de bumper. Kwestie van ontgrendelen van deze nokjes mbv een hele platte schroevendraaier. Dit moet wel met grote voorzichtigheid gebeuren anders sloop je de lak van de bumper of nog erger de lak én de bumper.

    En waar heb je die bumperstrips gehaald?

    => bij de dealer

    Mijn ervaring met autodemontage bedrijven e.d. is dat ze alles compleet willen verkopen dus incl. bumper.

    => idem, vandaar ook bij de dealer.
    De beide bumperstrips met uitsparingen voor mistlampen en richtingaanwijzers heb ik overigens nog liggen...
    " Let's not meet by accident! "

  13. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 112ambu
    De beide bumperstrips met uitsparingen voor mistlampen en richtingaanwijzers heb ik overigens nog liggen...
    excusez moi
    Ik zag het nu pas... Omdat ik het topic zocht voor een ander topic

    Ik zit nog ff in dubio of ik tzt een andere bumper haal of niet.. Deze heeft een klein scheurtje net onder de grille. Is niet te zien bij gesloten kap. Maar weet niet of ik dat repareer of niet. Als ik nu besluit deze te houden heb ik er zeer zeker wel belang bij. (keuzes keuzes 8)
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  14. #13

    Standaard Audi 80 avant TDI

    Hallo !

    Ik heb sinds nov. 2003 een 80 avant TDI uit 1995. Dit is een van de laatste 80-reeks bolides met 2x airbag, lederen bekleding, airco, elec. ramen en spiegels en klasse III alarm. Een Hollander die in Duitsland werkte heeft em meegenomen naar NL (gelukkig maar).

    Km stand bij aankoop was 234.000 inmiddels ben ik in 10 mnd. al de 265.000 gepasseerd, enige onderhoud was een kleine beurt....in juli naar Kroatie geweest, 4.500 km bij 35 graden en nog steeds king of de road met dank aan de zeer prettige airco ! Op reis een verbruik van 1:16, hier in NL zo'n 1: 17,5

    Deze auto rijdt m.i. beter dan veel nieuwe auto's (van vrienden), alleen mis je de extra PK's....90 PK is niet veel, had dan ook problemen op de Gross Glockner in Oostenrijk met volle bepakking...

    De prijs, tja, ik vind die 3950 Euro nog wel meevallen voor een auto in zo'n staat zoals ik hierboven las, ik moet bekennen dat ik zelfs nog een paar duizend Euro meer betaald heb voor de mijne (tja, exclusief model), maar gelukkig gecompenseerd door de inruil van mijn 95-er Polo (dat kunnen ze dan ook makkelijk natuurlijk).

    Fotootje volgt binnenkort. Moest gewoon mijn bewondering voor de Audi 80 even uitspreken, vandaar

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •