Pagina 2 van 13 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 242

Onderwerp: Je eigen auto VS iemand anders auto

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Ik rij iedereen zoek.




    Nee, natuurlijk niet





    ....maar dat is omdat ze het niet eens tegen mijn wapperende haren aandurven proberen
    In der Heimat des Audis

  2. #22
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    2ton wagengewicht is niet geschikt voor een sprintje.
    Maar ik sla zeker geen modder figuur, mocht het voorkomen.

    Ik verblind ze met glans, win ik net die ene seconde extra bij groen.

    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  3. #23

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damaX Bekijk Berichten
    Gewoon meer gas geven Ik vind het onderstel van mijn S6 echt subliem, in de bochten is mijn eigen grens eerder bereikt dan die van de wagen...

    Een audi 5cyl en oudere v8en liggen als een draak op de weg, pak een beemer met dezelfde pk,s en je bent 4 sec sneller op een rondje assen

  4. #24
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    0-200 in 9.3 sec .. top ~280km/h



    Moest het vorige week wel afleggen tegen een R8 ... bij 235km/h vond ik het mooi genoeg.
    Harde wind en regen, onbekende weg ... terwijl hij waarschijnlijk nog met 1 hand de radio van Skyradio op 3FM zette.
    One liter, driver's licence eater...


  5. #25

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coupe20v Bekijk Berichten
    Een audi 5cyl en oudere v8en liggen als een draak op de weg, pak een beemer met dezelfde pk,s en je bent 4 sec sneller op een rondje assen
    Als een draak? Gelukkig heb ik hele andere ervaringen
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power


  6. #26
    mido's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Posts
    2.585
    Kudos
    22
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Ik doe niet aan die onzin..verlies toch..hah!

  7. #27
    D190's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    34
    Posts
    993
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Nou moet ik eerlijk toegeven ik heb het laatst geprobeerd tegen een Volvo 340(zo'n oud hok) was een 1.4tje. Ik had er best moeite mee, die volvo had een automaat en dat scheelt wel natuurlijk(schijt een speciale automaat te wezen ofzo) Het gewicht was ongeveer het zelfde, rond de 1000kg.

    Volgende keer maar beter m'n best doen
    Audi A4 B7 Avant 3.0TDI Quattro Tiptronic.
    Recaro DTM interieur|Bose soundsysteem|Zwarte hemel|Carbon inleg|RNS-E|black19inch RS4|etc....

  8. Ad
  9. #28
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Stoplicht sprintjes doe ik niet vaak, ik ben er ook niet goed in en wil het niet slopen dus laat ik ze in 1 gewoon voor maar in 2e en 3e knal ik ze zo hard voorbij dat zijn dakantenne naar voren wijst. I love de nm van de tdi...
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  10. #29
    a4drieliter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    5.687
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Ik doe bijna altijd stoplichtsprintjes, al vanaf de eerste dag dat ik mijn rijbewijs heb (mei 1980).
    Het mooiste vond ik met mijn eendje, met piepende banden wegscheuren en dan had ik de eerste 10 a 15 meter te pakken, verder natuurlijk niet. Wel verbaasde gezichten, onbetaalbaar! Wilde mijn broer dat ook eens proberen, hij was zo gretig dat hij de pook uit de versnellingsbak trok!
    En met mijn Renault Buggy met 1100 Gordini motor en een dikke Weber carburateur. Redde een Porsche 928 het zelfs niet! (in de stad)

    Bochten zo snel mogelijk nemen vind ik ook heerlijk.

    Met andere woorden: Ik rij bijna altijd voorop.
    Dus....

  11. #30
    nog een Hein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    72
    Posts
    400
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Stoplichtsprintjes durf ik niet aan. (=verlies ik)
    Maar zowel met m'n quattro als met m'n Honda Civic Hybride (!) rij ik iedereen zoek op rotondes en bij bochten.
    De slipgrens van de auto ligt tot nu toe nog steeds véééél verder dan mijn lef en mijn lef ligt stukken voorbij de lef van de meeste anderen.
    Zo'n auto wilde ik altijd al hebben.

  12. #31
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nog een Hein Bekijk Berichten
    Stoplichtsprintjes durf ik niet aan. (=verlies ik)
    Maar zowel met m'n quattro als met m'n Honda Civic Hybride (!) rij ik iedereen zoek op rotondes en bij bochten.
    De slipgrens van de auto ligt tot nu toe nog steeds véééél verder dan mijn lef en mijn lef ligt stukken voorbij de lef van de meeste anderen.
    Ja, dat dacht ik ook, tot ik op een ongelukkige dag toch de vangrail meepakte in een bochtje...

    @coupe20V, toch merk ik een wereld van verschil in de auto toen ik 'm kocht (oudere slechte banden, blikken draagarmen, veren die al 250.000 gezeten hadden, halfgare bussen, etc) en hoe hij er nu aan toe is (FK schroefset, pirelli zero nero banden, powerflex race bussen, gietijzeren draagarmen). Zo drakerig is ie ondertussen niet meer. Maar ook niet zo origineel meer...

  13. #32
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Grappig in mijn A6 komt het bijna nooit voor dat iemand een stoplicht sprintje wil doen ze haken bij voorbaat af haha, heel anders is het als ik in de A3 van mijn vrouw zit, dan lijkt het wil of ze allemaal een stoplicht sprint willen doen Van de week wel een leuk verhaal op de A7 tussen Purmenend en Hoorn. Ik cruise met ong 150km/pu richting hoorn, zie ik in mijn binnenspiegel iets met zelfbouw ledstrips op me afkomen met een redelijke snelheid. Bij nader bekijken bleek het een Octavia RS te zijn. Ik liet hem inlopen en toen hij bijna achter me zat, zette ik de TT in manual en terug naar vier, vol gas er vandoor, hij kon niet aanklampen daarna liet ik mij inhalen wilde wel even zien wat het nu precies voor Skoda was.( bleek een 2010 model RS te zijn) Nadat hij me ingehaald had en ik erachter hing ging zijn hand omhoog met het bekende drie, twee, een teken... kom maar op haha in begin reed hij even van me weg maar al snel zat ik goed achter hem te 'duwen'. Helaas waren we toen al bij Hoorn en daar was het druk, ik ben nog klein stukje met hem meegereden afslag Hoorn, vanuit daar moest ik weer terug naar afslag Avenhorn, de opgestoken duim van de bestuurder kon ik wel waarderen
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  14. #33

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Toch is een s2 altijd slomer dan een M3, heb vorige week nog tegen een m3 gereden en dat gaat veel mooier en harder een bocht om dan een s2, en dan was ik nog lichter ook.

  15. #34
    Hondema's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    44
    Posts
    426
    Kudos
    6
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Met mijn vorige auto(tje)< clio rs 182 opgevoerd naar 200 pk, 1010 kg wagengewicht, regelmatig krachtigere auto's voorbij gegaan op de nordschleife. Het is daar echt een kwestie van goede wegligging met die honderden bochten, en durf natuurlijk. Op de rechte stukken werd ik dan vaak weer ingehaald. Met mn huidige auto, A3 SB 1.8tfsi JD software 219pk 354nm laatst op de A13 tegen de nieuwe megane RS (250pk 340NM) gesprint en ik kon hem gewoon volgen zonder problemen. Waarschijnlijk bij een sprint vanuit stilstand zou hij bij me wegrijden i.v.m veel betere grip. Koppel is dus echt het belangrijkst bij tussensprints en pk's heb je voor topsnelheid.

  16. #35

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Vergelijk een 286pk m3 voor het circuit (semi slicks, rolkooi en goede remmen) eens met een s2, ik rijd 2,09 op assen. Evert thomas met 460 pk 2.03 en helemaal race klaar of pak die M3 met 286 pk, die rijd 2,03. Komt alleen omdat elke 5 en 8 pitter alleen maar rechtdoor wil en niet bepaald de bocht om als een Beemer, gewicht licht voor de voorste as.

  17. #36
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Daarentegen komt die BMW op alles anders dan droog wegdek erg graag met de verkeerde kleur verlichting vooraan de bocht uit. Maar goed, we zitten hier niet op het BMW-forum (gelukkig).
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  18. #37
    rogek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    43
    Posts
    5.604
    Kudos
    49
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    pfff... golfjes 5 en 6 gti pesten op de snelweg.... 100-200km... bye bye met me ex 2.5 tdi koppelmeister :P

    en gisteren een civic 1.8vti voor lul gezet in sprint met me cordoba 90pk tdi :P sommige mensen snappen het echt niet hoe ze snel moeten zijn met een wagen..
    170pk en niet kunnen schakelen.... lozers..

    met de s4... tja, nog niets tegen gekomen..... rij er ook weinig in.
    Laatst gewijzigd door rogek; 09-04-11 om 00:43.
    Es gibt etwas, das noch mehr Spaß macht als ein Turbo. Zwei
    - '15 Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro
    - '99 Audi S4 Sedan LY7M MRC Mapped 362.8PK/561NM

  19. #38
    HJR
    Guest

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    stoplicht sprintjes doe ik best vaak.... met de aygo....
    tegen de rs4 durft niemand en soms doe ik het zelf alleen pas bij 2de versnelling... aandrijflijn en banden sparen natuurlijk.

  20. #39
    AndreCabriAvant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.504
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard

    @jurgh : zo kan een 6 van bijna 2 ton toch leuk meedoen. Ik heb wat minder power, maar heb vergelijkbare ervaringen
    Audi S5 Cabrio Green en Q3 45 TFSI

  21. #40
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje Bekijk Berichten
    2ton wagengewicht is niet geschikt voor een sprintje.
    Maar ik sla zeker geen modder figuur, mocht het voorkomen.

    Ik verblind ze met glans, win ik net die ene seconde extra bij groen.

    mmmm, ik herinner me iets anders....
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

Pagina 2 van 13 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •