Pagina 5 van 13 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 100 van de 242

Onderwerp: Je eigen auto VS iemand anders auto

  1. #81
    a4drieliter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    5.688
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob-A2 Bekijk Berichten
    Gaaf! Mooi van lelijkheid!
    Ja, niet om aan te zien, maar je kunt zo zo lekker opvoeren!

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Nissan_Skyline
    Dus....

  2. #82

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    hahaha te grappig!



    lelijke k*t hokken.
    gaat ze alleen om het vermogen...
    Wat een onzin...
    Die auto is een legende, bevatte toen al techniek waar Audi stil van werd... 4wd met per wiel geregelde aandrijving, 4wielsturing,motor is mss wel de beste in zijn klasse en nog veel meer.
    Heb die auto liever dan zo'n doorsnee Audi die je op iedere hoek van de straat ziet.

    Een beetje autoliefhebber moet dit weten, ze zijn alleen verpest door de tuning boys...
    A4 Avant 3.0tdi quattro

  3. #83
    D190's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    34
    Posts
    993
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Het wordt tijd dat ik ook een snellere auto ga kopen, nu verlies ik het van bijna alle auto's. Nu heb ik er al niet zovaak last van dat ze een wedstrijdje willen doen, want ze weten toch al dat ze gaan winnen
    Audi A4 B7 Avant 3.0TDI Quattro Tiptronic.
    Recaro DTM interieur|Bose soundsysteem|Zwarte hemel|Carbon inleg|RNS-E|black19inch RS4|etc....

  4. #84
    klaasa4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Posts
    6.240
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Helaas kom ik maar net mee met de middelmoot.

    En sprinten laat ik ook maar.
    Met m'n vorige golfje IV heb ik nog regelmatig diverse soorten categoriën mensen vernedert met mijn burgermannen wagen.
    Audi A4 b6 Tdi 96Kw, met Verhoeven kuur.

  5. #85
    a4drieliter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    5.688
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D190 Bekijk Berichten
    Het wordt tijd dat ik ook een snellere auto ga kopen, nu verlies ik het van bijna alle auto's. Nu heb ik er al niet zovaak last van dat ze een wedstrijdje willen doen, want ze weten toch al dat ze gaan winnen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door klaasa4 Bekijk Berichten
    Helaas kom ik maar net mee met de middelmoot.

    En sprinten laat ik ook maar.
    Met m'n vorige golfje IV heb ik nog regelmatig diverse soorten categoriën mensen vernedert met mijn burgermannen wagen.
    Ik vind het juist de sport om met een relatief langzame wagen toch als eerste weg te zijn. Ook al verlies je het na een bepaalde afstand.
    Reactievermogen, snel schakelen,verkeersinzicht tellen toch heel sterk mee! Dit telt natuurlijk niet voor mijn dikke TDI met tiptronic; gas en gaan!
    Ook bochtenwerk is mijn favoriet.






    zei hij bescheiden
    Dus....


  6. #86
    D190's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    34
    Posts
    993
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Vandaag met een maatje nog een wedstrijdje gedaan. Hij met z'n opel vectra 1.6 en ik met me 1.6. Eindelijk heb ik het een keer kunnen winnen met sprinten. Alleen hij kwam me voorbij door volgas over de drempel te gaan, ik remde maar af omdat ik geen zin had in een kromme carterpan. Toch nog verloren volgende keer mooi midden op de weg rijden

    Gister ook tegen een collega(met een vw caddy), hij stond vooraan op de baan voor linksaf, ik moest ook linksaf. De baan voor rechtdoor was leeg dus ik ging daar staan. Zo snel mogelijk weg en proberen voor hem te komen op de weg linksaf(dubbelbaans weg). Gelukkig was het al laat en geen politie, anders waren we zeker de sjaak geweest Blijft leuk zulke dingen.
    Audi A4 B7 Avant 3.0TDI Quattro Tiptronic.
    Recaro DTM interieur|Bose soundsysteem|Zwarte hemel|Carbon inleg|RNS-E|black19inch RS4|etc....

  7. #87

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Vind het juist mooi, om mensen een kans te geven als eerste te reageren en hard weg te rijden, en dan hard voorbij te vliegen zonder moeite.

    Met de S2 280pk was ik ooit net iets sneller dan een bmw 650 cabrio van ca 50kmh tot 220kmh. Was een Duitser die op een gegeven moment zo kwaad was dat ie me toch nog inhaalde toen ik weer een normale snelheid ging aanhouden en hard weg reed. Niet meer gezien daarna.

    Met de S6Plus tegen een A6 3.0tdi, tot de 1e versn redelijk gelijk, daarna loopt de S6 aardig uit. Hoe harder het gaat hoe makkelijker het werd.

    S6plus tegen een M3 V8 (nieuw model) op de nurburgring, M3 is veel sneller.

    De welbekende getunede RS6 die sneller was dan een M5 V10 op rechte stukken is wel machtig om mee te maken.
    A4 Avant 3.0tdi quattro

  8. Ad
  9. #88

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Het mooist vind ik altijd als mijn vriendin rijd, zo'n klein blond ding achter het stuur, gister ook weer, een turk in een oude 7 serie komt naast mijn vriendin staan op de linkerbaan en loopt haar de hele tijd "stoer" aan te kijken, wat doet mijn vriendin? Die zet de DSG bak in de S stand en trapt het gas onderin (gechipte 2.0TFSI) en ze rijd hem helemaal zoek, het volgende stoplicht ging hij toch maar achter haar staan

  10. #89

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D190 Bekijk Berichten
    Het wordt tijd dat ik ook een snellere auto ga kopen, nu verlies ik het van bijna alle auto's. Nu heb ik er al niet zovaak last van dat ze een wedstrijdje willen doen, want ze weten toch al dat ze gaan winnen
    Van mijn vader win je zoiezo.. hij rijdt namelijk in een polo 1.9SDI (geen 68 pk maar EK!! ezels krachten) :S

    Gister vanuit mijn werk naar huis, kwam een poolse saab rijder achter mij aan rijden bumperklevend. Heel irriterend en opjagend wil hij mij inhalen. Nadat hij even de ruimte had gekregen om in ta halen gaf ik vol gas, zodat hij niet kon inhalen. Dus ik irriteerde hem ook!!!

    Toen we de snelweg op reeden, gaf ie vollop gas om in te halen, dus ik ook... maar hij was net iets sneller dan mijn a3 1.8t GRRRRR begon ie mij ook nog eens uit te lachen!!!

    Volgens mij gaat het om een 2.0t saab (model weet ik niet)

    Maar goed, 12 mei aanstaande wordt de mijne gechipt bij Hartog Tuning
    Laatst gewijzigd door tom; 15-04-11 om 14:55.

  11. #90
    A3 S Edition
    Guest

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 030 Bekijk Berichten
    Moet je even aan gebruiker 'peter north' vragen. Die rijdt namelijk alles er uit met zijn 1400'tje A3.
    dat kan ik me inderdaad ook nog wel herinneren.

    Hij won van een Ferrari, die vlak na het verkeerslicht rechts afsloeg.... Geintje

  12. #91
    Hondema's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    44
    Posts
    426
    Kudos
    6
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Net bij 2 stoplichten tegen een model 2005 honda civic type r gesport en was echt serieus sneller, toen de snelweg op en dat was helemaal peanuts. De type r heeft 200 pk en 196nm en zou in 6.6 sec de 100 moeten aantikken met een top van 235 op een ledig gewicht van 1170kg. Maar de fabrieksopgaaf is echt broodje aap. Ik reed op 95 benzine (audi a3 sb 1.8tfsi, jd remap) en dan kom ik op 217 pk en misschien 335 nm en zou ik ongeveer in 7.0 op de 100 moeten zitten. Heb wel vaker uit tests gelezen dat die type r dingen niet zo snel zijn als opgegeven.

  13. #92
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Ik hou er TOTAAL NIET van, maar kan toch wel een paar momenten opnoemen....ahum.

    Begon met m`n 1e auto (BTW nog steeds in bezit) de Coupe quattro 2.2 5-cilinder zonder turbo met (nieuw...) 136 PK:
    Was altijd erg leuk als er een gsi/gti/enz naast je komt staan. irigineel ca. evenveel pk maar grote verschil natuurlijk 2wd of 4wd.
    Met name als het vochtig/nat was op de weg, dan stonden de heren VRESELIJK in de toerenbegrenzer te hangen bij het "wegrijden". Maar de praktijk was dat ze alleen maar stonden te spinnen.... Wielspin met wegrijden moet voor mij nog de 1e keer worden met dit vermogen en quattro. Altijd gewonnen dus, ook al ga ik niet verder dan 5k toeren met m`n Oudi.
    Ook wegligging is erg leuk van de Coupe quattro, 4 cm lager met gele koni`s en blauwe H&R. Beetje genant, maar hier komt ie:
    Beetje irritante rijgedrag van een Alfa 156-rijder op de snelweg. Meneer haalt mij incl snijden nog net even op de afrit in om er toch voor te zitten.... Heb ik hem via de vluchtstrook door de binnenbocht nog even ingehaald, incl. zwaaien... bij ca. 100 km/h denk ik (ik was 20jr....)

    Coupe S2 (ABY met 280 pk)
    Ook weer die heerlijke stoplicht-acties met de gsi/gti/enz Maar nu heel rustig wegrijden in z`n 1 tot 3500 toeren, zodat ze het idee hebben dat ze gaan winnen...
    Dan door naar z`n 2 en vol op het gas.... en er alles verpletterend voorbij alsof ze stil staan! Of ze slaan direct af naar rechts, of ze zitten met een hand naast hun hoofd bij het volgende stoplicht
    Maar ook de snelweg is erg leuk. In z`n 5 tot ca. 230 km/h (vaak de top van degene die met je meetrekt...) en dan door naar z`n 6 en er vandoor!

    Met de A4 avant 1.8T ca. 200pk, Pleyroute Arnhem-Nijmegen (samen met vrouwlief, en ik was 28):
    Er stopt een Golf 3 VR6 naast me met een vreselijke brulpijp eronder, 3 jongens van 18-19 (met pet in de verkeerde richting) en hingen zowat uit het raam om mijn aandacht te krijgen. Nou vooruit dan maar... Exact tegelijk weg, en tot aan de 160 km/h één autolengte ervoor gebleven. Toen moesten we remmen.
    Moet ze wel nageven dat er 3 DIKKE duimen omhoog gingen en een keer knipperen met de lichten. Mooi wedstrijdje!

    Ik rij nu in een vrij snelle 200 TQ, en heb me met deze "directie auto van de jaren 80" nog niet laten verleiden om iets dergelijks te doen....

  14. #93
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    SOW, zie net dat we wel een aardig oud topic hebben opgerakeld... maar goed wel leuk om eens terug te denken!

  15. #94
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Nog eentje dan:
    De auto van m`n vader: Dodge RAM 1500 Laramie automaat met 5,7 V8 HEMI (400pk in een pickup) Deze "auto" weegt rijklaar ca. 2.500 kg en doet 0-100 in ca. 7.0 sec.
    Erg leuk als er echt snelle auto`s naast je staan, en dat je ze dan met een pickup zoek rijdt!!

  16. #95

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Interessant vergelijk. Ik had vorige week de auto van Pa te leen omdat onze bij de garage stond.
    Sinds dit weekend de A3 weer terug. Ik merk écht een significant verschil in snelheid/acceleratie.
    Maar als ik de gegevens naast elkaar zet zijn ze toch nagenoeg identiek, A3 is minder power, maar ook lichter, verder nagenoeg gelijk.

    Audi A3
    Cilinderinhoud 1595 cc
    Vermogen 75 kW (102 pk)
    Massa leeg 1220 kg
    totaal max. koppel 148 Nm

    Peugeot 307sw
    Cilinderinhoud 1587 cc
    Vermogen 80 kW (109 pk)
    Massa leeg 1299 kg
    totaal max. koppel 147 Nm

    Grappig, zal wellicht toch met andere factoren te maken hebben (of toch die ene Nm?)
    Volgens mij is de Peus echter een 16v, de A3 een 8v, weet niet of dat nog veel uitmaakt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Vaassen Bekijk Berichten
    Nog eentje dan:
    De auto van m`n vader: Dodge RAM 1500 Laramie automaat met 5,7 V8 HEMI (400pk in een pickup) Deze "auto" weegt rijklaar ca. 2.500 kg en doet 0-100 in ca. 7.0 sec.
    Erg leuk als er echt snelle auto`s naast je staan, en dat je ze dan met een pickup zoek rijdt!!
    Mwoah, ik reed er laatst nog 1 het snot voor z'n ogen met de S6 ...

    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  17. #96

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob-A2 Bekijk Berichten
    Interessant vergelijk. Ik had vorige week de auto van Pa te leen omdat onze bij de garage stond.
    Sinds dit weekend de A3 weer terug. Ik merk écht een significant verschil in snelheid/acceleratie.
    Maar als ik de gegevens naast elkaar zet zijn ze toch nagenoeg identiek, A3 is minder power, maar ook lichter, verder nagenoeg gelijk.

    Audi A3
    Cilinderinhoud 1595 cc
    Vermogen 75 kW (102 pk)
    Massa leeg 1220 kg
    totaal max. koppel 148 Nm

    Peugeot 307sw
    Cilinderinhoud 1587 cc
    Vermogen 80 kW (109 pk)
    Massa leeg 1299 kg
    totaal max. koppel 147 Nm

    Grappig, zal wellicht toch met andere factoren te maken hebben (of toch die ene Nm?)
    Volgens mij is de Peus echter een 16v, de A3 een 8v, weet niet of dat nog veel uitmaakt.
    Er zijn inderdaad veel factoren die meespelen zoals vermogenscurve (je accelereert niet constant aan 5600 t/min; welk vermogen krijg je in lagere toeren), overbrengingsverhoudingen van de versnellingsbakken, grip van de banden, ...

  18. #97
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Had er laatst nog een met een RCZ 200pk. Die zat al dicht achterop me tijdens wegwerkzaamheden op de A7. Was rond middernacht. Bij het aflopen van de wegwerkzaamheden klein beetje vooruit geaccelereerd, wist niet geheel zeker wat er achter me reed. (Had wel Peugeot koplampen herkend) heel even laten oplopen tot 180 km/u maar de Peugeot kon me aardig bij houden. Wedstrijdjes houden heb ik wel afgeleerd, dus ik liet hem er voorbij. Bleek dus om een RCZ te gaan. Nou ja toch maar weer even aanhaken, mr dacht sneller te zijn bij 230 stak ik hem voorbij en daarna ook niet meer gezien
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  19. #98

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Sja, da's het voordeel van een gechipte 3.0 natuurlijk, dat wil wel t.o.v. zo'n sportwagentje (zeker een 2.0 180pk?)
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  20. #99

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    256
    Kudos
    2
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Leuk om te lezen allemaal..
    Ik ben tot op heden nog niet uitgedaagd met de W12 voor sprintjes ect..
    Nu rij ik ook meestal als een slome slak dus dat zou ook wel helpen.
    Audi S2 coupé "95
    Audi S4 Avant 4.2 V8 ''04
    Audi RS6 Avant 5.0 V10 "09

  21. #100

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Foeglass Bekijk Berichten
    Ik ben tot op heden nog niet uitgedaagd met de W12 voor sprintjes ect..
    Nu rij ik ook meestal als een slome slak dus dat zou ook wel helpen.
    ... ja, dát zal het zijn ...
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

Pagina 5 van 13 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •