Pagina 6 van 13 EersteEerste ... 2345678910 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 120 van de 242

Onderwerp: Je eigen auto VS iemand anders auto

  1. #101
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jurgh Bekijk Berichten
    Wedstrijdjes houden heb ik wel afgeleerd, dus ik liet hem er voorbij. Bleek dus om een RCZ te gaan. Nou ja toch maar weer even aanhaken, mr dacht sneller te zijn bij 230 stak ik hem voorbij en daarna ook niet meer gezien
    Heerlijk dit. Hoe snel de verstandige volwassene het verliest van het eeuwige kind
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  2. #102
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Tja.. wat zijn snelle auto's..

    We(mn vrouw) hadden een 80 B4 2,6V6(150pk) die legde het(met 4pers) af tegen een Passat 1.8 20v(125pk), mn ex-Allroad 2.5TDI vond ik niet sloom, toch verloor ik het vaak van 2L TDI's, waarschijnlijk door de combi 1800kg en automaat, nu mn S6 is van hele andere orde, de nagenoeg dezelfde automaat is veel beter bij de les en versneld als een dolle ondanks hetzelfde gewicht als de Allroad.

    De Octavia (RS ombouw ook van mn vrouw) 1.8T 256pk was ook bloedsnel, vervangen door een Leon II 2L TFSI met 263pk voelt en is veel sneller.
    De eerste auto waarmee ik een echt snelle auto ervaring had was met de Polo G40(van mn vrouw).. alleen afremmen bij 210kmh was geen pretje..
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  3. #103
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    en zo`n G40 VREET versnellingbakken.....vooral als hij wat sneller is dan origineel....

  4. #104
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Vaassen Bekijk Berichten
    en zo`n G40 VREET versnellingbakken.....vooral als hij wat sneller is dan origineel....
    Wij hebben er 3 jaar mee gereden, het enige 'aparte' onderhoud dat we eraan hebben gehad was een defecte bobine. Zelf heb ik direct bij aanschaf de G-lader voorzien van hoge toerenlagers nieuw riempje en tuning.
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  5. #105

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Ikzelf doe het meestal als het een echte uitdaging vormt, maar dan win ik uiteraard niet altijd
    Op youtube anders ook wel leuke racefilmpjes gevonden


  6. #106
    dalmeijer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    478
    Kudos
    20
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Met 600Nm aan trekkracht waag ik me niet aan stoplichtsprintjes vanuit stilstand, waarom zou ik:
    a) ik win toch wel (ok in 90% vd gevallen dan)
    b) me versnellingsbak en aandrijflijn gaan naar de klote

    Een tussensprintje op een provinciale weg of snelweg ga ik (soms) niet uit de weg (zeker iemand die op m'n bumper zit te kleven terwijl ik auto's voor me heb, die vraagt om een roetpluim bij vrij baan en een verbaasde blik waar ik ben gebleven.....
    Q7 (4M) E-tron 3.0TDI V6 Quattro

  7. #107

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    426
    Kudos
    17
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Ik doe de voorkeur van een snellere auto hoofdzakelijk voor op de snelweg, zoals bijv gisteren.
    Kom je op een stuk waar je 130 mag gaan die ... vrachtauto's inhalen ?!?
    Ik bedoel, kom op je ziet toch in je extra grote spiegels een auto (in dit geval ik) aankomen.
    Maar deze chauffeur had daar dus schijt aan, dus van 130 max 135 vol in de remmen voor een vrachtwagen die met moeite een andere vrachtwagen wil inhalen en zo een kleine file aan het maken was.
    Natuurlijk weer een hinderlijke (in dit geval BMW) auto die op mijn bumper gaat zitten kleven. Hij zag waarschijnlijk de vrachtwagen voor me niet.
    Maar toe de inhaalactie eindelijk voorbij was kon ik weer gas geven. Om eerlijk te zijn een beetje geïrriteerd door de vrachtwagen trapte ik het gas flink in, toen constateerde ik dat ik al weer +/- 145 km p/u reed. nettjes terug naar de 130 en gaan.
    Ook die BMW (de bumperklever) achter mij trok flink op maar kon me niet bijhouden.
    Maar voor een plasstop bij een benzinestation gestopt en wie komt er naast me parkeren... diezelfde BMW. Ik dacht gelijk sh.t, dat is blauw in het nauw.
    Maar nee, deze man vroeg zich af wat voor motor ik in de auto heb want na zijn zeggen kon hij me met geen mogelijkheid bijhouden.
    Door dit korte gesprekje heb ik hem natuulijk ook aangegeven dat mijn optrek actie onderander te maken had met zijn bumperkleven. Hij was zich van geen kwaad bewust maar zal er rekening mee houden. Ook gaat hij snel (zijn zeggen) zijn auto verkopen en naar een Audi opzoek gaan.
    Tja achteraf gezien heb ik wel een soort van gewonnen, maar daar deed ik het niet voor. Maar was wel sportief van die man om me hierop aan te spreken.

  8. Ad
  9. #108
    Hondema's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    44
    Posts
    426
    Kudos
    6
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    mooi verhaal leeftijdsgenoot! Maar wat voor blok heb je dan? En wat voor 1serie had die ander?

  10. #109
    Hondema's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    44
    Posts
    426
    Kudos
    6
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    [QUOTE=Bob-A2;1335041]Interessant vergelijk. Ik had vorige week de auto van Pa te leen omdat onze bij de garage stond.
    Sinds dit weekend de A3 weer terug. Ik merk écht een significant verschil in snelheid/acceleratie.
    Maar als ik de gegevens naast elkaar zet zijn ze toch nagenoeg identiek, A3 is minder power, maar ook lichter, verder nagenoeg gelijk.
    I
    Audi A3
    Cilinderinhoud 1595 cc
    Ver
    Cilinderinhoud 1587 cc

    totaal max. koppel 147 Nm

    Grappig, zal wellicht toch met andere factoren te maken hebben (of toch die ene Nm?)
    Volgens mij is de Peus echter een 16v, de A3 een 8v, weet niet of dat
    Bob hoe vind je zon a3 1.6 102pk rijden? Ik heb er ook een en af en toe heb ik het idee dat er een 3 ton zware caravan achter hangt, zo traag is die. Hij klinkt alleen wel veel rauwer en sportiever dan mn a3 tfsi
    Laatst gewijzigd door Hondema; 16-01-13 om 20:13.

  11. #110

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    426
    Kudos
    17
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hondema Bekijk Berichten
    mooi verhaal leeftijdsgenoot! Maar wat voor blok heb je dan? En wat voor 1serie had die ander?
    Sorry man ik ben niet zo op de hoogte met BMW. Maar het was geen 1serie, een 5 serie touring.
    Ook was het niet het nieuwste model. Meen type uit 2005of jonger.
    Hij had in ieder geval geen motor en type aanduiding. Net als ik, veel mooier.
    Wel kon hij aangeven dat hij bijna over 250 pk beschikte.

    Ikzelf rij met een 2.0 TFSI DSG op maat gechipt.

  12. #111
    Hondema's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    44
    Posts
    426
    Kudos
    6
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Ja dan begrijp ik het. Jij zit ook op dik 250 pk en dat wil wel in een a3.

  13. #112
    Nik's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    37
    Posts
    307
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Ik vermaak me altijd bij bumperklevers op een rotonde. Die hielden mij nooit bij. Met een MUltitronic bak ben je zo veel sneller. Ook wel eens naast zo'n Sjonnie gestaan die steeds opzij zat te kijken met z'n Honda Civic en mega uitlaat. Ik had toen een A4 B6 (lekker zakelijk). Door m'n leeftijd (is zo'n 1,5 jaar geleden, ik was toen 23 ongeveer) dacht hij wel even stoer te doen. Maar zo'n Multitronic bak blijft gaan. Niks geen extra gas bij. Gewoon intrappen en gaan. En zwoegen dat 'ie deed!

    Nu rij ik een A4 B8, 1.8 (160 PK) handbak. Die is verschrikkelijk irritant. Ik schakel me een hoedje. Maar in de 3e versnelling wil 'ie wel. Nu ben ik niet zo van het hard rijden. Ook niet van het flink optrekken. Ik rij liever comfortabel, genietend van m'n auto. Allen als het moet, dan is het fijn dat 'ie best lekker vooruit komt. Maar ik mis m'n MUltitronic bak soms wel.
    Audi A3 Limousine / Daytona / Audi Sport S-line Edition / 1.5 CoD TFSI S-tronic / Virtual Cockpit / MMI Touch / ACC (Stop&Go) / Dimmende binnenspiegel met compas

  14. #113
    fokkert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.085
    Kudos
    1063
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Je eigen auto VS iemand anders auto

    Zondag op de A12 ter hoogte van boom (Belgie) stond ik met mijn volkswagen Transporter T5. Voor het rode licht. Naast mij kwam een audi a4 b6 cabrio staan. De man die er in zat was van het zuiderse type.( deze trekken nogal graag sprintjes aan rode lichten). Hupla!!! groen licht en het gas erop. Het geweldige was dat mijn vriendin hem echt moeite zag doen, maar heb hem echt zoek gereden. Geweldig gewoon!
    Ah ja mijn T5 is een gechipte 5cilinder TDI met dik 200pk. Misschien dat het daardoor kwam.
    A5 Sportback 2.0TDI MT S-Line MY2013. JD TUNED: 218.5PK - 441NM
    A6 Avant 4G Competition BiTdi MY2015
    RS6 Avant 4G Performance MY2017

  15. #114

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Ik heb mij afgelopen zondag, met de A4 1.8T, keurig staande gehouden tussen de 3x 3.0TDI geweld van @Jurgh, @water-escape en @poetsertje Opa-automaatjes

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hondema Bekijk Berichten
    Bob hoe vind je zon a3 1.6 102pk rijden? Ik heb er ook een en af en toe heb ik het idee dat er een 3 ton zware caravan achter hangt, zo traag is die. Hij klinkt alleen wel veel rauwer en sportiever dan mn a3 tfsi
    Ik vind 'm heerlijk rijden! Nee, rap is-ie niet, maar ondanks dat veel mensen beweren dat-ie sloom is, vind ik dat 100% meevallen. Op de snelweg moet-ie wel iets harder werken, maar daarbuiten scheur ik iedereen nog voorbij hoor, hij heeft best wel veel koppel, maar veel toeren maken heeft geen nut. Als je er met meer dan 2 mensen, of veel bagage inzit, dan begint'ie inderdaad wat langzaam te worden. Klinkt inderdaad wat rauwer, hoewel ik weinig vergelijk heb, want ik heb nog nooit een FSI gereden.
    Ik vind het alleen géén zuinigheidswonder, maargoed, daar zullen de korte ritjes ook debet aan zijn.

    Leukste is om daarna in de A4 1.8T 180pk te stappen; dan heb je wel het gevoel van "Wow! Wát een power!
    (En dat is ook altijd mijn insteek geweest bij auto's; de daily moet gewoon zuinig zijn, en de 2e auto mag wat power hebben en meer drinken, leuk!)
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  16. #115
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Dat was uit respect voor je leeftijd (en nee niet jou leeftijd @Bob )
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  17. #116
    RobbertRS6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    94
    Kudos
    10
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Stoplicht sprintjes ben ik ook niet zo van, pas als hij naar z'n 2 overgaat wil ik hem wel eens vol op de staart trappen. Op de snelweg vind de mechaniek van de RS het leuker...
    Helaas wordt ik niet vaak uitgedaagd maar een poosje terug had ik een paar mooie LED streepjes in mn achteruitkijk spiegel, dat bleek een Panamera te zijn.
    Helaas (of misschien gelukkig, qua eindsnelheden) was de snelweg niet leeg, dus het waren steeds interval-wedstrijdjes die we deden.
    Eerste paar keer reed ik dus voor, en hij bleef netjes plakken. Vond ik op zich wel jammer natuurlijk dus na een paar keer hem voorlaten gaan en dan ik erachter.
    Flink wat pijpen vanonder die dikke Porsche, het was een Turbo.
    Dus iedere keer als de brave burger weer naar rechts ging, hij het gas erop en ik er achter aan.
    Gelukkig kon hij ook niet van mij wegrijden, dus uiteindelijk was het wel een gelijkspel wat mij betrof.

    Mijn auto is gechipt en lag volgeladen met windsurfspullen; ik had net een heerlijke ochtend sessie op Domburg gehad met mn maat.
    Helaas geen duimpje omhoog bij die meneer, ineens was hij van een afslag af en verdwenen. Het adrenaline peil stond wel lekker hoog die dag!

  18. #117

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jurgh Bekijk Berichten
    Dat was uit respect voor je leeftijd (en nee niet jou leeftijd @Bob )

    ... tuurlijk ...
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  19. #118

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    30
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    afgelopen zaterdag ben ik er maar net uitgetrokken door een golf r32...
    eerste 50 meter lag ik voor maar daarna kwam hij me maar net voorbij
    mooie sprint!

  20. #119
    Blue Whale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    60
    Posts
    1.365
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arnold van der Veer Bekijk Berichten
    afgelopen zaterdag ben ik er maar net uitgetrokken door een golf r32...
    eerste 50 meter lag ik voor maar daarna kwam hij me maar net voorbij
    mooie sprint!
    Nou, ik neem aan dat het stotteren en haperen verholpen is. Wat was het?

    http://www.audiforum.nl/forum/b6-200...ml#post1406244
    Audi A6 Avant 3.0 TFSI Quattro S-tronic Hartog Tuned Mijn voorsteltopic
    Voorheen: 2011-2016 B7 Limo 2.0TFSI Quattro Tiptronic

  21. #120
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Je eigen auto VS iemand anders auto

    Ik heb laatst een Ferrari 360 Modena eruit gereden ... Moet er wel bij vermelden dat deze in de file stond en mijn baan veel beter doorreed

    Ik ben ook niet zo van de stoplicht sprintjes, maar wanneer er een Prius tot 2 keer aan toe links naast me komt staan ... Zie ook vaak mensen met een Aygo of Fiat 500 links staan. Ze er vierkant uittrekken vind ik zonde, ik blijf er liever moeiteloos naast rijden. Veel meer lol als je dan hoort hoe die arme wagentjes het uit kermen
    Laatst gewijzigd door bartzel; 20-04-13 om 13:25.

Pagina 6 van 13 EersteEerste ... 2345678910 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •