Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Rij impressie audi S3 bwj 2000

  1. #1
    Nitra's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    37
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Rij impressie audi S3 bwj 2000

    Heb nu zo een 3 tal weken geleden een audi S3 aangekocht

    Deze is niet meer origineel, heeft een milltek uitlaat eronder steken, forge valve en chip tuning gekregen

    Hij heeft op dit moment 275 pk en 408 nm koppel @ 5500 rpm


    De wagen rijd overal wel heel goed en zacht, je kan er stil mee rijden en je ook eens uitleven =)

    Optrekken was ik van verschoten want is uiteindelijk een 1.8 liter turbo en ik kom van een 2 liter turbo met een hoopje meer pk's =)
    Mijn vorige wagen trok wel iets sneller op maar ik zie zeker potentieel in deze auto
    Enige nadeel is de turbo natuurlijk die kan niet echt veel meer hebben dan nu, eenmaal boven de 5500rpm mindert de boost wel, maar met goed schakelen vliegt hij gewoon over het asfalt =)
    Top snelheid is waanzinnig hoog voor zo een klein auto'tje moet ik wel zeggen =)

    Rij gedrag zelf , nu ja heb nog nooit met een 4x4 gereden en das verschieten hoor, constant grip in eender welk weers type =)
    En dat na een rear wheel drive auto is echt een immens verschil =O

    Ophanging is goed voor elke dag mee rond te rijden , niet te zacht en niet te hard
    Het meer sportieve rijgedrag raad ik toch een beter setje aan =S

    Schakelen dan , daar heb ik precies soms wat moeite mee als ik eens volop wil doortrekken
    Was een schort shift kitje gewoon en een race koppeling dus dat is gewoon aanpassen =)

    Auto krijgt wel snel warm, hang meestal net iets over het midden en dan rijd hij precies minder snel dan als ik in de avond rij en hij maar op 1/4 blijft staan

    Verbruik hangt gewoon van je rijstijl af, autosnelweg kan je rond de 8 liter blijven en er een zuinige wagen van maken , kleine wegen en stadsverkeer is een andere zaak natuurlijk maar goed dat hoort er bij als je zo een auto koopt =)

    Al bij al is deze auto zeker de moeite waard en ik ga er een projectje van maken met grotere turbo, intercooler, andere koppeling, vliegwiel enz ....................
    Gaat een klein bommetje worden en hoop er 350 tot 400 pk uit te krijgen voor dagelijks gebruik =)

    Die rij impressie zal ik zeker ook posten erna

  2. #2
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Rij impressie audi S3 bwj 2000

    Leuke plannen hoor. Heb je foto's, of heb ik die gemist in het showroom topic.

    Welke auto had je hiervoor. Ik heb mijn S3 8l 6 maanden geleden verkocht en deze had ook 265 pk. Heb er 3,5 jaar in gereden en moet zeggen dat het altijd feest was

    Succes methet project en foto's zijn altijd welkom.

  3. #3
    Nitra's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    37
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Rij impressie audi S3 bwj 2000

    foto's volgen in een project topic dat ik een van deze dagen ga maken als ik foto's van mijn wagen heb genomen

    Vorige auto was een MR2 turbo , old school maar verschrikkelijk snel =)
    Niet geschikt voor dagelijks gebruik vandaar deze aankoop =)

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    54
    Posts
    78
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Rij impressie audi S3 bwj 2000

    hoe bevalt de Milltek uitlaat ? twijfel of ik er een onder laat zetten .

  5. #5
    Nitra's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    37
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Rij impressie audi S3 bwj 2000

    Milltek zeker doen =) !! Super geluid en meer vermogen + straalt ook wel klasse uit onder je wagen

    Past ook zonder enige moeite, ga volgende maand de high flow catalysator van Milltek ook kopen om de volledige uitlaanlijn te hebben en vollop van het geluid en vermogen te kunnen profiteren =)

    Maar gewoon het achterste gedeelte zoals ik nu heb is een absolute aanrader hoor =) !!


  6. #6

    Standaard Re: Rij impressie audi S3 bwj 2000

    Och MR2, ik heb afgelopen week de mijne verkocht. Was echter geen turbo maar stond al 2 jaar stil in de garage zonder APK. Ook echt een super auto, elke bocht gaf mij een smile. Dat is met een Haldex toch net ff wat minder. Heb er in totaal 2 gehad maar bij de eerste nam ik een bocht die ik smile-loos tegen een boom beeindigde haha Stond die van jou afgelopen maand op marktplaats toevallig?

    Maaruh, 408Nm @ 5500toeren in de S3? Hoeveel toeren draait dat ding dan wel niet? Of is max vermogen bij 5500?

    mvg,

    Danny
    '07 A5 TDI Quattro Proline 176kW
    '03 Golf IV 4-motion 96kW + chip 170PK (verkocht)
    '92 MR2 GTI 3S-GE 110kW (verkocht)

  7. #7
    Nitra's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    37
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Rij impressie audi S3 bwj 2000

    Ja MR2's zijn super je moet zeker een turbo gevoeld hebben =) , immens snel gewoon

    En ja ik heb mijn max vermogen bij 5500rpm daarna zwakt de turbo wat af waarschijnlijk wat meestal wel is bij de originele turbo's spijtig genoeg
    Heb ondertussen 422nm koppel , heb een Spec koppeling + vliegwiel steken, het ding shiet gewoon weg uit stilstand =)

    Al bij al rijd de s3 wel heel vlot maar bochtenwerk stelt soms teleur en dat voor een 4x4
    Laatst gewijzigd door Nitra; 05-11-11 om 07:18.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Rij impressie audi S3 bwj 2000

    422Nm is ook niet mis voor een standaard turbo! Dan zul je nu ook wel tegen de 300PK aanhikken Hahaha, ja gewoon motor op 5K houden, vol gas en koppeling laten schieten, dan weet je niet wat er gebeurt. Ze willen als het glad is (regen/sneeuw) trouwens ook wel een beetje dwars gaan hoor (de TDI+Haldex uitvoeringen althans), maar omdat de neus ook gaat glijden ga je ook erg zijwaards en moet je oppassen voor stoepjes enzo.
    Laatst gewijzigd door DRS; 05-11-11 om 13:08.
    '07 A5 TDI Quattro Proline 176kW
    '03 Golf IV 4-motion 96kW + chip 170PK (verkocht)
    '92 MR2 GTI 3S-GE 110kW (verkocht)

  10. #9
    stigissimo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    342
    Kudos
    3
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Rij impressie audi S3 bwj 2000

    Dat zijn lekker waarden! Maar denk je wel om je drijfstangen? Die kunnen niet heel veel meer hebben dan standaard. Op de engelse fora al diverse verbogen drijfstangen voorbij zien komen..

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •