Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Onderweg met een jeugdheld

  1. #1
    Ottodebeste's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    43
    Posts
    153
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 90
    Land
    Land

    Standaard Onderweg met een jeugdheld

    Ondertussen heb ik al wat kilometers afgemaald met de 90. Soms hoor je (en denk je) dat jeugdhelden ophouden met te bestaan naarmate je leeftijd stijgt. Wel, dat hoeft niet altijd zo te zijn ...

    Waarom weet ik niet - maar de 90 sprak me altijd geweldig aan. Ik vind de 90 eigenlijk aangenamer rijden dan mijn A4 break uit '08 - iets wat je best niet uitspreekt in gezelschap:

    "Maar dat is een oude auto - die kan toch niet leuker rijden dan een auto van nu?"

    Voor mij wel dus. Onlangs stond te lezen in Autovisie dat de nieuwe A6 informatie achterhoudt voor de rijder net zoals een secretaresse bepaalde dossiers niet laat zien aan haar baas. En zo voelt dat aan bij mijn A4 ...

    Begrijp me niet verkeerd, ik vind de A4 nog steeds geweldig sturen. Maar ergens neemt dat cocoon-gevoel net iets te vaak de overhand in de A4. In de 90 heb ik het gevoel dat de auto effectief communiceert met mij. En de vijfcilinder is geweldig: rustig als een notaris bij lage toeren, sprankelend als een glas champagne boven de 3000 toeren.

    Het enige probleem doet zich voor op de snelweg: aangezien de 90 niet voorzien van een elektronisch servostuur krijg je nogal een vaag gevoel. Maar dan blijf je ook wakker ...

    Ben nog lang niet klaar met de 90

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.871
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Onderweg met een jeugdheld

    Helemaal mee eens, een 90 rijdt gewoon erg lekker. Als je een oudere Audi zonder stuurbekrachtiging rijdt, zul je merken dat het nog fijner rijdt. Dan weet je precies wat je wielen doen, je hebt een lekker 'gewicht' in je handen en je kunt preciezer sturen.
    (En toen kwam de 924, zonder stuurbekrachtiging én RWD, dus geen aandrijfkrachten in het stuur... nóg beter!)
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Ottodebeste's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    43
    Posts
    153
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 90
    Land
    Land

    Standaard Re: Onderweg met een jeugdheld

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Als je een oudere Audi zonder stuurbekrachtiging rijdt, zul je merken dat het nog fijner rijdt. Dan weet je precies wat je wielen doen, je hebt een lekker 'gewicht' in je handen en je kunt preciezer sturen.
    (En toen kwam de 924, zonder stuurbekrachtiging én RWD, dus geen aandrijfkrachten in het stuur... nóg beter!)
    Tot begin dit jaar reed ik met een Audi 80 1,6 Diesel uit '85 zonder stuurbekrachtiging. Reed geweldig net omwille van dat door jou aangehaalde "gewicht" (wel nogal wat onderstuur - maar dat kon de pret niet drukken)

    Da's juist - jij hebt een 924 Altijd een geweldige auto gevonden - in het Porsche-kwartetspel van Schmid was een rode Porsche 924 Carrera GT te vinden. Was mijn favoriete kaart voor één of andere reden. En dit jaar (bij het bezoek aan het Porsche-museum) bleef ik enorm lang hangen bij de Porsche 924 Carrera GTS (was die niet ontwikkeld door Walter Röhrl?).

    In het land van ooit wil ik wel 'ns een Porsche 924 aanschaffen

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.871
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Onderweg met een jeugdheld

    Niet te lang wachten, de prijzen zijn stijgende maar je kunt nu nog voor een vrij laag bedrag een goed exemplaar vinden. Onderdelen zijn betaalbaar en goed te krijgen.

    Maar die 90 is ook geen straf, de kwaliteit is nog steeds duidelijk merkbaar (merkte ik afgelopen week toen ik in de '85er Coupé quattro van mijn broer reed).
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5
    Ottodebeste's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    43
    Posts
    153
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 90
    Land
    Land

    Standaard Re: Onderweg met een jeugdheld

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Niet te lang wachten, de prijzen zijn stijgende maar je kunt nu nog voor een vrij laag bedrag een goed exemplaar vinden. Onderdelen zijn betaalbaar en goed te krijgen.
    Nou weet ik een 924 (met iets van een 100,000 km) staan voor een bedrag van om en bij de € 3000. Is zoiets realistisch?


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.871
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Onderweg met een jeugdheld

    De teller heeft maar 5 cijfers, dus hoe betrouwbaar is die stand? Zijn er oude keuringsbewijzen bij of een serviceboekje?

    Alles hangt af van de conditie van de auto, 3k voor een strak exemplaar is OK maar soms vind je een nette auto met wat technisch werk voor minder. 924s voor 1981 zijn niet verzinkt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7
    Ottodebeste's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    43
    Posts
    153
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 90
    Land
    Land

    Standaard Re: Onderweg met een jeugdheld

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    De teller heeft maar 5 cijfers, dus hoe betrouwbaar is die stand? Zijn er oude keuringsbewijzen bij of een serviceboekje?

    Alles hangt af van de conditie van de auto, 3k voor een strak exemplaar is OK maar soms vind je een nette auto met wat technisch werk voor minder. 924s voor 1981 zijn niet verzinkt.
    't Is er één van 1984. Nu moet ik wel zeggen dat serviceboekjes hier (over het algemeen) vroeger nogal ... liberaal werden ingevuld. Mijn oom had een BMW 323i, ging bij de officiële dealer en dat serviceboekje bleef maagdelijk blank. Zelfde laken en broek bij mijn ouders. Het serviceboekje van hun 80 diesel ... leeg. Dat van de 100 ... leeg. Ondanks het feit dat die twee Audi's op service trokken bij de officiële Audi/VW-garage. Was niet nodig volgens de garage - "het zat allemaal in de computer".

    Maar volgende week (heb dan vrijaf) ga ik even wat tijd uittrekken voor die 924 wat nader te bekijken Alvast bedankt voor de tips, Tom

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •