Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: De eerste 500 km met een A1 1.4 TFSI h6

  1. #1
    HarA1d's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard De eerste 500 km met een A1 1.4 TFSI h6

    Vanuit een VW Eos naar een klein autootje.................?
    Zo ervaar ik dat absoluut niet, vanaf kilometer 000001 voelt de A1 groter dan hij/zij is. Natuurlijk, qua comfort voelt ie stugger aan, maar daar zal het sportonderstel tevens schuldig aan zijn.
    Omdat ik toch niet "het type coureur" ben, en graag zonder helm in de auto plaats neem, had ik in mijn Eos dezelfde motor, de 1.4 T(F)SI 122pk.
    In de A1, die dik 300 kg lichter is, voelt deze uiteraard beduidend sneller aan en maakt tevens een wat sportiever geluid. Ik vind 't lekker klinken in de toeren en schakelen doet ie zoals ik gewend ben van auto's binnen het VAG.
    Het start/stop systeem heb ik tot nu toe nog steeds "off" gezet want dat moet eerst mijn vertrouwen nog gaan winnen (lees; wennen). Overigens is deze niet automatisch in te stellen maar moet je deze voor elke rit opnieuw handmatig uit zetten.
    De zit in de auto is prima, al zal ik wel weer enige tijd bezig zijn om de "perfecte" zithouding te vinden vanwege alle verstel-mogelijkheden van (sport)stoel en stuur.
    Eenmaal vertrouwd met het rijden word het eens tijd het interieur te bekijken.
    Als eigenaar van een Ambition Pro Line Business moet ik zeggen; "het ontbreekt mij aan niets !!"
    Multifunctioneel stuur,sportstoelen,climate control, MMI enz.
    Ik was wat huiverig ten opzichte van de led-binnenverlichting maar dat moet je gezien hebben; niets overdreven maar puur stijlvol.
    Wat betreft uiterlijk hoef ik niet veel te vermelden, vind je een A1 lelijk dan kom je niet op dit subforum (toch?) en anders heb je vast al zelf een kleur of combinatie gekozen die jou bevalt.
    Voor mij was zwart wederom "de kleur" i.c.m. zwart/titaangrijs interieur, en 17" lm staat dat hem/haar toch errug goed. De xenon incl. led-dagrijverlichting en led-achterverlichting maakt voor mij daarbij de auto af.
    Spijt v.w.b. de Eos.................wellicht van de zomer bij een temperatuur van +20?!

    Er van bewust dat bovenstaande impressie niet de meest uitgebreide is die te vinden zal zijn, sta ik uiteraard open voor vragen e.d..
    Ik hoor het graag.

    Gr. Harald
    Laatst gewijzigd door HarA1d; 14-01-11 om 16:24.
    A1 1.4 TFSIAmbition Pro Line Business (Phantom Black)

  2. #2
    XXXXXXX
    Guest

    Standaard Re: De eerste 500 km met een A1 1.4 TFSI h6

    Leuk om te lezen! Voor mij begint het wachten nu net... Ben je trouwens voor de standaard navigatie of mmi plus gegaan, dat is namelijk het enige waar ik nog over twijfel

  3. #3
    HarA1d's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: De eerste 500 km met een A1 1.4 TFSI h6

    Ik heb de standaard navi en die is voor mij ook uitgebreid genoeg (ben nog bezig de handleiding te lezen).
    Volgens mij, maar krijg daar vast commentaar op, is het enige voordeel van de "plus" de harddisk.
    A1 1.4 TFSIAmbition Pro Line Business (Phantom Black)

  4. #4
    XXXXXXX
    Guest

    Standaard Re: De eerste 500 km met een A1 1.4 TFSI h6

    Ja dat idee had ik zelf ook... Vind 1400 euro extra dan toch wel een hele hoop.

    Welke bekleding heb je trouwens? Zat even in je showroom te kijken maar kan het zo snel niet linken aan een plaatje in de folder...

    Edit, zie het al; zwart en titaangrijs! Ziet er zo op de foto weer heel anders uit dan in de brochure

  5. #5
    HarA1d's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: De eerste 500 km met een A1 1.4 TFSI h6

    Tja, dat is maar net hoeveel waarde je hecht aan gadgets en hoe dik de portemonnee is uiteraard.
    Ik heb er nooit zoveel waarde aan gehecht maar de MMI zat nu eenmaal op de auto en geniet er volop van.

    Ik heb de stof heartbeat titaniumgrijs/zwart en kan dat iedereen aanraden bij een donkere exterieur kleur (uiteraard ook weer smaak gebonden).
    Laatst gewijzigd door HarA1d; 14-01-11 om 16:54.
    A1 1.4 TFSIAmbition Pro Line Business (Phantom Black)


  6. #6

    Standaard Re: De eerste 500 km met een A1 1.4 TFSI h6

    Ga de mijne morgen ophalen. Nu komt het echt dichterbij!! Nog een nachtje pitten dus...

    Wat betreft MMI en MMI plus zei de verkoper zelfs tegen me dat de MMI al zeer goed uitgerust is en dat de MMI plus wel een hele hoop geld extra was. Hij vond het niet waard voor dat geld en zeker niet als je de auto prive koopt. Dit vond ik zeer eerlijk van de verkoper. Maar ja, 3d navigatie heeft ook wel wat he!
    Gr Davitamontje A1 1.4 PLB S-Tronic xenon

  7. #7
    HarA1d's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: De eerste 500 km met een A1 1.4 TFSI h6

    Dat wordt een lange nacht. :>)
    Geniet er van morgen !!
    A1 1.4 TFSIAmbition Pro Line Business (Phantom Black)

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: De eerste 500 km met een A1 1.4 TFSI h6

    Dank je, morgen dus genieten en als ik pics heb zal ik ze zo snel mogelijk plaatsen!
    Gr Davitamontje A1 1.4 PLB S-Tronic xenon

  10. #9
    MenW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2004
    Posts
    500
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: De eerste 500 km met een A1 1.4 TFSI h6

    veel rijplezier in je A1, dat zal ook wel gaan lukken denk ik.
    Heb er onlangs ook van mogen genieten (vrouwlief wilde niet van A3 over naar A1), maar zou er zelfs geen probleem mee hebben.
    Vondt zelf ivm. onze huidige motor de 1.4 wat lange 2e versnelling hebben en in 1 trekt ie niet genoeg. Maar dat went wel na enige tijd.
    Motor in de 1.4 is ook wat kleiner dan de 200pk die we nu hebben, verbruik in de A1 was wel weer prettig.

    Have fun...
    Woaaaww, wat een power!!!

    Audi 4 ever

  11. #10
    HarA1d's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: De eerste 500 km met een A1 1.4 TFSI h6

    Dank je, en uuhhh....................niet vreemd dat je die 78 pk mist toch? ;>)
    A1 1.4 TFSIAmbition Pro Line Business (Phantom Black)

  12. #11
    MenW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2004
    Posts
    500
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: De eerste 500 km met een A1 1.4 TFSI h6

    klopt ;-) Daarom wil de vrouw niet ruilen (en ik uiteindelijk ook niet, als je Q bent gewend...., dan wil je weer een Q terug. En die is er (nog) niet!
    Woaaaww, wat een power!!!

    Audi 4 ever

  13. #12
    HarA1d's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: De eerste 500 km met een A1 1.4 TFSI h6

    Na verdubbeling van het aantal kilometers nog steed erg veel rijplezier met de Big One maar ook wat negatieve puntjes ontdekt.
    Bij gebruik van de handrem zit de armsteun storend in de weg omdat deze er exact boven hangt, maar ach.......daar kan ik mee leven.
    Iemand wel eens achterin gezeten en zijn hoofd geprobeerd op de hoofdsteun te laten rusten?
    Lukt je volgens mij alleen met een maximale lengte van 1 meter 50, mijn hoofd vind namelijk steun tegen de achterkant van de dakhemel.
    Echter voor mij ook weer geen probleem, want koop de auto immers niet voor een ander.
    Wellicht wel handig om te weten voor A1-geinteresseerden die met meer dan twee zijn, al zullen die dat toch wel bij de dealer ontdekken.

    Voor de rest een heerlijke auto, al is het (veer)comfort, vergeleken met wat ik gewend was, nog steeds wennen. Maar nogmaals, dat wist ik van te voren met een kleinere auto i.c.m. sportonderstel.
    A1 1.4 TFSIAmbition Pro Line Business (Phantom Black)

  14. #13

    Standaard Re: De eerste 500 km met een A1 1.4 TFSI h6

    Her veer comfort vind ik juist goed, ook met het sport onderstel. In die fiesta die ik had werd je flink op en neer geschud en raakte in na een drempel ook wel eens met de voorbumper de grond. De audi ligt volgens mij net zo laag maar die heeft het niet omdat de vering wat stugger is wat ik toch echt wel fijner vindt, maar smaken verschillen natuurlijk!
    Gr Davitamontje A1 1.4 PLB S-Tronic xenon

  15. #14
    HarA1d's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: De eerste 500 km met een A1 1.4 TFSI h6

    Ik had hiervoor een wat grotere auto en die deinen nu eenmaal iets meer dan auto's met een korte wielbasis.
    Ga er vast aan wennen en aan de andere reageert stuurt de A1 weer directer/strakker.
    Laatst gewijzigd door HarA1d; 24-01-11 om 19:32.
    A1 1.4 TFSIAmbition Pro Line Business (Phantom Black)

  16. #15
    Lutz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    190
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: De eerste 500 km met een A1 1.4 TFSI h6

    Gisteren was mijn eigen A3 bij de dealer en ik mocht met een A1 1.4 met sportstoelen rondtuffen. Omdat mijn dealer in Duitsland zit ben ik een stuk snelweg gaan rijden. Verbasend hoe zo een kleine auto tot 180km/h kan accelereren en hoe fijn die schakelt (zelf ben ik lui en heb een s-tronic. Met de stoelen omlaag kan ik prima zitten, maar door de korte wielbasis wobbelt de wagen meer dan mijn A3.

    Wat overblijft is dat ik de A1 een heel fijne auto vindt voor wie wat kleiner wil rijden dan in een A3. Voor mij zelf vindt ik hem te krap, ook zal dat wel wennen.
    Eindelijk terug in de civilisatie. Ze hebben verkeerslichten...

  17. #16

    Standaard Re: De eerste 500 km met een A1 1.4 TFSI h6

    Foto-loos toppic... Jammer!

    JD

  18. #17
    Barry van Straaten's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    49
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: De eerste 500 km met een A1 1.4 TFSI h6

    Hallo Allemaal,

    Als ik dit zo lees krijg ik wel de kriebels... Ik heb zelf nog nooit een Audi gereden dus zal voor mij wel een hele ervaring zijn. Ik moet nog eventjes wachten tot september. Heb altijd Renault Twingo gereden, en ze zeggen dat ik er veel op vooruit ga. Ben heel benieuwd.

  19. #18
    constantp's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    41
    Posts
    47
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS4
    Land
    Land

    Standaard Re: De eerste 500 km met een A1 1.4 TFSI h6

    Nou....een Twingo is ook wel een serieus gave en leuke auto Barry....

    Nee ff serieus, een twingo met name het vorige type is zo ongeveer het minste op auto gebied, in mijn optiek. Dus die A1 gaat je meer dan super bevalen. Ik vindt het hele mooie auto's, zag hem laatst rijden in donker blauw met 18"ers en sportonderstel, erg mooi.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •