Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 56 van de 56

Onderwerp: Rij impressie S3

  1. #41
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
    Maar jij hebt geen stropdas :P
    Vlinderdas.....check # :wink:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DoubleHH
    Maar jij hebt dan ook een BMW met behoorlijke motor inhoud
    en ik schreef toch "bijna". M3 of M5 is voor mij ook te snel.
    True... ... motorinhoud...... check #


    Maar aangezien de bmw uit 1970 komt herkennen de meeste mensen 'm niet en denken dat het één of andere trage klassieker is.... (oom van me vroeg of ik wel een beetje met het verkeer mee kon komen )

    Heel vaak erg veel lol gehad bij het stoplicht :P
    One liter, driver's licence eater...


  2. #42
    DoubleHH's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Posts
    7.265
    Kudos
    41
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo
    Heel vaak erg veel lol gehad bij het stoplicht :P
    En nu wil je hem toch verkopen??

  3. #43
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Mmooah... willen/moeten is niet echt aan de orde..
    Ik rij met zéér veel plezier in m'n Competition en als het weer ook een beetje meezit probeer ik zoveel mogenlijk kilometers op de motor te maken.

    Dus mooi weer: Motor
    Slecht weer: Audi (quattro :P )

    Ik moet eerlijk bekennen dat ik de afgelopen 2 maanden niet meer in de beemer gereden heb (ondanks dat het een erg leuke wagen is)
    En daar stilstand achteruitgang is... verkoop ik 'm liever aan een liefhebber die er tijd (en geld) aan besteed en zo een prachtige klassieker op de weg houd.

    Andere kant van het verhaal.... voor die €47,50 per jaar staat 'ie me ook niet in de weg, dus hij gaat niet weg voor een belachelijk laag bedrag.
    Maar hij staat nu wel "weg te kwijnen"
    One liter, driver's licence eater...


  4. #44
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    M´n ouders hebben een BMW 528I met alle speeltjes erop en eraan (hoe handig is een standheizung!) en ik moet zeggen dat dat ding enorm lekker rijdt, beter dan de A6 die ze ervoor hadden (die nu inmiddels van mn zus is), ook de afwerking qua interieur en exterieur is beter geregeld, helemaal machtig vind ik de 7 serie van het vorige model, wat een slagschip is dat, hadden we bijna 1tje gekocht...

    jajaja, ik ben een ketter , k vind het een mooie wagen die enorm lekker rijdt, ware het niet dat ik er al een half jaar ofzo niet meer in gereden heb, stap toch liever in mn turbootje (of in de V8 als joris dat goed vindt )

    qua merk zit ik meer bij audi, stipt erna komt bmw

  5. #45
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Offtopic:
    Zo'n petje-achterstevoren-drugsdealertje heeft z'n scooter ingeruild voor een BMW 745i uit 1999. Elke week zie ik er weer een nieuwe wijziging aan, in wat een doorlopende verkrachting lijkt te worden. Inmiddels véél te laag en ramen zwart, banden die elkaar in het midden bijna raken, zo breed en uiteraard een continu 'bonk, bonk, bonk, bonk', als-ie langskomt.

    Kortom de typische ongeschoolde-veel-te-rijke-ettertjes-natte-droom.

    Laatst samen voor het stoplicht. Hij links, ik rechts. Door de zwarte ramen kon ik niet zien wat zich daar afspeelde, maar ik denk dat-ie z'n petje heeft opgevreten. Daar sta je dan als testosteronjunkie stoer te wezen. M'n S6 was zóveel sneller, dat 't bijna niet leuk meer was (nadruk op bijna).

    Toen-ie me 5 minuten later weer had bijgehaald, kwam-ie me natuurlijk met 200 voorbij (op een 80 weg) en zó vlak langs dat-ie de dooie muggen van m'n linker spiegel reed.

    Bij het volgende stoplicht stond ik achter 'm. Dat soort types halen m'n slechtste persoonlijkheidonderdelen bij me boven (of ook testosteron? wie zal 't zeggen). Maar wat ik toen deed, durf ik bijna niet te bekennen. D'r is daar ruimte vanwege de linksafstrook van het tegemoetkomende verkeer. Maar er was geen verkeer (en politie...).
    Bij groen allebei plankgas. Ik had genoeg over om 'm in de 150 meter lange linksafstrook in te halen, de muggen van zijn spiegel te rijden, m'n middelvinger te tonen en voor 'm in te voegen zónder 'm te snijden.

    Ik denk dat-ie een stuk uit z'n stuur beet.

    In m'n dorp aangekomen en parkerend, zag ik 'm stoppen en iemand achteruit stappen en doorrijden. Komt zo'n petje op me af gelopen. Dacht even dat wordt matten, maar hij vroeg vriendelijk wat voor motor er in ligt. Bij die informatie zegt-ie: "zie je wel!" En begint meteen mobiel te bellen. De anderen hadden gezegd: "No way, dat daar een V8 in ligt".

    "Way", dus.

    Ik schaam me diep voor dit soort acties, maar om de een of andere reden ben ik allergisch voor achterstevorenpetjes... :?
    RS6 C5
    A3 TDIe


  6. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eszes
    Offtopic:
    Dat soort types halen m'n slechtste persoonlijkheidonderdelen bij me boven (of ook testosteron? wie zal 't zeggen).
    Offtopic:
    Analyse valt me een beetje van je tegen op dit punt... :wink:

    Je hebt wel wat met de lokale petjesbrigade. Eerst al die Impreza, nu deze weer :?


    Om even op een andere discussie terug te komen, ik vind een 3.2l voor een compacte middenklasser lichtelijk overdreven. In plaats van weer een grotere motor erin te lepelen, hadden ze hem m.i. inderdaad naar de Weight Watchers kunnen sturen. En de oude S3 was ook al geen lichtgewicht.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  7. #47
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    D'r moet nogal wat gebeuren om een beetje zinvol gewicht te besparen. Je krijgt dan snel van die 'one trick ponies', die zonder enig comfort wél heel snel zijn.
    Een tikkie comfort lijkt me toch iets wat de markt nog altijd vraagt...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  8. Ad
  9. #48

    Standaard

    Don't agree.

    Enige probleem is dat je moet zien te verkopen dat de meerkosten zich terugverdienen door een lager brandstofverbruik over de jaren. Iets waar de consument nog niet aan wil.

    Al zou in veel gevallen beginnen met elektro-motoren voor luxe, een heel aardig begin zijn.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  10. #49
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Al zou in veel gevallen beginnen met elektro-motoren voor luxe, een heel aardig begin zijn.
    Leg eens uit?
    RS6 C5
    A3 TDIe

  11. #50

    Standaard

    Elektrisch verstelbare stoelen bijvoorbeeld zijn niet bepaald licht te noemen.

    Er zijn zelfs exemplaren waar IIRC 8 elektromotoren inzitten voor de verstelling en dat zijn dan geen miniatuur motortjes.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  12. #51
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Ah, bedoel je dat. Hmmm, de trend is juist steeds meer attributen inbouwen, omdat de markt dat kennelijk vraagt. Om een auto zonder die dingen en met lichtbouw toch aantrekkelijk te maken, zul je een nichemarkt moeten aanspreken, zoals BMW dat systematisch doet. Of Porche; € 15.000,= méér betalen voor een leeggesloopte auto...

    Die markt is al zo vol. Dan krijg je toch steeds zwaardere auto's met steeds dikkere motoren om nog een partijtje mee te kunnen blazen.
    RS6 C5
    A3 TDIe

  13. #52

    Standaard

    Nog eventjes... Emissie-eisen worden steeds strenger en de rek bij het optimaliseren van Cw is eruit, de rek bij het optimaliseren van motoren is er al aardig uit en dan moeten ze wel.
    Minder massa = minder verbruik, minder verbruik = minder emissie.

    Daarnaast is massa gewoon een vicieuze cirkel, maar dat heb ik geloof ik hier al eens beargumenteerd. Wanneer je eerst x kg op luxe, body, e.d. weet te halen, kun je motor, onderstel, remmen, crash-voorzieningen e.d. ook weer lichter uitrusten.

    Ben er heilig van overtuigd dat reduceren van de ledige voertuigmassa uiteindelijk de juiste strategie is.

    Je moet alleen een omslag in de markt (denken van de consument) hebben. Momenteel staart de gemiddelde consument zich m.i. blind op het vermogen en letten ze voornamelijk op de aanschafprijs.

    Daarnaast ben ik van mening dat de markt momenteel op dat punt niet vol zit. De Porsche 911 GT3, M3 CSL, nog zo'n 360 zijn nu niet echt voor veel mensen weggelegd. Welke fabrikant past een dergelijk concept toe bij de compacte middenklassers?

    Daarnaast vraag ik me echt af in hoeverre bepaalde functies echt orderwinners zijn.

    Dit lijkt me overigens meer iets voor een eigen topic.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  14. #53
    DoubleHH's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Posts
    7.265
    Kudos
    41
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    @340@7000
    Ik ben het met je eens dat gewicht ook betekend hoger verbruik.
    Maar niet alleen het gewicht is hier de grote factor in. Ook het
    rijgedrag van diegene achter het stuur is van grote invloed.

    Ik heb op mijn "middenklasser van 3.2 motor" nu ca. 20.000 km staan.
    Het gemiddelde verbruik over al die kilometers is 1 : 10,5 iets wat
    vele hier op het forum, met kleinere motor en minder gewicht, niet
    halen. (lees topic over verbruik).

    Dit wil geheel niet zeggen dat ik als een opaatje rij, maar ik heb ook
    niet continue m'n voet op de vloer.

    Wat betreft overbodige dingen in de auto ben ik het weer volkomen
    met je eens. Zo vind ik electrisch verstelbare stoelen onzin. Je stelt
    je stoel éénmaal in en hij blijft zo staan. Heeft alleen zin als er twee
    of meerdere mensen vaak afwisselend rijden met de auto.
    Zo zijn er nog wel meer overbodige dingen te noemen.
    Wat je echter wel meer en meer ziet is dat dit soort dingen niet meer
    een optie zijn maar een standaard iets wat inhoud dat je er niet meer
    voor kunt kiezen ze wel of niet te nemen.

  15. #54
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Dit lijkt me overigens meer iets voor een eigen topic.
    Inderdaad. Interessant!
    RS6 C5
    A3 TDIe

  16. #55
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land
    One liter, driver's licence eater...


  17. #56

    Standaard

    Ah, ik dacht dat ik de enige was die nog van het bestaan van dat topic wist...
    Schreeuw gelukkig nog niet het tegenovergestelde

    Gaat het misschien terug 'on-topic'.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DoubleHH
    Ook het rijgedrag van diegene achter het stuur is van grote invloed.
    Vanzelfsprekend. Alleen zal die in beide situaties meer verbruiken dan de 'nieuwe rijder'.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •