Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Rij-impressie A4 Avant (B8) 1.8 TFSI met ABT tuning naar 211pk

  1. #1
    Avierfan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Rij-impressie A4 Avant (B8) 1.8 TFSI met ABT tuning naar 211pk

    Sinds een week de nieuwe auto in gebruik.
    Was erg benieuwd hoe de tuning de auto zou laten rijden.
    Proef gereden in de 160pk variant en beviel goed maar echt pittig reed die niet.
    De wagen met tuning is echt een aanrader. Constant vermogen om ruim te accelereren.
    Pakt laag onderin op bij elke versnelling.
    Ik ben erg enthousiast. Misschien heeft iemand iets aan mijn ervaring.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Rij-impressie A4 Avant (B8) 1.8 TFSI met ABT tuning naar 211pk

    Hi avierfan, ik overweeg om van een 2.0T (180pk) over te stappen naar deze auto met quattro. Rijdt de auto niet nerveus of hoger in de toeren? Extra power is mooi, maar op lange afstanden met een lager toerental kunnen rijden is ook prettig.

  3. #3
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Rij-impressie A4 Avant (B8) 1.8 TFSI met ABT tuning naar 211pk

    een 1.8 TFSI uit 2009 is niet te vergelijken met een 1.8 TFSI uit 2012, omdat dit een compleet nieuwe motor is.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Rij-impressie A4 Avant (B8) 1.8 TFSI met ABT tuning naar 211pk

    Hi avierfan,

    Het is een A4 uit 2010 (nov) 118kw Quattro met Abt 160->211pk. Mijn auto is ook een A4 2.0T -180pk (aug - 2010).
    Als ik naar performance kijk, dan zie ik de 2.0T met 8.1sec van 0-100kmh, top 228kmh en 320Nm/ 180pk. De 1.8 Abt met 7.8sec van 0-100kmh, top 238kmh en 330Nm/ 211pk. Dus wat beteft prestaties iets beter, maar rijdt het ook comfortabel? Ik heb de 2.0T genomen omdat deze iets rustiger lijkt, maar deze auto heeft een extreem olieverbruik dus leasemaatschappij wil hem omruilen voor deze versie... Ben je nog steeds tevreden?

  5. #5
    Hondema's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    44
    Posts
    426
    Kudos
    6
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Rij-impressie A4 Avant (B8) 1.8 TFSI met ABT tuning naar 211pk

    Ik heb een 1.8tfsi met JD remap naar ruim 225 pk (op goede 98) in een A3SB, maar ik zou nooit een 2.0tfsi inruilen voor een 1.8tfsi, uit zo'n 2 liter valt zoveel meer te halen dan de 1.8. Met een goed ingereden blok + andere uitlaat + carbonio + remap + goede ron98 ga ja zo naar 260+ pk. Helemaal in een wat zwaardere auto als de A4 moet je toch minimaal 250 pk/350NM hebben om vlot vooruit te komen. Willen ze hem niet inruilen tegen de nieuwe 3.0t ? Die gaat met remap over de 375 pk


  6. #6
    GKJPS's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    580
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Rij-impressie A4 Avant (B8) 1.8 TFSI met ABT tuning naar 211pk

    [QUOTE=Hondema; Helemaal in een wat zwaardere auto als de A4 moet je toch minimaal 250 pk/350NM hebben om vlot vooruit te komen. [/QUOTE]

    Arme A4 rijders die voor hun werk de auto nodig hebben en overdag amper boven de 110 uit kunnen komen vanwege de drukte.
    Ik heb liever meer ruimte op de weg en minder druk verkeer dan 200+ pk.

  7. #7
    Avierfan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Rij-impressie A4 Avant (B8) 1.8 TFSI met ABT tuning naar 211pk

    Aan alle anderen, sorry dat ik niet eerder gereageerd heb. Maar zoals jullie zien had ik de post al een jaar eerder geplaatst.

    Rijd nu een jaar met de tuning, bevalt prima. Ik denk (grafieken van Abt laten het ook zien) dat de winst bij hogere toeren pas in je voordeel zijn. Betekend ook dat in de lagere toeren er geen verandering is en dat het naar mijn mening niet nerveus rijdt. Het koppel is wel sneller op een hoger niveau wat ervoor zorgt dat je zelfs in de tweede versnelling spin kunt oproepen. Dit komt wel de 1 tot 100 tijd ten goede.

    Olie verbruik op normaal niveau, benzine bij sportief rijden 1 op 11.
    Succes met kiezen.

    Groeten Avierfan.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Rij-impressie A4 Avant (B8) 1.8 TFSI met ABT tuning naar 211pk

    Hi Avierfan, bedankt voor je bericht. Gisteren toevallig in de 1.8T-211pk quattro gereden. Bij lage toeren rijdt de auto inderdaad wat mat. De standaard 2.0TFSI-180pk rijdt soepeler en krachtiger kan ik bevestigen (over het gehele toerental). Dit zie je ook terugkomen in de grafieken van Abt. Dus meer koppel (+10Nm) en meer Vermogen (+31Pk) zie ik niet direct terugkomen in praktijk en in de grafieken lees je ook dat 211Pk en 330Nm alleen in de piek zit terwijk de 2.0TFSI over een veel breder toerental de 320Nm heeft.
    Op het forum zijn ook veel verhalen te lezen waarbij de 211pk en geleverde waarden door praktijkgebruikers in twijfel wordt getrokken. Hoe kunt je dit controleren???
    Neemt niet weg dat de auto heerlijk rijdt en voor normaal gebruik (werk/ vakantie) een perfecte auto is. Als je echt een stoplichtsprinter wilt, kun je beter een S4 of BMW330 nemen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •