Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 26

Onderwerp: Rij-impressie Audi Coupe Quattro 1990

  1. #1
    frankbetty's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    71
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Rij-impressie Audi Coupe Quattro 1990

    Audi 116.jpgAudi 124.jpgAudi 115.jpg

    Kortgeleden ben ik in het bezit gekomen van een jeugdliefde een Audi Coupe Quattro met een 5 pitter. Rijden doet deze als de beste. Het geluid is door de montage van een RVS einddemper geweldig. Ik rij dan ook met een grote grijns op mijn gezicht. De Coupe saat of 235/45 17" 3 delige velgen. Staat mooi maar zijn een beetje stoterig. Voor de rest zo orgineel als mogelijk. De quattro aandrijving geeft een heel betrouwbaar gevoel. De Coupe is een echte cruiser voor de snelheid hoef je het niet te doen, maar je komt niet over als een stakker bij het stoplicht.
    Grtz
    Frank
    Laatst gewijzigd door frankbetty; 03-10-11 om 16:23. Reden: foto's toegevoegd

  2. #2

    Smile Re: Rij-impressie Audi Coupe Quattro 1990

    Leuk verhaal maar er schijnen hier een paar Coupé liefhebbers rond te hangen die gek op foto's zijn, zowel van de binnen als buitenkant.

    Welkom hier en fijn dat je auto goed bevalt.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  3. #3

    Standaard Re: Rij-impressie Audi Coupe Quattro 1990

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bleuq20v Bekijk Berichten
    Leuk verhaal maar er schijnen hier een paar Coupé liefhebbers rond te hangen die gek op foto's zijn, zowel van de binnen als buitenkant.

    Welkom hier en fijn dat je auto goed bevalt.
    Helemaal mee eens!

  4. #4
    frankbetty's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    71
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Re: Rij-impressie Audi Coupe Quattro 1990

    Daar zijn ze dan. Moet nog naar de spuiter om wat kleine schades weg te werken. Gaan vanavond nieuwe schijven(voor) onder met verse blokken. Zal proberen verloop op de site te zetten.
    Grtz
    Frank

  5. #5

    Standaard Re: Rij-impressie Audi Coupe Quattro 1990

    Die was voor weinig geld met leuke opties.


  6. #6
    frankbetty's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    71
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Re: Rij-impressie Audi Coupe Quattro 1990

    Weinig geld is betrekkelijk. Was op zoek naar een onverprutste die het waard is om mooi te maken. Gaat een veelvoud van het aankoopbedrag in om haar naar het zin te maken. Zoek nog een bekleder voor de bestuurderstoel (wang kapot) suggesties?

  7. #7

    Smile Re: Rij-impressie Audi Coupe Quattro 1990

    Da's een bekende auto, mooie kleur ook.
    Misschien kun je ergens een passagiersstoel kopen en dan het leer overzetten.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Rij-impressie Audi Coupe Quattro 1990

    Mooie Coupe Frank!

    Leuk dat je de wagen wilt opknappen

    Ik wens je veilige en plezierige kms
    Op zoek naar een Audi

  10. #9

    Smile Re: Rij-impressie Audi Coupe Quattro 1990

    Is er veel werk aan dan? De laatste keer zag ik deze auto op een meeting (paar jaar geleden) maar zo op het eerste gezicht was het toch een nette auto.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  11. #10
    frankbetty's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    71
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Re: Rij-impressie Audi Coupe Quattro 1990

    Basis is goed. Maar door slechte reparatie van een oude schade is er op linkerachterwielrand roest ontstaan (bloemkooltjes), tevens op het rechterportier en door een losse voorbumper op de overgang naar het spatbord. Tik op de bumper scheur erin en wat losse kleine schade her en der. Moet opgelost worden, geen technisch probleem maar opties, op termijn wel probleem dus in november naar de plaatwerker spuiter. Voor de rest is het een solide bak geen gekraak of rammels. Hemeltje van de auto is ook hemelen (foamlaag gedelamineerd), gaat er op termijn uit komt mooie donkerblauwe hemel in. Schijnt een rotklus te zijn, stel ik uit tot voorjaar 2012.De motor heeft zijn eerste kuur al gehad, luchtfilter had half Pernis opgeslokt, was wel even puzzelen waar die zat................. Tellermechnisme kapot bleven steken op 291xxxkm. Gaat een andere tellerbak in, iemand ervaring met deze klus heb geen idee waar ik moet beginnen! Heb ondertussen aanbieding om leren wang te vervangen en stoel te restaureren, wil perse oude bekleding behouden , hoort bij een auto van 21 jaar en een berg ervaring. Al met al project houd mij van de straat, en daar is het ook om te doen.
    Laatst gewijzigd door frankbetty; 04-10-11 om 18:29.

  12. #11

    Standaard Re: Rij-impressie Audi Coupe Quattro 1990

    Laat die wielrand goed bekijken, bij was dit aan beide kanten ook geroest, aan de buitenkant denk je dat het niet veel is maar toen ik de slechte stukken eruit gezaagd had bleek de binnenkant vol met roest te zitten.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  13. #12
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard Re: Rij-impressie Audi Coupe Quattro 1990

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bleuq20v Bekijk Berichten
    Laat die wielrand goed bekijken, bij was dit aan beide kanten ook geroest, aan de buitenkant denk je dat het niet veel is maar toen ik de slechte stukken eruit gezaagd had bleek de binnenkant vol met roest te zitten.
    Ja, ik denk dat je beter gewoon een nieuw/tweedehands spatbord kunt kopen. Dat schuren, evt opnieuw verzinken. Kost 75 euro nieuw... hier bijv. Die is wel van een 80 b3, maar hebben beslist ook van de coupé. Maar leuke coupé, succes met het project Gaandeweg kun je 'm beetje bij beetje steeds opknappen, tot hij wel naar wens is.

  14. #13
    urquattropower's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Leeftijd
    40
    Posts
    3.849
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Rij-impressie Audi Coupe Quattro 1990

    Hey mooie coupe, is de oude van een maatje van me!
    Pas gekocht in krimpen zeker?
    Audi A2
    Audi quattro '84
    Audi 80 quattro 5E `83

  15. #14
    frankbetty's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    71
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Re: Rij-impressie Audi Coupe Quattro 1990

    Klopt, weet je wat van de historie?
    Grtz
    Frank

  16. #15
    AUDI COUPE GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    31
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Re: Rij-impressie Audi Coupe Quattro 1990

    Is dat een originele kleur? Erg mooie audi!=D

    Wel beetje jammer wat de wegenbelasting kost he voor een quattro..=(
    Bij mij hield een quattro snel op toen ik de prijs van de wegenbelasting op internet vond...
    50% Adrenalin
    50% Technology
    100% AUDI

    1. Audi Coupe GT 2.1 '83



  17. #16

    Standaard Re: Rij-impressie Audi Coupe Quattro 1990

    15 euro per maand en dat doet het??

  18. #17

    Smile Re: Rij-impressie Audi Coupe Quattro 1990

    Die 15euro is inderdaad niet je grootste zorg bij zo'n oude auto maar het is nét even duurder ja, ook het brandstofverbruik en naar mijn idee slijten de banden achter ook erg snel.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  19. #18
    frankbetty's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    71
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Re: Rij-impressie Audi Coupe Quattro 1990

    Hoi medeforummers,
    Ik heb de Audi voor mijn plezier en een hobby mag geld kosten...................... ik wilde per se een 5 cylinder met quattro aandrijving. Het plezier dat ik daar voor terug krijg is me de 15€ best waard. Banden bij een voorwielaangedreven auto slijten veel sneller dan de som van slijtage voor en achter bij een quattro aandrijving. Het Torsen diffrentieel is hier volgens mij verantwoordelijk voor. Nog maar 3000 km gereden dus bewijs heb ik nog niet. Wel van een aantal jaren geleden met een Audi 80 CD B2 voorzien van een 2.2 liter 5 cylinder met korte sportbak (waanzinnig snel met slechte remmen!) deze vrat banden (15.000km)

    Nog even update over het plaatwerk, bij mij is het het achterpaneel wat me in de steek laat. Onder het raam en op de wielrand heb ik blazen in de lak, in de overgang zijpaneel kokerbalk een gat (nadat ik de blaar weggeslepen heb). Vervanging van dit paneel is lastig. Plan is als volgt: Zijraam eruit alle blaren wegslijpen daar waar plaatwerk aangetast is nieuwe stukken inlassen en naar behoren afwerken. Dit gaat in de laatste week van November gebeuren. De Audi wordt rondom aangepakt. Hiermee kan zij weer een paar jaartjes mee. Heb nog steeds probleem met een zwabberende toerenteller, heb de klokkenwinkel vervangen km teller werkt nu weer maar toerenteller is nog een probleem, iemand een oplossing??

  20. #19
    frankbetty's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    71
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Re: Rij-impressie Audi Coupe Quattro 1990

    Is de orginele kleur. Is Duitse import dus weet niet of deze kleur ook in NL verkocht is. Kleurcode is Lago Metallic LY6Z/Q6. Heb niet specifiek gezoicht naar deze kleur maar ik vind hem erg mooi, ook met somber weer.

  21. #20

    Smile Re: Rij-impressie Audi Coupe Quattro 1990

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frankbetty Bekijk Berichten
    Banden bij een voorwielaangedreven auto slijten veel sneller dan de som van slijtage voor en achter bij een quattro aandrijving. Het Torsen diffrentieel is hier volgens mij verantwoordelijk voor. Nog maar 3000 km gereden dus bewijs heb ik nog niet.
    Ik wel , ik heb een voorwielaangedreven Coupé gereden en 2 Coupe's met Quattro en bij die laatste gaat het echt harder, ik denk dat het komt omdat je met een Quattro voor een bocht onbewust al eerder op het gas gaat, uiteraard gaan bij een 2WD de voorbanden sneller maar de achterbanden gingen bij mij wel heel erg lang mee, bij mijn Quattro's verrast het me telkens weer en de voorbanden zijn dan ook over de helft.
    Maar misschien word jouw ervaring anders, ik heb "het" er voor over hoor want die auto's rijden echt fijn.

    Lago was er volgens mij ook in NL.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •