Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 61 tot 64 van de 64

Onderwerp: Audi A4 1.8TFSI Avant Proline S Multitronic 2012

  1. #61
    ShuttersPeet's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    53
    Posts
    3.784
    Kudos
    1350
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 1.8TFSI Avant Proline S Multitronic 2012

    Hallo,

    Ik heb mijn A4 nu 4 maanden en na 6000km's even weer een update van mijn bevindingen. Het zijn niet erg veel km's maar ik rij er maar zo'n 10000 per jaar.

    *Motor en versnellingsbak;
    De 1.8TFSI voldoet prima en heeft, voor mij, voldoende vermogen en de combinatie met de multitronic is perfect. Ik rij hem meestal in de "D"stand. Ik vindt het verschil tussen de "D" en de "S" stand te minimaal, dus is de "D" stand, het standje voor mij. In de "S" stand reageert hij wat sneller maar het gemaakte schakelen via ik niet zo fijn. Het verbruik is voor mij niet zo belangrijk, als ik wat rustiger rijdt dan is hij wel zuinig maar zodra je wat sportiever rijdt dan wordt het al snel minder met het verbruik. De auto is én voelt veel sneller aan dan de Insignia en dat heeft vooral te maken met de Nm's. De Insignia had er 230 en de A4 heeft er nu 320 en dat merk je wel. Het is erg lekker om bij een stoplicht of het invoegen even het gas in te trappen. Het met de hand schakelen heb ik een paar keer gebruikt maar wat dit extra brengt zou ik niet weten, dan moet je geen automaat kopen.

    *Wegligging;
    De wegligging is lekker strak en de wagen helt weinig over in snelle bochten. Toch is het comfort prima in orde zo met de 18"velgen. Binnenkort komen er 19" velgen onder. Dit zal wel wat invloed hebben maar ik voel graag wat er onder me gebeurt. Ook is de zitpositie lekker laag in de auto en dat versterkt het gevoel, van één zijn met de weg, wel.

    *Interieur;
    Dit is toch wel een groot verschil met de Insignia. De kwaliteit is gewoon veel en veel beter. Alles zit gewoon goed in elkaar en voelt beter én duurder aan, het ís natuurlijk ook allemaal wat duurder. De bediening is ook allemaal prima en alles zit op de juiste plaats. Alleen de bediening van de cruise control was even wennen, bij de Insignia zat dit op het stuur en was erg makkelijk. Ook de navi en de telefoon zijn makkelijk te bedienen. Vooral het scherm is een groot pluspunt. In de Insignia zat een gelijkwaardig systeem (DVD900) maar dat lijkt nu wel 10 jaar ouder. Ook het mediasysteem is prima, ik heb er nu 2 kaartjes van 16GB inzitten en hier kan een shitload aan mp3's op. Ik zou niet weten wat ik met de AMI zou moeten doen, behalve dan voor je ipod. De geluidskwaliteit is voor mij meer dan voldoende, wel is het belangrijk om te letten op het aantal kbpsén, dit komt het geluid wel ten goede. Het afgeplatte stuur pakt heerlijk beet en is een eyecatcher in het interieur. Het maakt de auto, samen met de zwarte hemel, stoelen en alu strips erg luxe en sportief aan de binnenzijde.

    *Exterieur;
    De auto trekt nog steeds veel bekijks en denk dat dit vooral komt voor de leds en de S4 grille, want zoveel verschil is er niet met de pre-facelift. Vooral de grille was het tripje naar Audiwereld meer dan waard.Het maakt de auto wat "agressiever", op een goede manier. Ook de Proline-S uitvoering maakt er een "dikke"auto van en laat hem wat potenter lijken dan hij eigenlijk is. De voorzijde is met de nieuwe koplampen en de S4 grille erg mooi om te zien. Ook de achterzijde met de diffusor en de beide uitlaten is mooi zo. Alleen het gat onderin de bumper voor de trekhaak, dat had ik toch graag anders gezien maar het valt alleen op als je op je knieen achter de auto zit en dat doe ik niet erg vaak...

    *Gedane Mods;
    Peeet heeft bij mij diverse aanpassingen gedaan en deze bevallen prima. Het kantelen van de rechterspiegel bij het achteruitrijden houdt mijn velgen heel. De olietemperatuur gebruik ik dagelijks. Ook de achterlichten branden nu samen met de DRL's en dit staat niet alleen mooi maar is in mijn ogen ook veiliger. Het piepje bij het in en uitschakelen van het alarm is voor mij vooral handig. Het piepje van de gordel staat ook uit en is beter zo, ook al draag ik bijna altijd de gordel.
    Bij Audiwereld hebben Leon en Sander de S4 grille en de sonniboys geplaatst. De grille is een erg mooie aanwinst. Over de Sonniboys ben ik ook zeer tevreden. Ook heb ik de interieurverlichting vervangen voor leds en dit geeft een veel mooier én beter licht. Vooral de verlichting onderin de deuren is een uitkomst in het donker. Ook heb ik de mistlampen vervangen door wittere lampen, dit heb ik alleen gedaan voor het gezicht, het staat gewoon wat mooier.

    *Toekomstige Mods;
    Zoals eerder genoemd de 19" velgen. Het worden toch de rotors. Je ziet ze vaker maar het blijven erg mooie velgen. Ik heb er meerder bekeken en voor de auto gezet maar ze halen het niet met de rotors qua uitstraling. Het maakt de auto minder "lief" dan de standaard Sline velgen. Er komen Michelins Pilot sports of super sports onder.
    Ook zou ik graag de pedalen vervangen voor de RS5 pedalen.
    Voor de rest zou ik het niet weten wat nog te veranderen, misschien dat jullie nog ideen hebben?

    *Poetsen (ik mag het zo nog noemen, als newbe);
    Dit begint ook een verslaving te worden (LET OP PEEET..) , dankzij een paar van jullie. Het lijkt gewoon of een schone auto lekkerder rijdt. Ook is het wel leuk als familie en vrienden de opmerking maken dat de Audi er altijd nieuw uitziet. (nou is hij ook nog bijna nieuw). Als ik mijn auto sta te wassen bij onze plaatselijke, zeer goede, washal en zie dan nieuwe auto's de wasstraat inrijden... mmm denk ik dan, niet iedereen is zo gek als ik. Maar het verschil is er na het wassen wel degelijk.

    Zijn er dan helemaal geen minpunten? Eigenlijk niet. 1keer de melding gehad; olie aftappen, maar de volgende dag was dit weg en is niet meer teruggekomen. Ook heb ik 1 keer gehad dat mijn linkervoorrem bleef hangen, dit gaf een licht schurend geluid, even remmen en daarna nooit meer voorgekomen. alleen het eerder genoemde gat vindt ik een beetje Audi onwaardig.

    EN DAN NATUURLIJK HET GROOTSTE PROBLEEM...
    Wat over 2,5 jaar te kopen? Dat het een Audi wordt, is wel zeker nu. Misschien de nieuwe A4 of A5?

    Ik wil toch ook even jullie allemaal hier bedanken voor de input en de antwoorden op de vragen die ik hier heb gesteld en nog zal stellen. Het lezen van dit forum is toch bijna een dagelijkse bezigheid aan het worden. Het is leuk om te zien hoe de meeste van jullie, met jullie Audi omgaan, én over (jullie) Audi praten.

    Ook de aankomende meeting op Valkenburg (bekend terrein) is erg leuk. Wel heb ik 1 dingetje, dit was een tip van Peeet, naamplaatjes met je nickname erop, zou voor nieuwe leden zoals ik, erg makkelijk zijn voor op een meeting.

    Het is een heel verhaal geworden maar wat te doen op een druilerige zondagochtend... Het verhaal staat natuurlijk vol met meningen, en meningen zijn, meestal, persoonlijk.

    Vanuit een regenachtig Roosendaal, allemaal nog een prettig weekend.

    Peet

    Ps. nog wat foto's, geen nieuwe,

    Gepoetst (7).jpg

    Rotors (4).jpg

    Rotors (21).jpg

    Rotors (14).jpg

    Audi (8).jpg

    08.jpg
    "Shoot for the moon, even if you miss, you''ll land amongst the stars!
    #2-A4 Avant 2.0TFSI S-Tronic Sport Proline-S - Virtual Cockpit - MMI+ - Afgeplat MF Sportstuur - Verwarmbare stoelen - Zonwering - Getint glas - Audi Connect - Lichtpakket - Alcantara bekleding - SCM/ TNO alarm - 19" PQ5 Velgen.

  2. #62

    Standaard Re: Audi A4 1.8TFSI Avant Proline S Multitronic 2012

    Leuk verhaal Peet,

    Weten wij nog wat, ja zoveel.
    Maar ik zou echt eerst, die S-Line diffusor, vervangen door een zonder trekhaak gat.

    Je moet dan maar zo zien, je koopt hem nu, als je de B8 inruilt, haal je hem er af.
    En dan op marktplaats, heb je zeker meer de helft (60 a 75 %) van je investering terug.

    Zal goede handel zijn, tegen die tijd.

    Andere, Peet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  3. #63

    Standaard Re: Audi A4 1.8TFSI Avant Proline S Multitronic 2012

    Mooi om te lezen. En ja retrofits zijn er genoeg. Maar met S-line exterieur en straks de rotors ben je al wel heel erg ver. Mogelijk nog een bakkie LEDs erin voor de gein. Of bi color voetverlichting. En ik ga er vanuit dat die pedalen er wel komen. Heb je in de A4 mooi zicht op. En mooie van een automaat ... voetsteun in dezelfde looks.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  4. #64
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 1.8TFSI Avant Proline S Multitronic 2012

    Helemaal goed Peet!

    Enne ja een schone auto rijdt fijner, een gedetailde nog fijner
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •