Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Audi a4 2004 163@204 op lpg (met foto's)

  1. #1

    Standaard Audi a4 2004 163@204 op lpg (met foto's)

    Vandaag mijn A4 avant laten ombouwen naar LPG (70.000km). Het is een vialle lpi installatie geworden met vloeibare gasinspuiting. Vandaag ongeveer 50 km gereden en je merkt er helemaal niets van. Geen merkbaar vermogensverlies, motor lijkt alleen wat stiller geworden.
    Het blok is een 1.8T blok met standaard 163pk en een paar maand terug heb ik deze laten tunen naar ongeveer 204pk.
    Inbouw is erg mooi weggewerkt, want ik wilde geen gaten in mijn meegespoten bumpers :-). De vulling zit in het benzineklepje. Moet er wel een adapter op aanluiten bij het tanken, maar dat heb ik er wel voor over (oog wil ook wat).
    Het vreemde is dat het FIS nog steeds een verbruik aangeeft. Is dit nu het actuele verbruik op lpg of simuleert de boordcomputer maar wat?

    Nu blijven hopen dat de motor goed blijft lopen op lpg, want ben nogal een sportieve rijder. Het bericht uit ingolstad is in ieder geval goed, want mijn motor heeft verharde kleppen:

    "Sehr geehrter ,
    vielen Dank fuer Ihre Anfrage zu den Ventilsitzen des 1.8 T Motors.
    Generell wurden bei allen 1.8 T Motoren, mit dem Motorkennbuchstaben "BFB", gehaertete Ventilsitze und Ventile verbaut.
    Wir freuen uns, wenn Ihnen diese Informationen helfen und sind gerne bei weiteren Fragen wieder Ihr Ansprechpartner.
    Freundliche Gruesse aus Ingolstadt"

    Edit: foto's geupload
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Tobsie; 15-02-09 om 11:36.
    Audi A4 avant B6, BJ 2004, 1.8T BFB motor tuned 204pk, Vialle Lpi

  2. #2
    quattro84
    Guest

    Standaard

    Mooi om te horen. Foto's van de inbouw zou leuk zijn
    Wat betreft die verbruiksmeter, dat zou je zo kunnen navragen bij Vialle.. Normaliter wordt het verbruik bepaald door de dutycycle over de injectoren te 'meten' (hij hoeft niets te meten, intern is het signaal natuurlijk al bekend).
    Ik denk, dat het LPI systeem draait op de dutycycle-aansturing van het OEM MMS. Dus in zoverre klopt het. Wat de ECU niet weet is hoe groot je LPI injectoren zijn. Dus daardoor zou die waarde nog niet kloppen.

    Bovenstaande gaat op wanneer de software zo simpel en functioneel mogelijk is geschreven. Dikke kans dat de programmeur van Vialle het softwarematig wel zo geschreven heeft zodat die waarde wel klopt.. Zou ik iig wel doen in deze tijden. Functie die veel gebruikt en veel voorkomend is bij auto's. Dus, ff bellen.. ik ben iig geinteresseerd in het antwoord...

    Wat betreft je kleppen, de 'gehaertete Ventilsitze' is interessanter. Het zijn namelijk de klepzittingen die inslaan, en de restanten daarvan die aan je klep blijven plakken (en dan moet je zittingen met een stellietlegering vervangen).

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Leeftijd
    47
    Posts
    159
    Kudos
    0

    Standaard

    Bij mijn A4 ´02 op LPG (2.0) geeft het FIS een te lage waarde aan voor het verbruik. Ik rijdt wel op een Necam systeem, dus misschien is dat bij Vialle anders.

    Ik rijd zo´n 1 op 9 op LPG. Daar komt nog het verbruik van de benzine bij voor het opwarmen van de motor.
    Mijn FIS meldt 1 op 12,8 gemiddeld incl. het verbruik op benzine.

    Je zou misschien ook een verandering in actueel verbruik verwachten op het moment dat de motor overschakeld van benzine naar LPG, maar dit heb ik ook nooit waargenomen.

    Veel plezier met het systeem en vooral bij het tanken :-)

    Derk
    MY 02 A4 avant 2.0 G3 130pk/195nm
    MY 99 Impreza GTT 375pk/500nm
    MY 09 Citroen C1 ambiance 5d

  4. #4

    Standaard

    Ik zal even naar Vialle bellen of ze hier aanpassingen in maken.
    Audi A4 avant B6, BJ 2004, 1.8T BFB motor tuned 204pk, Vialle Lpi

  5. #5

    Standaard

    [QUOTE=Tobsie;730920]Ik zal even naar Vialle bellen of ze hier aanpassingen in maken.[/QUOTE

    Lijkt me ook zeer interesant.

    Waar heb je dit laten doen en wat vroegen ze hiervoor.??

    bvd Jps


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2006
    Leeftijd
    60
    Posts
    848
    Kudos
    1
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard

    Ziet er keurig netjes uit allemaal.

    Wat is je actieradius en moet je vermogen inleveren op Gas?
    Audi TT Roadster 2.0Tfsi

  7. #7
    KIK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    34
    Posts
    3.263
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard

    ziet er wel keurig uit en die adapter lijkt mij niet zoon probleem of wel dan, je hebt nu teminste nog mooi bumpers
    Audi A3 1.8 20v Turbo
    S3 Recaro Interieur zwart zilver

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Ik heb dit laten doen bij Van der Helm in Hengelo. Ik was 2060 euro kwijt voor alles.
    Ik heb totaal geen vermogenverlies. Het klinkt vreemd, maar ik heb het gevoel dat motor zelfs iets pittiger is geworden en wat rustiger loopt. Maar het blijft moeilijk vergelijken. Het verbruik is ongeveer 1 op 10/11. Met benzine reed ik 1 op 12/13, dus hij is minder zuinig geworden. Er gaat in een 67 litertank ongeveer 48 liter gas als ik hem leeg heb gereden en hier rijd ik dus een dikke 500km mee. Dus op zich wel positief, helemaal omdat lpg hier 44,9 cent de liter kost.
    Audi A4 avant B6, BJ 2004, 1.8T BFB motor tuned 204pk, Vialle Lpi

  10. #9
    RES's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    56
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi a4 2004 163@204 op lpg (met foto's)

    Nu 2,5 jaar later, rijdt ie nog steeds prima op gas? Kleppen nog steeds OK?

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi a4 2004 163@204 op lpg (met foto's)

    Ook ik heb een Vialle LPI systeem in laten bouwen in een gechipte 1.8TQ AEB. De installatie werkt probleemloos (heb er nu 40000 km opzitten).
    Vermogen doet zeker niet onder t.o.v. benzine. Het verbruik is wel lichtelijk gestegen naar 1 op 10 ongeveer.
    Audi A4 Avant 1.8TQ

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •