Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: Audi A3-sb 8V 2.0tdi 150pk (eerste 1000km)

  1. #1
    Jerreke76's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    47
    Posts
    321
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Audi A3-sb 8V 2.0tdi 150pk (eerste 1000km)

    Zo, de eerste 1000km met m'n nieuwe A3sb zitten er op dus tijd voor een eerste impressie!
    (http://www.audiforum.nl/forum/showro...s-pagina4.html)

    Motor: de 2-liter is pittig genoeg voor mij met z'n 150pk. Hij is vlot al duurt het een halve seconde voor ie echt pakt en dat is wat wennen voor mij aangezien ik van een 1.6 diesel 5-bak met 115pk kom. Het koppel is sterk genoeg om op de autosnelweg in z'n zesde vanaf 80km/h vlotjes weer door te trekken naar 100+. Van het schreeuwerige geluid dat ie koud zou maken merkte ik eigenlijk nog niet veel maar ik ben dan ook nog vrij voorzichtig gezien z'n jeugdigheid .

    Rijgedrag:
    absoluut niet van te klagen maar ook hier helemaal niet tot het uiterste gegaan en dus nog geen echte test kunnen doen.

    Interieur: ik ben erg tevreden van het ambiente interieur. De zetels zijn mooi met het stof op de zitting en rug met wangen van (kunst)leder. De zijdelingse steun is wel slecht bij deze standaard zetels (ben de geweldige zetels van volvo gewoon!). De binnenafwerking is erg fraai en met de extra alu-afwerking is het helemaal af. Wat spijtig is is dat in België de tapijten achteraan niet standaard inbegrepen zijn (en ik ze om een onbegrijpelijke reden ben "vergeten" mee te bestellen). Er is ook naar mijn mening iets te weinig opbergruimte (geen opbergpakket wegens de lelijke netten die ze dan aan je zetel hangen). Er is de opbergruimte tussen de zetels onder de armsteun en er zijn de drinkbekerhouders onder het dashbord. De klep van die middenarmsteun kan je naar voor schuiven voor meer steun maar dan is die weer iets minder makkelijk open te klappen om er iets uit te halen.

    Functionaliteit: ik las al eerder ergens op het forum dat de lichtknop voor mensen met lange benen op een ongelukkige plaats zit en dit kan ik wel beamen. Het gebeurde al een paar keer dat ik hem onbewust van stand verandere door er met m'n knie tegen te stoten. De bodemplaat in de koffer is in twee niveau's te plaatsen zodat ie iets dieper en groter wordt of net minder diep waardoor het beter is voor de rug om in en uit te laden. Het systeem om de tankdop in te hangen tijdens het tanken is ook leuk zodat ie daar niet hangt te bengelen en krassen veroorzaakt op je mooie lak.

    Gps: doet het perfect en instellen gaat erg inuïtief

    Cruise controle: daar is veel verbetering mogelijk! De bedieningshendel zit onder de hendel voor de richtingaanwijzers en bediening groot licht. Daardoor me al enkele keren vergist van hendel en dus ipv de cc uit te schakelen (door er tegen te duwen) mijn voorligger getrakteerd op een flike lichtflits van de grote lichten! Weer even de vergelijking maken met m'n volvo waar de bediening op het stuur zat en dit veel intuïtiever werkte! Ze zouden de bediening eventueel zelfs aan de achterkant van de stuurarm kunnen zetten waar je dan met je wijs- en middenvinger bij kan om te bedienen?

    MMI: zeer tevreden van! Werkt erg intuïtief dus zelfs zonder het instructieboekje gelezen te hebben ben je er zo mee vertrokken. Het is wel even wennen aan de draaiknop die tegen de natuurlijke richting in lijkt te draaien maar dat went snel. In combinatie met het ASS komt er een erg mooi geluid uit de boxen! De woofer die in de koffer op de plaats van het reservewiel ligt doet zeker goed z'n werk om mooie volle diepe bassen te produceren. Aansluiten van iPhone 5 via BT is geen enkel probleem! De AMI-kabel heb ik nog maar net gekregen maar door gebrek aan het koppelstuk voor de iPhone 5 heb ik dit voorlopig nog niet kunnen testen. Ook muziek streamen via bv Spotify gaat ook probleemloos.

    Wat ik opmerkelijk vind aan de auto is dat wanneer je stilvalt aan een rood licht of bij vertrekken in de verkeerde versnelling (ja dat is me enkele keren overkomen ) hij dadelijk zelf weer start zoals het start-stopsysteem. En ik bedoel dus wel degelijk stilvallen zonder dit de bedoeling was en het dus niet gaat over het stilstaan aan een rood licht waarbij het start-stopsysteem in werking treedt.


    Indien er vragen zijn: shoot!
    Audi A3 SB 8V 2.0TDI 150PK

  2. #2

    Standaard Re: Audi A3-sb 8V 2.0tdi 150pk (eerste 1000km)

    Mooi review!

    Wat bedoel je overigens met stilvallen? Dat begrijp ik niet helemaal, de auto valt ineens stil onder het rijden?
    A3 SB Ambition BE 1.8Tfsi 2009

  3. #3

    Standaard Re: Audi A3-sb 8V 2.0tdi 150pk (eerste 1000km)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fean Bekijk Berichten
    Mooi review!

    Wat bedoel je overigens met stilvallen? Dat begrijp ik niet helemaal, de auto valt ineens stil onder het rijden?
    Denk dat het Vlaams is voor "de motor af laten slaan".


    @Jerreke76:
    Mooie sportback hoor. Die motor lijkt me ook wel wat! Heerlijk koppelmonster.

  4. #4
    Jerreke76's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    47
    Posts
    321
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3-sb 8V 2.0tdi 150pk (eerste 1000km)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3_sb Bekijk Berichten
    Denk dat het Vlaams is voor "de motor af laten slaan".


    @Jerreke76:
    Mooie sportback hoor. Die motor lijkt me ook wel wat! Heerlijk koppelmonster.
    ...en @Fean: idd ik bedoel het afslaan van de motor (bv bij het naderen van een rood licht vergeet je terug in 1ste te zetten omdat je met je MMI aan het spelen bent en je wil vertrekken in 4de versnelling, begrijp je)
    Audi A3 SB 8V 2.0TDI 150PK

  5. #5
    S3FTW
    Guest

    Standaard Re: Audi A3-sb 8V 2.0tdi 150pk (eerste 1000km)

    De plaats van de CC hendel is dus tov de A3 8P onveranderd gebleven. ONBEGRIJPELIJK want dat ding zit daar gewoon FOUT! Hoeven we niet eens over te gaan discussiëren binnen dit topic Ik ben heeel tevreden met mijn A3, maar de CC bediening is gewoon ruk, alsof ze het woord "ergonomie" bij Audi niet kennen...

    Leren van je fouten, jezelf verbeteren en doorontwikkelen, daar is hier jammerlijk genoeg geen sprake van

    "Audi voorsprong door techniek" In dit geval had de slogan, wat mij betreft, anders mogen heten....


  6. #6
    Jerreke76's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    47
    Posts
    321
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3-sb 8V 2.0tdi 150pk (eerste 1000km)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S3FTW Bekijk Berichten
    De plaats van de CC hendel is dus tov de A3 8P onveranderd gebleven. ONBEGRIJPELIJK want dat ding zit daar gewoon FOUT! Hoeven we niet eens over te gaan discussiëren binnen dit topic Ik ben heeel tevreden met mijn A3, maar de CC bediening is gewoon ruk, alsof ze het woord "ergonomie" bij Audi niet kennen...

    Leren van je fouten, jezelf verbeteren en doorontwikkelen, daar is hier jammerlijk genoeg geen sprake van

    "Audi voorsprong door techniek" In dit geval had de slogan, wat mij betreft, anders mogen heten....
    Ben ik het dus mee eens. Achterkant stuur lijkt me wel een plekje: je ziet het niet maar kan heel gevoelsmatig snel geleerd worden he...
    Audi A3 SB 8V 2.0TDI 150PK

  7. #7
    CrIpLeX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    190
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3-sb 8V 2.0tdi 150pk (eerste 1000km)

    Heb me inderdaad ook al enkele keren vergist van hendeltje. Wil ik idd CC afzetten, zit ik met het grootlicht te flikkeren

    ECHT storend vind ik het niet, ze hadden alleen misschien de vorm van de hendeltjes wel anders kunnen maken, zodat je tenminste voelde dat het het verkeerde hendeltje is, nu is dat niet zo vanzelfsprekend vind ik.

    Van dat stilvallen vind ik ook inderdaad wel een leuke eigenschap van het start-stopsysteem, zo valt het niet te hard op dat je net bent stilgevallen en kan je meteen weer vertrekken

  8. Ad
  9. #8
    S3FTW
    Guest

    Standaard Re: Audi A3-sb 8V 2.0tdi 150pk (eerste 1000km)

    Waarom niet gewoon de CC knopjes op de kopse kant van de richtingaanwijzer hendel? Dan heb je dat te korte en te laag geplaatste pookje niet eens nodig, en zijn de bedieningsfuncties van de CC veel beter te bereiken.

  10. #9
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.318
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3-sb 8V 2.0tdi 150pk (eerste 1000km)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S3FTW Bekijk Berichten
    Waarom niet gewoon de CC knopjes op de kopse kant van de richtingaanwijzer hendel? Dan heb je dat te korte en te laag geplaatste pookje niet eens nodig, en zijn de bedieningsfuncties van de CC veel beter te bereiken.
    Was ook bij de eerste model van de A3.

  11. #10

    Standaard Re: Audi A3-sb 8V 2.0tdi 150pk (eerste 1000km)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S3FTW Bekijk Berichten
    Waarom niet gewoon de CC knopjes op de kopse kant van de richtingaanwijzer hendel? Dan heb je dat te korte en te laag geplaatste pookje niet eens nodig, en zijn de bedieningsfuncties van de CC veel beter te bereiken.
    Dat systeem (in Seat en Volkswagen meegemaakt) is echt waardeloos. Hoe vaak ik niet aan het knipperen was omdat ik met die CC zat te klooien. Doe mij maar inderdaad op het stuur of een aparte hendel. Die hendel is een kwestie van gewenning.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    10
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB

    Talking Re: Audi A3-sb 8V 2.0tdi 150pk (eerste 1000km)

    Welk MMI systeem heb je? Speelt deze video af?

    Ik krijg me A3 SB 1.6 TDI PL pas in juli 2013. Ik heb MMI plus besteld. Maar weet niet of videos afgespeeld kunnen worden. Want ik wil muziekclips tijdens het rijden afspelen

  13. #12
    Jerreke76's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    47
    Posts
    321
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3-sb 8V 2.0tdi 150pk (eerste 1000km)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rossignol Bekijk Berichten
    Welk MMI systeem heb je? Speelt deze video af?

    Ik krijg me A3 SB 1.6 TDI PL pas in juli 2013. Ik heb MMI plus besteld. Maar weet niet of videos afgespeeld kunnen worden. Want ik wil muziekclips tijdens het rijden afspelen
    Eerst en vooral veel plezier ermee en nu maar hopen dat je ook een maand vroeger kan gaan rijden zoals velen

    Ik heb de gewone MMI en heb tot nu toe nog geen video's kunnen spelen. Ik probeerde enkel .avi en .mpeg bestanden maar er zijn nog mogelijkheden en die moet ik nog eens bekijken. Ik denk thans dat het niet zal lukken bij mij maar met de + denk ik dat het misschien wel gaat? Je kan je vraag eens herhalen in het 8V forum waar het over MMI gaat zodat iemand die wel de + heeft dit voor je kan nakijken.

    http://www.audiforum.nl/forum/8v-2012-heden/
    Laatst gewijzigd door Jerreke76; 29-03-13 om 06:03.
    Audi A3 SB 8V 2.0TDI 150PK

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    10
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Audi A3-sb 8V 2.0tdi 150pk (eerste 1000km)

    Bedankt voor de info!

  15. #14
    Matjeu90's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    33
    Posts
    486
    Kudos
    27
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3-sb 8V 2.0tdi 150pk (eerste 1000km)

    Ik vind zelf ook het CC systeem niet gebruiksvriendelijk. Reed al met 2 verschillende Volvo modellen (om maar een voorbeeld te noemen) en daar is het gewoon simpel op het stuur geplaatst, heel gemakkelijk!

  16. #15
    lakkie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    63
    Posts
    88
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3-sb 8V 2.0tdi 150pk (eerste 1000km)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S3FTW Bekijk Berichten
    Ik ben heeel tevreden met mijn A3, maar de CC bediening is gewoon ruk, alsof ze het woord "ergonomie" bij Audi niet kennen...
    Begrijp ik niks van. Proefritten gemaakt in 2 verschillende audi's A3. Beide met CC, een met ACC, heel intuitief, geen enkele keer twijfel gehad over de bediening. Ik kan de ervaring dus niet delen.
    Audi A3 SB; PL+; ACC; Panodak; PhantomZwart;

  17. #16
    lakkie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    63
    Posts
    88
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3-sb 8V 2.0tdi 150pk (eerste 1000km)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jerreke76 Bekijk Berichten
    MMI: zeer tevreden van! Werkt erg intuïtief dus zelfs zonder het instructieboekje gelezen te hebben ben je er zo mee vertrokken. Het is wel even wennen aan de draaiknop die tegen de natuurlijke richting in lijkt te draaien maar dat went snel.
    dat heb ik dus vaker gelezen, dat het tegen de natuurlijke richting in werkt. Mag ik dat uitleggen al: rechtsomdraaien is niet naar beneden bladeren? Als je de plaatjes ziet zie je aan de linkerkant van het display een ronde rand, die uitnodigd om naar links te draaien om naar beneden te scrollen. Klopt dat zo?

    Dus linksomdraaien is naar beneden, en rechtsom is naar boven scrollen?
    Audi A3 SB; PL+; ACC; Panodak; PhantomZwart;

  18. #17
    Jerreke76's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    47
    Posts
    321
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3-sb 8V 2.0tdi 150pk (eerste 1000km)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lakkie Bekijk Berichten
    Dus linksomdraaien is naar beneden, en rechtsom is naar boven scrollen?
    Zo is het...went wel hoor...
    Audi A3 SB 8V 2.0TDI 150PK

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3-sb 8V 2.0tdi 150pk (eerste 1000km)

    Mijn A3 SB is ook in België besteld, deze zal de komende weken geleverd worden.
    Ik lees dat de achterste matten er niet bij zijn, dat wist ik niet. Zijn de voorste matten tenminste voorzien van een fancy Audi logo dan? :-)

    Nog een klein vraagje. Heb je met de "gewone" MMI al veel de GPS gebruikt? En zo ja, valt die goed mee? Ik heb namelijk ook de standaard MMI
    in mijn A3 zitten. Online kan ik weinig info vinden over de GPS hiervan, kom zo goed als altijd screenshots tegen van de MMI+ GPS.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •