Ja hoor, aangezien we als journalistiek bedrijf bevriend raken met de vrienden uit Leusden, hadden we deze week een A4 3.2 FSI Avant tot onze beschikking. Aangezien ik vorig jaar al met de Sportsback heb gereden met dezelfde motor, is dit dus een aardige vergelijking.

Deze A4 was uitgerust met tiptronic maar geen DSG ( want die is dus niet leverbaar ) Het eerste wat mij direct op viel was het geluid! Waanzinnig. Gek genoeg veel luidruchtiger dan de A3. Een beetje gas resulteert in een prachtige roffel. Ik heb het DVD navigatie syteem en radio dan ook niet aangehad. Verslafend is het geluid. Uiteraard snel, deze auto, maar op echt hogere snelheden moet je hem nog steeds in de toeren jagen. Op het stukje A5 door schiphol zat ik op de 220 km/h en was het eigenlijk uit met de pret. terug naar z'n 5 en tot de 7000 tpm moeten gaan. Tot de 170 is dit echt een rete snelle auto en dankzij de Quattro heerlijk om mee te sturen op het vochtige wegdek. Wel vond ik het verschil tussen de A3 sb en de A4 opvallend. De A4 is duidelijk een zwaarder auto en laat zich niet zo gemakkelijk als een A3 sb door de bocht gooien. logisch wellicht, maar ik vond het toch opvallend. Ook vond ik de achterkant veel nerveuser dan bij de A3 sb. Wat betreft comfort is hij gewoon ruimer, hoewel ik de achterruimte nog steeds vind tegen vallen. Al met al een heerlijk product weer. Wat maakt Audi toch heerlijke rijders- auto's.

Het was weer fantastisch dus en ik ben ( afgezien van het verbruik ) absoluut fan van de 3.2 FSI motor. Soepel, enorm sportief en een heerlijk geluid.