Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Powerboxen voor TDi 's

  1. #1

    Standaard Powerboxen voor TDi 's

    Hallo,

    Ik heb ergens een advertentie gezien waar ze een zo genaamde Powerbox aanbieden. Deze zorgt afhankelijk van het type moter voor een vermogens toename van zo'n 20-25%.

    Weet iemand of deze Powerboxen ook werkelijk voor een (voelbare) vermogens winst zorgen?

  2. #2

    Standaard

    Ik heb al gehoord dat ze vrij betrouwbaar zijn.
    Heb ooit een test gelezen van een E270cdi met zo'n powerbox had 163 gewoon en 200 als je de box aanzette. Naar het schijnt werkte het perfect

    Dus denk wel dat het iets opbrengt
    Quattro Powaa

  3. #3

    Standaard

    Powerbox geeft foute info aan de ECU van de wagen, zodat ook de noodloop e.d. bedrogen worden. Je kan best gaan voor een chip op maat ipv zo'n box, want het is echt niet goed voor je motor. Ik heb genoeg ervaring met chiptunen om dit correct weer te geven. En ik zou niet willen dat je Audi naar de maan loopt door een ietwat goedkopere oplossing...
    En als je niet wilt dat men soldeert, ga dan gewoon voor OBD-tuning. Dit is chiptunen via de diagnosepoort, absoluut onopspoorbaar en direct (2min) terug aanpasbaar naar je oorspronkelijke pk's ;-)

    Just my thought he :wink:

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.878
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Sluit ik me bij aan. Powerbox is niet voor niks goedkoop, ga voor een echte tuner met een goede reputatie. Als je motor overlijdt door die powerbox lijkt die echte chip ineens niet zo duur meer.

    Tom

  5. #5
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.192
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    ik heb 2x vw golf gehad (1e tdi 90pk, 2e tdi 110pk) met powerbox.
    was erg goedkoop, want de box heb ik gewoon over kunnen plaatsen van de 1e in de 2e.
    werkte erg goed, sterk voelbaar! noodloop-programma bleef gewoon behouden hoor!

    maar laatste 2 auto's "echte" chiptuning, dat is toch wel beter voor de motor denk ik. en helaas stuk duurder, maar powerboxen voor pd-tdi's zijn ook stevig aan de prijs...


  6. #6

    Standaard

    voor zover ik weet en bekend is behoudt een powerbox of stekker absoluut niet het noodloopprogramma, ook al merk je daar niks van... ik heb het zelf ook in twee auto`s gehad en werkte ook perfect, maar de eigenaren na mij(ik heb de autos zonder powerbox verkocht)hadden allebei dezelfde klachten.... de verstuivers waren kapot en hij rookte vreselijk....net wat hier al gezegd wordt, hij liegt de computer als het ware voor en vraagt zo om meer brandstof.... en als iets goedkoop is hoeft het absoluut niet slecht te zijn... mijn eerste powerstekker van hopa koste 1500 gulden, das nou niet echt goedkoop, he? en nu koop je ze op het net al voor 120euro, maar vaak zijn dit zelf inelkaar geknutselde boxen van een electonicus of handig mannetje... alleen denk ik dat je bij een wat oudere auto met eeb hoop km`s er beter zo ie zo niet aan kan beginnen, ook bij chippen krijg je dan geen garantie...

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.878
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Leon's ervaring komt overeen met wat ik erover gehoord heb. Uit alle verhalen die ik erover gehoord en gelezen heb, is maar één ervaring positief. De rest zit met motorschades of in ieder geval dure reparaties.

    Tom

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Powrbox

    Heb sinds vandaag ook een "krachtdoosje" gemon-
    teerd, ben tot nu toe enthousiast motor pakt makkelijker op bij laagtoeren, minder schakelen, en gaat maar door als je hem lekker doordrukt. Bij een normale rijstijl verwacht ik echt geen motorschade. Trouwens via e-bay (duitsland) aan te schaffen voor € 65,00.
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden

  10. #9
    Kees's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    213
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Hoe zit het met de powerbox van Coen Donkers die hij voor €450,= te koop heeft? Is dat een goede of ook zo'n voor de gek houd dingetje? Nu heb ik een chip, maar in mijn volgende auto wil ik misschien zo'n Coen Donkers stekker.

    P.S. of kun je beter in Belgie echt laten chippen voor ongeveer diezelfde cent.. oeps EURO's
    Audi A4 Avant B8.5 2.0TDI 2012
    Audi A4 Avant B6 2.0 2004
    Audi TT Coupé MK1 1.8T 1998

  11. #10

    Standaard

    Ik heb bij mijn vorige wagen (Golf IV Tdi 4motion) een goeie 80.000 km met powerbox rondgereden. Ik heb er zelfs verschillende getest. Resultaat: ik was er absoluut tevreden van, maar als de A3 gerodeerd is, kies ik ditmaal toch voor chip- of OBD tuning. Chip kan men beter afstellen, dus volgens mij toch minder schaderook bij een verstandige rijstijl.

  12. #11

    Standaard Re: Powerboxen voor TDi 's

    ik zou naar www.chiptuningbox.com gaan als ik jouw was,
    aardige gasten met ervaring. goede producten voor een scherpe prijs

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •