Pagina 12 van 92 EersteEerste ... 289101112131415162262 ... LaatsteLaatste
Resultaten 221 tot 240 van de 1830

Onderwerp: JockJam's Audi A6 Avant 4G | Wat doen we met de BiT... | vanaf pag. 77

  1. #221

    Standaard

    Motor van een A6 BiTurbo 313pk en SQ5 zijn precies het zelfde...
    De ene draait nu eenmaal iets minder of meer als de andere vandaar het nm verschil

    De mijne draaide 401pk & 839nm 😀😀

  2. #222
    HJR
    Guest

    Standaard Re: JockJam's Audi A6 Avant 4G

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audimannetjes Bekijk Berichten
    Motor van een A6 BiTurbo 313pk en SQ5 zijn precies het zelfde...
    De ene draait nu eenmaal iets minder of meer als de andere vandaar het nm verschil

    De mijne draaide 401pk & 839nm 😀😀
    dat is dus niet waar. het programma van een a6 kon niet in de sq5... er ontstond een beroerde koppelkromme... de sq5 heeft echt zijn eigen programma van jd.
    ik heb met de oct tune gereden en dat is een a6 programma... dat was waardeloos.

    na onderzoek blijkt dat de klep die de twee in serie geschakelde turbo's van elkaar scheidt, anders/zwaarder is bij de sq5. de kleine turbo drukt de grote op... de overdruk van de kleine wordt voor een deel gebruikt voor de grote en dat is dus anders. dat betekende in het geval van de oct tune dat het koppel even volledig wegviel en er weer keihard inkwam... voelde als schakelmoment...

    misschien is deze wijziging doorgevoerd omdat de q5 een zwaarder differentieel heeft (mag meer trekken)....

  3. #223
    HJR
    Guest

    Standaard Re: JockJam's Audi A6 Avant 4G

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JockJam Bekijk Berichten
    Ok vooruit alvast een voorproefje dan 😜

    Vanmorgen vroeg opgestaan en via een maatje naar Lochem toe. Eenmaal aangekomen en 40 minuten te vroeg maar konden meteen geholpen worden. Dus gelijk derop en meten. Resultaat:
    Bijlage 213259
    Bijlage 213260
    Resultaat 340pk en 667nm

    Eerste reactie was van JD dat het een heel goed exemplaar was... Dus dat is veel belovend dacht ik.

    Hierna hebben ze het maatwerk geleverd werden we heel vrolijk van de eind meting:
    Bijlage 213263

    Resultaat 401pk en 825nm

    Kortom een schitterend eindresultaat.
    Daarna naar huis en man man man wat een verschil zeg. Die tussen sprints ff van 130 naar 200 alsof het niets is. Alles maar dan ook echt alles voelt direct zo langzaam aan 😝.
    ja lekker he.... ik heb er ook geen seconde spijt van gehad....

  4. #224

    Standaard

    Dat klopt programma is totaal anders en de overbrenging in de aandrijving is ook anders waarschijnlijk.
    Van de klep wist ik nie dat die anders was maar de rest aan de motor is dacht ik gelijk...

  5. #225
    GewoonWouter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    43
    Posts
    331
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: JockJam's Audi A6 Avant 4G

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JockJam Bekijk Berichten
    Ok vooruit alvast een voorproefje dan 😜

    Vanmorgen vroeg opgestaan en via een maatje naar Lochem toe. Eenmaal aangekomen en 40 minuten te vroeg maar konden meteen geholpen worden. Dus gelijk derop en meten. Resultaat:
    Bijlage 213259
    Bijlage 213260
    Resultaat 340pk en 667nm

    Eerste reactie was van JD dat het een heel goed exemplaar was... Dus dat is veel belovend dacht ik.

    Hierna hebben ze het maatwerk geleverd werden we heel vrolijk van de eind meting:
    Bijlage 213263

    Resultaat 401pk en 825nm

    Kortom een schitterend eindresultaat.
    Daarna naar huis en man man man wat een verschil zeg. Die tussen sprints ff van 130 naar 200 alsof het niets is. Alles maar dan ook echt alles voelt direct zo langzaam aan 😝.
    lekker vet zeg, hopelijk sleur je nu de asfaltwegen niet gelijk kapot
    Audi A6 Avant 4G 3.0TDI Misano rood


  6. #226
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: JockJam's Audi A6 Avant 4G

    Pffff dat is echt bruut! Van harte, nog meer rijplezier dus
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  7. #227
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: JockJam's Audi A6 Avant 4G

    Nette cijfers hoor 👍
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  8. Ad
  9. #228
    tim captein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    846
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: JockJam's Audi A6 Avant 4G

    woh een monster. Zal je vast geen spijt van krijgen.

  10. #229

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Posts
    211
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: JockJam's Audi A6 Avant 4G

    Ouch....!!
    Kan geen emoticons geven nu...

    Ik zet de onze wel op ultrafuelsafe...voelt het iets dragelijker

    Man oh man...wat een winst!

    Ik ben blij voor je. Voor ons geldt toch gevoelsmatig financieel het iets zwaarder, richting compagnon en de regelgeving in Duitsland igv de verzekering. Hoe stom het misschien ook klinkt, maar bij 70k km per jaar, gaat het verbruik ook tellen. Ik ben heel benieuwd naar je verbruikscijfers. Bij tuning betaal je meer in Duitsland en gezien onze vorige auto's is dit al verrekte snel...!

    Desalniettemin vind ik het echt top!

  11. #230

    Standaard Re: JockJam's Audi A6 Avant 4G

    Goeiedag zeg wat een wagen...ongelovelijk dat ik die niet eerder ben tegen gekomen op dit forum...Heel veel plezier ermee, zeker nu je ook bij JD geweest bent!
    A3 SB Proline S '13 l Gletsjerwit l 1.4 TFSI l S-tronic
    A3 Limo Proline S '14 l Phantom zwart l 1.4 COD l S-tronic

  12. #231
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.167
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: JockJam's Audi A6 Avant 4G

    Thanks!! Ja het verschil is idd bizar maar was zeker in de lijn der verwachting. Verbruik als ik gewoon rustig cruise zal nu een stukje lager zijn. Echter zal ik dat pas over een week weten ofzo 😉. Nu ist vooral nog even spelen ermee
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  13. #232
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.167
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard JockJam's Audi A6 Avant 4G

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    dat is dus niet waar. het programma van een a6 kon niet in de sq5... er ontstond een beroerde koppelkromme... de sq5 heeft echt zijn eigen programma van jd.
    ik heb met de oct tune gereden en dat is een a6 programma... dat was waardeloos.

    na onderzoek blijkt dat de klep die de twee in serie geschakelde turbo's van elkaar scheidt, anders/zwaarder is bij de sq5. de kleine turbo drukt de grote op... de overdruk van de kleine wordt voor een deel gebruikt voor de grote en dat is dus anders. dat betekende in het geval van de oct tune dat het koppel even volledig wegviel en er weer keihard inkwam... voelde als schakelmoment...

    misschien is deze wijziging doorgevoerd omdat de q5 een zwaarder differentieel heeft (mag meer trekken)....
    Het gebruik van de overdruk om de andere turbo op te spoelen doen alle 3.0 BiTDI blokken. Dus daarin zit geen verschil. Die klep zou kunnen maar zou het wel enigszins vreemd vinden als dat zo is.

    Had het probleem wat jij had gewoon niet met OCT software te maken? Had je het wellicht niet gehad wanneer je het JD programma voor de A6 had??

    Het geen wat jij ervaarde is zo lastig te testen daar je de eerste software van OCT had en de tweede van JD. Of hebben ze bij JD ook eerst de A6 software erin gezet bij jou?
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  14. #233
    TyCorZ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.909
    Kudos
    106
    Land
    Land

    Standaard Re: JockJam's Audi A6 Avant 4G

    @JockJam BAH zeg! Wat een heerlijke waarde. Geniet ervan, maar dat ben je al aan het doen
    Vanaf september 2017 – heden: - Seat Ateca Xcellence 1.4 TSI 150 pk (geen Audi maar prima auto!)
    Van juli 2013 t/m september 2017: - Audi A3 SB 1.4 TFSI 8V Ambition Pro Line –

  15. #234
    HJR
    Guest

    Standaard Re: JockJam's Audi A6 Avant 4G

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JockJam Bekijk Berichten
    Het gebruik van de overdruk om de andere turbo op te spoelen doen alle 3.0 BiTDI blokken. Dus daarin zit geen verschil. Die klep zou kunnen maar zou het wel enigszins vreemd vinden als dat zo is.

    Had het probleem wat jij had gewoon niet met OCT software te maken? Had je het wellicht niet gehad wanneer je het JD programma voor de A6 had??

    Het geen wat jij ervaarde is zo lastig te testen daar je de eerste software van OCT had en de tweede van JD. Of hebben ze bij JD ook eerst de A6 software erin gezet bij jou?
    toen de tuningsprotectie van de sq5 eindelijk gekraakt was, hebben ze bij JD in een SQ5 (niet de mijne) eerst het programma van de A6 erin gestopt.
    mark van JD vertelde mij dat de koppelkromme zo beroerd was dat ze dachten dat de eerste SQ5 die ze daar hadden iets mankeerde.
    de klant is terug naar de dealer gestuurd om de auto na te kijken.
    de auto mankeerde niets en JD is verder op onderzoek gegaan en kwamen met mijn verhaal.

    ik was niet tevreden over de OCT tuning, maar deze tuning was eerder geplaatst dan JD ooit een SQ5 had getuned. hier was ik niet tevreden over en bij JD konden ze mij precies vertellen wat het probleem was. ik kreeg dus meteen het goede programma!

  16. #235
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.167
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: JockJam's Audi A6 Avant 4G

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    toen de tuningsprotectie van de sq5 eindelijk gekraakt was, hebben ze bij JD in een SQ5 (niet de mijne) eerst het programma van de A6 erin gestopt.
    mark van JD vertelde mij dat de koppelkromme zo beroerd was dat ze dachten dat de eerste SQ5 die ze daar hadden iets mankeerde.
    de klant is terug naar de dealer gestuurd om de auto na te kijken.
    de auto mankeerde niets en JD is verder op onderzoek gegaan en kwamen met mijn verhaal.

    ik was niet tevreden over de OCT tuning, maar deze tuning was eerder geplaatst dan JD ooit een SQ5 had getuned. hier was ik niet tevreden over en bij JD konden ze mij precies vertellen wat het probleem was. ik kreeg dus meteen het goede programma!
    Ok helder en dan zal het idd wel goed zitten verder.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  17. #236
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.164
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: JockJam's Audi A6 Avant 4G

    Heerlijk @JockJam ! Wow, wat een cijfers. Nu kom ik echt niet eens meer tot de helft met mijn crisis-A6'je
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  18. #237
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.167
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard JockJam's Audi A6 Avant 4G | Stage 2 is een feit vanaf pag. 11

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Heerlijk @JockJam ! Wow, wat een cijfers. Nu kom ik echt niet eens meer tot de helft met mijn crisis-A6'je
    Whaha crisis-A6je nou het dikke rode scheurmonster van jou mag er ook zeker wezen hoor. Das ook geen straf om mee te moeten touren en jij hebt zelfs een stand kachel...die heb ik niet eens 😜😜
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  19. #238
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.164
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: JockJam's Audi A6 Avant 4G | Stage 2 is een feit vanaf pag. 11

    Mee toeren als de beste! Maar met die van jou kun je ook rijden
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  20. #239
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.167
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: JockJam's Audi A6 Avant 4G | Stage 2 is een feit vanaf pag. 11

    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  21. #240

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    37
    Posts
    86
    Kudos
    0

    Standaard Re: JockJam's Audi A6 Avant 4G | Stage 2 is een feit vanaf pag. 11

    Ik vraag me af of een increase van bijna 200nm koppel en 100pk, of dat nog wel gezond is voor die wagen. Die pk's tot daar aan toe maar dat koppel... lol

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •