Re: JockJam's Audi A6 Avant 4G
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
GewoonWouter
wat een dikke bak seg. En die geluidsupgrade voegt zeker heel wat toe. Stikjaloers hier. Ben al op het net gaan surfen achter een 3.0 TDI BiT...nog een paar jaartjes wachten dan maar :D
Ik kan je met recht zeggen dat je aan beide heel veel plezier zal beleven 😉
Re: JockJam's Audi A6 Avant 4G
Vandaag prijsvraag gedaan voor S6 bumper roosters met gromestrips en ACC uitsparingen. Nu krijg ik terug dat er 2 verschillende soorten zijn alleen kom ik niet aan de bijbehorende foto voorbeelden.
Ze zijn er in zwart-glanzend maar ook satijn/briljantzwart
Weet iemand hier foto's van de 2 te tonen? Ze moeten namelijk speciaal in Duitsland besteld worden dus wil dan eerst de verschillen precies weten
Re: JockJam's Audi A6 Avant 4G
kan er niet direct iets van terugvinden maar misschien weet Leon van Audiwereld hier meer van.
Trouwens daarnet nog een filmpje gevonden op youtube van een A6 3.0 Tdi BiT die het opnam tegen een 911...ik realiseerde me niet dat de diesel het sprintje zou winnen...deed ie dus wel :D
Re: JockJam's Audi A6 Avant 4G
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
GewoonWouter
Trouwens daarnet nog een filmpje gevonden op youtube van een A6 3.0 Tdi BiT die het opnam tegen een 911...ik realiseerde me niet dat de diesel het sprintje zou winnen...deed ie dus wel :D
Linkje??
Altijd mooi dit soort sprintjes en ja diesels zijn niet meer zoals vroeger. Dat bewijst Audi op de 24u van Le Mans al jaren
Re: JockJam's Audi A6 Avant 4G
hier is ie https://youtu.be/WEiatntYYpU
ik was danig onder de indruk...en als je dan hier in België wegentaks en belasting op inverkeerstelling er nog eens bij optelt ben je zowiezo beter (en goedkoper) af met de Audi
Re: JockJam's Audi A6 Avant 4G
Ja idd deze ken ik al en is zeker een verrassende uitkomst. Alhoewel met het monster koppel van 690nm en de 330pk waar ze toch standaard allemaal wel zo'n beetje op zitten en daarbij dan nog de quattro en launchcontrol waar hij mee wegrijd is het ook weer niet zo heel verrassend...
Anyways een mooie test is het zeker
Re: JockJam's Audi A6 Avant 4G
Sow vandaag voor het eerst de Brilliant Wash & Showroom Shine van Kenotek uitgeprobeerd. Werkt super goed en een echte showroom glans ervoor terug. Zijn er nog anderen met ervaring met Kenotek? Ik kende het merk tot van de week nog niet maar ben nu echt overtuigt ervan.
Bijlage 211553
Bijlage 211554
Bijlage 211555
Bijlage 211556
Bijlage 211557
Bijlage 211558
Re: JockJam's Audi A6 Avant 4G
Man, al zit hij onder 6 lagen stof, hij blijft prachtig!
JockJam's Audi A6 Avant 4G
Whahaha nou je wilde hem niet zien hoe die eruit zag na 1,5 week niet gewassen te zijn en die hoosbuien van zondag en gisteren er overheen gekomen waren.
Re: JockJam's Audi A6 Avant 4G
Ziet er strak uit. Benieuwd naar de duurzaamheid
Re: JockJam's Audi A6 Avant 4G
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
JockJam
Kenotek is niet direct voor consumenten bedoeld, zit op iets hoger niveau dan Cartek. Zeker niet verkeerd, maar ook zeker niet de top. Wordt veel door wasstraten en grote garagebedrijven gebruikt. Meestal per vijf liter jerrycans. Volgens mij zit de verdeler hiervan twee dorpen verderop, zie wel eens wat van hem op FB.
Edit zie dat ze tegenwoordig ook een lijn bij Waxworld.nl hebben met consumentenverpakkingen:)
JockJam's Audi A6 Avant 4G
Hehe wat hier in NL niet aan consument verkocht mag worden want bla bla bla kan je in Belgie gewoon zonder pardon krijgen. 😂
Verder resultaat ziet er goed uit en de prijs vind ik alles meevallen.
Re: JockJam's Audi A6 Avant 4G
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
FASt
Ziet er strak uit. Benieuwd naar de duurzaamheid
Hier nog iemand. We gaan het meemaken. Fijn detail van de shampoo is dat deze ook water afstotend is. Dit maakt het kalk afzetten weer iets makkelijker.
Ps. Vandaag de echte oplossing hiervoor besteld. Een kalkfilter die direct achter de watermeter wordt geplaatst die op basis van ionisatie werkt en het kalk gehalte gegarandeerd op 0 terug brengt ondanks de 10,9 die we hier hebben.
Re: JockJam's Audi A6 Avant 4G
dat is top, dat heb ik hier thuis ook, zeker met zwarte auto's wassen is dat een uitkomst. Alleen staat ie bij mij voor de watermeter, geen idee of dat iets uitmaakt. Indien gewenst (hele zware langdurige vorst) kan ik hem afkoppelen. Ook voor je huishoudelijke machines die gebruik maken van water een uitkomst, en je expresso smaakt beter ;)
3 Bijlage(n)
Re: JockJam's Audi A6 Avant 4G
Wij hebben gekozen voor de AquaCell. Deze wordt na de meter (mag officieel ook niet voor de meter) geplaatst en kan ik door middel van 3 kraantjes omzeilen als ik dat wil.
Bijlage 211602
Bijlage 211603
Bijlage 211604
Re: JockJam's Audi A6 Avant 4G
Gisteravond eens met VCDS wat zaken gaan loggen. Reden hiervoor is dat er een serieus vermoeden is dat de A6 al Stage 1 gechipt is. Na het een en ander te hebben gelogd blijkt dat de vMax niet meer op de 250 maar op 300 km/h al staat en daarnaast blijkt er een berekende Engine Torq van 750nm bij 2740rpm te komen. Dit zou dan idd inhouden dat er een Stage 1 in. Met deze kennis even contact gezocht met JD en ook hun waren meteen redelijk zeker dat hij al Stage 1 gechipt is.
Nu is alleen de vraag wat zit er nu daadwerkelijk in... Hierop een afspraak voor 11 juli gemaakt om bij JD te gaan rollen en afhankelijk van de uitkomst daarvan besluit ik met hun samen of ik hem dan nog Stage 2 laat chippen of niet.
Ik heb het volgende mijn eigen voorgenomen. Blijkt er rond de 360pk en 750nm in te zitten ga ik hoogst waarschijnlijk voor de Stage 2. Mocht hij op 385/390pk of hoger zitten dan laat ik het voor wat het is. Dan is namelijk erg duur voor die paar pk's extra.
Gaan we wel voor Stage 2 dan zullen we hopelijk op 400+pk en 850+nm gaan uitkomen.
Logoverzicht:
Wednesday 17 June 2015 19:52:02 VCDS Version: Beta 15.6.1 (x64) Data version: 20150612 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4G0 907 589 C ADVMB 3.0BTD EDC17 H25 0002 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
G187 |
F0 |
G597 |
F0 |
G194 |
F0 |
G195 |
F0 |
G307 |
F0 |
G438 |
F0 |
G477 |
F0 |
G525 |
F0 |
G701 |
F0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Group 187 - Field 0 |
TIME |
Group 597 - Field 0 |
TIME |
Group 194 - Field 0 |
TIME |
Group 195 - Field 0 |
TIME |
Group 307 - Field 0 |
TIME |
Group 438 - Field 0 |
TIME |
Group 477 - Field 0 |
TIME |
Group 525 - Field 0 |
TIME |
Group 701 - Field 0 |
|
Engine speed |
STAMP |
Torque limitation |
STAMP |
Engine torque |
STAMP |
Engine-drag torque |
STAMP |
Limitation; torque |
STAMP |
Sensor for charge air press. bet. turbochargers; raw value |
STAMP |
Static maximum speed limit |
STAMP |
Vehicle speed |
STAMP |
Engine_torque_limitation_mechanical |
/min |
|
Nm |
|
Nm |
|
Nm |
|
Nm |
|
hPa |
|
km/h |
|
km/h |
|
Nm |
|
719 |
0.12 |
736.2 |
1.25 |
79.1 |
0.25 |
64.6 |
0.37 |
220.9 |
0.51 |
999.4 |
0.64 |
300.00 |
0.77 |
1 |
1.13 |
738.9 |
|
2019 |
1.62 |
715.4 |
2.75 |
372.1 |
1.75 |
53.6 |
1.87 |
416.6 |
2.01 |
1006.0 |
2.14 |
300.00 |
2.27 |
22 |
2.63 |
706.5 |
|
3268 |
3.12 |
532.8 |
4.25 |
619.0 |
3.25 |
75.9 |
3.37 |
614.5 |
3.51 |
2068.2 |
3.64 |
300.00 |
3.77 |
51 |
4.13 |
514.5 |
|
3872 |
4.62 |
560.8 |
5.75 |
623.1 |
4.75 |
79.2 |
4.87 |
630.4 |
5.01 |
2841.8 |
5.14 |
300.00 |
5.27 |
73 |
5.63 |
554.0 |
|
4837 |
6.12 |
655.5 |
7.29 |
523.0 |
6.25 |
99.5 |
6.37 |
520.5 |
6.51 |
2838.0 |
6.65 |
300.00 |
6.79 |
90 |
7.17 |
651.0 |
|
3912 |
7.67 |
674.5 |
8.81 |
629.8 |
7.80 |
95.9 |
7.92 |
615.6 |
8.06 |
3240.2 |
8.19 |
300.00 |
8.32 |
105 |
8.69 |
672.9 |
|
3557 |
9.18 |
643.6 |
10.31 |
665.1 |
9.30 |
88.4 |
9.42 |
662.4 |
9.56 |
3156.4 |
9.69 |
300.00 |
9.82 |
118 |
10.19 |
638.7 |
|
3407 |
10.68 |
707.4 |
11.81 |
548.3 |
10.82 |
77.8 |
10.94 |
604.8 |
11.08 |
2455.2 |
11.21 |
300.00 |
11.33 |
126 |
11.69 |
708.1 |
|
3089 |
12.18 |
713.9 |
13.31 |
43.0 |
12.30 |
64.0 |
12.42 |
343.7 |
12.56 |
1319.2 |
12.69 |
300.00 |
12.82 |
124 |
13.19 |
714.0 |
|
2985 |
13.68 |
724.1 |
14.81 |
0.0 |
13.80 |
59.6 |
13.92 |
443.4 |
14.06 |
1234.2 |
14.19 |
300.00 |
14.32 |
118 |
14.69 |
726.0 |
|
2740 |
15.18 |
750.0 |
16.31 |
0.0 |
15.30 |
55.0 |
15.42 |
454.9 |
15.56 |
1229.8 |
15.69 |
300.00 |
15.82 |
102 |
16.19 |
750.0 |
|
2312 |
16.68 |
743.3 |
17.81 |
0.0 |
16.80 |
49.8 |
16.92 |
412.8 |
17.06 |
1172.6 |
17.19 |
300.00 |
17.32 |
83 |
17.69 |
742.1 |
|
1859 |
18.18 |
742.7 |
19.31 |
0.0 |
18.30 |
48.2 |
18.42 |
357.8 |
18.56 |
1104.0 |
18.69 |
300.00 |
18.82 |
66 |
19.19 |
744.0 |
|
1450 |
19.68 |
553.8 |
20.81 |
0.0 |
19.80 |
47.8 |
19.92 |
293.0 |
20.06 |
1057.0 |
20.19 |
300.00 |
20.32 |
49 |
20.69 |
532.5 |
|
1054 |
21.18 |
446.4 |
22.31 |
0.0 |
21.30 |
48.9 |
21.42 |
266.9 |
21.56 |
1024.0 |
21.69 |
300.00 |
21.82 |
33 |
22.19 |
440.9 |
|
934 |
22.68 |
424.9 |
23.81 |
7.0 |
22.80 |
50.9 |
22.92 |
224.3 |
23.06 |
1017.0 |
23.19 |
300.00 |
23.32 |
17 |
23.69 |
424.9 |
|
768 |
24.18 |
427.5 |
25.31 |
80.0 |
24.30 |
57.1 |
24.42 |
199.2 |
24.56 |
1011.2 |
24.69 |
300.00 |
24.82 |
4 |
25.19 |
426.2 |
|
800 |
25.68 |
424.9 |
26.81 |
85.0 |
25.80 |
56.7 |
25.92 |
203.1 |
26.06 |
1000.4 |
26.19 |
300.00 |
26.32 |
0 |
26.69 |
424.9 |
|
710 |
27.18 |
424.9 |
28.31 |
74.1 |
27.30 |
59.6 |
27.42 |
244.7 |
27.56 |
1000.4 |
27.69 |
300.00 |
27.82 |
0 |
28.19 |
424.9 |
|
Re: JockJam's Audi A6 Avant 4G
850 Nm eventueel...zou helemaal een beest worden :O. Gisteren een indicatie gekregen van de sensaties die jij moet ondervinden in jouw wagen: keertje de 911 van mijn schoonouders mogen lenen...de glimlach was moeilijk van mijn gezicht te krijgen :D . Ik kan me voorstellen als je dat kan ervaren in een dikke A6 het helemaal top is!
Wat houdt een Stage 2 eventueel in jouw geval in? Nieuwe turbo's enzo?
JockJam's Audi A6 Avant 4G
Na gisteren toch de meting nog even met @Race Eend van JD te hebben besproken bleken niet alle blokken die ik had geselecteerd juist te zijn. Daarop heb ik van hun een voorbeeld gehad welke wel de juiste zijn. Hierop weer een nieuwe log gemaakt en deze met JD besproken. Hieruit blijkt dat mijn auto toch origineel blijkt te zijn met zo'n 706,9nm aan krukas berekend vermogen.
Nu wordt ik dus nog benieuwder naar hoe het gaat aanvoelen als er Stage 2 getuned is en hij dus nog drastisch omhoog gaat. Ik kan haast niet meer wachten tot het 11 juli is en ik in Lochem ben...
@GewoonWouter Stage 2 bij diesels houd in dat hij opmaat op de rollenbank wordt geprogrammeerd. Bij Stage 1 wordt er alleen een standaard software ingezet. Bij Stage 2 gaan ze dus specifiek en gecontroleerd het maximale maar wel verantwoorde vermogen eruit halen.
Bij diesel spreekt men van mechanische aanpassingen pas bij Stage 3
Dat het nu al een beest is heb ik afgelopen weekend met een maatje ondervonden. Hij heeft een Seat Leon II 2.0 TFSI die op 345 JD PK's en 435nm staat. Deze is Stage 4 getuned om dit te kunnen bereiken. Daarnaast is er tussen de Leon en de A6 een gewichtsverschil van meer dan 500kg. We hebben een schitterende sprint tot dik over de 200 gedaan en we gingen gelijk op al vanaf stilstand tot het einde.
Re: JockJam's Audi A6 Avant 4G
Tja...kinderachtig zijn de diesels tegenwoordig niet meer....
Re: JockJam's Audi A6 Avant 4G
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Smok3y
Tja...kinderachtig zijn de diesels tegenwoordig niet meer....
Nee die tijd is echt voorbij...
Dat bewijst Audi ook al jaren op Le mans bijvoorbeeld