Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 61 tot 75 van de 75

Onderwerp: EJ Quattro's nieuwe A4 8K 2.0TFSI Quattro Avant. -- Verkocht!

  1. #61
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: EJ Quattro's nieuwe A4 8K 2.0TFSI Quattro Avant. PDC WIP

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EJ Quattro Bekijk Berichten
    dus zou het bij @meeuw ook moeten kunnen, en dan bedoel ik activeren met vagcom.

    Mijn opmerking was meer gericht op dat het handig is om er in te zetten dat het voor kan kommen dat er een taalwissel gedaan moet worden en/of meerdere malen opstarten. als het niet direct werkt.
    Als het bij een cabrio kan ga ik het zeker eens laten doen!

  2. #62

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    37
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: EJ Quattro's nieuwe A4 8K 2.0TFSI Quattro Avant. MMI 3G WIP

    Beste forumleden, ik had al eerder de vraag gesteld over led sedan lichten, nu heb ik het schematje gebruikt voot de coderen van PEET, maar als ik mijne vergelijk, zijn het origineel hele andere waardes, en gebruik ik de codering die in de bijlage zit, gaat het helemaal fout( lampen branden niet e.d. ik heb trouwens de adapters gekocht via ebay ( weet niet of ik mag linken) heb ook met de nieuwe codering de kabels even omgewisseld of het wat zou uitmaken, maar geen effect, kan iemand mij helpen ?
    Mvg

  3. #63

    Standaard EJ Quattro's nieuwe A4 8K 2.0TFSI Quattro Avant. MMI 3G WIP

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Djultra Bekijk Berichten
    Beste forumleden, ik had al eerder de vraag gesteld over led sedan lichten, nu heb ik het schematje gebruikt voot de coderen van PEET, maar als ik mijne vergelijk, zijn het origineel hele andere waardes, en gebruik ik de codering die in de bijlage zit, gaat het helemaal fout( lampen branden niet e.d. ik heb trouwens de adapters gekocht via ebay ( weet niet of ik mag linken) heb ook met de nieuwe codering de kabels even omgewisseld of het wat zou uitmaken, maar geen effect, kan iemand mij helpen ?
    Mvg
    Dat waren A5c PDF's

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  4. #64

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    37
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: EJ Quattro's nieuwe A4 8K 2.0TFSI Quattro Avant. MMI 3G WIP

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Dat waren A5c PDF's

    Peeet
    Dat verklaart een hoop, waar kan ik die van a4 vinden? Ik ben er nu ong 2 uur mee bezig

  5. #65

    Standaard Re: EJ Quattro's nieuwe A4 8K 2.0TFSI Quattro Avant. MMI 3G WIP

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Djultra Bekijk Berichten
    Dat verklaart een hoop, waar kan ik die van a4 vinden? Ik ben er nu ong 2 uur mee bezig
    Welke coversion ga je doen, op je A4/8K sedan ?

    - hallogeen naar led
    - hallogeen naar facelift led
    - led naar facelift led

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld


  6. #66

    Standaard EJ Quattro's nieuwe A4 8K 2.0TFSI Quattro Avant. MMI 3G WIP

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Welke coversion ga je doen, op je A4/8K sedan ?

    - hallogeen naar led
    - hallogeen naar facelift led
    - led naar facelift led

    Peeet
    In onderstaande link vindt je varianten, voor A4 sedan avant - A5 coupe cabrio sportback - Q5

    http://www.audi4ever.com/forumv2/ind...?topic=64611.0

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  7. #67
    EJ Quattro's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    39
    Posts
    115
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: EJ Quattro's nieuwe A4 8K 2.0TFSI Quattro Avant. MMI 3G WIP

    Vorige week eindelijk het verlossende nieuws.
    Toen de auto voor een beurt ging gelijk diagnose laten stellen inverband met de turbo.
    De betreffende dealer vond het niet verstandig om door te rijden en heeft in overleg met de verkopende dealer de turbo vervangen!

    Nu kan eindelijk de uitlaat ook gemonteerd worden!
    RS6 C7 Dynamic Plus
    Ex: S4 Avant 3.0TFSI Quattro, A4 Avant 2.0TFSI Quattro, Corrado 2.0 16V, Golf 5 GTI 292pk

  8. Ad
  9. #68
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: EJ Quattro's nieuwe A4 8K 2.0TFSI Quattro Avant. MMI 3G WIP

    Zo deze had ik gemist, dit is een zeer nette versie ! Veel plezier ermee, mooie retro fits ook :-)
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  10. #69
    EJ Quattro's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    39
    Posts
    115
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: EJ Quattro's nieuwe A4 8K 2.0TFSI Quattro Avant. MMI 3G WIP

    helaas de laatste tijd te druk geweest met werk en andere dingen maar de A4 is verkocht en komt een S4 voor in de plaats! deze is af fabriek al aardig vol dus zal weinig retrofits gaan doen.... Link naar nieuw topic
    Laatst gewijzigd door EJ Quattro; 19-02-19 om 03:01.
    RS6 C7 Dynamic Plus
    Ex: S4 Avant 3.0TFSI Quattro, A4 Avant 2.0TFSI Quattro, Corrado 2.0 16V, Golf 5 GTI 292pk

  11. #70

    Standaard Re: EJ Quattro's nieuwe A4 8K 2.0TFSI Quattro Avant. Facelift led achter retrofit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EJ Quattro Bekijk Berichten
    Van de week bezig geweest met de verlichting. Eerst alleen de binnenste lampen gedaan omdat nog niet alle onderdelen binnen waren voor de buitenste. ik heb er voor gekozen om zelf de kabels te krimpen. dit scheelt een aanzienlijk stuk in de prijs zoals te zien is en de Excell. Dit ging zonder problemen. direct ook be binnenste aangepast met VCDS.
    Bijlage 223760

    Afgelopen weekend verder gegaan aan de buitenste. De kabelbomen in elkaar gezet en de draden getrokken van de buitenste lampen naar de binnenste voor de knipperlichten.
    Links deed het, toen verder met rechts. Codering aan gepast met VCDS. Rechts werkte NIET blijkt dat de pinout anders is dan links.... dus maar weer Elsawin in gedoken en de pinout aangepast.

    Het resultaat:
    Bijlage 223762

    De aangepaste Excell met de goede typenummers, pinout voor links en rechts en de aangepaste coding
    Bijlage 223761
    Ik kom er niet uit met de coderingen onder aan de lijst staat weer van 181 187 188 welke groepen moet ik nu precies andere coderingen van maken kan je me dat misschien sturen welke groep welke byte en welke waarde want ik kom er niet echt uit alvast bedankt

  12. #71
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: EJ Quattro's nieuwe A4 8K 2.0TFSI Quattro Avant. Facelift led achter retrofit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EJ Quattro Bekijk Berichten
    Van de week bezig geweest met de verlichting. Eerst alleen de binnenste lampen gedaan omdat nog niet alle onderdelen binnen waren voor de buitenste. ik heb er voor gekozen om zelf de kabels te krimpen. dit scheelt een aanzienlijk stuk in de prijs zoals te zien is en de Excell. Dit ging zonder problemen. direct ook be binnenste aangepast met VCDS.
    Bijlage 223760

    Afgelopen weekend verder gegaan aan de buitenste. De kabelbomen in elkaar gezet en de draden getrokken van de buitenste lampen naar de binnenste voor de knipperlichten.
    Links deed het, toen verder met rechts. Codering aan gepast met VCDS. Rechts werkte NIET blijkt dat de pinout anders is dan links.... dus maar weer Elsawin in gedoken en de pinout aangepast.

    Het resultaat:
    Bijlage 223762

    De aangepaste Excell met de goede typenummers, pinout voor links en rechts en de aangepaste coding
    Bijlage 223761
    @EJ Quattro bedankt voor je je excel hebt gedeeld! Ik heb al een hoop zitten lezen inmiddels inclusief op de duitse fora alleen met jou excel valt pas alles op zijn plaats. Ik heb net ook de fl achterlichten gemonteerd op een 2011 a4 b8 avant met pre fl led achterlichten.
    Wat ik mij wel nog even af vraag, jij zet ook kanaal 181 op 0 zodat je geen foutmeldingen krijgt correct? Op zich vind ik dat wel jammer. Is er geen mogelijkheid om toch die functie te behouden? Ik moet er nog even verder mee stoeien maar ik meende dat alleen mijn mistlampen een foutmelding gaven. Dan kan ik die uit de foutdetectie halen en de rest aan laten staan. Correct me if I am wrong.

    Cor

  13. #72
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: EJ Quattro's nieuwe A4 8K 2.0TFSI Quattro Avant. Facelift led achter retrofit

    oeps dubbele post
    Laatst gewijzigd door RappeFiets; 05-01-20 om 12:28.

  14. #73
    EJ Quattro's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    39
    Posts
    115
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: EJ Quattro's nieuwe A4 8K 2.0TFSI Quattro Avant. Facelift led achter retrofit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RappeFiets Bekijk Berichten
    @EJ Quattro bedankt voor je je excel hebt gedeeld! Ik heb al een hoop zitten lezen inmiddels inclusief op de duitse fora alleen met jou excel valt pas alles op zijn plaats. Ik heb net ook de fl achterlichten gemonteerd op een 2011 a4 b8 avant met pre fl led achterlichten.
    Wat ik mij wel nog even af vraag, jij zet ook kanaal 181 op 0 zodat je geen foutmeldingen krijgt correct? Op zich vind ik dat wel jammer. Is er geen mogelijkheid om toch die functie te behouden? Ik moet er nog even verder mee stoeien maar ik meende dat alleen mijn mistlampen een foutmelding gaven. Dan kan ik die uit de foutdetectie halen en de rest aan laten staan. Correct me if I am wrong.

    Cor
    Geen punt! het is alleen al wel 4 jaar geleden...... ik heb laatst de bij de S4 de achterlichten weer ingebouwd, gewoon de waardes van de Excell genomen maar niet meer naar de waardes zelf gekeken.....
    RS6 C7 Dynamic Plus
    Ex: S4 Avant 3.0TFSI Quattro, A4 Avant 2.0TFSI Quattro, Corrado 2.0 16V, Golf 5 GTI 292pk

  15. #74
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: EJ Quattro's nieuwe A4 8K 2.0TFSI Quattro Avant. Facelift led achter retrofit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EJ Quattro Bekijk Berichten
    Geen punt! het is alleen al wel 4 jaar geleden...... ik heb laatst de bij de S4 de achterlichten weer ingebouwd, gewoon de waardes van de Excell genomen maar niet meer naar de waardes zelf gekeken.....
    Mocht je interesse hebben, ik heb het vervolg op kanaal 181 in dit topic gepost:
    https://www.audiforum.nl/forum/model...d-coderen.html

    Ik weet de waarde voor kanaal 181 even niet uit mijn hoofd maar als je wil zoek ik em op. In principe kan je die zo gebruiken aangezien onze oude waarden conform de excel identiek zijn. Die nieuwe ook zo goed als echter heb ik de felheid van de binnenste lichten iets omlaag geschroefd.
    Laatst gewijzigd door RappeFiets; 07-01-20 om 13:55.

  16. #75
    EJ Quattro's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    39
    Posts
    115
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: EJ Quattro's nieuwe A4 8K 2.0TFSI Quattro Avant. Facelift led achter retrofit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RappeFiets Bekijk Berichten
    Mocht je interesse hebben, ik heb het vervolg op kanaal 181 in dit topic gepost:
    https://www.audiforum.nl/forum/model...d-coderen.html

    Ik weet de waarde voor kanaal 181 even niet uit mijn hoofd maar als je wil zoek ik em op. In principe kan je die zo gebruiken aangezien onze oude waarden conform de excel identiek zijn. Die nieuwe ook zo goed als echter heb ik de felheid van de binnenste lichten iets omlaag geschroefd.
    Ga ik vanavond even proberen!
    RS6 C7 Dynamic Plus
    Ex: S4 Avant 3.0TFSI Quattro, A4 Avant 2.0TFSI Quattro, Corrado 2.0 16V, Golf 5 GTI 292pk

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •