Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 36

Onderwerp: Nummer 4: A6 Avant 2.5TDI MT 2004 (C5) - 157k - Head unit & Achteruitrijcamera

  1. #1
    ChronoworX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    368
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Nummer 4: A6 Avant 2.5TDI MT 2004 (C5) - 157k - Head unit & Achteruitrijcamera

    Nu we terug van vakantie zijn kunnen we de nieuwe aanwinst voorstellen! Wilden we de vorige wagen nog langer gaan rijden, dan hadden we het komende jaar flink wat investeringen moeten doen (incl. de MT bak). Wat op zich geen probleem was, want het was een fijne wagen. Alsof de goden ermee speelden kwamen we kort voor de vakantie dit pareltje tegen:

    FXE2_0000_DSCF2425.jpgFXE2_0000_DSCF2423.jpgFXE2_0000_DSCF2428.jpgFXE2_0000_DSCF2433.jpgFXE2_0000_DSCF2430.jpgFXE2_0000_DSCF2432.jpg

    A6 2.5TDI MT uit 2004 in Night Blue Pearl met Swing nappaleer met nog maar 98.500 km op de teller! Van de eerste eigenaar, volledig dealeronderhouden, altijd binnen gestaan en zo te zien zuinig op geweest en nooit een cent op bespaard. De achterbank heeft nauwelijks contact met iemands achterwerk gehad en het leer is ook nog fluweelzacht. Verkopende handelaar heeft 'm goed laten poetsen. Paar krasjes aan de buitenkant, maar niks waar ik me nu druk om kan maken. Met deze kunnen we weer jaaaren vooruit.

    De motor+bak combinatie is zoals velen hier zeggen inderdaad zalig. Van de mogelijke issues zijn we natuurlijk op de hoogte en hebben dit min-of-meer ook ingecalculeerd.

    Foto uit de advertentie:
    a62.5tdiadvertentie.jpg

    Zoals te zien is, heb ik er al wat aan gedaan:
    [x] Velgen over laten zetten
    [x] Sonniboys overgezet
    [x] Eibach ProKit -30mm + nieuwe schokbrekers
    [x] Inrijden: ondertussen zijn we naar Toscane geweest en staat er alweer 103.000 km op. Ik was net te laat met de foto voor het kritische moment...
    [x] Onderkant meegespoten bumper geschuurd: ook deze _was_ smetteloos, maar een iets te stijl bergweggetje vond 'ie toch niet leuk... Gelukkig niet te zien van voren

    To-Do lijst:
    [x] Klok goedzetten. Klinkt simpel, maar het pennetje wat je uit moet trekken is afgebroken en daardoor niet meer in verbinding met de elektronica... Dat wordt dus de tellerunit uit elkaar halen...
    [x] Parrot Asteroid Smart weer in zetten, inclusief bekabeling voor de stuurwielbediening. Deze keer ook maar met anti-glare folie erop
    [x] Achteruitrijcamera
    [x] Verlichting in hemel achterin fixen
    [x] Comfort knipperlichten
    [x] Toch nog ergens de TravelPilot DX Benelux 2014 kaarten vinden voor in de BNS-4 die er in zit (backup altijd handig)
    [ ] Stukje deurbekleding vervangen (bekrast)
    [ ] Funkuhr (radiografische klok) retrofit

    Nog in overweging:
    [ ] S6 grill
    [ ] Alu spiegelkappen
    [ ] Inklapbare spiegels (wel duur heb ik begrepen)
    [ ] LED achterlichtunits
    [ ] Xenon peertjes erin (lichtopbrengst is al veeeeel beter dan de vorige omdat het glas veel helderder is)



    Onze eerdere wagens (blijkbaar vind ik 40-45.000 km een mooi interval):
    1. A6 2.5 TDI 1998 (C5), Mingblauw, 275-315.000 km
    Historie-1.jpg

    2. A4 1.6 1998 (B5), Sambabruin, 243-289.000 km
    Historie-2.jpg

    3. A6 Avant 1.9TDI MT 2003 (C5), Ebony zwart, 198-244k
    Historie-3.jpg

  2. #2

    Standaard Re: Nummer 4: A6 Avant 2.5TDI MT 2004 (C5) met 98k km

    Mooi bakkie! Eerste foto ziet er echt goed uit. MT blijft een gok, vooral met een koppelmotor. 2.5 is toch wel een stuk lekkerder dan een 1.9, nietwaar?
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #3
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Nummer 4: A6 Avant 2.5TDI MT 2004 (C5) met 98k km

    Wat een weelde, fantastisch mooie audi in een topkleur!

    Inderdaad, issues mag je incalculeren, dan is het gelijk niet zo'n probleem mocht het voorkomen. Comfort mag wat kosten toch?

    De led achterlichten en alu spiegelkappen zou ik achterwege laten op zo'n bolide als deze. Maar ieder z'n smaak.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  4. #4
    Rodelschwein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    1.452
    Kudos
    56
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Nummer 4: A6 Avant 2.5TDI MT 2004 (C5) met 98k km

    Nice Catch

    Net ingereden qua kilometers, en wat een paar velgen en een schroefsetje al niet doen.....
    Audi A4 (B6) Avant 2.5 V6, S-Line, Mingblauw
    Audi Q5 (8R) 2.0 TFSI
    S-Line, Lavagrijs parel


  5. #5
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Nummer 4: A6 Avant 2.5TDI MT 2004 (C5) met 98k km

    Mooie C5 ! Goed dat je die prachtige, en trouwens ondergewaarde, 17" velgen hebt overgezet. Dat lichte interieur heeft zo'n luxe uitstraling bij een donkere lak, gewoon top.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.


  6. #6
    ChronoworX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    368
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Nummer 4: A6 Avant 2.5TDI MT 2004 (C5) met 98k km

    Thanks!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Mooi bakkie! Eerste foto ziet er echt goed uit. MT blijft een gok, vooral met een koppelmotor. 2.5 is toch wel een stuk lekkerder dan een 1.9, nietwaar?
    Jongen, wat een verschil. Vergeleken met de V6 is die 1.9 echt een motor uit een trekker. We stoorden ons al wat aan de trillingen, resonanties, etc. maar met de 2.5 is dat allemaal weg. Zo smooth, heerlijk!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Inderdaad, issues mag je incalculeren, dan is het gelijk niet zo'n probleem mocht het voorkomen. Comfort mag wat kosten toch?
    Precies!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Golfer Bekijk Berichten
    Mooie C5 ! Goed dat je die prachtige, en trouwens ondergewaarde, 17" velgen hebt overgezet. Dat lichte interieur heeft zo'n luxe uitstraling bij een donkere lak, gewoon top.
    Zijn overigens niet-origineel-Audi 18" varianten van de velgen, die ik nog nergens anders heb gezien. Ben nog wel op zoek naar de 17" versie voor de winterset.

  7. #7
    hansdevogel89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    571
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Nummer 4: A6 Avant 2.5TDI MT 2004 (C5) met 98k km

    Mooie wagen!!
    Klok goedzetten? Is een 2002/2003 model, die zouden allemaal funkuhr moeten hebben
    '00 Audi TT 225 quattro APX, ibiswit
    Teller/IMMO/ECU/Sleutel/ABS/Airbag aanpassingen (VCDS 16.7, smok magic dash can, FVDI v21, KESS/KTAG, Vag dash can 5.29, Carprog v7.28)

  8. Ad
  9. #8
    ChronoworX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    368
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Nummer 4: A6 Avant 2.5TDI MT 2004 (C5) met 98k km

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hansdevogel89 Bekijk Berichten
    Klok goedzetten? Is een 2002/2003 model, die zouden allemaal funkuhr moeten hebben
    Het instructieboekje geeft aan dat het een optie is en mijn optielijst heeft: U1C - Instrument insert with km/h speedometer,clock, tachometer, trip odometer and add. instruments (volt., oil temperat.) in tegenstelling tot U2B - Instrument insert with km/h speedometer,radio-controlled clock, tachometer, tripodometer and additional instruments.

    Overigens net de Parrot Unika besteld om de stuurwielbediening te kunnen koppelen. Volgens de officiële documentatie zou het niet moet werken als je naar het model van de wagen kijkt, maar andere modellen waar ook een Symphony II in zit werken volgens diezelfde documentatie wel... Bij bol.com besteld, kan achteraf betalen en gratis terugsturen: dan kunnen we de gok wel nemen.

  10. #9
    hansdevogel89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    571
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Nummer 4: A6 Avant 2.5TDI MT 2004 (C5) met 98k km

    Aha oke. Ik heb er nog wel eentje liggen mocht je interesse hebben. Meeste vdo/jaeger tellers van die bouwjaren werkt het gewoon, hoef je alleen
    zon 4 polige stekker achter in de teller te steken. Hoef je de boel ook niet uit elkaar te halen om de klok goed te zetten.
    Laatst gewijzigd door hansdevogel89; 26-09-15 om 13:17.
    '00 Audi TT 225 quattro APX, ibiswit
    Teller/IMMO/ECU/Sleutel/ABS/Airbag aanpassingen (VCDS 16.7, smok magic dash can, FVDI v21, KESS/KTAG, Vag dash can 5.29, Carprog v7.28)

  11. #10
    ChronoworX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    368
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Nummer 4: A6 Avant 2.5TDI MT 2004 (C5) met 98k km

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hansdevogel89 Bekijk Berichten
    Ik heb er nog wel eentje liggen mocht je interesse hebben. Meeste vdo/jaeger tellers van die bouwjaren werkt het gewoon, hoef je alleen
    zon 4 polige stekker achter in de teller te steken. Hoef je de boel ook niet uit elkaar te halen om de klok goed te zetten.
    Thanks! Die wil ik wel hebben, zie pm. Net gechecked of ik die aansluiting heb, je bedoeld onderstaande gok ik?
    IMG_0519.jpg
    Overigens kostte het zoveel moeite om het instrumentencluster eruit te halen (een onzichtbaar plastic lipje blokkeerde de boel, en ik durfde eerst natuurlijk niet te forceren), dat ik direct door ben gegaan met het repareren van het ding: uiteindelijk bleek het mechanisme van het pootje uit elkaar te zijn gevallen en was het zo weer in elkaar gezet.

  12. #11
    hansdevogel89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    571
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Nummer 4: A6 Avant 2.5TDI MT 2004 (C5) met 98k km

    Die bedoel ik inderdaad ja. Mooi dat het weer gemaakt is ook
    Heb je een pb gestuurd
    '00 Audi TT 225 quattro APX, ibiswit
    Teller/IMMO/ECU/Sleutel/ABS/Airbag aanpassingen (VCDS 16.7, smok magic dash can, FVDI v21, KESS/KTAG, Vag dash can 5.29, Carprog v7.28)

  13. #12
    ChronoworX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    368
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Nummer 4: A6 Avant 2.5TDI MT 2004 (C5) met 98k km

    Gisteren 'op het droge' de Asteroid Smart gecombineerd met de Parrot Unika getest. Anders dan de documentatie van Parrot doet vermoeden (volgens hun kan het niet in dit model) werkt het direct goed! Echter doen 'slechts' 4 van de 6 knoppen iets. Maar voor zover ik kan lezen op het internet is dit het beste wat ik kan krijgen. In de toekomst maar een Arduino met CAN-shield eraan hangen en zelf gaan knutselen...

  14. #13
    ChronoworX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    368
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Nummer 4: A6 Avant 2.5TDI MT 2004 (C5) met 98k km

    Zo, eindelijk (bijna alle) de benodigde kabels voor de aansluiting van de Asteroid Smart etc. gereedgemaakt. Vanmiddag alles als test ingeplugd en werkt naar behoren. Belangrijskte stuurwielbediening commando's werken met de vier bovenste knoppen (volume, prev/next, opnemen/neerleggen).
    Het is een aardige klos geworden, waarbij ik nog wel een mini-amp + speakertje voor de audio van de originele nav moet regelen.

    A6 connecties.jpg

  15. #14
    lscholten's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    528
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Nummer 4: A6 Avant 2.5TDI MT 2004 (C5) met 98k km

    Wat een prachtauto zo op de eerste foto's zeg! En volgens mij is hij van een liefhebber weer bij een liefhebber terecht gekomen
    2010 Audi Q5 3.2FSI Quattro Exclusive Cherry Black Pearleffect

  16. #15
    ChronoworX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    368
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Nummer 4: A6 Avant 2.5TDI MT 2004 (C5) met 98k km

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lscholten Bekijk Berichten
    Wat een prachtauto zo op de eerste foto's zeg! En volgens mij is hij van een liefhebber weer bij een liefhebber terecht gekomen
    Thanks! Zeker.

    Helaas vandaag wel storinkje in de bak gekregen... Even afwachten wat dat gaat worden (heb als het goed is nog wel garantie).

  17. #16
    ChronoworX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    368
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Nummer 4: A6 Avant 2.5TDI MT 2004 (C5) met 98k km

    Phew, bij Ganzeboom in Almelo geweest en zij hebben de boel uitgelezen. Twee pagina's aan foutmeldingen over communicatie tussen de bak en de tellerunit. Bak zelf is dus helemaal in orde! Ik weet dat één van de plugs achter de tellerunit niet goed klemt (achter gekomen tijdens het plaatsen van die funkuhr). Die dus maar weer even eruit halen en de stekker goed vastzetten.

  18. #17
    ChronoworX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    368
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Nummer 4: A6 Avant 2.5TDI MT 2004 (C5) met 98k km

    Zonet de winterbanden eronder gezet (deze: http://www.original-felgen.com/8d0601025cz17.html).
    Ik wil weer wegrijden en .... geen beweging in te krijgen. Wat blijkt: de velgen voor lopen aan tegen de remklauwen
    Snap er niks van: op de vorige 2 A6 C5-en pasten ze perfect. ET-waarde (45) komt ook overeen met het reservewiel. Zal misschien komen omdat deze zwaarder is dan die anderen en dus grotere klauwen heeft?

    Nu maar weer de zomerbandjes terug gaan zetten...

  19. #18

    Standaard Re: Nummer 4: A6 Avant 2.5TDI MT 2004 (C5) met 98k km

    Volgens mij heb jij gewoon 288mm remmen. Wat wel kan is dat je blokjes dikker zijn (nieuwer), daardoor zet je klauw uit. Pas vanaf de 180pk heb je de 312's eronder, als ik me niet vergis. En dan nog moet 16" passen, afhankelijk van de spaakvorm.

    Waar woon je ergens? Heb voor de nood wel een setje 10mm spacers die je kan lenen..
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  20. #19
    ChronoworX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    368
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Nummer 4: A6 Avant 2.5TDI MT 2004 (C5) met 98k km

    @Bastet Thanks! Woon in Twente (zie de subtiele hint in de eerste foto van dit topic ;-) )

    Ik heb even gemeten (met wiel erop, dus kon niet precies meten, maar sowieso > 300) en de optiecodelijst bekeken (code 1LG, lijkt deze te zijn, 321mm: http://www.jimellisaudiparts.com/pro...F0615301E.html)

    Zie hier de punten waar 'ie aanloopt:
    16in parabool.jpg

    Dit heb ik als reserve erin (zelfde als er bij de koop onder zaten, ook 16", optielijst geeft ook de 16" aan), terwijl de sticker bij de tankdop zegt dat er een 17" reserve in hoort te liggen...
    16in reserve.jpg

  21. #20
    lscholten's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    528
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Nummer 4: A6 Avant 2.5TDI MT 2004 (C5) met 98k km

    Ik heb zo'n vermoeden dat jou audi is uitgerust met een set HP2 remmen... 2 pots, die ook op de s4 b5 geleverd zijn (en ook op meerdere a6 c5 modellen)

    Heb ze er zelf ook op, en het inderdaad fiks zoeken naar velgen die passen. ET 45 kom je vaak niet mee weg, maar ligt puur aan de velg. (dikte van de spaken)
    2010 Audi Q5 3.2FSI Quattro Exclusive Cherry Black Pearleffect

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •