Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 100 van de 108

Onderwerp: Audi RS5 <- Audi S1 <- Audi A1

  1. #81

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi R8

    Standaard Re: Audi RS5 <- Audi S1 <- Audi A1

    Dat is toevallig, in mijn zoektocht op internet kwam ik ook bij hen uit.

    Ik heb inmiddels diverse garages gebeld en gemaild. Mij valt op dat:
    - de persoon aan de telefoon mij niet direct kan helpen. Ze geven aan dat ik teruggebeld word en dan blijft het stil
    - er überhaupt niet gereageerd wordt. (Audiparts is er een van)

    Gaat het zo goed met Audi dat klantenservice niet (meer) belangrijk is?

  2. #82
    AudiRS5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    259
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Audi RS5 <- Audi S1 <- Audi A1

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WR8 Bekijk Berichten
    Dat is toevallig, in mijn zoektocht op internet kwam ik ook bij hen uit.

    Ik heb inmiddels diverse garages gebeld en gemaild. Mij valt op dat:
    - de persoon aan de telefoon mij niet direct kan helpen. Ze geven aan dat ik teruggebeld word en dan blijft het stil
    - er überhaupt niet gereageerd wordt. (Audiparts is er een van)

    Gaat het zo goed met Audi dat klantenservice niet (meer) belangrijk is?
    Oh wat vreemd. Ik weet wel dat er vaak een offerte opgesteld moet worden, maar word wel altijd terug gebeld. Bij Audi Parts Veghel kwamen ze zelfs binnen een uur met een offerte, daarna gelijk de afspraak gemaakt. Audi Parts Veghel is wel een andere ervaring dan de dealer. Om het bot te omschrijven, niet zozeer een luxe gevoel maar vakmensen die goed werk leveren. Dat wordt overigens ook zeker bij de dealer gedaan, maar daar is je factuur zo een 40% hoger.
    Audi RS5

  3. #83
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi A1 -> Audi S1 -> Audi RS5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiRS5 Bekijk Berichten
    Helaas heel veel pech met de auto gehad. Gedurende de eerste paar duizend kilometers ga je de auto natuurlijk pas echt ontdekken. Het blijft een fantastische auto, elke keer weer een genot om in te mogen rijden. Toch geeft dit in de beginperiode wel een nare bijsmaak. Eigenlijk wil je met een auto alleen onderhoud plegen, en geen reparaties. Zelf ga ik altijd heel zuinig met mijn auto om (goed warm en koud rijden etc), maar je weet natuurlijk niet hoe de vorige eigenaar ermee heeft gereden.

    Het begon bij de spoiler die een systeemstoring gaf, daarbij ging het dakraam ook niet meer open. Met de auto naar de dealer en is daarbij de spoilermodule (elektronisch kastje) vervangen. Het probleem is daarmee opgelost. Kostte wel wat, inclusief diagnose.

    Daarna helaas een systeemstoring op de versnellingsbak gekregen. Dit heeft wat meer voeten in de aarde gehad. De systeemstoring ontstond alleen bij herhaaldelijk de versnellingsbak in de D en dan weer de R te zetten, bijvoorbeeld bij het inparkeren. In de auto klonk en voelde je dan ook een schok, dat klonk en voelde niet lekker. De dealer heeft de diagnose uitgevoerd en raadde aan de koppeling en sensormodule van de versnellingsbak te laten vervangen en de multitronic te laten reviseren. Dit is inmiddels uitgevoerd en daarmee is het probleem gelukkig opgelost. Daarbij heel goed geholpen door mijn vaste dealer, echte vakmensen zijn het.

    Nu hopen dat het bij onderhoud blijft. De RS5 blijft wel een fantastische auto om in te mogen rijden!

    Heb ook een poetsmachine aangeschaft bij Jurgh Car Detailing, dat is deze geworden: https://www.detailing.nl/product/no-...olijstmachine/

    De RS5 kon wel een goede poetsbeurt gebruiken. Binnenkort er nog even verder mee en zal dan weer wat foto's posten.
    Welke polijst spul en pads heb je eigenlijk gebruikt ? Ik had nu Monello raffini met gele en groene pads maar die deden niks op mijn lak.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  4. #84
    AudiRS5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    259
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Audi A1 -> Audi S1 -> Audi RS5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A6 Black Optic Bekijk Berichten
    Welke polijst spul en pads heb je eigenlijk gebruikt ? Ik had nu Monello raffini met gele en groene pads maar die deden niks op mijn lak.
    Deze polijstmiddelen:

    https://www.detailing.nl/product/angelwax-8/
    https://www.detailing.nl/product/angelwax-9/
    https://www.detailing.nl/product/angelwax-10/

    En de pads staan helaas niet op de site maar vergelijkbaar met deze drie:

    https://www.detailing.nl/product/rup...g-pad-5-130mm/
    https://www.detailing.nl/product/rup...-pad-5-130-mm/
    https://www.detailing.nl/product/rup...-pad-5-130-mm/
    Audi RS5

  5. #85
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi RS5 <- Audi S1 <- Audi A1

    Thanks, Die pads passen ook wel op een DAP500 toch neem ik aan ? Is gewoon klittenband spul ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition


  6. #86
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS5 <- Audi S1 <- Audi A1

    Is idd universeel


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  7. #87
    willempieb's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Leeftijd
    42
    Posts
    47
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Audi A1 -> Audi S1 -> Audi RS5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiRS5 Bekijk Berichten
    Inmiddels de eerste kilometers gemaakt. Wat een fantastische auto. Bij het ophalen van de auto viel mij echter op dat de klep in de rechter uitlaat niet open ging in dynamic mode. Ben toen doorverwezen naar de monteur van het autobedrijf. Deze heeft en wat WD40 op gespoten en de klep goed heen en weer bewogen. De klep ging daarna weer elektrisch open en dicht! Vandaag zag ik echter dat de klep weer niet open ging. Denk een vervuilde uitlaat?
    Ik heb dit ook bij mijn RS5, heb de kleppen permanent open gezet.

    Wat betreft die handelaar ruud van de belt, daar stond ook laatst een witte RS4 avant te tekoop die total loss is geweest...
    Zou daar nooit een auto kopen in ieder geval.

  8. Ad
  9. #88
    AudiRS5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    259
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Audi A1 -> Audi S1 -> Audi RS5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door willempieb Bekijk Berichten
    Ik heb dit ook bij mijn RS5, heb de kleppen permanent open gezet.

    Wat betreft die handelaar ruud van de belt, daar stond ook laatst een witte RS4 avant te tekoop die total loss is geweest...
    Zou daar nooit een auto kopen in ieder geval.
    Oef. Mag hopen dat dat erbij vermeld werd. Op basis van de Google recensies is dit bedrijf wel heel goed aangeschreven. Wil natuurlijk altijd wel een probleemgeval tussen zitten. Ben altijd goed behandeld door Ruud van den Beld. Heb de RS5 op schades laten natrekken voordat ik hem kocht.
    Audi RS5

  10. #89
    willempieb's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Leeftijd
    42
    Posts
    47
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Audi A1 -> Audi S1 -> Audi RS5

    👍 wel zo verstandig, er is veel rotzooi tekoop in ieder geval.
    Mocht je nog problemen met de kleppen hebben, in de kofferbak de vacuüm slang afkoppelen en afdichten.
    Dan staan ze altijd open, geen straf 😇

    Denk dat hij het zelf later ook in zag, de auto was ineens weer weg uit het aanbod...
    Heb het kenteken niet meer, maar het ging om een witte b8 RS4 Avant die achter op een stilstaande aanhanger geklapt is een paar jaar geleden.

  11. #90
    AudiRS5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    259
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Audi A1 -> Audi S1 -> Audi RS5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door willempieb Bekijk Berichten
    👍 wel zo verstandig, er is veel rotzooi tekoop in ieder geval.
    Mocht je nog problemen met de kleppen hebben, in de kofferbak de vacuüm slang afkoppelen en afdichten.
    Dan staan ze altijd open, geen straf 😇

    Denk dat hij het zelf later ook in zag, de auto was ineens weer weg uit het aanbod...
    Heb het kenteken niet meer, maar het ging om een witte b8 RS4 Avant die achter op een stilstaande aanhanger geklapt is een paar jaar geleden.
    Weet jij toevallig waar ik die vacuümslang kan vinden in de kofferbak? En is dit iets wat je zelf gemakkelijk kan doen?
    Audi RS5

  12. #91
    willempieb's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Leeftijd
    42
    Posts
    47
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Audi A1 -> Audi S1 -> Audi RS5

    Super simpel!

    Even je kofferbak bodem omhoog klappen, links zie je een vacuum leiding lopen.
    Degene die uit de achterkant (bumper) komt gaat naar de vacuüm potjes van de uitlaten.

    Deze loshalen en aan beide zijde afdoppen, de zijde vanaf het T stukje met een stukje vacuüm of brandstof leiding, hier past dan weer een (m5) boutje in om het luchtdicht te sluiten.

    Je kan evt ook het stekkertje gewoon loshalen, dit geeft wel een foutmelding bij het uitlezen, kan geen kwaad. (geen motorstoring verder)
    Laatst gewijzigd door willempieb; 09-10-20 om 16:35.

  13. #92
    AudiRS5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    259
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Audi A1 -> Audi S1 -> Audi RS5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door willempieb Bekijk Berichten
    Super simpel!

    Even je kofferbak bodem omhoog klappen, links zie je een vacuum leiding lopen.
    Degene die uit de achterkant (bumper) komt gaat naar de vacuüm potjes van de uitlaten.

    Deze loshalen en aan beide zijde afdoppen, de zijde vanaf het T stukje met een stukje vacuüm of brandstof leiding, hier past dan weer een (m5) boutje in om het luchtdicht te sluiten.

    Je kan evt ook het stekkertje gewoon loshalen, dit geeft wel een foutmelding bij het uitlezen, kan geen kwaad. (geen motorstoring verder)
    Top, dank!

    Dit heeft voor de rest geen gevolgen voor onderdelen?
    Audi RS5

  14. #93
    AudiRS5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    259
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Al een tijdje lid maar nooit (met foto's) voorgesteld

    Vandaag weer voortreffelijk geholpen door Audi Parts Veghel. Een van de Xenon lampjes was defect en is vervangen. Daarnaast even naar de EPC melding laten kijken, die ik regelmatig kreeg bij het warm rijden van de auto. Het gekke is dat ik die melding alleen kreeg bij een koude motor en bij gebruik van de automatische versnellingsbak. Zodra ik de auto handmatig eerst warm reed gaf hij nooit de melding. Een van de nokkenas sensoren is vervangen.
    Audi RS5

  15. #94
    AudiRS5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    259
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Al een tijdje lid maar nooit (met foto's) voorgesteld

    Audi RS5

  16. #95
    willempieb's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Leeftijd
    42
    Posts
    47
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Al een tijdje lid maar nooit (met foto's) voorgesteld

    Ik heb de mijn nu 5000km, moet zeggen (afkloppenj geheel probleemloos.

    Wat is je olieverbruik? De mijne lust wel een slokje, ca 1 op 5000km toch wel.

    Toen ik m net kocht gelijk inlaat walnuttblasting laten doen en week later jD engineering stage 1, duidelijk een stuk sneller op geworden!
    In het begin vond ik de power wat tegenvallen (na een M3 E92) nu niet meer, snel genoeg zo
    Laatst gewijzigd door willempieb; 21-01-21 om 18:35.

  17. #96
    AudiRS5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    259
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Audi RS5 <- Audi S1 <- Audi A1

    Ah fijn!

    De laatste tijd heb ik gelukkig ook geen problemen meer met de RS5 (even afkloppen). Denk dat de vorige eigenaar niet wist hoe je zo een auto met respect behandeld. Nu is alles opgelost en werkt de auto perfect.

    Moet wel zeggen dat ik het meeste met de S-Tronic in comfort modus rijd. Soms voelt het toch wel zonde dat we hier in Nederland vaak niet de volle potentie van zo een auto kunnen benutten, die 100 km/u is alsof je stationair draait.

    Laatst even de grens over gegaan en de auto gebruikt waarvoor hij bedoeld is. Ik weet niet of de vorige eigenaar de auto heeft laten tunen. Standaard is de RS5 begrenst op 250, maar haalde 280. De optie verwijdering vmax zit er vanuit Audi niet op.

    Olie verbruiken heb ik niet gemerkt de afgelopen tijd. Hou het wel in de gaten via MMI. Hij redt het telkens tot de volgende onderhoudsbeurt.
    Laatst gewijzigd door AudiRS5; 22-01-21 om 14:28.

  18. #97
    willempieb's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Leeftijd
    42
    Posts
    47
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Audi RS5 <- Audi S1 <- Audi A1

    De power zit ook pas boven de 4000tpm, dan doorhalen tot 8500tpm zit er helaas niet vaak meer in tegenwoordig...

    Hier ook s tronic in comfort modus, Dynamic wordt het bijna aso met dat tussengas iedere keer

    Vind het sport diff in dynamic wel lekker trouwens, gaat ie veel mooier de bocht door.

    Heb de mijne op 285 gehad, heb de optie “snelheids begrenzer 280”

  19. #98

    Standaard Re: Audi RS5 <- Audi S1 <- Audi A1

    Ik had in 1 van mijn rs5’s een V-Max box van ABT tuning. 305 km/h op de Duitse Autobahn 😅.

    Alleen die auto, geheel dealer onderhouden toen, liep het blok vast op cilinder 4. Zonder enige aankondiging van een storing vooraf.

  20. #99
    willempieb's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Leeftijd
    42
    Posts
    47
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Audi RS5 <- Audi S1 <- Audi A1

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjoeritzz Bekijk Berichten
    Ik had in 1 van mijn rs5’s een V-Max box van ABT tuning. 305 km/h op de Duitse Autobahn 😅.

    Alleen die auto, geheel dealer onderhouden toen, liep het blok vast op cilinder 4. Zonder enige aankondiging van een storing vooraf.
    Ai! Weet wel dat de katalysatoren slecht zijn, als het binnenwerk afbreekt kan het een verstopping veroorzaken waardoor het heel snel fout gaat.

    Valt me wel op hoe stabiel deze auto is tov mijn vorige M3, daar zat je met zweethanden achter het stuur bij dat soort snelheden.

  21. #100
    AudiRS5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    259
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Audi RS5 <- Audi S1 <- Audi A1

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjoeritzz Bekijk Berichten
    Ik had in 1 van mijn rs5’s een V-Max box van ABT tuning. 305 km/h op de Duitse Autobahn 😅.

    Alleen die auto, geheel dealer onderhouden toen, liep het blok vast op cilinder 4. Zonder enige aankondiging van een storing vooraf.
    Oef, dat is wel heel erg balen. Hele blok toen moeten vervangen?
    Audi RS5

Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •