Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456
Resultaten 101 tot 108 van de 108

Onderwerp: Audi RS5 <- Audi S1 <- Audi A1

  1. #101

    Standaard Re: Audi RS5 <- Audi S1 <- Audi A1

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiRS5 Bekijk Berichten
    Oef, dat is wel heel erg balen. Hele blok toen moeten vervangen?
    Gewoon zo verkocht met kapotte motor. Was toen de beste oplossing.

  2. #102
    AudiRS5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    259
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Audi RS5 <- Audi S1 <- Audi A1

    Zou toch niet mogen kunnen, behalve als hij getuned is. Naar mijn weten is de katalysator controleren geen onderdeel van het reguliere onderhoud.
    Audi RS5

  3. #103
    willempieb's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Leeftijd
    42
    Posts
    47
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Audi RS5 <- Audi S1 <- Audi A1

    Die dingen brokkelen gewoon af van binnen, uitlaat aan 1 kant verstopt, temperatuur loopt op en dan kan het snel gaan. Of langzaam als je geluk hebt, want dan zal er wel een motorstoring aan vooraf gaan.

    Leuke klus, motor mag eruit!

  4. #104
    AudiRS5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    259
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Audi RS5 <- Audi S1 <- Audi A1

    Weer heel goed geholpen bij Audi Parts Veghel. Dit keer moesten de remschijven en blokken voor én achter vervangen worden. Er kwam een pieptoon uit de remmen wanneer de auto bijna stil stond en het remgedrag was beduidend minder, iets wat je niet moet hebben met een RS. Daarnaast is er naar de airco gekeken, deze gaf geen koele lucht meer. De heren wisten het probleem al gauw te vinden, de sensor die het koeltemiddel meten was defect. Vervangen en de airco doet het weer goed.
    Audi RS5

  5. #105
    audirs5b8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2022
    Leeftijd
    24
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Audi RS5 <- Audi S1 <- Audi A1

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiRS5 Bekijk Berichten
    Zou toch niet mogen kunnen, behalve als hij getuned is. Naar mijn weten is de katalysator controleren geen onderdeel van het reguliere onderhoud.
    Goedemiddag!
    inmiddels ook een half jaar in bezit van een RS5 B8.5 facelift. Helaas ook bij mij al last van de katalysator. de rechter ( bank 2 ) is volledig verbrijzeld.. tijdens aankoop van de auto was deze al onderweg naar buiten maar dit was nooit merkbaar ( achteraf in het schakelen was die soms wat luider )
    tot dat de auto begon te stinken en stukjes verpulverde katalysator begon te schieten, daarna volgde de storing P0430. efficientie katalysator bank 2 onder minimum waarde...
    inmiddels contact gehad met diverse eigenaren en blijkt dat dit gewoon gebeurd op deze auto.. soms bij lage standen en soms bij hoge. in elk geval moet het motorblok eruit en zullen deze vervangen moeten worden voor race katalysatoren, houd rekening met een kostenplaatje van 5000 euro.


  6. #106
    AudiRS5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    259
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Audi RS5 <- Audi S1 <- Audi A1

    Na ongeveer 2 jaar in de RS5 gereden te hebben is het tijd om afscheid te nemen van de auto.

    Een jongensdroom werd werkelijkheid bij het aanschaffen van de RS5. Na wat opstartproblemen heeft de auto het altijd goed gedaan.

    Toch haalde ik de afgelopen tijd niet meer zoveel plezier uit het rijden met de RS5. Sinds de invoering van de 100km/u limiet op de snelwegen heeft het 99% van de tijd geen nut meer om veel vermogen in het vooronder te hebben liggen. Helaas is Nederland niet een land voor de autoliefhebber.

    Bij 100km/u loopt de RS5 zowat stationair, en als je even wilt genieten loopt de teller al ver boven de grens waarbij je je rijbewijs verliest. Erg jammer dat Nederland dat slaapverwekkende snelheidslimiet heeft doorgevoerd.

    De RS5 is een bijzondere auto en ook een kostbare auto. Onderhoud en reparaties kosten wat. Als autoliefhebber heb ik dat nooit erg gevonden, zolang dat maar in balans is met het genot wat je uit de auto haalt. Die balans is nu zoek. Mede nu door de hoge brandstofprijzen (en je met een RS altijd 98 of beter moet tanken) brengt de auto niet meer dat plezier wat je voor die kosten moet kunnen rechtvaardigen.

    Vandaar dat ik de keuze heb gemaakt om de RS5 te verkopen en een geheel andere weg in te slaan, de weg van volledig elektrisch rijden.

    Ik heb een BMW I3S gekocht. Over ongeveer twee weken haal ik de auto op en gaat de RS5 naar een nieuwe eigenaar. Het gaat mij wel aan het hart. Toch prijs is mijzelf gelukkig dat ik de kans heb mogen hebben om in het leven een droom werkelijkheid te laten worden. De RS5 ga ik zeker op sommige momenten missen.
    Audi RS5

  7. #107
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Audi RS5 <- Audi S1 <- Audi A1

    Ik snap je keuze. Ik weet niet waar je woont maar waar ik woon kom je er nog wel een beetje mee weg af en toe, veel achterweggetjes hier. Alleen als de brandstofprijzen zo doorzetten dan is voor mij de lol er ook wel een beetje vanaf op den duur. Voelt een beetje alsof je wordt gestraft in dit land als je een performance auto hebt. De prijzen van alles rijst echt de pan uit, niet alleen autorijden maar alles inmiddels. Vaste lasten die iets omhoog gaan oké, maar afgelopen 2 jaar gaat het helemaal nergens over in Nederland.

    Over 10 jaar rijdt iedereen in een eco bakje rond, let maar op. Ik kocht de S7 met dit al in gedachten: "nu kan het nog".
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  8. Ad
  9. #108
    AudiRS5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    259
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Audi RS5 <- Audi S1 <- Audi A1

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutchlimits Bekijk Berichten
    Ik snap je keuze. Ik weet niet waar je woont maar waar ik woon kom je er nog wel een beetje mee weg af en toe, veel achterweggetjes hier. Alleen als de brandstofprijzen zo doorzetten dan is voor mij de lol er ook wel een beetje vanaf op den duur. Voelt een beetje alsof je wordt gestraft in dit land als je een performance auto hebt. De prijzen van alles rijst echt de pan uit, niet alleen autorijden maar alles inmiddels. Vaste lasten die iets omhoog gaan oké, maar afgelopen 2 jaar gaat het helemaal nergens over in Nederland.

    Over 10 jaar rijdt iedereen in een eco bakje rond, let maar op. Ik kocht de S7 met dit al in gedachten: "nu kan het nog".
    Ja, dat was voor mij ook de gedachte. Dat genot heb ik nu wel gehad. En heb in de tussentijd de staatskas er flink mee gespekt. Naast de belasting op inkomen, BTW, ook heel veel accijns betaald en indirect ook een fors bedrag BPM op de RS5. Dat is niet in dank afgenomen.

    De jongensdroom is werkelijkheid geworden, en is daarna ook gaan wennen. De hele wereld wordt er niet leuker op, zaken om van te genieten (voor mij zijn dat dit soort auto's of een goede ribeye op de BBQ) verdwijden steeds meer.
    Laatst gewijzigd door AudiRS5; 10-03-22 om 14:16.
    Audi RS5

Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •