Pagina 3 van 10 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 181

Onderwerp: Akita’s A4 Allroad Quattro Edition.

  1. #41
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: A4 Allroad Quattro Edition.

    Ik heb in de auto gewone (stoffen) matten. Beschouw het als een wegwerpartikel (per paar jaar nieuwe) en zo lang je zwarte matten hebt zie je vlekken toch niet. Regelmatig stofzuigen/uitkloppen en meer niet.
    In de achterbak heb ik wel een rubber mat liggen (nodig vanwege bemodderde golfkarretje).

  2. #42

    Standaard Re: A4 Allroad Quattro Edition.

    Nog een uurtje , veel plezier John.

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  3. #43
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: A4 Allroad Quattro Edition.

    Inmiddels 4 uur verder en nog steeds geen foto's. Zit die Allroad nu al vast in de modder?
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  4. #44
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 Allroad Quattro Edition.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Inmiddels 4 uur verder en nog steeds geen foto's. Zit die Allroad nu al vast in de modder?
    Nope, staat in de garage en nog geen foto genomen . Zal straks eens vragen aan mijn vrouw, want volgens mij heeft die een fotootje gemaakt daar in de afleverruimte?!
    Zal er morgen eens ff poging toe doen, want dan ff bakje doen bij @Der Bastler. (Btw, had je een pb gestuurd.)
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Akita; 02-01-18 om 19:22. Reden: Foto toegevoegd
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  5. #45
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 Allroad Quattro Edition.

    Lekker, geniet ervan!
    A4 B9 Facelift Limousine (2020) Launch Edition Sport 2.0TFSI S-tronic
    A4 B9 Limousine (2015) Sport Proline S 2.0TDI S-tronic
    A4 Avant B8 (2011) 1.8TFSI Proline S Plus


  6. #46

    Standaard Re: A4 Allroad Quattro Edition.

    Mooi man. Morgen dan meteen leuk ritje
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  7. #47
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 Allroad Quattro Edition.

    Ik herken de dagen.
    Na zo'n aankoop wil je er eigenlijk alleen maar op kwijlen, er aan ruiken en er over strelen.
    Maar ze moet in de garage.

    En dan over de nieuwe auto nog maar te zwijgen

    Laat het grote genieten maar beginnen.
    Have fun
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  8. Ad
  9. #48
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.124
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 Allroad Quattro Edition.

    Van harte @Akita
    Doe Roy de groeten; ik trof hem vorige week nog in Dubai ... dat was pas een ritje geweest Had wel prima gekund met de allroad door het zand daar.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  10. #49
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 Allroad Quattro Edition.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door autodriver Bekijk Berichten
    Ik wel gereden met gewone B9 TDI 190 pk, rijgedrag zou ik met de ogen dicht niet kunnen onderscheiden.
    Ik vind het verschil echt mega! Misschien dat de B9 waarin jij gereden hebt een sport- of s-line onderstel had, maar ik vind het een heerlijk comfortabel onderstel wat over een drempel, bij normaal rijgedrag, heen zweeft. Ik weet niet hoe @Mcmteam dat ervaart want René komt volgens mij uit een b8 s-line quattro, maar ik vind het een (positief) verschil van dag en nacht.
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  11. #50

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    125
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 Allroad Quattro Edition.

    Mijn oude B8 S-line onderstel en Quattro was behoorlijk hard geveerd en bij ellke drempel moest ik behoorlijk terug in snelheid. Ik heb ook een B9, Sportonderstel, FWD test-gereden en deze was zeker zachter dan mijn B8. Mijn huidige B9 allroad is nog zachter, comfortabler. Je kan hier elke drempel op 30km/u nemen. Iets wat met de B8 echt onmogelijk was, en volgens mij ook met de B9 avant sportonderstel.

    De B9 allroad is een bijzonder comfortabele auto met een zeer modern interieur. Het enige jammere is dat er geen instellbare luchtvering in zit. Met hoge snelheden zijn bochten een beetje zwabberig.

    René
    Laatst gewijzigd door Mcmteam; 04-01-18 om 22:45.
    A4 Allroad, 2.0TFSI Quattro, MY 2018, Quattro-Edition

  12. #51

    Standaard Re: A4 Allroad Quattro Edition.

    Hi Akita,

    Mooi dat je hem hebt, als ik het goed begrijp is hij toch wat zachter geveerd dan de B8, of begrijp ik het verkeerd, welllicht is de B9 Allroad inderdaad nog wat comfortabeler/zachter door de grote veerweg dan de normale B9 (meer als de vorige B8), dat was mijn indruk in elk geval. Welke is nu sportiever zeg maar in bochten werk, B8 of B9 Allroad, want comfort en sportief is meestal beetje strijdig met elkaar, wat ik bij de B8 voor mij mooi optimum vind is stabiliteit in bocht en veer comfort. Ik heb nog niet met de B9 Allroad gereden helaas :-) Hoop op veel sneeuw voor je om het nieuwe quattro systeem te testen, hoe is hij op rotondes met nat weer op het randje als je hem wat beter kent, neutraal of toch wat meer onderstuur (voor uitbreken), of the same :-). Een beetje in lijn met ervaring MCMteam als ik het zo lees.

    Drempels zijn in elk geval makkelijker met de Allroad, is mijn ervaring tov niet Allroad.. Prachtbak nog steeds.. :-) Veel plezier de komend tijd... Ben benieuwd of hij werkelijk minder verbruikt door het nieuwe systeem.., maw haal je de 600 km nu wel :-)
    Laatst gewijzigd door autodriver; 04-01-18 om 23:25.

  13. #52

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    125
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 Allroad Quattro Edition.

    Heb hem (b9 allroad) in de sneeuwperiode uitgetest. In 'offroad' stand van drive select heerlijk door de sneeuw geploegd. Bijn altijd overstuur in de bochten bij veel gas. De electronica grijpt natuurlijk continue in. Doorslippen bij 'offroad' stand is onmogelijk. Bizar veel grip is normaal. Heb met mijn B8 quatrro nooit in sneeuw gereden dus kan het verschil niet duiden, maar denk dat het nieuwe Quattro ultra niet anders voelt.
    A4 Allroad, 2.0TFSI Quattro, MY 2018, Quattro-Edition

  14. #53
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 Allroad Quattro Edition.

    Pfffff dat zijn veel vragen in 1 keer. “Op randjes bij rotondes” en dergelijke, durf ik niet te zeggen want ben meer een type van relaxte rijder. Hij is iig veel comfortabeler/soepeler dan de B8 AR en daar ben ik blij mee. Misschien dat de B8 iets stijver was in de bochten zoals René eerder vermeldde, maar zelf nog niet zo ervaren. Voor de rest de rust in de auto en het algemene luxere “gevoel” is heerlijk!
    Tevens vanavond GLA in werking ervaren hier in de buitengebieden vd Betuwe, wat toch wel een prettige aanvulling is, net als het automatisch inschakelen vd PDC+ als je een parkeerplaats of garage in rijd, maar verder moet ik in de hele structuur vd MMI nog wel mijn weg vinden. In eerste instantie had ik een wat onrustig (licht) gevoel in het stuur, maar heeft waarschijnlijk ook aan de storm op dat moment gelegen want toen ging het op snelweg best te keer. Vandaag dat gevoel helemaal niet meer ervaren. (Ik heb de servotronic vd B8 ook altijd zeer prettig sturen gevonden.) En ter aanvulling, vandaag bij kmstand 583 getankt en had nog 80 km kunnen gaan volgens de bc..
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  15. #54

    Standaard Re: A4 Allroad Quattro Edition.

    @ MCMteaM: Overstuur klinkt goed in elk geval, ESP grijpt inderdaad ook bij B8 in bij overschrijden bepaalde stuurhoek in Offroad modus (iets meer dan normaal), zodat je wat kunt spelen, maar echt driften gaat niet helaas,maa rook wel veilig. De B9 gaat trouwens boven de 60 kmh standaard weer op ESP, zal bij de Alllroad niet anders zijn (ervaren bij slipcursusje :-) )

    Als je met quattro vast komt te staan in sneeuw, weet je een ding zeker, de redding is niet nabij, want die komt ook niet zover :-)
    Laatst gewijzigd door autodriver; 04-01-18 om 23:37.

  16. #55
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 Allroad Quattro Edition.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door autodriver Bekijk Berichten
    @ MCMteaM: Overstuur klinkt goed in elk geval, ESP grijpt inderdaad ook bij B8 in bij overschrijden bepaalde stuurhoek in Offroad modus (iets meer dan normaal), zodat je wat kunt spelen, maar echt driften gaat niet helaas.
    Als ik op YouTube die “Pashtette” helemaal los zie gaan met zijn B9 AR, draait mijn maag om...
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  17. #56
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 Allroad Quattro Edition.

    Van harte!!!!!!!!!!!!!!!!
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  18. #57

    Standaard Re: A4 Allroad Quattro Edition.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Akita Bekijk Berichten
    Als ik op YouTube die “Pashtette” helemaal los zie gaan met zijn B9 AR, draait mijn maag om...
    Gewoon gebruik waar hij voor bedoeld is
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  19. #58
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 Allroad Quattro Edition.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kilometervreter Bekijk Berichten
    Van harte!!!!!!!!!!!!!!!!
    Dank je!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    Gewoon gebruik waar hij voor bedoeld is


    Eerst nog maar een stickertje verwijderd die ik pas na afleveren spotte..
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  20. #59

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    125
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 Allroad Quattro Edition.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Akita Bekijk Berichten
    Als ik op YouTube die “Pashtette” helemaal los zie gaan met zijn B9 AR, draait mijn maag om...
    Wow, die gast spoort niet. En dat op de openbare weg. Voordat je het weet neem je een fietser of voetganger mee..

    Heeft wel een interresante review op youtube staan over met name Quattro Ultra. Hij claimt dat er niet meer dan 50% naar de achteras kan gaan. Hij kreeg het ook voor elkaar om het hele systeem te overhitten...was verder positief over Quattro Ultra. Ik merk persoonlijk totaal geen verschil in vergelijking met mijn B8 Quattro. Rij dan ook niet zo extreem.
    A4 Allroad, 2.0TFSI Quattro, MY 2018, Quattro-Edition

  21. #60

    Standaard Re: A4 Allroad Quattro Edition.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    Gewoon gebruik waar hij voor bedoeld is
    @Akita ... is het nu nodig om dit te disliken
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

Pagina 3 van 10 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •