Pagina 12 van 12 EersteEerste ... 289101112
Resultaten 221 tot 228 van de 228

Onderwerp: Audi S4 Avant 460 pk

  1. #221
    raymondw1979's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi S4 Avant 460 pk

    Met een week of 3 krijg ik nog nieuwe dsg software er op en dan zal ik eens vragen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  2. #222

    Standaard Re: Audi S4 Avant 460 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Ja dat weet ik , maakt toch niet uit voor de tune ? Jouw R kan ook vlak worden getuned. Zodat je over de hele lijn van de kromme vlak koppel heb ? Ipv een bult.
    Zeker met het roots type supercharger van de 3.0tfsi is een heel vlakke koppelkromme en een lineaire vermogenstoename normaal, dat is inherent aan de techniek.. Over het algemeen neemt bij turbomotoren na piek-koppel het koppel gestaag af. Dat is natuurlijk ook afhankelijk van het type turbo (groot, klein, twin-scroll of biturbo bijvoorbeeld). Als TS een iets vlakkere koppelkromme wil, om de vermogenstoename geleidelijker te laten zijn tussen 2000 en 4000rpm, zal de tuner dat vast wel kunnen. Dat zal dan waarschijnlijk wel ten koste gaan van zijn piek-koppel. Die dip bij 3600rpm is volgens mij normaal bij een 7R. Verder valt het 'inkakken' zoals je het noemde valt volgens mij wel mee, nog 390nm op 6500rpm is niet vreemd toch? De meeste tuners stoppen de meting gewoon op een lager rpm voordat het helemaal inkakt. Als TS het piek-koppel van 500+nm langer wil vasthouden zal er denk ik een ander uitlaatsysteem o.i.d. onder moeten.

  3. #223
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi S4 Avant 460 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Zeker met het roots type supercharger van de 3.0tfsi is een heel vlakke koppelkromme en een lineaire vermogenstoename normaal, dat is inherent aan de techniek.. Over het algemeen neemt bij turbomotoren na piek-koppel het koppel gestaag af. Dat is natuurlijk ook afhankelijk van het type turbo (groot, klein, twin-scroll of biturbo bijvoorbeeld). Als TS een iets vlakkere koppelkromme wil, om de vermogenstoename geleidelijker te laten zijn tussen 2000 en 4000rpm, zal de tuner dat vast wel kunnen. Dat zal dan waarschijnlijk wel ten koste gaan van zijn piek-koppel. Die dip bij 3600rpm is volgens mij normaal bij een 7R. Verder valt het 'inkakken' zoals je het noemde valt volgens mij wel mee, nog 390nm op 6500rpm is niet vreemd toch? De meeste tuners stoppen de meting gewoon op een lager rpm voordat het helemaal inkakt. Als TS het piek-koppel van 500+nm langer wil vasthouden zal er denk ik een ander uitlaatsysteem o.i.d. onder moeten.
    Die kan je net zo tunen toch ? Supercharger of turbo maakt niks uit. Maar lijkt mij gewoon dat je zelfde koppel tot redline zou willen ipv zo'n hoge piek koppel en dan het afbouwen. Als je JD etc bekijkt ziet dat er behoorlijk anders uit. En juist omdat de TS een DSG heeft is het misschien zelfs een beetje tricky om zo te pieken.

    Juist omdat je om dat koppel zo te krijgen de pk's (om het makkelijk te noemen) ook op een bepaalde manier tuned.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  4. #224

    Standaard Re: Audi S4 Avant 460 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Die kan je net zo tunen toch ? Supercharger of turbo maakt niks uit. Maar lijkt mij gewoon dat je zelfde koppel tot redline zou willen ipv zo'n hoge piek koppel en dan het afbouwen. Als je JD etc bekijkt ziet dat er behoorlijk anders uit. En juist omdat de TS een DSG heeft is het misschien zelfs een beetje tricky om zo te pieken.

    Juist omdat je om dat koppel zo te krijgen de pk's (om het makkelijk te noemen) ook op een bepaalde manier tuned.
    Er zijn toch echt wel verschillen tussen een supercharger en turbo, maar even los daarvan. Bij JD op hun website zie je dus inderdaad wat ik zei: de vlakke koppelgrafiek gaat dan ten koste van piek-koppel. JD komt in hun voorbeeldgrafiekje uit op een max koppel van 474nm waarbij TS een max koppel heeft van 526nm. Maar ook bij JD wel een koppel van zo'n 390nm op 6500rpm, exact hetzelfde als bij TS dus die kakt helemaal niet zo extreem in. En ook zie je bij JD dat er inderdaad voor de 510nm met wel een redelijk vlakke koppelgrafiek een grotere downpipe nodig is..

    Het zou best kunnen dat JD bij deze auto het koppel bij lager toerental beperkt ivm de versnellingsbak, ik heb zo snel even geen idee wat die DQ250 precies aankan. Voor stage 2 maakt het koppel van 510nm blijkbaar niet meer uit. Er staan legio voorbeelden op JD's website, maar uiteraard ook op andere tunerwebsites, waarbij je ziet dat de (single) turbomotoren die koppelpiek krijgen die snel afzwakt (klik eens op een 1.0, 1.2, 1.4, 1.5TSI, 1.8TFSI uit de B8, 2.0TFSI 190pk&252pk B9 of 2.5TFSI van de RS3). Die piek vind je niet bij de rootssupercharger-motoren.

  5. #225
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi S4 Avant 460 pk

    Ja logisch dat er verschillen zijn, daar heb ik het toch ook niet over ? Maar puur dat die bult erin getuned is ipv een vlak koppelverloop. Wat de meeste tuners prefereren.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition


  6. #226

    Standaard Re: Audi S4 Avant 460 pk

    @witalik Kijk ook even naar de schaal hè, die 3000rpm bult waar jij over valt is ongeveer 10nm hoger dan de bult van 4250. Dat koppel had dus 1,5% lager moeten zijn op 3000rpm? Hoe zit het dan hiermee, ook niet goed?: http://www.jdengineering.nl/wp-conte...ge1-vs-org.png of http://www.jdengineering.nl/wp-conte...1-run55929.png of http://www.jdengineering.nl/wp-conte...k-JDstage1.png etc. Ik denk niet dat wij het eens gaan worden op dit vlak.

  7. #227
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi S4 Avant 460 pk

    @Raz0r je kan veel bulterige grafieken laten zien, ik had het zelf ook met mijn Cupra R toendertijd. Maar ik praat specifiek over de Golf R. daar zag ik mooie vlakke koppel curves vandaar.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  8. Ad
  9. #228
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.084
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi S4 Avant 460 pk

    Knuppel, hoenderhok:

Pagina 12 van 12 EersteEerste ... 289101112

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •