Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: Audi A4 2.0 tdi

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Audi A4 2.0 tdi

    Hallo allemaal,

    Ik ben bijna in het bezit van een Audi A4 2.0 tdi van september 2006 met 240.000 km.
    Ga hem zondag 18-2 ophalen.

    Het wordt mijn 1e Audi (wel al oudere Volkswagens gehad).

    Ik heb de Audi na laten kijken bij De Volkswagengarage in Oirschot en behalve een schuin afgesleten band, geen bijzonderheden.

    Tijdens de proefrit was ik onder de indruk van het vermogen bij lage toeren.
    Ik weet niet of elke 140 pk versie veel bottompower heeft, of dat deze gechipt is.

    Het betreft een BRE versie (volgens kentekencheck), dus zonder ketting, maar met tandwielen, heb ik gelezen.
    Koppeling bij 200.000 km vervangen, maar niet het vliegwiel.

    Navigatie stuurt me het weiland in...
    Distributie moet vervangen worden.
    Balansasmodule-probleem oplossen...

    Nu heb ik de volgende vragen:
    - Zijn er geen nieuwe, sterkere 77mm asjes, waardoor je niet de hele module en pomp hoeft te verwijderen. Lijkt me een markt voor.
    Of is niet alleen het asje het zwakke punt en is de enige definitieve oplossing het verwijderen van de module en oliepomp?
    - Heeft de BRE idd tandwielen ipv een ketting?
    - Bij de asbak zit een Nokia handsfree carkit. Kan ik niet handsfree bellen via de Audi Navigation plus installatie?
    - En hoe zorg ik dat de navigatie me niet meer een weiland of iemands tuin instuurt?
    - Is er een bestand hoe de Audi navigation plus werkt.

    Op korte termijn wordt de distributie vervangen, samen met een oplossing voor de oliepompaandrijving.
    Kijken of de auto gechipt is en zo niet, laten doen.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    36
    Posts
    187
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi A4 2.0 tdi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jbt Bekijk Berichten
    Hallo allemaal,

    Ik ben bijna in het bezit van een Audi A4 2.0 tdi van september 2006 met 240.000 km.
    Ga hem zondag 18-2 ophalen.

    Het wordt mijn 1e Audi (wel al oudere Volkswagens gehad).

    Ik heb de Audi na laten kijken bij De Volkswagengarage in Oirschot en behalve een schuin afgesleten band, geen bijzonderheden.

    Tijdens de proefrit was ik onder de indruk van het vermogen bij lage toeren.
    Ik weet niet of elke 140 pk versie veel bottompower heeft, of dat deze gechipt is.

    Het betreft een BRE versie (volgens kentekencheck), dus zonder ketting, maar met tandwielen, heb ik gelezen.
    Koppeling bij 200.000 km vervangen, maar niet het vliegwiel.

    Navigatie stuurt me het weiland in...
    Distributie moet vervangen worden.
    Balansasmodule-probleem oplossen...

    Nu heb ik de volgende vragen:
    - Zijn er geen nieuwe, sterkere 77mm asjes, waardoor je niet de hele module en pomp hoeft te verwijderen. Lijkt me een markt voor.
    Of is niet alleen het asje het zwakke punt en is de enige definitieve oplossing het verwijderen van de module en oliepomp?
    - Heeft de BRE idd tandwielen ipv een ketting?
    - Bij de asbak zit een Nokia handsfree carkit. Kan ik niet handsfree bellen via de Audi Navigation plus installatie?
    - En hoe zorg ik dat de navigatie me niet meer een weiland of iemands tuin instuurt?
    - Is er een bestand hoe de Audi navigation plus werkt.

    Op korte termijn wordt de distributie vervangen, samen met een oplossing voor de oliepompaandrijving.
    Kijken of de auto gechipt is en zo niet, laten doen.
    Welkom. Ik heb ook een a4 2.0 tdi uit 2006 met motorcode bre. Deze 2 jaar geleden gekocht met 245000 en zit nu op 299100 km. Wat betreft je balansasmodule. Ik heb geen idee of die van mij vervangen is maar ik rij er nog super mee. Mijn eerste reparaties wat ik heb sinds half jaar: alle remschijven en remblokken vervangen, remklauw achter gereviseerd, lmm vervangen en morgen wordt mij vliegwiel en koppeling vervangen. Verder motorisch nog 100% in orde.

  3. #3
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 2.0 tdi

    Lekkere b7, staat leuk op z’n hoepeltjes. Ga je vast een hoop plezier van hebben.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Thumbs up Re: Audi A4 2.0 tdi

    Hij lijkt idd verlaagd te zijn, maar ik weet nog niet hoe.
    Tijdens de proefrit ook over kasseien gereden en de vullingen trilden niet uit mijn mond, dus hij is niet keihard afgeveerd.


    Gisteren een paar bedrijven gebeld die de balansas-modificatie uitvoeren.

    Het 1e bedrijf vervangt de zwakke onderdelen van de module voor sterkere onderdelen
    Het 2e bedrijf verwijderd de module en plaatst een andere oliepomp, en kan ook de EGR wegschrijven en chippen .

    Twijfel nog welke oplossing beter is.


    Maar eerst vanmiddag de auto ophalen

  5. #5
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 2.0 tdi

    Mooie auto. Helaas kun je met een sterker asje de problemen niet oplossen aangezien dan of wel de pomp, dan wel de balansmodule zelf stuk gaan. Van de laatste die we hier hadden was het asje eigenlijk nog heel.......

    Jos.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi A4 2.0 tdi

    Dat had ik ook begrepen, maar er komt, behalve een sterker asje, dan ook een verbeterde module in.
    Ik heb het nog niet nagevraagd, maar ik ga ervan uit dat dan het nieuwe type module geplaatst wordt, met het 100mm asje.

    Anders heeft het idd geen zin, want dan blijft het zwakke punt (oud type module) gewoon bestaan, maar ik ga ervan uit dat Coen Donkers weet waar die over praat.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi A4 2.0 tdi

    Nou, de Audi is opgehaald en rijdt geweldig.

    Dat van de bottompower klopt, want in de papieren zit een factuur van JD Engeneering...

    Nu nog kijken hoe ik de telefoon kan koppelen aan het RNS-e systeem, want dat lukt nog niet en de navigatie werkend (laten) maken

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi A4 2.0 tdi

    IMG-20160706-WA0006.jpgIMG-20160709-WA0000.jpg

    zoals hierboven gezegd gaan voor een betere module met dikke assen, zie foto's van mijn vorige 2.0 TDI BRD (170 pk versie - behalve turno / injectoren gelijk aan BRE).

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi A4 2.0 tdi

    Heb vandaag weer contact gehad met Coen Donkers.
    Hij kon niet aangeven wat de beste optie was, balansasmodule vervangen, of verwijderen.

    Zijn voorkeur gaat uit naar Vervangen, maar hij heeft ook monteurs die een voorkeur hebben voor verwijderen.

    Aangezien de prijs hetzelfde is, en de auto met balansas mooier loopt, ga ik voor die optie.
    Morgen een afspraak maken.

    Ik heb een nieuw topic aangemaakt ivm een probleem met het rns-e
    Ik krijg de melding:
    te lage temperatuur,
    kan momenteel geen cd/dvd afspelen,
    een ogenblik geduld aub.

    Maar dat "ogenblik" duurt wel erg lang, zelfs na een half uur rijden....

    Behalve de radiozender beluisteren die al opstaat, kan ik niets.
    Wanneer ik het scherm wil opklappen, gaat die een klein stukje open, om direct weer te sluiten...

    Iemand enig idee wat het probleem is?

  11. #10
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.291
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 2.0 tdi

    Als je bij CD bent ff vragen.

    Verzonden met Tapatalk pro.
    In bezit van Vagcom & VCP.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi A4 2.0 tdi

    vervangen balansmodule,wat kost zoiets tegenwoordig nog?

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    36
    Posts
    187
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi A4 2.0 tdi

    Snap nog steeds niet waarom je het wilt vervangen. Ja als het kapot gaat ben je natuurlijk veel geld kwijt maar vervangen kost al 1000 euro, en mocht je het willen doen kan je beter een conventionele oliepomp inzetten, kost iets minder en je hebt misschien meer trillingen maar voor jou geval blijf je dan niet met het gevoel van. Gaat de 'nieuwe' balansas kapot want dat kan nog steeds als ik verhalen heb gelezen. Het kan 1 ton goed gaan 2 ton en misschien wel 3ton (als mijne dus nog origineel is) kijk anders maar ff op hartogtuning.nl . En dan weet je niet eens of het nodig is geweest. Dan kijk ik natuurlijk wel naar mijn motor wat ik al eerder zei. En ik zit dus nog kleine 1000 km verwijderd van de 3ton. En gehaald met 245.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi A4 2.0 tdi

    omdat je niet met het gevoel wilt rijden van een rijdende tijdbom - helemaal niet op vakantie of als je met je gezin reist. Ik heb hem ook preventief gedaan. totale schade bij het kapot gaan kost misschien de hele motor. turbo gaat gelijk kapot bij oliegebrek en nokkenassen kunnen ook kapot gaan...dan ben je 2000/3000 euro kwijt normaal gezien.
    bij een ruilmotor heb je geen idee wat je precies onder je kap krijgt...dus daarom gewoon je eigen betrouwbare motorblok in goede conditie houden, slimme keus!

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi A4 2.0 tdi

    De auto heeft nu 242.000 gelopen met de originele balansasmodule en toebehoren.
    Misschien kan ik er nog wel dezelfde afstand mee rijden zonder problemen.

    Maar ik wil gewoon het risico niet nemen dat de motor in de soep draait en bovendien moet de distributie vervangen worden.
    Alleen de distributie vervangen kost al snel 650 euro.
    Ik betaal nu 1250 euro incl distributie en oliewissel, en hoef dan niet bang te zijn dat de balansasmodule de geest gaat geven.

    Bovendien heb ik bij aanschaf, al rekening gehouden met de ombouw.

    @Remi66: Ik zal bij CD vragen om de auto uit te lezen
    Misschien hebben zij een oplossing voor het navi probleem.

    Overigens vandaag een offerte gekregen voor reparatie van het RNS-e systeem.
    Moet rekenen op ongeveer 175 euro of 225 euro, afhankelijk wat er kapot is/vervangen moet worden.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi A4 2.0 tdi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jbt Bekijk Berichten
    De auto heeft nu 242.000 gelopen met de originele balansasmodule en toebehoren.
    Misschien kan ik er nog wel dezelfde afstand mee rijden zonder problemen.

    Maar ik wil gewoon het risico niet nemen dat de motor in de soep draait en bovendien moet de distributie vervangen worden.
    Alleen de distributie vervangen kost al snel 650 euro.
    Ik betaal nu 1250 euro incl distributie en oliewissel, en hoef dan niet bang te zijn dat de balansasmodule de geest gaat geven.

    Bovendien heb ik bij aanschaf, al rekening gehouden met de ombouw.

    @Remi66: Ik zal bij CD vragen om de auto uit te lezen
    Misschien hebben zij een oplossing voor het navi probleem.

    Overigens vandaag een offerte gekregen voor reparatie van het RNS-e systeem.
    Moet rekenen op ongeveer 175 euro of 225 euro, afhankelijk wat er kapot is/vervangen moet worden.
    kijk...een wijs man! Ik had alles losgehaald bij 257.000, inbus was al gedeeltelijk afgesleten en had misschien nog 10k meegegaan.
    1250 vind ik een hele nette prijs en het is het dubbel en dwars waard! Met een gerust gevoel de weg op

  17. #16
    tim captein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    846
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 2.0 tdi

    ik heb mijn balansasmodule ook laten vervangen door een conventionele 1,9 tdi oliepomp bij vagtechniek
    Dit samen laten doen met een distributiewissel bij 180.000 km.

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi A4 2.0 tdi

    Ik laat mijn balansasmodue vervangen door een verbeterd exemplaar.

    Heb wel getwijfeld tussen de balansasmodule verwijderen of vervangen, maar de nieuwe versie moet ook probleemloos zijn (volgens CD)

  19. #18
    tim captein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    846
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 2.0 tdi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jbt Bekijk Berichten
    Ik laat mijn balansasmodue vervangen door een verbeterd exemplaar.

    Heb wel getwijfeld tussen de balansasmodule verwijderen of vervangen, maar de nieuwe versie moet ook probleemloos zijn (volgens CD)
    volgens vagtechniek niet

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi A4 2.0 tdi

    Tja, ik heb er zelf niet genoeg verstand van, dus moet afgaan op de antwoorden van experts.

    De VW garage in Oirschot had het ook over een verbeterde module en die heb ik qua VAG kennis best hoog zitten.
    Zoals al eerder beschreven heeft Coen Donkers een voorkeur voor een verbeterde module, maar er zijn ook monteurs bij hem in dienst die een voorkeur hebben voor het verwijderen van de module.

    Zie bij Hartog beide opties op de site staan, maar ook zij hebben een voorkeur voor het verwijderen van de module ivm ook slijten van de verbeterde versie.

    Zal bij Coen nog navragen hoe het zit met slijtage van de verbeterde module

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi A4 2.0 tdi

    Even een update.

    Vandaag de auto in Veghel opgehaald.
    De balansasmodule is vervangen voor een verbeterd exemplaar.

    Helaas kond de baliemedewerker me niet vertellen in hoeverre het originele exemplaar versleten was.
    Heb er ook verder geen moeite voor gedaan om erachter te komen.

    Ook vandaag de RNS-e weer opgehaald.
    Laten repareren in Eindhoven en ook meteen een 2018 nav dvd aangeschaft.
    De printplaat is vervangen en alles werkt weer zoals het moet.

    Nu nog een keer kijken om via bluetooth, spotify te kunnen streamen op de autoradio.
    Zijn modules voor, maar twijfel nog om een Bury aan te schaffen.

    Kan nu al handsfree bellen met een Nokia carkit, maar om te bellen, moet ik nog steeds de telefoon ter hand nemen.
    Met een Bury hoeft dat niet en kan ik ook muziek streamen, maar dat kost ook weer een paar honderd euro...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •