Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: Audi A3 Sportb. Vakantietrip

  1. #1
    TonyMontana86's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    65
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Audi A3 Sportb. Vakantietrip

    Hallo Audi -mannen,

    Een aantal maanden geleden heb ik het audiforum ontdekt. Ik moet zeggen erg leuk leesvoer voor de liefhebber.Ik ben zelf niet heel actief op het forum, maar na de aankoop van mijn nieuwe aanwinst, wordt het tijd om zelf eens uitgebreid verslag uit te brengen.
    Het is geworden een nieuwe Audi A3 Sportback (8v model). Hierover later meer.


    De voorgeschiedenis:


    Audi A1

    2010-2012
    Audi A1 1.2 tfsi
    Attraction Pro line Business
    Extra’s:
    16 inch velgen
    Xenon verlichting
    Mistlampen
    -----------------------------------------------

    Audi A1 Sportback

    2012-2014
    Audi A1 1.2 tfsi sportback
    Ambition Pro Line S
    Extra’s:
    Daytona pareleffect
    Panorama dak

    In 2012 papa geworden. Dus een auto met 4 deuren was toch wel handig. Natuurlijk kun je ook voor een grotere auto kiezen, maar de vorige a1 beviel ons uitstekend. Gewoon een lekker auto -tje met de fantastische afwerking die we van Audi gewend zijn.
    Daarnaast past er makkelijk een baby achterin en de kinderwagen past precies in de kofferbak. Oke, om er mee op vakantie te gaan, is de auto wel te klein. Maar goed voor die ene keer per jaar ...
    Uiteindelijk voor deze mooie uitvoering gekozen.

    --------------------------------------------------------
    De Nieuwe Audi A3 Sportback.
    Sinds de introductie van de nieuwe A3, toch nieuwsgierig geworden naar dit model.
    Nu had ik mijn A1 nog niet zo lang en die beviel nog uitstekend. Maar ik dacht wel, dit zou wel eens de volgende kunnen worden.
    Eind 2014 weer gezinsuitbreiding op komst, dus een mooie rede om een toch wat grotere auto uit te zoeken. En een A3 sportback is gewoon een mooie compacte middenklasser. Lekker compact en wendbaar en toch voldoende ruimte voor 2 volwassenen en 2 kleine kinderen. (voor vakantie eventueel een ski-box erop)

    Wat stond er nog meer op de shortlist:

    BMW 1 serie
    Mercedes A klasse
    VW golf 7


    Een BMW 1 serie met M-pakket, automaat en in de kleur estoril blauw vind ik persoonlijk ook een hele mooie kar. En niet onbelangrijk, de prijs is ook iets vriendelijker. Een Audi A3 op gelijk niveau kost toch ongeveer 3k extra. Maar het is hem uiteindelijk niet geworden. Het interieur is niet geweldig. Materialen en afwerking staan echt op een minder niveau. Daarnaast qua binnenruimte ook allemaal net iets kleiner dan een A3, terwijl ik juist wat meer ruimte zoek.
    Mercedes A klasse. Voorkant in AMG uitvoering is mooi. De achterkant vind ik gewoon niet mooi. Kofferbak en ruimte achterin erg klein.
    Volkswagen golf. Mooie kar ook. Alleen je ziet hem gewoon teveel rijden. En een aangeklede golf is niet veel goedkoper dan een A3.
    ----------------------------------------------

    Uiteindelijke configuratie:

    Audi A3 Sportback
    Motor: 1.4tfsi
    Transmissie: S- tronic
    Uitvoering: Ambition Pro Line S

    Meer uitvoering:
    Shiraz Rood metallic
    Blanke sierlijsten
    Aluminium optiek
    Panorama dak
    Slotbouten
    Verval S-line onderstel
    Niet rokersuitvoering
    Alleen typeaanduiding


    Dit is DE uitvoering zoals ik hem voor ogen had. Pro Line S komt lekker dik en sportief over. Automaat is nieuw voor mij, maar lijkt me super ontspannen rijden.
    Gekozen voor de 1.4 tfsi versie. In principe was ik met mijn A1 tevreden met het 1.2 tfsi blok, dus dit zou voldoende zijn. Echter een paar extra pk's is nooit weg , dubbele uitlaat voor net wat meer smoel, je krijgt de multilink ophanging ipv torsie-as en de meerprijs van 700 euro is te overzien.
    Must have optie was het panorama dak. Dit is gewoon heel lekker als je het gewend bent. Met mooi weer heb ik het altijd open staan.
    Ook de blanke lijsten zou ik altijd aanvinken. Zeker in combinatie met een donkere kleur, geeft dit altijd een extra sjieke uitstraling.

    Ik had ook nog kunnen kiezen voor opties als mmi plus,B&O luidsprekers, keyless go, maar deze opties zijn in mijn ogen te duur voor hetgeen wat ze meer te bieden hebben. Zeker voor een prive auto, waarbij elke optie dik geld extra kost(en niet per maand een paar euro extra). Vond het uiteindelijk duur genoeg zo, voor een c-segmenter.

    Dan de kleurkeuze. Ik vind het kleurenpallet van Audi niet echt spannend te noemen. Veel grijs en zwart. Daytona is supermooi, maar heb ik al gehad en je ziet het teveel. Andere grijstinten en zwart zijn toch een tikkie saai inmiddels.
    Uitgekomen op Shiraz rood. In de zon is het helemaal een super kleur. Echt een levendige kleur. Daarnaast staat het donkere shiraz mooi bij de lichte kleur velgen en chromen accenten.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door TonyMontana86; 08-03-15 om 16:06.

  2. #2
    skippie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.715
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: A3 SB Shiraz

    Heeele gave A3 met een geweldige kleur!

    Veel veilige KMers gewenst
    Audi S3 1999. JD tuned! 270PK 400NM

    Why worry about tomorrow? It will be gone the day after.

  3. #3
    Straycat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    2.527
    Kudos
    700
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 SB Shiraz

    Welkom, gefeliciteerd met deze mooi samengestelde auto. Dat kleurtje staat uitstekend in zo'n landelijk plaatje. Ik ben ook wel benieuwd naar je interieur en wat je daar voor opties hebt gekozen. Veel plezier met SB!
    Audi A4 1.8 TFSI 2010
    997 4S
    FF
    RS

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    312
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 SB Shiraz

    Grappig, ik ben een beetje bezig geweest met dezelfde shortlist! :-)

    Ik heb proef gereden in een 116i Msport (In estoril, dik uitgevoerd een offerte voor maar 28,5K incl afleveren! Was echt koopje van het jaar.)
    Helaas te klein. Maar ik kom dan ook uit een A4.
    Ook nog in een 1.4 S tronic A3 gereden, dikke S line uitvoering van auto flevo, echt geweldig. Interieur is inderdaad een klasse hoger dan die van BMW.
    Ik ben kwa rijden echter veel meer een BMW man! Alleen dan doet de 116i het onderstel weer te kort...... Oftewel, de A3 de betere keuze als totaal package.
    Alleen kwa prijs was de 1 serie absoluut meer de top deal.

    Beide te klein, dus ook nog een Seat Leon ST gereden, maar dat haalt echt het niveau van BMW , VW en Audi niet kwa interieur...
    Heel kaal gevoel. Wel leek het 1.4tsi blok veel lekkerder, maar dat zou komen door de handbak. (Ik vond de S tronic steeds te hoog in toeren gaan zitten met een beetje doorrijden.) Uiteindelijk is het bij mij een Golf 7 variant business line geworden.... 1.4tsi met DSG... Oftewel, zelfde motorisering. ;-)
    Wel flippers gekozen zodat ik met doorrijden een beetje meer kan spelen.

    Als ik de ruimte niet nodig had was het waarschijnlijk de BMW geworden. Voor 28,5K kan je er eigenlijk niet omheen....
    Maar kwa totaal package is de audi absoluut de betere keuze. (alleen in mijn ogen dan net weer te duur tov de BMW.)

    Overigens ben ik wel benieuwd naar de totaalprijs van jouw A3.
    Ik ben 32.400 kwijt incl aflevering ed. Ook met panodak etc. Maar de A3 begon zo'n beetje rond die prijs......
    Laatst gewijzigd door ErikB6; 04-12-14 om 07:39.

  5. #5
    TonyMontana86's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    65
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 SB Shiraz

    Interieur foto's volgen binnenkort.

    Golf 7 variant vind ik ook mooie kar. Vind je het niet jammer dat er nu een R-line verkrijgbaar is?
    Mijn totaalprijs ligt op net geen 40k. Inclusief afleverkosten en de hele mikmak.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    312
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 SB Shiraz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TonyMontana86 Bekijk Berichten
    Interieur foto's volgen binnenkort.

    Golf 7 variant vind ik ook mooie kar. Vind je het niet jammer dat er nu een R-line verkrijgbaar is?
    Mijn totaalprijs ligt op net geen 40k. Inclusief afleverkosten en de hele mikmak.
    Wat, is R line nu wél leverbaar op de business line?! :-|

  7. #7

    Standaard Re: A3 SB Shiraz

    Wel grappig dat sommige mensen van een A3 of Leon naar een A4 Avant gaan omdat ze papa worden en anderen van een A1 naar een A3.

    Ik rij ook A3 Sportback, vond dat nog net sportief genoeg zonder kinderen, maar ze passen er eventueel wel in
    SEAT Leon 1.0 TSI Style Connect 115 pk | Alorblue, Full LED, PDC, 8" Media/navisystem with Full Link, Middenarmsteun, DAB+ and Black Pack

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.078
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 SB Shiraz

    Die nieuwe kleurtjes zijn allemaal echt mooi!! Veel plezier met de auto!

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    312
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 SB Shiraz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JDx Bekijk Berichten
    Wel grappig dat sommige mensen van een A3 of Leon naar een A4 Avant gaan omdat ze papa worden en anderen van een A1 naar een A3.

    Ik rij ook A3 Sportback, vond dat nog net sportief genoeg zonder kinderen, maar ze passen er eventueel wel in
    Ze passen er zelfs prima in!
    Met een dakkoffer voor de vakantie is het prima.

    Alleen onze kinderwagen paste er niet in..... Maar een nieuwe kinderwagen is goedkoper dan ipv een A3 een A4 kopen.... :-P

    Ik vind het vooral voor de zaak ook wel makkelijk om wat meer ruimte te hebben.

  11. #10
    TonyMontana86's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    65
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 SB Shiraz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JDx Bekijk Berichten
    Wel grappig dat sommige mensen van een A3 of Leon naar een A4 Avant gaan omdat ze papa worden en anderen van een A1 naar een A3.

    Ik rij ook A3 Sportback, vond dat nog net sportief genoeg zonder kinderen, maar ze passen er eventueel wel in

    Ja dat is heel persoonlijk. Een A3 SB is voor mij echt ruim genoeg. Achterin kan je goed zitten met 2 volwassenen. Kofferruimte vind ik ook prima. Oke met vakantie heb je nooit ruimte genoeg. Maar ik neem een koffer op het dak. Daarnaast vind ik en de vrouw het gewoon fijn rijden met een compacte kar. Hij is lekker wendbaar, sportief en rijdt prima. En niet onbelangrijk: een nieuwe A4 avant is zomaar 6 a 7 duizend duurder, mits je hem hetzelfde uitrust.

  12. #11
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 SB Shiraz

    Heey weer een rooie! :P Mooie configuratie. Erg stijlvolle kleur, waar de lijnen goed uitkomen. Zwart en grijs is er al genoeg nietwaar?!
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  13. #12
    TonyMontana86's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    65
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 SB Shiraz vakantietrip

    Hallo allemaal, even een update na 3 maanden.

    Afgelopen week naar Nauders (Oostenrijk) geweest voor een potje wintersport met de familie en vrienden.Van het weekend weer thuis gekomen. Nu kon ik de auto eens mooi testen over een reis van 900km x2.

    Van te voren heb ik de auto nog voorzien van een originele set 18 inch wielen met winterbanden. De velgen lijken erg op het standaard s-line velg, alleen deze zijn niet voorien van chroom randjes. Gemonteerd zijn Dunlops Wintersport 3D. Wilde eerst gaan voor 17 inch, maar dit doet afbraak aan het exterieur.

    Ik heb veel 's nachts gereden met weinig verkeer in Duitland. Hard rijden is leuk, maar het moet wel verantwoord blijven vind ik. In mijn ogen dus afstand houden en alleen doorknallen als het verkeer en weer het ook toelaat.
    In het begin 120-140 op de A61 (slecht weer) en daarna lekker gecruist met 150-160 op de klok. Op een leeg stuk nog even de 200 aangetikt. Na Fussen nog een heel stuk door de bergen gereden via de Fernpass e.d.

    De auto is tijdens de rit uiteraard super bevallen. Stoelen zitten heerlijk(ook tijdens lange ritten), navigatie werkt top en een automaat is ook heerlijk. Voor korte snelle inhaalacties even naar S-stand tikken en de motor is meteen bij de les.
    De 1.4 rijdt heerlijk tussen de 140-160. Na 170 zit er niet veel versnelling meer in. Voor mij meer dan voldoende.
    Je kan gewoon lekker meekomen met de Linkse rijders op de Autobahn.
    Onderweg nog een paar mooie Porches gezien, een S3 limousine en een M4. Helaas geen foto's van.
    Verbruik van deze rit lag op 1 op 11.5. Niet echt zuinig, maar heb stiekum wel veel 150-160 gereden.
    Zal eens kijken wat ik in NL kan halen. 1 op 15 zou toch moeten kunnen....

    Nog een paar pics gemaakt.
    A3 in de sneeuw inclusief pekel.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Audi A3 SB 1.4 TFSI S-tronic Pro Line S + Pano 2014 (Shiraz Rood)
    Audi A1 SB 1.2 TFSI Pro Line S + Pano 2012 (Daytona grijs)
    Audi A1 1.2 TFSI Pro Line Business 2010 (Amalfiwit)

  14. #13
    TonyMontana86's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    65
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 SB Shiraz vakantietrip

    Auto ook weer netjes gewassen.
    Met de zon erop komt de kleur het mooist tot zijn recht.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Audi A3 SB 1.4 TFSI S-tronic Pro Line S + Pano 2014 (Shiraz Rood)
    Audi A1 SB 1.2 TFSI Pro Line S + Pano 2012 (Daytona grijs)
    Audi A1 1.2 TFSI Pro Line Business 2010 (Amalfiwit)

  15. #14
    TonyMontana86's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    65
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Van A3 Sportback naar iets nieuws binnenkort

    Tijdje geleden dat ik met het forum bezig ben geweest.

    Sinds gisteren heb ik mijn shiraz rode Audi A3 verkocht dus hoogste tijd voor een update.

    Samenvatting Audi A3:

    Zeer prettige reisauto.
    Sinds introductie in 2013 nog steeds een mooie auto om te zien. Zeker in deze kleur en s-line met pano dak een zeldzame verschijning.
    Totaaal 53k mee gereden.
    Nul storingen of gebreken in 3,5 jaar tijd.

    7lange vakantieritten gemaakt, waaronder 4x naar Oostenrijk, 1 keer Italië en 2keer Duitsland.
    1 onderhoudsbeurt gedaan bij Audi de Waal.

    Verkoop wegens krappe interieur voor 3 kindjes. Anders had ik nog jaren doorgereden
    Audi A3 SB 1.4 TFSI S-tronic Pro Line S + Pano 2014 (Shiraz Rood)
    Audi A1 SB 1.2 TFSI Pro Line S + Pano 2012 (Daytona grijs)
    Audi A1 1.2 TFSI Pro Line Business 2010 (Amalfiwit)

  16. #15
    TonyMontana86's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    65
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Van A3 Sportback naar iets nieuws binnenkort

    Inmiddels al maanden aan het snuffelen voor wat nieuws.

    Qua ruimte zoek ik dus wat groters. Maar een vw touran of iets dergelijks zie ik niet zitten.
    Heb mijn zinnen gezet op een audi of eventueel een BMW.

    Binnenkort zal ik de nieuwe bolide presenteren. Alvast een teaser welke ik op het oog heb
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door TonyMontana86; 22-04-18 om 07:35.
    Audi A3 SB 1.4 TFSI S-tronic Pro Line S + Pano 2014 (Shiraz Rood)
    Audi A1 SB 1.2 TFSI Pro Line S + Pano 2012 (Daytona grijs)
    Audi A1 1.2 TFSI Pro Line Business 2010 (Amalfiwit)

  17. #16
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Van A3 Sportback naar iets nieuws binnenkort

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TonyMontana86 Bekijk Berichten
    Inmiddels al maanden aan het snuffelen voor wat nieuws.

    Qua ruimte zoek ik dus wat groters. Maar een vw touran of iets dergelijks zie ik niet zitten.
    Heb mijn zinnen gezet op een audi of eventueel een BMW.

    Binnenkort zal ik de nieuwe bolide presenteren. Alvast een teaser welke ik op het oog heb
    A4 B9 station
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Van A3 Sportback naar iets nieuws binnenkort

    3 kids in een A4 is ook geen feest helaas, denk dat je dan toch echt richting A6 / 5-er moet gaan...

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2015
    Posts
    125
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Van A3 Sportback naar iets nieuws binnenkort

    Het heeft wat weg van een Q als ik kijk naar de foto... Ben benieuwd wat het gaat worden.

    A3 met die kleur ziet er ook mooi uit.

  20. #19
    TonyMontana86's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    65
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Van A3 Sportback naar iets nieuws binnenkort

    Vandaag wezen kijken naar A4 avant b9. Demo black edition.
    Mooie auto, super afwerking maar helaas qua ruimte in de breedte valt hij tegen.

    Deze kreeg ik er bij vrouwlief niet doorheen.
    Verder in de schowroom gekeken naar A6 en Q5 maar die zijn voor mij niet bereikbaar. En eigenlijk qua buitenmaten erg groot.

    Dus helaas moet ik melden dat ik afscheid ga nemen als audirijder.
    Audi A3 SB 1.4 TFSI S-tronic Pro Line S + Pano 2014 (Shiraz Rood)
    Audi A1 SB 1.2 TFSI Pro Line S + Pano 2012 (Daytona grijs)
    Audi A1 1.2 TFSI Pro Line Business 2010 (Amalfiwit)

  21. #20
    TonyMontana86's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    65
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Van A3 Sportback naar iets nieuws binnenkort

    Vanmiddag heb ik een demo X1 BMW aangeschaft.

    M uitvoering met open dak, bruin leer etc.
    Dit vind ik ook een mooie auto en biedt daarnaast een mooi compromis tussen compacte buitenmaten en ruim van binnen.
    1 autostoel en 2 zitverhogers naast elkaar op de achterbank is mogelijk en daar ging het grotendeels om.

    Qua afwerking en materialen kan hij niet tippen aan Audi eerlijk gezegd. Verder een prima auto. Volgende week rijden.
    Audi A3 SB 1.4 TFSI S-tronic Pro Line S + Pano 2014 (Shiraz Rood)
    Audi A1 SB 1.2 TFSI Pro Line S + Pano 2012 (Daytona grijs)
    Audi A1 1.2 TFSI Pro Line Business 2010 (Amalfiwit)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •