Welkom hier, prachtige B6 heb je daar.. veel plezier ervan
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Hoi allemaal,
Mijn Naam is Lucas, kom uit de Beemster en ben 27 jaartjes oud.
Ik ben in het dagelijks leven Technisch Schrijver voor o.a. NISSAN Europa (Heb verder niets met het merk. Gevalletje; toevallig in gerold).
In mijn vrije tijd sleutel ik regelmatig aan mijn andere drie auto's (zie onder). Daarnaast doe ik nog wel eens wat sleutelklusjes aan auto's van vrienden/fam./kenissen. Ik heb nu eenmaal de luxe van het hebben van een eigen werkplaats op het (boeren)bedrijf van mijn ouders
Verder ben ik geaffilieerd met Sander a.k.a. 'brolli21' hier op het forum, maar daar over later meer.
Onlangs heb ik (via diverse uitstapjes van o.a. een Mercedes CLK 500 en een BMW e46 320i Touring) mijn Misano rode 2004 1.8T A4 B6 Avant S-line aangeschaft:
Kleine opsomming van de specs:
# Quattro + 6-bak handgeschakeld
# S-line in- én exterieur
# 190pk/240Nm BEX motor
# Gechipped door JD naar 225pk/320Nm
# Kleur Misano Rot / Misano Red metallic
# ± 230.000km
# 0,0 krasjes, deukjes of roest op de wagen te bekennen. Zelden zo´n smetteloze wagen gezien van deze leeftijd+kilometerstand.
# Compleet boekwerk, rekeningen, bonnetjes en logboek bij de wagen.
Uiteraard ben ik er mega happy mee en bevalt de wagen prima.
Jammerlijk genoeg heeft na 3 dagen eigendom het dubbel massa vliegwiel de geest gegeven. Niets schokkends daar de auto een gechipte 230dkm achter zijn kiezen heeft. Maar evengoed balen dat ik er een tijdje niet lekker mee kan rijden tot de Single Mass Flywheel conversie kit binnen is...
Dan wellicht interessant voor een aantal hier; De rest van mijn huidige (woon)wagenpark :
1986 Mercedes-Benz 260E W124: Het eindeloze project (3.0 motor swap, complete resto-mod)
1986 Mercedes-Benz 260E W124: Het aanstaande drifthok.
2010 Audi A1 1.4TFSi 122 S-tronic: De daily voor het vrouwtje.
Ik zal in verdere posts nog wel wat meer info plaatsen.
Hier nog even mijn A4 vs. de A4 van Sander:
Welkom hier, prachtige B6 heb je daar.. veel plezier ervan
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
Nog even de vorige auto's voor het idee:
2002 BMW 320i Touring met M-pakket: (verantwoorde extra daily-rol die nu vervuld wordt door de A4)
2002 CLK 500 met AMG pakket: (Beest die ik daarvoor als daily reed)
1988 Mercedes-Benz 300CE H5. (2e onderdelen donor, chassis slechter dan de foto doet vermoeden)
Renault Megane VAN 1.5 dCi (Meh-gane/ReNooit MeeGaan - goedkoop rijden op bedrijf)
1990 Mercedes-Benz 300E Aut. (ook een onderdelen donor, wederom slechter dan de foto doet vermoeden)
2001 Citroen Berlingo 2.0 HDI (goedkope pakezel op bedrijf)
1999 Audi A4 1.8 20V (mijn eerste Audi, reed zeer goed)
1991 ford falcon 3.9 (mijn eerste Australische vakantieslet)
Dank heren. Afgezien van t vliegwiel ben ik mega happy ermee. De kleur en uitvoering maken hem echt af.
Dingen die op de planning staan zijn redelijk voor de hand liggend; verlaging, wielen en remmen. De rest voldoet uitstekend.
***Overigens merk ik dat de vBulletin nogal wat errors geeft mbt het plaatsen van embedded fotos. Hebben meerdere mensen hier last van? Fotos verdwijnen, worden soms weer dubbel geplaatst... ik snap er niks meer van. En ik heb aardig wat jaartjes ervaring op diverse fora....
Die komt bekend voor....toevallig van "M" geweest?
Me like misano red! Heel veel plezier ermee en welkom hier!
Mooi hoor. Ik heb ook een klein half jaar een 1.8T Quattro gehad in die kleur. Geen S-Line helaas. Helaas afscheid van genomen door diverse kosten en nog grote kosten die er zeker aan zaten te kopen. Nu 1,5 jaar later toch weer een nieuwe zoektocht gestart naar een goede B6. Ze worden ook zeldzamer.
Daar gaat ie dan!
Nieuwe Valeo SMF (Single Mass Flywheel) conversion kit binnen gekomen:
Bak eraf gehaald met Sander:
Achteraf bleek het Dubbel Massa Vliegwiel compleet vastgeslagen te zijn. Daar zat geen demping meer tussen! Oftewel: bij het oud-ijzer ermee!
De eerste keer op de hefbrug merkte ik al direct dat er een beetje olie tussen de motor en de bak lekte, en het was zwarte motorolie. 1+1=2 dus: direct een krukaskeering besteld en deze meteen mee gepakt:
Nieuwe vliegwiel erop:
En dat is waar ik afgelopen weekend ben blijven steken. Morgen weer verder!