Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Terug op het Audi honk, nu met Audi A4 Avant B9 3.0TDI Quattro

  1. #1

    Standaard Terug op het Audi honk, nu met Audi A4 Avant B9 3.0TDI Quattro

    Hallo allemaal,

    Nadat ik van 2009-2011 een Audi A3 SB heb gereden heb ik inmiddels een paar jaar diverse andere merken (Mini, Lexus, Volvo en BMW) gereden, kom ik nu weer terug bij Audi.

    Enkele weken geleden heb ik de opdracht gegeven om een witte Audi A4 Avant vanuit Duitsland te importeren. Mijn huidige auto, een BMW 530D xDrive uit 2012 zit inmiddels over de 180K kilometers en is naar mijn mening aan vervanging toe.

    Aangezien de Fünfer echt te groot is naar mijn mening (rijd 95% alleen in de auto) en BMW in de 4-reeks (X4 en 4-serie) op dit moment de modellen aan het wisselen is, ben ik ook voor Audi's gaan kijken. De A6 is net als de 5-serie te groot voor mij, dus heb ik mijn aandacht verlegt naar de wat kleinere (maar toch ruim zat) A4. Aangezien mijn vriendin en ikzelf bij Audi de Avants mooier vinden, hebben we gekozen voor een A4 Avant.
    Qua vermogen wilde ik niet inboeten vergeleken met de 530D (258PK/560Nm), dus is het een 3.0TDI 272PK/600Nm geworden.

    Wat meer gegevens:
    Model: A4 Avant B9 3-2016 3.0TDI Quattro 27PK TipTronic, 19.000km
    Uitvoering: Zover ik kan zien op de optie-lijst via VIN: S-Line (binnen/buiten)
    Kleur exterieur: Ibis Wit
    Kleur interieur: Leer/Alcantare Grijs/zwart
    Noemenswaardige opties: Matrix-Led, S-Line, 19inch S-line velgen, Virtual Cockpit, Bang & Olufsen 3D, DAB+, Smartphone connect, Adaptive CC, MMI+ touch, Presence Cit & Rear, comfort access, side-assist)

    Het is op dit moment nog wachten op de RDW/BPM afhandeling. Ik hoop in de loop van volgende week de A4 daadwerkelijk te kunnen rijden.

    Hieronder reeds wat foto's, zodra ik hem kan rijden en hem een grondige detailling beurt heb laten geven zal ik een betere fotorapportage maken.
    AudiA4-1.jpgAudiA4-2.jpgAudiA4-3.jpgAudiA4-4.jpg
    A4 Avant B9 3.0TDI Quattro 272PK/600Nm TipTronic|S-Line Int/Ext|Ibis-wit|Matrix-LED|B&O Sound

  2. #2

    Standaard re: Terug op het Audi honk, nu met Audi A4 Avant B9 3.0TDI Quattro

    Ik weet dat het hier vloeken is, maar toch enkele foto's van mijn huidige BMW:

    IMG_0119.jpgvrKtMbycR8Sg91Q7O2n75A.jpgwMsB8mGdRNqe%3WU7et1nw.jpg
    Laatst gewijzigd door twcoolen; 29-03-18 om 13:42.
    A4 Avant B9 3.0TDI Quattro 272PK/600Nm TipTronic|S-Line Int/Ext|Ibis-wit|Matrix-LED|B&O Sound

  3. #3
    Ries's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.233
    Kudos
    41
    Auto
    Audi RS4
    Land
    Land

    Standaard re: Terug op het Audi honk, nu met Audi A4 Avant B9 3.0TDI Quattro

    Proficiat met deze dikke auto. Echt heel mooi in het wit met de juiste opties. Veel plezier ermee 👍

  4. #4
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug op het Audi honk, nu met Audi A4 Avant B9 3.0TDI Quattro

    Hele nette bak die witte
    Die zwarte... bleh


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Terug op het Audi honk, nu met Audi A4 Avant B9 3.0TDI Quattro

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twcoolen Bekijk Berichten
    Ik weet dat het hier vloeken is, maar toch enkele foto's van mijn huidige BMW:

    IMG_0119.jpgvrKtMbycR8Sg91Q7O2n75A.jpgwMsB8mGdRNqe%3WU7et1nw.jpg
    Nee hoor, een echte auto liefhebber moet meer kunnen waarderen dan alleen zijn voorkeursmerk Ik vind BMW's ook schitterend! Door het gebrek in vertrouwen van de bouwkwaliteit van de Audi's die binnen mijn budget vallen stuur ik momenteel ook in een product uit Bayern, E61 520D (M47 blok) LCI 2007 die buiten de normale slijtage al 52.000km enorm betrouwbaar gebleken is.
    Tevens deel ik je mening dat een 5-er vrij groot is maar toch dynamisch rijdt, aangezien ik de ruimte met 2 kids nodig heb had ik geen andere keus.
    Afhankelijk van de kwaliteit die de 2010-2015 commenrail diesels van Audi blijken te hebben als ze 200.000+ hebben gereden zal ik wel/niet terug gaan naar Audi.
    Nog steeds denk ik met weemoed terug aan mijn vorige A4 B6 1.9 TDI , A4 B7 1.9 TDI, A4 B6 1.6i en word ik niet goed als ik denk hoe belabberd de kwaliteit van de 2.0 TDI van de optisch mooiste A4 2007 B7 S-line was die meer in de garage stond als op de oprit. Ondanks dat er momenteel niet vier ronde ringen in de gril staan ben ik wel degelijk een grote Audi liefhebber.

    On topic - schitterende A4 B9! Ik begin hem steeds meer te waarderen, wel vind ik S-line een vereiste bij dit model.


  6. #6

    Standaard Re: Terug op het Audi honk, nu met Audi A4 Avant B9 3.0TDI Quattro

    Mooie uitvoering een degelijk alarm + wat extra maatregelen en je kenteken in je ramen laten graveren helpt als preventieve maatregel om er lang te blijven genieten, helaas is het boevengilde ook nogal gecharmeerd van dit soort auto’s.

  7. #7

    Standaard Re: Terug op het Audi honk, nu met Audi A4 Avant B9 3.0TDI Quattro

    Dank voor de complimenten allen, ik kan niet wachten tot ik er in kan rijden. Wat dat betreft merk je dat we allemaal nog een groot kind zijn.

    Wat betreft BMW vs Audi vs X, ik ben een sterk voorstander van de beste keus voor het moment. Als dat op dit moment een Audi is, wordt het een Audi. Is de volgende een Mercedes, geen probleem. Ik probeer een ruime blik aan te houden zodat ik mijn keuzes niet al op voorhand beperkt. Alhoewel ik wel eerlijk moet zijn dat Alfa en Fiat er niet meer inkomen bij mij, niet vanuit vooroordeel, maar gebaseerd op persoonlijke ervaring.
    Mijn eerste keus ging uit naar een Tesla Model S, maar de 2de hands prijzen voor een exemplaar met lage kilometerstand gaan nergens meer over.

    Alarm/VVS wordt er op dit moment ingebouwd. Auto’s vanuit Duitsland hebben zelden standaard alarm aan boord aangezien dat voor de Duitse verzekeringen geen vereiste is, maar hier is het onderhand een must om een acceptabel premie te bedingen.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    A4 Avant B9 3.0TDI Quattro 272PK/600Nm TipTronic|S-Line Int/Ext|Ibis-wit|Matrix-LED|B&O Sound

  8. Ad
  9. #8
    damianw26's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Leeftijd
    26
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug op het Audi honk, nu met Audi A4 Avant B9 3.0TDI Quattro

    Heel mooi samengestelde a4 qua opties en motorisch, succes met wachten!

  10. #9
    Backloop's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    898
    Kudos
    33
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug op het Audi honk, nu met Audi A4 Avant B9 3.0TDI Quattro

    Dat is een mooie machine.
    Veel plezier ermee.
    Groet,
    Jan
    Audi S4 Avant 3.0TFSI

  11. #10

    Standaard Re: Terug op het Audi honk, nu met Audi A4 Avant B9 3.0TDI Quattro

    Afgelopen Donderdag de A4 opgehaald in Rhenen. Fantastische wagen, wegligging is super. Naar mijn mening beter als de 530xD die ik hiervoor reed.

    Zaterdag al wat foto's gemaakt:
    audi_a4_front_closeup.jpg
    audi_a4_side1.jpg
    audi_a4_front1.jpg
    audi_a4_rear1.jpg
    audi_a4_rear_left1.jpg
    audi_a4_interior_1.jpg
    audi_a4_interior_2.jpg
    A4 Avant B9 3.0TDI Quattro 272PK/600Nm TipTronic|S-Line Int/Ext|Ibis-wit|Matrix-LED|B&O Sound

  12. #11
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Terug op het Audi honk, nu met Audi A4 Avant B9 3.0TDI Quattro

    Pff schitterend!!!
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  13. #12
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.417
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug op het Audi honk, nu met Audi A4 Avant B9 3.0TDI Quattro

    Mooie Audi.

    Verzonden met Tapatalk pro.
    In bezit van Vagcom & VCP.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  14. #13
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug op het Audi honk, nu met Audi A4 Avant B9 3.0TDI Quattro

    Heerlijk apparaat zeg! 3.0TDI, Quattro, Tiptronic, wat wil je nog meer?
    A4 B9 Facelift Limousine (2020) Launch Edition Sport 2.0TFSI S-tronic
    A4 B9 Limousine (2015) Sport Proline S 2.0TDI S-tronic
    A4 Avant B8 (2011) 1.8TFSI Proline S Plus

  15. #14

    Standaard Re: Terug op het Audi honk, nu met Audi A4 Avant B9 3.0TDI Quattro

    Mooie witte A4 Avant, in een geweldige uitvoering!
    Veel veilige kilometers, en genieten maar.

    n.b. nu weet ik zeker dat ik zelf de juiste kleur keuze hebt gemaakt, moet alleen nog even geduld hebben....

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •