Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 39

Onderwerp: Toch maar een 90 erbij

  1. #1
    Viper109's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    28
    Posts
    215
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Toch maar een 90 erbij

    Hallo klassiekerliefhebbers!

    Eigenlijk wou ik nog even wachten met het online gooien tot na de grote klussen. Die blijken echter toch nog wat langer op zich te laten wachten dus bij deze.


    Om mijn 100 af en toe te ontlasten op vooral de korte stukken en wat meer speelruimte te hebben om deze eens een weekje stil te zetten voor onderhoud zocht ik er toch nog een Audi bij. Eerste idee was om een 80 b2 te kopen en daar lekker mee rond te tuffen. Na 3 weken geen succes te hebben (auto's die al jaren verkocht zijn en verkopers die je gewoon negeren) kwam ineens deze 90 online. En die was toch eigenlijk te mooi om te laten staan. Helaas wel een grote 'jochies' behandeling gehad zoals de meeste wel vrij snel zal opvallen.



    De motor loopt echter als een beest! Ligt een NG in en de katalysator is eronderuitgehaald nadat deze volledig doorgerot bleek te zijn. Ook schijnt er een originele Audi sportuitlaat onder te hangen waarvan ik wel de naam heb gehoord maar me niet is bijgebleven. Wie deze weet hoor ik t graag van.

    Afgezien van de overduidelijke verlaging en zwarte velgen ligt er ook vrij veel bekabeling in van een boombox en verschillende lampjes. Dus binnenkort het dash er tevens uit en alles eventjes weer netjes aan elkaar knubbelen. Ook gaat de auto dan om naar een volledig zwart interieur. Nu ligt er nog een combinatie in van blauw en zwart. Origineel was deze auto blauw van binnen en dit zou ik ook graag behouden. Echter heb ik een volledige zwarte set tot mn beschikking die eigenlijk te mooi is om niet te gebruiken.

    En als we deze klusjes dan achter de rug hebben dan hebben we voor de komende tijd weer een fantastische Audi erbij! Het is van buiten echt de mooiste niet. Maar daar hebben we m dan ook niet voor. We laten m'n 100 wel het paradepaardje zijn.




    Hou m in de gaten! Ik laat meer zien zodra die weer netjes op zn pootjes staat!

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Toch maar een 90 erbij

    Leuk ding, kenteken komt me ergens bekend voor. Even een spuitbusje zilver over de velgen, ziet dat er al een stuk beter uit.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Viper109's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    28
    Posts
    215
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Toch maar een 90 erbij

    Ja groot gelijk. Heb echter al mooie grijze velgjes klaar staan. Nu nog even wachter op wat onderdelen maar binnenkort foto's van hoe die eruit hoort te zien!

  4. #4

    Standaard Re: Toch maar een 90 erbij

    Ik heb geen hekel aan zwarte velgen.... (rijd er zelf ook mee). Let je ook op de bandenmaat? Dit is de zoveelste die ik zie die volgens mij bandenmaat heeft van een B4 model ipv B3.
    Nette audi hoor, ze worden langzaam steeds zeldzamer. Als het een beetje fatsoenlijk gebeurt is zou ik blauw interieur en zwart als combi best mooi vinden qua contrast (het zal wel door elkaar gehusseld zijn en niet zoals in mijn hoofd zit)
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  5. #5
    Viper109's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    28
    Posts
    215
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Toch maar een 90 erbij

    Hij staat weer helemaal net op z'n pootjes. Of iig alles is vernieuwd. Nieuwe veren + schokbrekers en nieuwe draagarmen + remmen op de vooras.





    Alleen zoals op de laatste foto te zien staat de auto in mijn ogen nogal voorover. Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat komt. Misschien dat er iets is mis gegaan met het oude type veerpoot tov de nieuwe. Allicht dat andere hier meer verstand van hebben. Hij staat wel rondom op 195/60/14/ Wat groter als origineel maar het rijdt in mijn ogen wel zo prettig.

    Dus de volgende klusjes zijn om te kijken of ik m wat rechter krijg, en dan het dash eruit om alle elektronica weer op orde te krijgen. Want man man man wat is het een junglemoeras aan kabels daarachter..


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Toch maar een 90 erbij

    Wow, die ziet er in een klap stukken beter uit! Ik vind dat-ie niet zo gek op z'n wielen staat.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Toch maar een 90 erbij

    Ik vond, en vindt dit nu nog mooie auto's. Weet als de dag van gister dat dit model als Audi 80 uitkwam, en later dus deze Audi 90. Wij hadden net een nieuwe Golf II gekocht en had daar spijt van, wat had ik graag de Audi 80 gekocht toen........en dan later dit model, nóg mooier.....

    Met de originele hoogte en deze wielen ziet de auto er meteen compleet anders (mooier!!) uit in ieder geval.

    Jos.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Toch maar een 90 erbij

    Wat staan deze velgen hem toch goed, schitterende en tijdloze auto.

  10. #9

    Standaard Re: Toch maar een 90 erbij

    Nou, meningen verschillen, ik vond de hoogte sowiezo mooier en in een lijn voor en achter. nu lijkt ie achter hoger en voor nog steeds iets lager dan origineel.
    Die audi wielen ben ik ook geen fan van, vind ik meer passen bij een typ81/85 audi 90. Als je de 'zwarte' aero's zilver had gemaakt, was je naar mijn mening klaar geweest (met een kleinere bandenmaat).
    maar smaken verschillen zoals ik al zei.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  11. #10
    Viper109's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    28
    Posts
    215
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Toch maar een 90 erbij

    Ik ben ook nog echt niet tevreden over de rijhoogte. Ik heb het vermoeden dat ie achter te hoog staat. Ook tijdens het rijden heb ik het idee dat ie niet strak in en uit veert. Waar dit precies aan ligt kan ik echter nog niet zeggen. Alle veren en schokbrekers zijn vervangen door nieuw en hebben ook al op een andere auto gezeten (na 2000km was die auto helaas overleden) en daarop stond ie prachtig. Ik heb er nog een set originele oude veren bij. Misschien dat ik die achter erop zet om te kijken of ie dan wat meer recht trekt.

    Velgen blijven toch echt wat ze zijn. Ik vind de Ronals echt de mooiste die ooit geleverd zijn en zou ze t liefst op alle Audi's leggen. Ik heb nog een set 14 inch aero's liggen in het zilver in een beetje zielige staat. Denk dat ik ze wel bewaar maar hier blijven toch echt de Ronals op liggen. Hooguit als ik ze een keer over wil hevelen naar de 100.

    Vandaag bezig geweest om de achterbak waterdicht te krijgen. Alles dicht gewerkt met olifantenkit en een lampje opnieuw geplakt. Even kijken of alles nu watervrij blijft en dan het tapijt er weer in. Alles is wel echt verschrikkelijk vies daar maar we maken er het beste van. Maandag het dash eruit en dan aan de bedrading beginnen!
    Laatst gewijzigd door Viper109; 13-04-18 om 15:48.

  12. #11
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Toch maar een 90 erbij

    Audi's uit deze tijd staan imho standaard te Hoog op de pootjes. Iets lager mag wel! Heb mijn typ44 ook 40mm verlaagd, staat niet alleen beter maar rijd ook beter!

    Deze velgen ogen een stuk frisser, die zwarte konden echt niet. Moet zeggen dat 15" aero's wel heel erg goed staan onder een 90!
    Laatst gewijzigd door Chaos; 22-04-18 om 21:45.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  13. #12
    Viper109's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    28
    Posts
    215
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Toch maar een 90 erbij

    Het duurde helaas allemaal toch iets langer als gedacht. Blijven zoeken naar de oorzaak van de doorgezakte voorwielen. Uiteindelijke toch moeten concluderen dat de veren op waren. Wat vreemd was aangezien ze een half jaar perfect onder mn PS hebben gezeten. Dus over de kwaliteit van aftermarket valt toch wel af en toe zn vraagtekens te stellen. Hij staat iig weer prachtig!



    Helaas kwam ik ook nog een gescheurde ashoes tegen dus die meteen ook maar vervangen. Binnenkort lang weekend dus dan eindelijk de ombouw naar zwart en kabelboom onder handen nemen!

  14. #13
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Toch maar een 90 erbij

    Top, ziet er echt goed uit zo.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  15. #14
    Viper109's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    28
    Posts
    215
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Toch maar een 90 erbij

    Het heeft even geduurd. Velen dagen zweten, hard werken, hier en daar hard schelden en veel lol verder is ie dan eindelijk zo goed als klaar van binnen!

    Zoals al eerder aangegeven stond deze auto van binnen met een combo van blauw en een zwart comfort edition interieur. Ik had de auto graag blauw gelaten, maar een complete zwarte set had ik liggen, en blauwe stoelen moest ik dan weer uitgebreid gaan zoeken.






    Zoals je ziet is dit toch niet helemaal de combo die er in hoort.

    Dus dan alles er maar uit!



    Helaas kwam ik onder het tapijt nogal wat rot tegen in de isolatie. Vroeger heeft de auto nogal gelekt bij de ramen was me bekend. Hier was toen een perfecte champignon kweekbodem onder ontstaan. Dus dan echt alles er maar uit!





    Tevens uiteraard de kachel herbekleden. Ondertussen bijna een routineklus geworden



    En dan kan het weer langzaam in elkaar allemaal.









    En natuurlijk het eindresultaat!





    De auto is er in mijn ogen echt 10 stappen mee opgeknapt. Nu eindelijk eens een tijdje gewoon mee rijden. Van te voren maar 1 dag echt mee kunnen rijden vanwege al het werk dat ik er aan gedaan heb. Dus voorlopig even shakedown, kinderziektes verhelpen en dan van de zomer aan de 100 beginnen (zucht... hahaha)

  16. #15
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Toch maar een 90 erbij

    Flinke verbetering dat interieur. Had niet elke 90 standaard de extra metertjes in de middenconsole?
    Laatst gewijzigd door Chaos; 13-05-18 om 20:00.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  17. #16
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Toch maar een 90 erbij

    Beste klus!
    Dit is een interieur uit een Comfort Edition, da's wel sterke en luxe bekleding. Ziet er weer keurig uit.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  18. #17
    Viper109's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    28
    Posts
    215
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Toch maar een 90 erbij

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chaos Bekijk Berichten
    Flinke verbetering dat interieur. Had niet elke 90 standaard de extra metertjes in de middenconsole?
    Nee, bij mijn weten hadden alleen de Quattro´s ze standaard. Bij alle andere was het een optie

  19. #18

    Standaard Re: Toch maar een 90 erbij

    volgens mij lag de scheidslijn voor extra meters bij 2.0 / 2.3 motoren.. (en idd. optioneel)

    Flinke upgrade je interieur! Mooi werk!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  20. #19
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Toch maar een 90 erbij

    Mijn 2.3 quattro's hadden die meters niet. Bij mijn weten standaard op de 20V en optioneel op de rest, volgens mij onderdeel van het sportpakket.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  21. #20

    Standaard Re: Toch maar een 90 erbij

    okee? dan zie je ze nog best veel in audi 90/coupés... (al zijn die vaker import en dus wat dikker in de opties)
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •