Pagina 4 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 160

Onderwerp: S4 B8 avant 476pk

  1. #61
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.098
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: mijn S4 B8 avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GB-lude Bekijk Berichten
    Ik heb besloten een stage 2 tuning te doen, dus met grotere pulley op de krukas en fine tuning op de rollerbank.
    Grotere pulley op de krukas: meestal wordt de supercharger-pulley vervangen. Waarom deze keuze?
    En, voor die paar centen, waarom geen dual-pulley upgrade? Ben je helemaal het mannetje.....

    https://www.goapr.com/products/pulley_30tfsi.html

  2. #62
    GB-lude's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2006
    Posts
    195
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: mijn S4 B8 avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yzy Bekijk Berichten
    Grotere pulley op de krukas: meestal wordt de supercharger-pulley vervangen. Waarom deze keuze?
    En, voor die paar centen, waarom geen dual-pulley upgrade? Ben je helemaal het mannetje.....

    https://www.goapr.com/products/pulley_30tfsi.html
    Ik heb mij er al goed in verdiept en ja , kan eigenlijk net zo goed een dualpulley doen.
    Vagtechniek raad mij aan als ik een enkele pulley doe de krukas pulley te veranderen.
    Ik dacht eerst ook dat je bij een single pulley de sc zou doen en niet de krukas.

    Ik twjfel heel erg eigenlijk.. een stage 1 is al leuk en dan zit ik ruim boven de 400pk.
    De garantie loopt nog tot november dus kan er nog even over na denken.

  3. #63

    Standaard Re: mijn S4 B8 avant

    Op de krukas de pulley vergroten schijnt beter te zijn dan de sc-pulley te verkleinen i.v.m. de grip van de riem op de pulleys. Dual pulley upgrade is wel extreem hoor.. Op de krukas vergroten is volgens mij al extremer dan alleen de sc-pulley verkleinen. Bij de eerdere 3.0tfsi's met supercharger was de sc-pulley ook nog niet vastgezet met boutjes maar geklemd op het asje waardoor montage van een andere krukas-pulley vaak eenvoudiger is. De krukas-pulley is wel duurder.

    p.s. met de stage 2 / pulley upgrade heb je wel eerder koppel beschikbaar dan met stage 1
    Laatst gewijzigd door Nenna; 06-09-18 om 16:41.

  4. #64
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.098
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: mijn S4 B8 avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Op de krukas de pulley vergroten schijnt beter te zijn dan de sc-pulley te verkleinen i.v.m. de grip van de riem op de pulleys. Dual pulley upgrade is wel extreem hoor.. Op de krukas vergroten is volgens mij al extremer dan alleen de sc-pulley verkleinen. Bij de eerdere 3.0tfsi's met supercharger was de sc-pulley ook nog niet vastgezet met boutjes maar geklemd op het asje waardoor montage van een andere krukas-pulley vaak eenvoudiger is. De krukas-pulley is wel duurder.
    Die grip is idd een plausibel verhaal. In de link van APR is de toename van het toerental bij krukas pulley idd hoger. Win-win.

  5. #65
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.098
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: mijn S4 B8 avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GB-lude Bekijk Berichten
    Ik heb mij er al goed in verdiept en ja , kan eigenlijk net zo goed een dualpulley doen.
    Vagtechniek raad mij aan als ik een enkele pulley doe de krukas pulley te veranderen.
    Ik dacht eerst ook dat je bij een single pulley de sc zou doen en niet de krukas.

    Ik twjfel heel erg eigenlijk.. een stage 1 is al leuk en dan zit ik ruim boven de 400pk.
    De garantie loopt nog tot november dus kan er nog even over na denken.
    Garantie afwachten lijkt me idd slim.


  6. #66
    GB-lude's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2006
    Posts
    195
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: mijn S4 B8 avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Op de krukas de pulley vergroten schijnt beter te zijn dan de sc-pulley te verkleinen i.v.m. de grip van de riem op de pulleys. Dual pulley upgrade is wel extreem hoor.. Op de krukas vergroten is volgens mij al extremer dan alleen de sc-pulley verkleinen. Bij de eerdere 3.0tfsi's met supercharger was de sc-pulley ook nog niet vastgezet met boutjes maar geklemd op het asje waardoor montage van een andere krukas-pulley vaak eenvoudiger is. De krukas-pulley is wel duurder.

    p.s. met de stage 2 / pulley upgrade heb je wel eerder koppel beschikbaar dan met stage 1
    Ja klopt allemaal. Dat is wat ze mij vertelden. De sc pulley is al behoorlijk klein.
    Hoor van de mensen die een krukas pulley hebben dat dit heel erg goed rijdt. Wereld van verschil.

    Zou ook de cooler willen upgraden maar de opties zijn beperkt en heel duur. In de US is wel een goedkopere water to air cooler maar met verzenden en tax is hij ook weer te duur.

  7. #67
    Anacinc's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Leeftijd
    51
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: mijn S4 B8 avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GB-lude Bekijk Berichten


    De koplampen waren heel makkelijk te verwijderen. Ook het openmaken ging heel makkelijk vergeleken andere koplampen die ik gedaan heb.
    Je haalt de clips rondom eraf. Met een paintstripper verhit je de randen waar de kit in zit. Langzaam rondom en delen waar je geweest bent steeds even terug komen.
    Hoi! Als eerste respect voor de upgrades! Ik volg je draadje omdat mijn A4 B8 langzaam maar zeker wordt gemod en je leuke suggesties hebt. Anyway, wat ik heb ge-quote is het gemak waarmee je aangeeft dat de lenzen vrij makkelijk loskomen van de kunststof behuizing. Nu had ik exact dezelfde plannen omdat de lenzen van mijn A4 ook aardig wat steenslag hebben mogen verduren en nu de bumper onlangs opnieuw is gespoten steken die koplampen daarbij nogal af. Nu heb ik meerdere forums gelezen waarbij men lenzen heeft (getracht) te vervangen wat nogal een lastige al dan niet onmogelijke klus bleek te zijn

    Zou het kunnen zijn dat de lenzen die in jouw koplampen zaten al eens eerder vervangen zijn? Dat zou kunnen verklaren waarom de lenzen vrij eenvoudig loskwamen bij jouw A4. Je bent echt de eerste die het zo makkelijk voor elkaar heeft gekregen, vandaar


    Grt,

    Etienne

  8. Ad
  9. #68
    GB-lude's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2006
    Posts
    195
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: mijn S4 B8 avant

    Hoi Etienne,

    Bedankt voor de complimenten maar doe eigenlijk niks speciaals met de Audi vind in zelf.
    Koplampen waren een gok natuurlijk, ik wist niet dat het zo makkelijk zou lukken.
    Ze zijn volgens mijn weten niet eerder open geweest en ik heb daar van ook geen sporen gezien.
    Het vergt gewoon wat geduld en finesse gepaard met bruute kracht.
    Haal de clipjes er af.
    Verhit hem rustig helemaal rond om en hou de plekken bij waar je geweest bent.
    Begin op een punt aan de zijkant met een grote schroeven draaier en wrik langzaam rond.
    Als hij ver genoeg open is kan je er op plekken even een wasknijper oid tussen doen om hem open te houden als je weer wat moet verwarmen.
    Als je handen ( met handschoenen) er tussen kan, kan je hem voorzichtig uitelkaar trekken.

    Hoop dat de lampen inderdaad nog niet eerder zijn open geweest en ik er goed in ben hahahah


    Zoals ik zei wil ik best helpen als je dat wil.
    Laatst gewijzigd door GB-lude; 01-10-18 om 20:10.

  10. #69
    GB-lude's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2006
    Posts
    195
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: mijn S4 B8 avant

    Yessss het was eindelijk zo ver,
    De S4 is afgesteld! Stage 1+ en “dsg” stage 2.

    Op 9 januari ben ik naar VAGtechniek gereden en mijn auto aan hun overgelaten.
    Ze hebben als eerste de versnellingsbak olie ververst en daarna de auto op de testbank gezet.
    De eerste paar runs waren verbazingwekkend. Er kwam een veel hoger vermogen uit dan verwacht.
    Ik heb een compleet RVS systeem van scorpion en het originele luchtfilterhuis aangepast met een aanvoer van de bumper, de intake vbij de grill iets aangepast en een hele grote ITG luchtfilter gemonteerd.
    Er kwam 373pk met 475NM koppel uit de eerste run.

    Daarna is de software aangepast, ook van de versnellingsbak.

    Al snel kwamen we er achter dat er iets niet klopte. De ecu ging de ontsteking extreem aanpassen om geen detonatie te krijgen.
    Wat bleek, de brandstof was niet goed. Vreemd dat de eerste runs wel goed waren maar hij wou gewoon niet meer vermogen geven dan 405 pk.
    Ik had bij een klein achteraf zelfservice tankstation ron98 van BP getankt. Maar daarbij ook wat ik dacht een octaan booster gedaan van Miller.
    Dit bleek eco max te zijn die al 6 maanden open stond. Niet ideaal.

    We hebben uiteindelijk 10% bio-ethanol toegevoegd en de auto een tijd flink door zijn versnellingen gehaald en laten rijden met 120kmh.
    Na een paar vermogen runs ging het steeds beter en de tuner besloot een meting in 5e versnelling te doen.
    Deze is na wat fine tuning de uiteidelijke run gebleven.
    Ook heeft hij toen de originele software terug gezet om de “before” meting ook in 5e versnelling te doen zodat er een mooi vergelijk gemaakt kon worden.

    Resultaat: 476,5 pk en 566 NM koppel!!!

    En wat rijdt hij lekker!
    Het was al een beest maar het is een monster geworden!
    Hieronder het bewijs!

    A5BA052E-CEBB-4B95-BE05-36723AAD5622.jpgBF364D0D-06D9-4AAC-8AF6-71E9F71716AC.jpgA9939A64-8F79-479C-9392-73BBD62EFC0B.jpg7A69E636-D84C-4885-A735-0C94C5E7307F.jpg

  11. #70
    tim captein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    846
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: mijn S4 B8 avant

    Zo Lekker vermogen hoor!

  12. #71
    Jason1970's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2018
    Leeftijd
    53
    Posts
    192
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: S4 B8 avant 476pk

    BAM

    Mooie cijfers.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  13. #72

    Standaard Re: S4 B8 avant 476pk

    Nice, dat zijn waardes die je normaal alleen krijgt met pulley-upgrades. Kun je wat meer vertellen over je aanpassingen onder de motorkap? (evt. fotootje)

  14. #73
    Geeer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    50
    Posts
    589
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: S4 B8 avant 476pk

    Super mooi resultaat. Ben wel jaloers....wachten....wachten.....
    Volg je al n tijdje. Leuk en n geweldige wagen.
    Audi S5 Sportback 3.0 Tfsi, daytona grijs, 2017, 354pk, 500Nm
    Audi A6 Avant 3.0 BiTurbo competition
    Nardo grijs, 2016 JD Tuning stage 2 410 pk, 834 Nm
    Audi A6 3.0 biturbo S-line Tiptronic, 2014, JD Tuning stage 2 417 pk, 850 Nm

  15. #74

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2018
    Leeftijd
    60
    Posts
    116
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: S4 B8 avant 476pk

    Hele mooie waarden inderdaad. Ook ik ben best wel benieuwd naar jouw aanpassingen. Kun je eens uitleggen hoe en wat? BVD.

  16. #75
    GB-lude's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2006
    Posts
    195
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: S4 B8 avant 476pk

    Ten eerste excuus dat ik toch niet gedaan heb wat ik zei, de stage 2.
    Ik vond het toch de moeite om dit eerst te proberen. (Ben benieuwd wat hij daarmee zou doen)

    Nou ik was zelf ook een beetje verbaast. Het zijn inderdaad erg hoge waarden. Ook voor een originele tune.
    Ik ben al heel lang bezig met het “tunen” van autos en het is eigenlijk heel simpel! Hoe meer lucht hoe beter, stop er de juiste verhouding brandstof bij, ontsteek het op het juiste moment en zorg dat de uitlaat gassen zo snel mogelijk worden afgevoerd.

    De aanpassing op de lucht inlaat kunnen niet zoveel uitmaken.
    Ik heb een luchtslang van mijn bumber in het luchtfilterhuis (waar al een ronde uitsparing zat maar niet open was) gemaakt.
    De luchtfilter is een ITG JC60\99 ( http://itgairfilters.com/product/jc6...ly-jc60-large/ ) die eigenlijk net te groot is voor de filterbox maar toch erin te proppen is.

    De scoop die uit komt voor je grill heb ik door hem te verwarmen iets naar beneden getrokken zodat hij icm de RS style grill nu vrij in de luchtstroom zit en zo meer lucht schept.
    De gaatjes boven op die scoop heb ik met aluminium tape afgeplakt want wil niet dat de lucht stroom verloren gaat en er juist overdruk in het luchtfilterhuis ontstaat.

    De uitlaat is vanaf de kat, 2,5 inch met de baby dempers in de down/uppipes. Het systeem van scorpion.

    Dit allemaal in mijn ogen zou niet het grote pk verschil moeten opleveren, vooral niet in een charged motor.
    Maar na de eerste run zei de tuner al dat het een erg goed resultaat was. En goeie verwachtingen had.
    Bedenk wel dat dit met rond de 100 octaan brandstof is.

    Wat andere zeiden is dat er al een pulley upgrade op zit en hij ge”downtuned” is.
    Dit is niet geconformeerd door VAG.
    Waar ik aan denk is dat mijn kats leeg zijn en ik dit niet weet.
    Er komt heel veel damp uit mijn uitlaat bij een koude motor. Ik sta altijd te dampen voor een stoplicht en andere autos niet.
    Hij stinkt best wel als ik stil sta en een raampje open doe.
    En de tuner zei dat een uitlaat niet heel veel uit maakt maar een kat vervanger of sport kat wel.

    Ik ga eens kijken of ik de auto bij een kennis van mij op de AWD bank kan testen. Kijken wat er daar uit komt.
    Maar ik merk het verschil wel! Zeker met de versnellingsbak tune..

  17. #76

    Standaard Re: S4 B8 avant 476pk

    @GB-lude Thx. Mogelijk dus toch al pulleyupgrade. Dat zou het wel verklaren i.c.m. je andere upgrades! Je hebt al in extreem laag toerental veel koppel, vaak is dat kenmerkend. Dat dampen heb ik ook enorm met originele uitlaat, stank niet. Veel plezier ermee!
    Laatst gewijzigd door Nenna; 15-01-19 om 23:00.

  18. #77
    GB-lude's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2006
    Posts
    195
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: S4 B8 avant 476pk

    Inmiddels lekker wat gereden met de nieuwe tune. Bizar verschil! Rijdt echt heerlijk.

    Sinds de tune al wat leuke andere upgrades gekocht..
    Als eerste een set S5 “peelers” 19x9j ET33 velgen met winterbanden. Ga er waarschijnlijk zomer banden op zetten in het voorjaar.
    Of deze als winterset houden en een mooit setje 19” JR21 velgen aanschaffen..

    Ook heb ik een paar mooie 4 pot Brembo klauwen liggen van een Q5.
    Ga deze rood maken met S4 stickers.
    Twijfelde over S4 of brembo maar ga toch voor de S4. Rood is niet ieder zijn keuze maar ik vind het bij deze auto en op deze remklauwen wel mooi. Voor de remschijven ga ik voor de EBC turbo grooved schijven en ben nog opzoek naar redstuff blokken.

    Fotos van de velgen komen nog. Ik ben ook opzoek naar een mooi verlagings set. Liefst een in hoogte verstelbaar coilover set. Ze zijn duur maar het is wel allemaal op elkaar afgestemt.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  19. #78
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.167
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: S4 B8 avant 476pk

    Mooi project man en heerlijk om al die mods te zien. Ook zeer mooi resultaat met enkel Stage 1 en uitlaat traject.

    Mocht je mooie vcds software aanpassingen willen dan ben je van harte welkom.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  20. #79
    GB-lude's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2006
    Posts
    195
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: S4 B8 avant 476pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS6 Black Panther Bekijk Berichten
    Mooi project man en heerlijk om al die mods te zien. Ook zeer mooi resultaat met enkel Stage 1 en uitlaat traject.

    Mocht je mooie vcds software aanpassingen willen dan ben je van harte welkom.
    Dank je wel!
    De resultaten zijn wel erg hoog voor alleen stage 1 dus vermoed nogsteeds dat er een andere pulley op zit. Maargoed maakt me niet uit want hij rijdt lekker zo!

    Wat de vcds betreft zou ik niet weten wat ik kan aanpassen. De achterlichten staan aan met mijn DRL en heb de olie temperatuur en laptimer aangezet. Meer zou ik niet weten!
    Wel zitten er originele temperatuur en druk sensoren in mijn velgen , zou het leuk vinden om die te kunnen zien ! Ze komen van een A/S5 af. Weet jij wat ik daar mee kan?

  21. #80
    Zluytr's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Leeftijd
    42
    Posts
    98
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: S4 B8 avant 476pk

    Net even door je topic heen gelezen.

    Lekker vermogen hoor... en prachtige auto ook!

Pagina 4 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •