Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 45678
Resultaten 141 tot 160 van de 160

Onderwerp: S4 B8 avant 476pk

  1. #141
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: S4 B8 avant 476pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AbuDhabiJB Bekijk Berichten
    Wat een ontzettend gave auto, maar nog meer, wat een gave updates allemaal. Heel veel zaken staan ook op mijn lijstje om aan te gaan pakken en nu kan ik al lezen en zien wat er wel en niet bevalt! Dank voor het laten zien, ga zo door! Ik zit ook erg na te denken over die uitlaat, alleen is importeren hierheen vrij duur.
    Ff op en neer rijden.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  2. #142
    GB-lude's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2006
    Posts
    195
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: S4 B8 avant 476pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AbuDhabiJB Bekijk Berichten
    Ik zit ook erg na te denken over die uitlaat, alleen is importeren hierheen vrij duur.
    Thanks man. Geen idee wat het importeren kost. Zelf mee nemen is een beetje lastig idd.
    Zijn er geen andere systemen te krijgen?
    Custom uitlaat is ook gaaf, zou ik er wel goeie dempers en meteen een kleppen systeem in laten zetten. Want anders wordt je gek van de drone en rasp.

  3. #143
    GB-lude's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2006
    Posts
    195
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: S4 B8 avant 476pk

    Zo, weer wat dingen gedaan!

    Eindelijk een rvs kleppen systeem in mijn uitlaat gezet.
    Kost een dag werk en wat geduld maar WAUW wat heerlijk!
    De resonated scorpion uitlaat klonk heel netjes en is op de snelweg prima om mee te rijden.
    Maar soms als ik niet met mijn gezin in de auto zit wil ik toch iets meer geluid.
    Nu zitten er kleppen net voor mijn eind dempers. Die gooien het naar beneden en naar achter.
    Klinkt ontzettend goed! In dynamic soms even een lekker plofje bij het opschakelen en een roffel bij het terug schakelen!
    Op de snelweg te veel drone. Maar met 1 druk op de knop is hij weer stil!
    39CF4FE9-9B01-45D2-838E-91D79EE9C386.jpg rechts

    12C5881B-B826-4893-B6DB-30E9E422FE4C.jpg links


    Ik ben ook bezig met het verbeteren van de audio.

    Inmiddels zit de subwoofer er in, deze zit in de loze ruimte links achter de wielkast.
    Het verschil is bizar! Dat stuk plastic met mini speakertje gaat bij het grof vuil denk ik.

    De deur speakers zijn besteld, voor komt er een 20cm compo set in van Eton en in de achter deuren een 17cm compo set van eton.
    De tweeters in het dashboard wil ik vervangen voor midrage speakertjes van audiosystem maar die zijn 4ohm en de huidige speakertjes zijn 8 ohm.
    Dus ben benieuwd wat hij doet.
    Ook isoleer ik alle deuren en achterbak en achterklep dubbel. Met dempings platen en schuim.
    Heb de passagiers deur en achterkant al gedaan en het verschil is merkbaar.

    Excuus dat de fotos gedraaid zijn.. weet niet waarom hij dat steeds doet maar heb geen zij om ze nu weer te veranderen..

    Als er vragen zijn hoor ik het wel!

    7D750DCE-6A68-4AF5-94F2-0E260150BA10.jpg
    8836CD09-EC6C-4261-9FDA-6580F314C44E.jpg
    60F65D36-F2B4-445A-A436-C29007669E7B.jpg
    C285B9FF-6B92-41F1-92CB-4A6C19E32875.jpg
    716A8A0B-0D2C-44C8-B72A-65F8A6E73033.jpg
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  4. #144
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: S4 B8 avant 476pk

    Lekker bezig, meer geluid aan alle kanten +1


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  5. #145

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: S4 B8 avant 476pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GB-lude Bekijk Berichten
    Zo, weer wat dingen gedaan!

    Eindelijk een rvs kleppen systeem in mijn uitlaat gezet.
    Kost een dag werk en wat geduld maar WAUW wat heerlijk!
    De resonated scorpion uitlaat klonk heel netjes en is op de snelweg prima om mee te rijden.
    Maar soms als ik niet met mijn gezin in de auto zit wil ik toch iets meer geluid.
    Nu zitten er kleppen net voor mijn eind dempers. Die gooien het naar beneden en naar achter.
    Klinkt ontzettend goed! In dynamic soms even een lekker plofje bij het opschakelen en een roffel bij het terug schakelen!
    Op de snelweg te veel drone. Maar met 1 druk op de knop is hij weer stil!
    39CF4FE9-9B01-45D2-838E-91D79EE9C386.jpg rechts

    12C5881B-B826-4893-B6DB-30E9E422FE4C.jpg links


    Ik ben ook bezig met het verbeteren van de audio.

    Inmiddels zit de subwoofer er in, deze zit in de loze ruimte links achter de wielkast.
    Het verschil is bizar! Dat stuk plastic met mini speakertje gaat bij het grof vuil denk ik.

    De deur speakers zijn besteld, voor komt er een 20cm compo set in van Eton en in de achter deuren een 17cm compo set van eton.
    De tweeters in het dashboard wil ik vervangen voor midrage speakertjes van audiosystem maar die zijn 4ohm en de huidige speakertjes zijn 8 ohm.
    Dus ben benieuwd wat hij doet.
    Ook isoleer ik alle deuren en achterbak en achterklep dubbel. Met dempings platen en schuim.
    Heb de passagiers deur en achterkant al gedaan en het verschil is merkbaar.

    Excuus dat de fotos gedraaid zijn.. weet niet waarom hij dat steeds doet maar heb geen zij om ze nu weer te veranderen..

    Als er vragen zijn hoor ik het wel!

    7D750DCE-6A68-4AF5-94F2-0E260150BA10.jpg
    8836CD09-EC6C-4261-9FDA-6580F314C44E.jpg
    60F65D36-F2B4-445A-A436-C29007669E7B.jpg
    C285B9FF-6B92-41F1-92CB-4A6C19E32875.jpg
    716A8A0B-0D2C-44C8-B72A-65F8A6E73033.jpg
    Dik hoor! Mag ik vragen waar je die subwooferkist vandaan hebt getoverd? Is dat een complete kit van pioneer?

    En er mag best n keer n filmpje komen met het uitlaat geluid, dat zou ik in ieder geval leuk vinden!


  6. #146
    GB-lude's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2006
    Posts
    195
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: S4 B8 avant 476pk

    Het is een mooie pasklare kist die je ook NL kan krijgen.

    https://www.123woofers.nl/nl/auto-sp...a-693-10000088

    Ik heb hem uit Engeland via eBay met passende sub.
    https://www.ebay.nl/itm/253805768158

    Heb er een passende versterker en kabels bij gezocht. Kabelset was niet de moeite trouwens, had ik beter alles los kunnen kopen.
    Je moet goed opletten wat de Max inbouw diepte is als je zelf een sub koopt.
    Ook is de inhoud nooit genoeg voor een 10” eigenlijk . Dus voor de purist is het een te kleine kist.

    Een goed filmpje van de uitlaat komt nog wel. Heb nu alleen een simpel filmpje waar iemand 2x gas geeft met de kleppen dicht, dan twee keer met de kleppen open . En als laatste nog even met de kleppen dicht.

    Een beter filmpje komt nog wel.
    https://youtu.be/O5dmOV3RnJs

  7. #147
    GB-lude's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2006
    Posts
    195
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: S4 B8 avant 476pk

    Zo, de audio upgrade gaat verder!
    Passagiers deur is klaar. Binnenkant volledig geisoleerd en de Eton pow 200.2 composet geïnstalleerd mbv passende kunstof ringen.
    De tweeter heb ik toch In het kapje gemonteerd want er zit geen open roostertje en het open boren van elk gaatje vond ik niet mooi worden.

    In het originele tweeter gat heb ik een midrange set van audio system passend gemaakt.
    Het formaat is perfect maar er zitten twee hoeken in de weg en de hoeken die ik wel gebruik heb ik iets aangepast.
    De originele tweeter behuizing gesloopt om de stekkertjes te gebruiken.
    De pinnen van de speakers af gesoldeerd om een home made pigtail aan te solderen.
    De tweede is beter gelukt omdat ik realiseerde dat ik mijn slijpsteen had staan.

    Het past goed en het geluid is rechts al vele malen beter dan links.

    In de achterdeuren komen een eton pow 172.2 set , ook daar zijn kant en klare ringen voor beschikbaar.
    Ik ga even kijken hoe het met de tweeters klink op -3 db anders koppel ik ze af.
    Die tweeters zitten te dicht bij je oren.

    Elke keer als ik even tijd heb en het droog is ga ik een deur doen.
    Nu maar hopen de de originele versterker het vol houdt

    5710EE4C-6045-4891-B59E-ACD5B0AEDCA1.jpg
    0EF60C6C-5757-4B78-BB30-32D8EFA7125C.jpg
    04DF42F6-E2CB-4A39-9CCF-D3F71B3B5C22.jpg
    DAEC099C-8B51-45CE-9474-58D54E91F946.jpg

    A1EEE6E7-4D7D-4D88-AFFA-647ABE1C2912.jpg
    390A0F47-8FF3-4EC3-A7AD-75A384043E56.jpg

  8. Ad
  9. #148
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: S4 B8 avant 476pk

    Lekker bezig ! Heb je nu die tweeter op de orignele filter aangesloten in de deuren ? En die midrange in het dashboard ook op de originele uitgang ? Daar zit toch nu origineel niet echt een midrange in toch ? Krijg je wel de juiste signalen daar?
    Misschien kan je eens navragen voor een klein versterkertje die achter de MMi geplaatst kan worden. Er zijn tegenwoordig aardig potente ampies te krijgen met zeer kleine bouwvorm.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  10. #149
    GB-lude's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2006
    Posts
    195
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: S4 B8 avant 476pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A6 Black Optic Bekijk Berichten
    Lekker bezig ! Heb je nu die tweeter op de orignele filter aangesloten in de deuren ? En die midrange in het dashboard ook op de originele uitgang ? Daar zit toch nu origineel niet echt een midrange in toch ? Krijg je wel de juiste signalen daar?
    Misschien kan je eens navragen voor een klein versterkertje die achter de MMi geplaatst kan worden. Er zijn tegenwoordig aardig potente ampies te krijgen met zeer kleine bouwvorm.
    Na flink wat lezen en uitzoeken heb ik begrepen dat zowel de deur speakers als de dashboard speakers een full range signaal krijgen.
    Ik heb inmiddels alle speakers voor in zitten en het klinkt heel goed.
    Als ik de achter deur speakers heb gemonteerd dan ga ik eens goed afstellen.

    Een versterkertje kan inderdaad nog maar ik ben zeer tevreden op dit moment.

    Trouwens het isoleren van de deuren kan ik iedereen aanraden. Het komt niet alleen de audio ten goede maar het voelt / klinkt ook stukken beter met het sluiten van de portieren .
    Al is met maar 1 mat.

  11. #150
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: S4 B8 avant 476pk

    Zeer interessant!
    Ik had van diverse fora begrepen dat niet zozeer de speakers, als wel de versterker de zwakke schakel was. Mijn oplossing is dan ook langs die weg gegaan. Een DSP met versterker tussen MMI en speakers, wel een afzonderlijke subwoofer. Geluid over de originele speakers nu volgens mij prima!

    De Audi versterker is ergens onderweg in de B8-updates/facelifts/mini-facelifts verloren gegaan, dus het is goed mogelijk dat jouw '09 nog de betere versterker heeft en mijn '12 deze moet ontberen.

  12. #151
    GB-lude's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2006
    Posts
    195
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: S4 B8 avant 476pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yzy Bekijk Berichten
    Zeer interessant!
    Ik had van diverse fora begrepen dat niet zozeer de speakers, als wel de versterker de zwakke schakel was. Mijn oplossing is dan ook langs die weg gegaan. Een DSP met versterker tussen MMI en speakers, wel een afzonderlijke subwoofer. Geluid over de originele speakers nu volgens mij prima!

    De Audi versterker is ergens onderweg in de B8-updates/facelifts/mini-facelifts verloren gegaan, dus het is goed mogelijk dat jouw '09 nog de betere versterker heeft en mijn '12 deze moet ontberen.

    Ja klopt hoor, de versterker wordt al flink warm.
    Maar dan moet ik een 6 Kanaals versterker hebben en die na de mmi versterker zetten.
    Moeten er ook nog high low converters tussen dan? Of bestaan er 6 Kanaals versterkers met allemaal high inputs...
    welke versterker heb jij?

    Voor nu ben ik blij iig!

  13. #152
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: S4 B8 avant 476pk

    https://r.tapatalk.com/shareLink/top...ink_source=app

    Ik hoop dat je zo op het juiste draadje komt. Hier is al het 1 en ander geschreven.

    Edit: hier nog een Duitse toevoeging, met info over de high-level input. Ook een vagcom instelling om de presets van het MMI naar 0 te zetten.
    https://www.a4-freunde.com/for...230...=1#post2300077

  14. #153
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: S4 B8 avant 476pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GB-lude Bekijk Berichten
    Ja klopt hoor, de versterker wordt al flink warm.
    Maar dan moet ik een 6 Kanaals versterker hebben en die na de mmi versterker zetten.
    Moeten er ook nog high low converters tussen dan? Of bestaan er 6 Kanaals versterkers met allemaal high inputs...
    welke versterker heb jij?

    Voor nu ben ik blij iig!
    MATCH heeft die versterkers met zoveel ingangen, hier kan je dan een kabelboom met bapaalde meters bij aanschaffen. MATCH PP 86DSP bijvoorbeeld.

    Misschien dat het dan bij die van jou een fullrange signaal is ? Vind het bizar want als je het verschil van afmeting ziet in de tweeter en deur speaker ? Kan toch nooit lage tonen weergeven ?
    Laatst gewijzigd door A6 Black Optic; 25-07-20 om 21:38.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  15. #154
    GB-lude's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2006
    Posts
    195
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: S4 B8 avant 476pk

    De speakers in de deuren waren origineel midrange speakers volgens mij. Nu is het een bass en separate tweeter. Hij filtert er nog goed hoge tonen uit .
    De dashboard speakertjes waren tweeters met weerstandje er tussen gesoldeerd. Deze geven nu midtone .
    Ik ben absoluut geen expert en heb gewoon veel gelezen op fora . Toen passende speakers gezocht en gewoon geprobeerd.
    Een echte audiofiel vindt het geluid misschien vreselijk.
    Als ik ook achter deuren heb aangepakt dan ga ik wel even goed met de equalizer spelen.
    Mocht ik nog niet blij zijn ga ik naar een versterker kijken.
    Bedankt voor de tip iig !

  16. #155
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: S4 B8 avant 476pk

    Ah, dat weerstandje zorgt voor het affilteren van het signaal. Heeft je nieuwe tweeter dit ook ? Het kan best dat er full range signalen aangeboden worden op de speakers, maar dat het direct op de speaker gefilterd wordt.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  17. #156
    GB-lude's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2006
    Posts
    195
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: S4 B8 avant 476pk

    Er zit geen tweeter op de originele tweeter plek. Maar midrange speakers.
    Heb ze in de deuren met je inderdaad een filter er tussen.

    Heb net een ritje in de auto gemaakt en wat kunnen spelen. Het scheelt heel veel of je radio, een cd of een opgeslagen podcast afspeelt. Ik heb de juiste afstelling voor allemaal nog niet gevonden maar even spelen met de lage tonen en subwoofer dan ben ik snel tevreden.

  18. #157

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2019
    Posts
    53
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: S4 B8 avant 476pk

    hele dikke auto en mooie mods, mooi topic om te volgen!
    Audi A4 Avant 1.8 TSFI S-line Stage 1

  19. #158

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    33
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: S4 B8 avant 476pk

    Gaaf topic om te lezen. Heb zelf ook een s4 van 2010. Tijdje terug al een milltek catback laten plaatsen, stuk beter geluid maar niet asociaal. Ploft soms met schakelen. Zit te denken aan een stage 1 tune met dsg tune. Wat hebben ze precies aangepast aan de versnellingsbak als ik vragen mag?

  20. #159
    GB-lude's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2006
    Posts
    195
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: S4 B8 avant 476pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joppow Bekijk Berichten
    Gaaf topic om te lezen. Heb zelf ook een s4 van 2010. Tijdje terug al een milltek catback laten plaatsen, stuk beter geluid maar niet asociaal. Ploft soms met schakelen. Zit te denken aan een stage 1 tune met dsg tune. Wat hebben ze precies aangepast aan de versnellingsbak als ik vragen mag?
    Ja mooi! Zat ook heel erg te twijfelen of ik de milltek of scorpion systeem moest nemen.
    Mooi spul hoor. Geen last van drone?

    Stage 1 tune is heerlijk, zeker de moeite waard.
    Blijkbaar kan je je versnellingsbak ook laten tunen/ aanpassen op het nieuwe vermogen.
    Wat er precies veranderd weet ik niet, maar hij schakelt nog iets vlotter.
    Ik heb ook de schakel punten in comfort mode iets laten aanpassen, dat hij de toerentallen iets hoger houdt bij het terug schakelen.
    ik vond hem een beetje schokkerig als ik bij een stoplicht aan kwam. Dit heeft wel wat geholpen.
    Contact je tuner even om de opties te bespreken en wat een dsg tune precies doet.
    (Neem wel een goeie tuner)

    Ik heb onlangs ook een insert bij mijn versnellingsbak “ophanging” geplaatst. Dit merk ik ook flink. Minder speling en beweging bij het op en terug schakelen.
    Wil ook bij de differentieel nog inserts plaatsen. Dit is alleen iets meer werk en heb helaas geen eigen brug meer..

  21. #160

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    33
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: S4 B8 avant 476pk

    Bedankt voor je reactie!
    Niks geen last van drone. Heb bewust de resonated versie gekozen omdat de non res in combinatie met dsg vaak drone geeft (heb ik gelezen kan het verder niet onderbouwen). Wou de auto ook zeker niet té luid hebben, maar standaard vind ik hem te soft kwa geluid. In comfort schakelt hij idd irritant vroeg op en laat terug. Terugschakelen bij flink gas bij geven gaat ook niet fijn vind ik. Je voelt hem even nadenken/aarzelen, dan schakelt hij twee versnellingen terug naar 5000 toeren en schakelt hij meteen weer een versnelling op. Terwijl hij onderin de toeren genoeg power heeft. Maar dat kan vast aangepast worden. Verder ben ik nog steeds super blij met de s4! Comfortabele snelle auto met redelijk wat ruimte. Rij hem nu twee jaar ongeveer. Ga die inserts ook eens nakijken. Thnx voor de tip!

Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 45678

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •