Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 97

Onderwerp: Michael's Audi A4 B6 Avant 1.8T (Koppeling vervangen Sachs Performance)

  1. #61

    Standaard Re: Michael's Audi A4 B6 Avant 1.8T

    haha nee die ligt netjes in de woonkamer nog maar je hebt gelijk, vergeten te vermelden. Die moet ik nog ff doen haha.

  2. #62
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.913
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Michael's Audi A4 B6 Avant 1.8T

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichaelvandenBerg Bekijk Berichten
    haha nee die ligt netjes in de woonkamer nog maar je hebt gelijk, vergeten te vermelden. Die moet ik nog ff doen haha.
    Zo jammer weer

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  3. #63

    Standaard Re: Distributieriem afgelopen, cilinderkop revisie.

    Zoals in het "wat heb jij vandaag aan je Audi gedaan" topic al voorbij is gekomen is vorige week donderdagavond de montagebout van de spanrol van de distributieriem afgebroken waardoor vanzelfsprekend de distributieriem eraf is gelopen. Resultaat een dooie A4 die door de ANWB naar de garage is gebracht. Daar afgesproken dat ik zelf de cilinderkop zou demonteren en de garage de revisie regelt. De auto dus van de garage weer naar huis gesleept (2 straatjes maar gelukkig) om daar de kop te demonteren. De opbouw wordt later weer een combinatie van de kennis van de garage (voornamelijk het ditributie gedeelte weer op tijd zetten) en mijn eigen inzet. Eenmaal de cilinderkop eruit bleek dat revisie inderdaad nodig is omdat er wel wat kleppen krom zijn. De zuigers hebben gelukkig geen zorgwekkende schade opgelopen.

    Daar stond die dan een uurtje stil, midden op de afrit. Dit heeft zolang geduurd omdat de eerste berger niemand zag en gewoon door is gereden zonder mij te bellen waar ik me bevond. Na een minuut of 40 heb ik nogmaals gebeld en is alsnog een berger aangestuurd. Vervolgens is de auto op mijn werk gedropt waar een ANWB is gekomen en de schade constateerde. Na mijn nachtdienst is de auto weer door de ANWB opgehaald en naar de garage gebracht.
    CILINDERKOP (1)-800.jpg

    Handleidingen uit Elsawin geprint en beginnen maar
    CILINDERKOP (2)-800.jpg

    De boosdoener, afgebroken spanrol bout.
    CILINDERKOP (3)-800.jpg

    CILINDERKOP (4)-800.jpg

    Helaas is 1 turbobout afgebroken dus de turbo moet ook nog wat bewerkt gaan worden. De achterste turbobout was met een ratel niet los te krijgen. De combinatie van een dop met ratel is te hoog om tussen de bout en de overhangende cilinderkop te zetten. Met een steek-/ringsleutel kan je de slag niet maken omdat het spruitstuk hoger ligt dan de bout. Uiteindelijk lag de oplossing in een kniesleutel welke wel tussen de bout en de kop past.
    CILINDERKOP (5)-800.jpg22192546.jpg

    De kop eraf, kromme kleppen, foto's van de zuigers gemaakt voor de garage. De kopbouten waren nog wel dingetje. Er was niet goed te zien welke kop de bouten hadden, Torx en inbus hadden teveel speling en maat groter paste niet. Uiteindelijk één bout met een torx eruit gekregen. Na het bestuderen van de bout kop en wat gegoogle bleek dat het een polydrive M10 kop is welke specifiek voor VAG kopbouten is. Gelukkig had Rijsbergen deze bit op voorraad. Hij wordt ook wel onder de naam Ribe M10 verkocht.
    CILINDERKOP (11)-800.jpgCILINDERKOP (12)-800.jpgCILINDERKOP (13)-800.jpgCILINDERKOP (14)-800.jpgCILINDERKOP (7)-800.jpgCILINDERKOP (8)-800.jpgCILINDERKOP (9)-800.jpgCILINDERKOP (10)-800.jpgCILINDERKOP (15)-800.jpg34914010Vnew.jpgCT_B2090.jpg

  4. #64

    Standaard Re: Distributieriem afgelopen, cilinderkop revisie.

    Zuur!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  5. #65
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Michael's Audi A4 B6 Avant 1.8T

    Bahbah, klusje hoor.. sterkte en succes.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned


  6. #66

    Smile Cilinderkop revisie afgerond

    Gister het hele project cilinderkoprevisie afgerond.

    Uiteindelijk is de kop gereviseerd terug gekomen waarbij er 5 kromme kleppen en 3 gebroken klepgeleiders vervangen zijn.
    De turbo is gelijk vervangen voor een gereviseerd exemplaar.
    De katalysator is vervangen voor een 200cell sport katalysator.
    De voorpijp is vernieuwd vanwege een gescheurd flexstuk (geen foto's).
    Bekabeling bobines is vervangen voor een reparatieset (had ik al liggen, nu mooi de ruimte voor).
    Uiteraard alle uit-/inlaat, turbo en motorblokpakkingen vernieuwd die los geweest zijn.
    En waardoor het allemaal begon nieuwe distributieset met nieuwe waterpomp, spanrol, hydrolische spanner, en nokkenastandwiel.

    CILINDERKOP (16)-800.jpg CILINDERKOP (17)-800.jpg CILINDERKOP (18)-800.jpg CILINDERKOP (19)-800.jpg CILINDERKOP (20)-800.jpg CILINDERKOP (21)-800.jpg CILINDERKOP (22)-800.jpg CILINDERKOP (23)-800.jpg CILINDERKOP (24)-800.jpg CILINDERKOP (25)-800.jpg CILINDERKOP (26)-800.jpg CILINDERKOP (27)-800.jpg

  7. #67

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Cilinderkop revisie afgerond

    netjes!

  8. Ad
  9. #68
    MartijnM71's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2018
    Posts
    161
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Cilinderkop revisie afgerond

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichaelvandenBerg Bekijk Berichten
    Gister het hele project cilinderkoprevisie afgerond.

    Uiteindelijk is de kop gereviseerd terug gekomen waarbij er 5 kromme kleppen en 3 gebroken klepgeleiders vervangen zijn.
    De turbo heb ik gelijk vervangen voor een gereviseerd exemplaar.
    De katalysator is vervangen voor een 200cell sport katalysator.
    De voorpijp is vernieuwd vanwege een gescheurd flexstuk (geen foto's).
    Bekabeling bobines is vervangen voor een reparatieset (had ik al liggen, nu mooi de ruimte voor).
    Uiteraard alle uit-/inlaat, turbo en motorblokpakkingen vernieuwd die los geweest zijn.
    En waardoor het allemaal begon nieuwe distributieset met nieuwe waterpomp, spanrol, hydrolische spanner, en nokkenastandwiel.

    De kop, turbo, uitlaatdelen en distributieset zelf gemonteerd. Mijn garage heeft daarna wat aanhaalmomenten, de timing nagelopen, en de koelvloeistof vacuum afgevuld. Uiteindelijk had ik zonder enige voorkennis toch alles goed in elkaar en op tijd staan alleen de spanning van de distributieriem moest bijgesteld worden. Al met al niet slecht voor een amateur monteur dacht ik zo

    CILINDERKOP (16)-800.jpg CILINDERKOP (17)-800.jpg CILINDERKOP (18)-800.jpg CILINDERKOP (19)-800.jpg CILINDERKOP (20)-800.jpg CILINDERKOP (21)-800.jpg CILINDERKOP (22)-800.jpg CILINDERKOP (23)-800.jpg CILINDERKOP (24)-800.jpg CILINDERKOP (25)-800.jpg CILINDERKOP (26)-800.jpg CILINDERKOP (27)-800.jpg
    Knap werk! Ik heb ook laatst 200 cel kat geplaatst met lambda "cheat" sensor. Helaas nog wel storing op lambda sonde. Ga of heb je hem ook stage2 getuned?

    Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk
    HEX V2 Can Zeeland

  10. #69

    Standaard Re: Cilinderkop revisie afgerond

    Top werk, en leuk om te doen hè! Lekker zelf aan de slag

  11. #70

    Standaard Re: Cilinderkop revisie afgerond

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MartijnM71 Bekijk Berichten
    Knap werk! Ik heb ook laatst 200 cel kat geplaatst met lambda "cheat" sensor. Helaas nog wel storing op lambda sonde. Ga of heb je hem ook stage2 getuned?

    Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk
    De mijne is Stage 1 gewoon. geen cheat sensor ook, beide lambda's erin nog. Ik weet niet of het alleen aan de kat ligt of ook aan de gereviseerde turbo maar alle "luiheid" onderin is ermee wel verdwenen. Turbo voel je goed op tijd erin komen nu.

  12. #71
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Cilinderkop revisie afgerond

    Groot respect voor je werk, mooi om te zien. B6’jes en zeker met de 1.8t moeten we zuinig op zijn dus dank daarvoor
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  13. #72

    Standaard Re: Michael's Audi A4 B6 Avant 1.8T (Cilinderkoprevisie afgerond, nieuwe turbo, sportkat)

    It's all about the details. Na de koprevisie met vervangen distributieset miste het OEM stickertje nog.



    Sent from my Mi MIX 3 using Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

  14. #73

    Standaard Re: Michael's Audi A4 B6 Avant 1.8T (Cilinderkoprevisie afgerond, nieuwe turbo, sportkat)

    Nieuwe update/klus in de planning. Vervangen koppeling voor een versterkte versie van SACHS Performance.

    Sent from my Mi MIX 3 using Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

  15. #74
    brolli21's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    37
    Posts
    204
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Michael's Audi A4 B6 Avant 1.8T (Cilinderkoprevisie afgerond, nieuwe turbo, sportkat)

    Waar heb je de koppeling vandaan,en misschien nog wel belangrijker,ga je em gebruiken met je DMF,of ga je een ander vliegwiel monteren?
    There is a fine line between Brilliant and Insane
    Alfa 75 Imola-TB '92 - Skoda Fabia Monte Carlo '13 - Mercedes C230 S204 '08 - Vw Kever '63 - Ducati 848 '09 - Ducati Monster S4 Senna '02

  16. #75

    Standaard Re: Michael's Audi A4 B6 Avant 1.8T (Cilinderkoprevisie afgerond, nieuwe turbo, sportkat)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brolli21 Bekijk Berichten
    Waar heb je de koppeling vandaan,en misschien nog wel belangrijker,ga je em gebruiken met je DMF,of ga je een ander vliegwiel monteren?
    Ik heb hem bij CCC Motorsport gekocht
    https://www.ccc-motorsport.de/shop/9...-999961-detail

    Op advies van Hartog behoud ik met mijn setup wel een OEM DMF en druklager (wordt wel nieuw geplaatst).

  17. #76

    Standaard Re: Michael's Audi A4 B6 Avant 1.8T (Cilinderkoprevisie afgerond, nieuwe turbo, sportkat)

    Vandaag de bak eronderuit gehad om de koppeling te plaatsen. Niet veel foto's gemaakt alleen deze keer. Het klusje viel behoorlijk mee en was in 4 uurtjes gepiept. Wat er allemaal gedaan is: Nieuwe versterkte koppeling Sachs Performance geplaatst, nieuw dubbel massa vliegwiel Sachs OEM specs, Sachs druklager OEM spec, achteruitrijschakelaar vervangen, nieuwe baksteun, nieuwe bakolie en lekkende krukaskeerring vervangen.

    IMG_20191012_100309.jpgIMG_20191012_100733.jpg

  18. #77
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Michael's Audi A4 B6 Avant 1.8T (Koppeling vervangen Sachs Performance)

    Goed bezig


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  19. #78

    Standaard Re: Michael's Audi A4 B6 Avant 1.8T (Koppeling vervangen Sachs Performance)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichaelvandenBerg Bekijk Berichten
    Vandaag de bak eronderuit gehad om de koppeling te plaatsen. Niet veel foto's gemaakt alleen deze keer. Het klusje viel behoorlijk mee en was in 4 uurtjes gepiept. Wat er allemaal gedaan is: Nieuwe versterkte koppeling Sachs Performance geplaatst, nieuw dubbel massa vliegwiel Sachs OEM specs, Sachs druklager OEM spec, achteruitrijschakelaar vervangen, nieuwe baksteun, nieuwe bakolie en lekkende krukaskeerring vervangen.

    IMG_20191012_100309.jpgIMG_20191012_100733.jpg
    Zoals je al gelezen had ben ik ook aan het kijken voor een nieuwe en sterkere koppeling ivm ligt slippen en mogelijke chip tune in de toekomst. Jij hebt er dus een versterkte koppeling opgezet en de rest alles standaard spec gehouden als ik het goed begrijp ?

  20. #79

    Standaard Re: Michael's Audi A4 B6 Avant 1.8T (Koppeling vervangen Sachs Performance)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjemmert Bekijk Berichten
    Zoals je al gelezen had ben ik ook aan het kijken voor een nieuwe en sterkere koppeling ivm ligt slippen en mogelijke chip tune in de toekomst. Jij hebt er dus een versterkte koppeling opgezet en de rest alles standaard spec gehouden als ik het goed begrijp ?
    Ja klopt de koppelingsplaat en drukplaat zijn versterkt (tot 495nm) Vliegwiel en druklager zijn gewoon standaard. Wel dubbelmassa vliegwiel behouden.

    Sent from my Mi MIX 3 using Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

  21. #80

    Standaard Re: Michael's Audi A4 B6 Avant 1.8T (Koppeling vervangen Sachs Performance)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichaelvandenBerg Bekijk Berichten
    Ja klopt de koppelingsplaat en drukplaat zijn versterkt (tot 495nm) Vliegwiel en druklager zijn gewoon standaard. Wel dubbelmassa vliegwiel behouden.

    Sent from my Mi MIX 3 using Tapatalk
    Oke, nog even voor de duidelijkheid dan hebben we het over deze drukplaat en koppeling toch ?

    https://www.sachsperformance.com/nl/...ukplaat-999715

    https://www.sachsperformance.com/nl/...ormance-999961
    Laatst gewijzigd door Sjemmert; 30-12-19 om 17:40.

Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •