Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 97

Onderwerp: Michael's Audi A4 B6 Avant 1.8T (Koppeling vervangen Sachs Performance)

  1. #41

    Standaard Re: Michael's Audi A4 B6 Avant 1.8T (Update 02-01 Retrofit, Clima)

    Of ik heb er overheen gelezen maar ik heb niet gelezen waar jij die doorblades hebt besteld. Die zoek ik nml. Ook voor mijn b6.

  2. #42
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    547
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Michael's Audi A4 B6 Avant 1.8T (Update 02-01 Retrofit, Clima)

    @GEENGTI, ik denk te begrijpen uit dit topic https://www.audiforum.nl/forum/markt...-a6-4f-q5.html dat @Bastet ze nog heeft
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

  3. #43

    Standaard Re: Michael's Audi A4 B6 Avant 1.8T (Update 02-01 Retrofit, Clima)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GEENGTI Bekijk Berichten
    Of ik heb er overheen gelezen maar ik heb niet gelezen waar jij die doorblades hebt besteld. Die zoek ik nml. Ook voor mijn b6.
    Ik heb de imitatie S4 doorblades die @Kevin1980 als laatste noemde in jouw showroom topic.

    Sent from my Alpha using Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

  4. #44
    PaudiA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Posts
    3.450
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Michael's Audi A4 B6 Avant 1.8T (Update 02-01 Retrofit, Clima)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichaelvandenBerg Bekijk Berichten
    Ik lees al even mee op dit forum en aangezien ik sinds januari al een Audi bezit werd het wel eens tijd voor een showroom topic.

    Mijn naam is Michael van den Berg 34 jaar oud en afkomstig uit omgeving Den Haag.
    Voordat ik mijn Audi gekocht had heb ik z'n anderhalf jaar geen auto gehad. Daarvoor kwam ik van een 2011 Skoda Octavia station die beviel zo goed dat ik met mijn zoektocht Duits georiënteerd ben gebleven en zo op mijn huidige Audi A4 B6 Avant 1.8T (150PK) uit 2001 met nu z'n 217.000km op de teller ben uitgekomen. Het is naar mijn weten een vrij basic uitvoering zonder S-line binnen of buitenpakket. Wel heb ik de S-Line voorstoelen met verlengbare zitting.

    De auto is aangeschaft zoals op de 2 onderstaande foto's. Deze zijn nog van de advertentie. Ik heb zelf niet eens tijd gemaakt voor foto's omdat ik dezelfde week de ernstig beschadigde velgen al heb laten vervangen voor andere velgen. Helaas zijn er wel wat "hapjes" uit de banden maar omdat ze verders nog goed waren heb ik deze wel over laten zetten op de nieuwe velgen.


    Bijlage 249473Bijlage 249474

    Werkzaamheden/aanpassingen die zijn gedaan:
    - RS7 velgen (225-40-18, 8.0J, ET45 + spacers 12mm per wiel)
    - Remmerij vernieuwd Brembo schijven + blokken inclusief een upgrade van 288mm schijven naar 312mm schijven aan de voorzijde. Remklauwen opgeknapt. Stofplaten opgeknapt dan wel vernieuwd en achterwiellagers vervangen.

    Bijlage 249476Bijlage 249477Bijlage 249478Bijlage 249479Bijlage 249480Bijlage 249481

    Verder is er nog onderhoud gedaan aan:
    - De climatecontrol bleek niet in orde. Er hing een kapotte afgekoppelde condensator onder. Ik heb dus een nieuwe condensator geplaatst met een langere riem en omlooprol. Hierbij is ook de droger en condensor vernieuwd.
    - Koelsysteem is schoongemaakt waarbij het KVS reservoir en thermostaat zijn vervangen.
    - Hierna had ik toch nog een lekkage waarna ik de bekende KVS flens achterop het motorblok vernieuwd heb.
    - Kabelbreuk bestuurdersdeur hersteld waardoor de speakers weer goed werken.
    - ABS sensor rechts achter vervangen wegens bijbehorende storing.
    - Vlottermeter benzinetank vernieuwd wegens niet werkende benzinemeter.
    Bijlage 249484Bijlage 249485

    Overige upgrades:
    - In de deurbakken, deurgrepen binnen en bekerhouder in de B7 console heb ik ambientverlichting gemaakt (niet OEM maar met gewone LED) aangesloten op de verlichtingsdraden van de deurknoppen.
    Bijlage 249530Bijlage 249531

    - Voetruimte verlichting bestuurder en passagier gemaakt (OEM lampjes), puddlelights onder de deuren gemaakt en verlichte instaplijsten geplaatst. Niet OEM aangesloten maar op de deurwaarschuwingslichten.
    Bijlage 249532Bijlage 249533Bijlage 249534

    - 1 DIN naar 2 DIN ombouw gedaan tevens B6 console vervangen voor een B7 console. De 2 DIN unit is een XTRONS android unit geworden. De keuze is hierop gevallen omdat ik dan zonder allerlei connecties google maps en spotify kan gebruiken in de auto.
    Bijlage 249535Bijlage 249536

    - Tevens op de XTRONS unit een achteruitrijcamera aangesloten. Hierbij is de hele kofferklep handgreep vervangen voor een aftermarket greep met geïntegreerde camera.

    - Lampjes binnenverlichting en achterlichten vervangen voor LED. De hemelverlichting is zijn geen vervangings buislampjes maar paneeltjes met SMD LEDs die ik per unit op maat erin gezet heb.
    Bijlage 249537Bijlage 249538Bijlage 249539

    - Chinese lichtschakelaar geplaatst met lichtsensor. Hierdoor heb ik gelijk comming en leaving home en in te stellen in- en uitschakelvertaging. Evenals de duur van de CH en LH en de lichtgevoeligheid middels een app met bleutooth verbinding in te stellen is aan de persoonlijke voorkeur. Zie mijn post verderop voor meer info over deze schakelaar.
    https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1827126

    - Ruiten getint met 20% lichtdoorlatende folie vanaf de B-stijl
    - Nieuwe voorruit geplaatst.

    Op het moment heb ik nu wat uiterlijke aanpassingen liggen welke wachten op een spuitbeurt. Het gaat hierbij om een aftermarket RDX voorbumper met RS4 B7 mistlamprooster, Votex achterbumper aanzet, Votex zijskirts, S4 doorblades, RS4 dakspoiler. RS look motorkapgrill met hoogglans zwart logo is inmiddels wel geplaatst al.
    Bijlage 249482Bijlage 249828

    Dit was het wat betreft de Audi tot nu toe. Ik heb nog niet van alles foto's maar zal er voor zorgen dat dit ter zijner tijd beschikbaar komt.

    Onderstaand nog een klein stukje autohistorie van andere gepersonaliseerde auto's die ik heb gereden. Ik heb wel meer auto's dan deze gehad alleen niet allemaal noemenswaardig aangepast als deze 2.

    Ford Focus MK2 (volledig OEM gestyled, OEM skirtpakket rondom, OEM Focus RS 19" 235-35-19 met spacers en eibach verlaging)
    Bijlage 249805Bijlage 249486Bijlage 249487Bijlage 249488

    Suzuki Swift (achteraf ingebouwd Swift Sport interieur)
    Bijlage 249806Bijlage 249489Bijlage 249490Bijlage 249491Bijlage 249492
    Voel je duidelijk het verschil tussen 288 en 312 remschijven?
    MUSIC IS MY DRUC AND MÖTORHEAD IS MY DEALER

  5. #45

    Standaard Re: Michael's Audi A4 B6 Avant 1.8T (Update 02-01 Retrofit, Clima)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petera4b6 Bekijk Berichten
    Voel je duidelijk het verschil tussen 288 en 312 remschijven?
    Ja lastig te zeggen eigenlijk de set die eronder zat was ook echt op, de stukken vielen uit de schijven achter zo erg verroest. Met het vernieuwen ben ik gelijk naar 312 gegaan maar als ik 288 had gehouden had ik ook een duidelijk verschil gemerkt met wat eronder zat.

    Sent from my Alpha using Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T


  6. #46
    PaudiA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Posts
    3.450
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Michael's Audi A4 B6 Avant 1.8T (Update 02-01 Retrofit, Clima)

    Bedankt.
    MUSIC IS MY DRUC AND MÖTORHEAD IS MY DEALER

  7. #47

    Standaard Re: Michael's Audi A4 B6 Avant 1.8T (Update 02-01 Retrofit, Clima)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petera4b6 Bekijk Berichten
    Voel je duidelijk het verschil tussen 288 en 312 remschijven?
    Het verschil is merkbaar maar marginaal. Net wat meer bite en respons, iets langer bestand tegen every-day-driving. Maar geen wereldschokkend effect. Upgrade naar S4 klauwen met 345mm schijven of 320mm schijven (A4 B7 2.0T/3.0TDI) heeft meer nut; grotere zuiger én grotere schijf. Wel flink duurder..
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  8. Ad
  9. #48
    PaudiA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Posts
    3.450
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Michael's Audi A4 B6 Avant 1.8T (Update 02-01 Retrofit, Clima)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Het verschil is merkbaar maar marginaal. Net wat meer bite en respons, iets langer bestand tegen every-day-driving. Maar geen wereldschokkend effect. Upgrade naar S4 klauwen met 345mm schijven of 320mm schijven (A4 B7 2.0T/3.0TDI) heeft meer nut; grotere zuiger én grotere schijf. Wel flink duurder..
    Dank je wel.
    MUSIC IS MY DRUC AND MÖTORHEAD IS MY DEALER

  10. #49

    Standaard Re: Michael's Audi A4 B6 Avant 1.8T (Update 02-01 Retrofit, Clima)

    Paar fotootjes terug in zomermodus.



    Sent from my Mi MIX 3 using Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

  11. #50

    Standaard Re: Michael's Audi A4 B6 Avant 1.8T (Update 02-01 Retrofit, Clima)

    Zakken met dat ding!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  12. #51

    Standaard Re: Michael's Audi A4 B6 Avant 1.8T (Update 02-01 Retrofit, Clima)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Zakken met dat ding!
    Haha hij is al iets ingezakt. Kwam net van de krik af. Ben al aan een nieuw lip toe dus nog lager wordt me te link.

    Sent from my Mi MIX 3 using Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

  13. #52
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Michael's Audi A4 B6 Avant 1.8T

    Hij ziet er heul dik uit zo, erg moderne uitstraling heeft je B6. Dikke +1


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  14. #53

    Standaard Re: Michael's Audi A4 B6 Avant 1.8T

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Hij ziet er heul dik uit zo, erg moderne uitstraling heeft je B6. Dikke +1


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    Thnx mooi compliment!

    Sent from my Mi MIX 3 using Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

  15. #54
    brolli21's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    37
    Posts
    204
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Michael's Audi A4 B6 Avant 1.8T (Update 02-01 Retrofit, Clima)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Zakken met dat ding!
    Dit,niets meer,niets minder
    There is a fine line between Brilliant and Insane
    Alfa 75 Imola-TB '92 - Skoda Fabia Monte Carlo '13 - Mercedes C230 S204 '08 - Vw Kever '63 - Ducati 848 '09 - Ducati Monster S4 Senna '02

  16. #55

    Standaard Re: Michael's Audi A4 B6 Avant 1.8T

    Net je topic ff helemaal gelezen, je maakt er werk van. Gave A4. Leuk dat je alles goed beschrijft. Ga het hier verder volgen.

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  17. #56
    beyazz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    528
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Michael's Audi A4 B6 Avant 1.8T

    Ziet er echt bruut uit, en wat een gave kleur zeg! Schitterend!
    Waar heb je overigens je ramen laten tinten? Heb je ook je de voorportieren mee laten tinten? Looks nice!
    Laatst gewijzigd door beyazz; 04-03-19 om 21:14.
    Audi A4 2.0 TFSI Avant / 2008
    Seat Leon 1.6 FSI / 2005 ¦ Audi A3 1.4 TFSI Sportback / 2009
    BMW 320i / 2006 ¦ Audi A3 1.6 FSI Sportback / 2006

  18. #57

    Standaard Re: Michael's Audi A4 B6 Avant 1.8T

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beyazz Bekijk Berichten
    Ziet er echt bruut uit, en wat een gave kleur zeg! Schitterend!
    Waar heb je overigens je ramen laten tinten? Heb je ook je de voorportieren mee laten tinten? Looks nice!
    Mooie woorden thnx!

    Ik heb ze zelf getint, ruiten eruit gehaald en met een voorgesneden set van eBay gedaan. Voorste zijruiten zijn 50% lichtdoorlatend, de rest 20%. De achterruit heb ik wel laten doen, deze kreeg ik er niet goed op.

    Sent from my Mi MIX 3 using Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

  19. #58

    Standaard Re: Michael's Audi A4 B6 Avant 1.8T (Update 02-01 Retrofit, Clima)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichaelvandenBerg Bekijk Berichten
    Haha hij is al iets ingezakt. Kwam net van de krik af. Ben al aan een nieuw lip toe dus nog lager wordt me te link.

    Sent from my Mi MIX 3 using Tapatalk
    Iets subtieler rijden, ik raak de bumper nauwelijks of nooit en sta nog 4cm lager dan jij .
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  20. #59

    Standaard Re: Michael's Audi A4 B6 Avant 1.8T (Update 02-01 Retrofit, Clima)

    Zo het werd wel weer eens tijd om mijn showroom bij te werken en de aanpassing van laatste tijd te melden

    Het interrieur is inmiddels op het gebied van lichtpakket wat uitgebreid. Zo zijn de draaiwielen van de luchtroosters nu verlicht en is het kaartenbakje en bekerhouder nu verlicht. De luchtrooster heb ik zelf LED's in gezet, het bakje en bekerhouder zijn OEM. Daarbij heb ik een nieuwe (niet OEM) pookknop geplaatst welke ik ook met rode verlichting heb besteld. Hieraan vast zat gelijk een mooie nieuwe pookhoes met witte stiksels die weer matchen met m'n afhaalchinees stuurhoes. Inmiddels is uit de USA via het audizine forum ook een look a like RS4 handremgreep onderweg (geperforeerd leer/witte stiksels).
    Daarna heb ik bij @Kevin1980 nog een mooi 2DIN asbakje gekocht met bijpassend versnellingspookomlijsting. Nu is de 2DIN ombouw helemaal compleet en heb ik een mooie schone asbak (de mijne was in gerookt).

    01.jpg02a.jpg03a.jpg04a.jpg05.jpg06a.jpg07.jpgTnvPWLH-800.jpg

    Verder aan de buitenkant nog 2 kleine veranderingen. Flatblade wisserarmen had ik al een tijdje liggen maar de wisserbladen nog niet. Ik stuite op een advertentie van @ragazzi die de wisserbladen weg deed dus dit projectje kon daarna ook afgestreept worden. Ook een leuke hele kleine mod is het vervangen van het ruitensproeierdopje voor eentje die vanzelf open blijft staan (ook een tipje van @Kevin1980).

    08a.jpg09a.jpg

    M'n koplamp project heeft ook heel lang stil gelegen maar is imiddels weer wat opgepakt. Ik had al reflectors en alles geplakt in de unit maar heb de hele boel gesloopt en gekozen om ronde zwarte projectors te gaan gebruiken in een trapsgewijs opstelling. @Bastet is inmiddels ook weer druk bezig om de aansturing van de DRL en knipperlichten in orde te krijgen.

    10.jpg11.jpg12.jpg13.jpg

    Een nieuwe tellerunit heb ik ook nog liggen zodat de teller omgebouwd kan worden van een monochrome naar een kleuren FIS. Op het moment nog bezig iemand te zoeken die de nieuwe teller kan programmeren.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    • Bestandstype: jpg 02.jpg (37,8 KB, 26 keer bekeken)
    • Bestandstype: jpg 03.jpg (55,0 KB, 23 keer bekeken)
    • Bestandstype: jpg 04.jpg (38,3 KB, 27 keer bekeken)
    • Bestandstype: jpg 06.jpg (56,4 KB, 24 keer bekeken)
    • Bestandstype: jpg 08.jpg (52,4 KB, 23 keer bekeken)
    • Bestandstype: jpg 09.jpg (49,0 KB, 22 keer bekeken)

  21. #60
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.913
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Michael's Audi A4 B6 Avant 1.8T

    Die asbak geloof ik wel

    Waar is de kap onder het stuur dan?
    Ligt die nog in de schuur?
    Heb niet voor niks een grote doos geregeld !

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •