Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 78

Onderwerp: Mijn eerste auto: Audi A5 coupé.. Milltek's & Hartog Tuning p. 3

  1. #41

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    32
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste auto: Audi A5 coupé

    Afgelopen weekend heb ik @Akita zijn spacers overgenomen en meteen mat zwart gespoten en gemonteerd.
    Aangezien ik toch bezig was heb ik meteen wat delen rond de remklauw zwart gespoten zodat dat niet meer zo lelijk is icm de rotors.

    Ik heb sindsdien nog maar een km of 30 gereden maar het rijd prima
    Rondom is het nu 12mm per kant breder, voor staat het perfect, achter zou eventueel nog naar 15mm of 20mm kunnen maar eigenlijk is het gewoon goed zo.

    Daarnaast heb ik ondertussen mijn achterbumper waar een paar krasjes op zaten laten spuiten, ziet er weer perfect uit nu!
    En vandaag ook nog een leuke verrasing van mijn vriendin gehad, een audi sport kentekenplaathouder, staat ook top

    Voor:




    Na:




    En de kentekenplaathouder

    Laatst gewijzigd door Timo660; 13-10-18 om 11:29.

  2. #42
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.080
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste auto: Audi A5 coupé

    Ziet er allemaal fraai uit. Daar je toch ging spuiten, heb je toen niet overwogen om ook je remklauwen een fraai kleurtje te geven?
    The desire to know is natural to all good people.

  3. #43

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    32
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste auto: Audi A5 coupé

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robasto Bekijk Berichten
    Ziet er allemaal fraai uit. Daar je toch ging spuiten, heb je toen niet overwogen om ook je remklauwen een fraai kleurtje te geven?
    Dat heb ik nog wel overwogen maar dat was me voor nu te veel werk.
    Daarnaast ben ik er nog niet over uit of de remklauwen dan ook zwart of juist rood moeten worden

  4. #44

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    32
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste auto: Audi A5 coupé

    Een tijdje niks van me laten horen dus het is tijd voor wat mooie plaatjes. Afgelopen weekend even wat foto's tijdens de zonsondergang genomen




  5. #45


  6. #46

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    32
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste auto: Audi A5 coupé

    Sinds de laatste post weer een paar updates.
    Als eerste de mistlampen vervangen voor gp thunder 7500k zodat deze wat beter aansluiten op de xenon.
    Rechts de gp thunder, links nog de originele.



    Nadat ik bij mijn schoonvader zijn audi de sportpedalen heb gezien heb ik deze ook een setje aangeschaft.
    Het monteren ging niet helemaal lekker maar ze zitten gelukkig



    Vandaag het pakketje van @Johnny_boy opgehaald bij het postkantoor, na lang twijfelen voor de S-line look quad diffuser gegaan ipv de S5 diffuser. De honingraat grill vind ik mooier en zo wordt het geen wanna be S5. Ik ben heel benieuwd hoe het staat



    Deze dempers gaan er onder komen. Aangepaste millteks met kleppen. Ik heb ze al een maand of 2 liggen samen met een milltek downpipe. Probleem is alleen dat de diameter 70mm is en de originele volgens mij 56mm. Ik was eerst van plan om een sportcat en de tussendemper opmaat te laten maken zodat ik na het chiptunen ook wat meer vermogen krijg als alles goed loopt.

    Dit gaat echter denk ik nog bijna 1k extra kosten en dat vind ik niet de moeite voor die extra pk's. Nu twijfel ik dus of ik of ik alleen de dempers op een of andere manier op de originele uitlaat aansluit, zal slijpen worden ben ik bang.. Of ik laat de middendempers ook opmaat maken zodat ik niet in de originele lijn hoef te slijpen, maar voor de rest heeft dit weinig meerwaarde denk ik. Mij werd verteld dat de milltek downpipe zo voor de originele kat? Past. Maar dit betwijfel ik aangezien het een andere diameter is

    Dus nog even kijken hoe ik dat ga doen, hopelijk lukt het een beetje! De afspraak bij hartog staat in ieder geval al gepland
    Laatst gewijzigd door Timo660; 11-01-19 om 18:34.

  7. #47
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.080
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste auto: Audi A5 coupé

    Fraai allemaal. Als ik vragen mag, die spirtpedalen; origineel? Zo niet, waar besteld/kosten?
    The desire to know is natural to all good people.

  8. Ad
  9. #48
    Zluytr's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Leeftijd
    42
    Posts
    98
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: Mijn eerste auto: Audi A5 coupé

    Hallo,

    Net even je topic doorgelezen.

    Hele mooie A5 heb je.

    Nu heb ik nooit onder de kap gekeken bij dit model A5.. maar wel bij de nieuwe en een hele hoop andere VAG modellen.

    Maar ik zie eigenlijk nooit anders dan dat de cat direct na de turbo komt.

    Normaal gesproken vervangt een downpipe die hele verhaal. Is het een catloze downpipe van Milltek?

    Niet ideaal aangezien de deze zou moeten verwisselen voor dat hij voor de APK gaat.

    Qua maten verkoopt milltek ook verloop stukken van de downpipe naar het originele systeem. Maar als de einddenpers weer groter zijn, zou ik persoonlijk alles 1 maat laten maken.

    In dat geval zou ik er nog wel een demper tussen zetten.. bij JMTuning in Dirkshorn hebben ze een speciale no drone demper ontwikkeld die de resonatie weg filtert... wel zo fijn

  10. #49

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    32
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste auto: Audi A5 coupé

    Thanks Het zijn originele audi sport pedalen. Het artikelnummer voor de a4/a5/q5 (8k) is 8k1064200d

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robasto Bekijk Berichten
    Fraai allemaal. Als ik vragen mag, die spirtpedalen; origineel? Zo niet, waar besteld/kosten?
    Thanks voor de tip.
    Het is een katloze downpipe ja, dus die zou ik inderdaad moeten verwisselen voor de apk. De voorkeur gaat er bij mij nu echter naar uit om echt alleen de einddempers te vervangen. Ik weet dat de vorige eigenaar van de dempers gewoon een stuk van de originele uitlaat af heeft gezaagd en de milltek eroverheen heeft geschoven en met wat klemmen en pasta heeft afgedicht. Mijn voorkeur gaat toch uit naar iets van een verloopstuk. Van milltek kon ik er geen vinden maar het hoeft ook niet perce van milltek te zijn. Zou een verloopstuk van 76mm naar 60mm passen om eroverheen te schuiven en af te klemmen?

    De tussendemper vervangen voor een sportdemper kan ook nog maar ik denk dat het geluid met kleppen open sportief genoeg zal zijn en met kleppen dicht hopelijk lekker stil

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zluytr Bekijk Berichten
    Hallo,

    Net even je topic doorgelezen.

    Hele mooie A5 heb je.

    Nu heb ik nooit onder de kap gekeken bij dit model A5.. maar wel bij de nieuwe en een hele hoop andere VAG modellen.

    Maar ik zie eigenlijk nooit anders dan dat de cat direct na de turbo komt.

    Normaal gesproken vervangt een downpipe die hele verhaal. Is het een catloze downpipe van Milltek?

    Niet ideaal aangezien de deze zou moeten verwisselen voor dat hij voor de APK gaat.

    Qua maten verkoopt milltek ook verloop stukken van de downpipe naar het originele systeem. Maar als de einddenpers weer groter zijn, zou ik persoonlijk alles 1 maat laten maken.

    In dat geval zou ik er nog wel een demper tussen zetten.. bij JMTuning in Dirkshorn hebben ze een speciale no drone demper ontwikkeld die de resonatie weg filtert... wel zo fijn

  11. #50

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    32
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste auto: Audi A5 coupé

    Weet iemand de binnen en buiten diameter van de originele uitlaat?
    Ik dacht 56mm binnendiameter maar dat kan ik nergens terug vinden.

    Milltek heeft helaas geen verloopstuk en 70mm is geen gangbare maat. Dus dat wordt of een afwijkende maat nemen en goed vastklemmen of een opmaat verloopstuk laten maken.

  12. #51
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.080
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste auto: Audi A5 coupé

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timo660 Bekijk Berichten
    ... Milltek heeft helaas geen verloopstuk en 70mm is geen gangbare maat. Dus dat wordt of een afwijkende maat nemen en goed vastklemmen of een opmaat verloopstuk laten maken.
    Toen ik destijds een sportuitlaat voor mijn A5 overwoog heb ik veel contact gehad met JMTuning. Zij konden mij toen prima helpen. Wellicht jou ook?
    The desire to know is natural to all good people.

  13. #52

    Standaard Re: Mijn eerste auto: Audi A5 coupé

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timo660 Bekijk Berichten
    Weet iemand de binnen en buiten diameter van de originele uitlaat?
    Ik dacht 56mm binnendiameter maar dat kan ik nergens terug vinden.

    Milltek heeft helaas geen verloopstuk en 70mm is geen gangbare maat. Dus dat wordt of een afwijkende maat nemen en goed vastklemmen of een opmaat verloopstuk laten maken.
    A5/8T & A4/8K

    2.0 TFSi diameter 65 mm voor de middendemper
    1.8 TFSi diameter 55 mm voor de middendemper

    Zie uitlaat ombouw topic -> https://www.audiforum.nl/forum/model...ml#post1099395

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  14. #53

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    32
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste auto: Audi A5 coupé

    @robasto ik heb na jou tip al op hun site gekeken ze leveren ook afwijkende maten. Maar gelukkig is dat niet meer nodig dankzij @Peeet zijn info. 65mm is een gangbare maat dus die hebben ze gewoon in het assortiment.
    Nu we toch bezig zijn, heeft iemand een goed punt om de stroom voor de elektrische kleppen af te tappen? De vorige eigenaar van de dempers had een draadje richting de zekeringen in de kofferbak getrokken en daar stroom afgetapt.
    Laatst gewijzigd door Timo660; 22-01-19 om 20:43.

  15. #54

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    32
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste auto: Audi A5 coupé

    Vanavond de aangepaste milltek dempers erop gelegd.

    Van te voren had ik voor de rechter kant een hitteschild en klemmen gekocht, helaas kwamen we erachter dat er ook nog een beugel bij moest om de demper aan op te hangen. Dus weer terug naar de dealer.

    Het monteren zelf ging goed, het verloopstuk wat ik had gekocht was niet eens nodig.
    Het afstellen van de dempers is een ander verhaal, wat een gedoe.

    We hebben helaas geen tijd meer gehad om het kleppensysteem aan te sluiten en als je naar de rechter demper kijkt zie je dat deze te ver naar buiten steekt. Hopelijk kunnen we dit volgende oplossen, de ruimte rechts is wel aardig beperkt, links zat het allemaal zo.

    De diffuser staat goed vind ik zelf
    Ik weet nog niet goed of ik hem laat wrappen of hem zelf zwart ofzo spuit.
    Ik heb al geprobeerd om hem zelf te wrappen maar daarmee trok ik de lak eraf en de wrap was niet netjes genoeg. Het is echt zo lastig als het lijkt haha

    Uiteraard nog wat foto's









  16. #55
    Wouter92's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Leeftijd
    31
    Posts
    57
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Mijn eerste auto: Audi A5 coupé

    Ziet er goed uit! Wellicht een audio fragment? Ben wel nieuwsgierig naar het geluid

  17. #56

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    32
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste auto: Audi A5 coupé

    Goed idee als het kleppensysteem is aangesloten zal ik eens een video maken. Ik ben zelf ook benieuwd naar het verschil tussen kleppen open en dicht.

  18. #57
    Zluytr's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Leeftijd
    42
    Posts
    98
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: Mijn eerste auto: Audi A5 coupé.. Milltek's p. 3

    Ziet er tenminste al keurig uit!

  19. #58

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    32
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste auto: Audi A5 coupé.. Milltek's p. 3

    Kleppensysteem is inmiddels aangesloten, 1 kant werkt alleen niet.
    Geen idee wat het probleem is aangezien de andere kant wel werkt en ik ze van te voren beide getest heb. Het verschil tussen open en dicht is nu dus nog niet zo groot

    Vandaag langs hartog Tuning geweest voor een op maat tuning.
    Het resultaat mag er zijn, wat een verschil met origineel
    Hij trekt echt enorm door, hoog in de toeren gaat hij als de brandweer maar ook onder de 2k toeren is het koppel merkbaar iets toegenomen wat fijn is in het dagelijks verkeer.
    De 170km terug naar huis daarna mooi gebruikt om het vermogen wat te testen haha

  20. #59
    Zluytr's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Leeftijd
    42
    Posts
    98
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: Mijn eerste auto: Audi A5 coupé.. Milltek's & Hartog Tuning p. 3

    Voor de juiste tuner gekozen

    Heb je ook een voor en na meting gedaan? Of dit achterwegen gelaten?

  21. #60

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    32
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste auto: Audi A5 coupé.. Milltek's & Hartog Tuning p. 3

    Nee, daar heb ik nog wel aan gedacht maar omdat dit type blok al zo vaak getuned is en de uitkomsten redelijk bekend zijn heb ik dat achterwegen gelaten.

    Al is een uitdraai met de exacte waardes altijd leuk natuurlijk.

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •