Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 59 van de 59

Onderwerp: Klieve89 - Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 2018 - Manhattan Grey - Nieuwe Rotors

  1. #41
    Ries's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.233
    Kudos
    41
    Auto
    Audi RS4
    Land
    Land

    Standaard Re: Klieve89 - Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 2018 - Manhattan Grey - Eibach Pro Kit gemonteerd + foto's

    Top, stuk beter zo

  2. #42
    Klieve89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    34
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Klieve89 - Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 2018 - Manhattan Grey - Eibach Pro Kit gemonteerd + foto's

    Ik rijd nu bijna een week met de Eibach set eronder en moet zeggen dat het echt wel een verschil maakt qua rijgedrag, overhellen in bochten enz. Je voelt dat het zwaartepunt van de wagen lager ligt en dit komt gewoon alles ten goede. Qua comfortverlies vind ik het verwaarloosbaar, je voelt iets meer stugheid bij bv. het oprijden van een drempel of dergelijke, maar dat heeft ook te maken met het feit dat de wagen veel minder "doorzakt" en "stabieler" staat.

  3. #43
    eippahc's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    140
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Klieve89 - Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 2018 - Manhattan Grey - Eibach Pro Kit gemonteerd + foto's

    Eibach ftw! geniet ervan, sweet ride!

  4. #44
    Klieve89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    34
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Klieve89 - Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 2018 - Manhattan Grey - Eibach Pro Kit gemonteerd + foto's

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eippahc Bekijk Berichten
    Eibach ftw! geniet ervan, sweet ride!
    Gaat zeker lukken, thanks!

  5. #45
    Klieve89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    34
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Klieve89 - Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 2018 - Manhattan Grey - Eibach Pro Kit gemonteerd + foto's

    Al een tijdje geleden dat ik hier nog iets gepost heb, dus bij deze even een stand van zaken:

    Enkele dagen geleden de Alu Teufel aangekocht voor de velgen, deze ga ik zo snel mogelijk eens uitproberen.

    Verder spoken er een aantal dingen door m'n hoofd, zoals een 2de velgenset (waarschijnlijk de nieuwe versie van de gekende Rotor velgen) en eventueel wat VCDS aanpassingen, daar lees ik de laatste tijd wel redelijk veel over. Alleen weet ik nog niet goed wat zo de meest populaire aanpassingen zijn.


  6. #46
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Klieve89 - Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 2018 - Manhattan Grey - Eibach Pro Kit gemonteerd + foto's

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klieve89 Bekijk Berichten
    ....... en eventueel wat VCDS aanpassingen, daar lees ik de laatste tijd wel redelijk veel over. Alleen weet ik nog niet goed wat zo de meest populaire aanpassingen zijn.
    Zie het VAGCOM gedeelte. Daar staan de woonplaatsen van mede-forummers, er is vast 1 bij jou in de buurt.
    https://www.stemei.de/pages/coding/audi-a5-f5.php
    voor een lijst van mogelijke aanpassingen.

  7. #47
    Klieve89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    34
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Klieve89 - Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 2018 - Manhattan Grey - Eibach Pro Kit gemonteerd + foto's

    Zo, weer een heel tijdje geleden dat ik hier nog actief ben geweest!

    Ondertussen ben ik opzoek gegaan naar de nieuwere versie van de welgekende Rotor velgen, en heb ik enkele dagen geleden het geluk gehad iemand tegen te zijn gekomen op 2dehands.be hier uit de buurt die ze tekoop aanbood.
    Gelijk afgesproken om te gaan kijken en na een grondige inspectie, onderhandelingetje over de prijs en een leuke babbel , besloten om ze mee te nemen.
    De velgen zijn in supergoeie staat en uiteraard 100% OEM.

    De bedoeling is om de huidige velgen ofwel te voorzien van winterbanden en ze dus te gebruiken voor de winter of ze te koop zetten indien er een juiste prijs voor geboden wordt.
    Voor de nieuwe Rotors worden er binnenkort 4 nieuwe zomerbanden besteld, alleen moet ik samen met mijn bandenboer nog even bekijken wat er momenteel hoog staat aangeschreven op de bandenmarkt.
    Dus tot dan nog even geduld hebben, maar zoals je ziet liggen ze veilig opgeborgen

    3473AB1A-2BD4-4F4C-974D-83D70252DBD8.jpg

    289AA962-FD48-422B-9E2E-7679434A18C1.jpg

  8. Ad
  9. #48
    Klieve89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    34
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Klieve89 - Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 2018 - Manhattan Grey - Eibach Pro Kit gemonteerd + foto's

    De keuze gaat hoogstwaarschijnlijk naar de Vredestein Ultrac Vorti, 265/30 R20 94Y XL
    Deze komt verrassend goed uit de tests en is prijs/kwaliteit momenteel één van de beste op de markt.

    https://www.autobanden-365.nl/b/Vred...0-R20-94Y.html
    Laatst gewijzigd door Klieve89; 06-05-20 om 21:12.

  10. #49
    AbuDhabiJB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2019
    Leeftijd
    40
    Posts
    122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Klieve89 - Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 2018 - Manhattan Grey - Eibach Pro Kit gemonteerd + foto's

    wauw, heel mooi. Leuk om te zien hoe die kleine aanpassing aan de nieuwe rotor velgen. Al blijf ik blij met de "oude" die zien er ook weer compleet nieuw uit na een CnC behandeling.

  11. #50
    Klieve89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    34
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Klieve89 - Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 2018 - Manhattan Grey - Eibach Pro Kit gemonteerd + foto's

    Zo, nieuwe banden en rotors zijn gemonteerd, en wat staan ze em beeldig
    (Betere foto komt later nog)

    508923BB-F3ED-4E8E-ACE5-10A17A7EE356.jpg
    Laatst gewijzigd door Klieve89; 31-05-20 om 23:51.

  12. #51
    Klieve89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    34
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Klieve89 - Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 2018 - Manhattan Grey - Eibach Pro Kit gemonteerd + foto's

    Hier wat betere foto's


    IMG_8549.jpg

    IMG_8551.jpg

  13. #52

    Standaard Re: Klieve89 - Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 2018 - Manhattan Grey - Nieuwe Rotors

    Staat erg fraai!

  14. #53
    eippahc's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    140
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Klieve89 - Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 2018 - Manhattan Grey - Nieuwe Rotors

    Super dik! Heel veel plezier ermee

  15. #54

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2019
    Posts
    53
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Klieve89 - Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 2018 - Manhattan Grey - Eibach Pro Kit onderweg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klieve89 Bekijk Berichten
    Ziezo, Eibach Pro Kit staat eronder en ben superblij met het resultaat! De veren gaan zich nog wel wat moeten zetten dus de volgende weken zal hij ongetwijfeld nog enkele mm's zakken (uiteraard verwaarloosbaar, maar toch)
    Qua comfortverschil/verlies merk ik op dit moment totaal niks.

    Een voor- en nafoto vinden jullie hieronder!




    Voor:





    Na:
    Allereerst nog even welkom. Wat een onwijs mooie A5 zeg...complimenten. Voor de aanschaf van mijn Avant ook een aantal proefritten gemaakt maar kon geen vinden naar mijn wens, en gek genoeg weinig keus met 3 gordels achterin voor de kids...

    Mooie mods ook en ben benieuwd wat het ombouwen van de inklapbare spiegels jouw heeft gekost. (Mijn matt chrome spiegelkappen met dynamische richting aanwijzer zijn wel al besteld...)

    Keep up the good work!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
    Audi A4 Avant 1.8 TSFI S-line Stage 1

  16. #55

    Standaard Re: Klieve89 - Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 2018 - Manhattan Grey - Eibach Pro Kit onderweg

    Zeer knappe en stijlvolle wagen!

    Ik overweeg zelf ook om die Eibach pro kit veren te laten plaatsen.

    Heb je voor de rode (-30mm) of voor de zwarte (-20mm) veren gekozen?
    Nog steeds tevreden van de wegligging?

  17. #56
    Klieve89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    34
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Klieve89 - Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 2018 - Manhattan Grey - Nieuwe Rotors

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braeckie Bekijk Berichten
    Zeer knappe en stijlvolle wagen!

    Ik overweeg zelf ook om die Eibach pro kit veren te laten plaatsen.

    Heb je voor de rode (-30mm) of voor de zwarte (-20mm) veren gekozen?
    Nog steeds tevreden van de wegligging?
    Dankjewel!

    Ik heb voor de zwarte veren (-20mm) gekozen.
    De rode veren vallen onder de naam “Sportline” en zakken inderdaad tot ongeveer -30mm. MAAR, deze zijn af te raden in combinatie met originele schokdempers.
    Vandaar mijn keuze voor de Pro Kit.

    Wegligging is echt fantastisch, had nooit verwacht dat dit zo’n verschil ging zijn t.o.v. de originele veren.

  18. #57

    Standaard Re: Klieve89 - Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 2018 - Manhattan Grey - Nieuwe Rotors

    Dank je wel voor de info.
    Ik heb zelf sinds deze week een nieuwe A5 sportback s-line met sportophanging (af fabriek) en vraag me af of ik met die Eibach pro kit nog net iets lager zou gaan.
    Heb dit forum en enkele Engelse forums al bijgelezen, maar vind geen sluitend antwoord.

    Ik rij nu op de originele Audi 20" Y-spaak wielen (die volledig gelijkaardig zijn aan de GMP Gunners op jouw wagen), met bandenmaat 265/30 R20.
    Ik meet vanaf center naafgat tot aan de wielkast 37.5 a 38cm.

    Zou je aub jouw afstand vanaf naafgat tot wielkast willen opmeten?

    Excuses voor de gedetailleerde vraag in je topic, maar ik kon je geen pm sturen.

  19. #58
    Klieve89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    34
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Klieve89 - Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 2018 - Manhattan Grey - Nieuwe Rotors

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braeckie Bekijk Berichten
    Dank je wel voor de info.
    Ik heb zelf sinds deze week een nieuwe A5 sportback s-line met sportophanging (af fabriek) en vraag me af of ik met die Eibach pro kit nog net iets lager zou gaan.
    Heb dit forum en enkele Engelse forums al bijgelezen, maar vind geen sluitend antwoord.

    Ik rij nu op de originele Audi 20" Y-spaak wielen (die volledig gelijkaardig zijn aan de GMP Gunners op jouw wagen), met bandenmaat 265/30 R20.
    Ik meet vanaf center naafgat tot aan de wielkast 37.5 a 38cm.

    Zou je aub jouw afstand vanaf naafgat tot wielkast willen opmeten?

    Excuses voor de gedetailleerde vraag in je topic, maar ik kon je geen pm sturen.
    Heb het net opgemeten, ik kom tussen de 35.5 en 36cm uit.

  20. #59

    Standaard Re: Klieve89 - Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 2018 - Manhattan Grey - Nieuwe Rotors

    Thanks!!!

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •