Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: terug van weggeweest; A6 2.0TDI aut '06

  1. #1
    Rob F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    6.622
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard terug van weggeweest; A6 2.0TDI aut '06

    Audi vrienden,

    Na een jaar of 4 met een ster op de neus te hebben rondgereden, staat er nu weer iets met vier ringen op de neus op de oprit. En dus dacht ik, maar weer 's even buurten hier!

    Het Mercje gaat binnenkort een nieuw baasje zoeken, het plan is om daarna weer een Cabrio te kopen, maar dan met 4 ringen dus. Als 'back up' hebben we een A6 2.0 tdi aut van '06 aangeschaft, zodat we straks in alle rust kunnen gaan zoeken. Hoogstwaarschijnlijk zal dat in DLD zijn.

    De A6 ontpopt zich als een fantastische auto, heeft 'maar' 165K op z'n bast, en rijdt als een zonnetje. Moet wel erg wennen aan dit type automaat, is volgens mij een tiptronic (dus met seq mogelijkheid) en dat schakelt zowel op als neer, gewoon in D stand, loeisnel. Heb wel het idee dat bij kouwe motor de bak wat slipt, maar dat is snel over. Heb daar hier en daar al wat over gelezen, maar dat gaat meer over de multitronic meen ik. Zal me daar eens verder in verdiepen.

    A6 06 1.jpg A6 06 int 5.jpg
    Groeten vanuit een immer zonnige Algarve!

    2016 Audi A5 Cabrio 2.0TDI aut.

  2. #2
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: terug van weggeweest; A6 2.0TDI aut '06

    Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Aparte kleur. Als je geen Quattro hebt, heb je een multitronic en als die slipt zou ik hem maar goed laten nakijken.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  3. #3
    Rob F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    6.622
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: terug van weggeweest; A6 2.0TDI aut '06

    Dank je Maarten.

    Hmmm, dus tóch een MT? Dan zal ik me daar maar eens in verdiepen. Apart type bak, dat wel!
    Groeten vanuit een immer zonnige Algarve!

    2016 Audi A5 Cabrio 2.0TDI aut.

  4. #4
    Rob F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    6.622
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: terug van weggeweest; A6 2.0TDI aut '06

    Even hier ingelezen en gekeken naar de problemen die zich voordoen bij de MT. Zitten wel een paar angstaanjagende verhalen bij!!!

    Net een testritje gemaakt, en bij nader inzien denk ik toch niet dat de koppeling / bak slipt, maar dat ik zelf heel erg moet wennen aan zo'n type bak. Bij Autoweek noemen ze het een 'traploze automaat', maar daar heb ik toch wel een bedenking bij. Voor mijn gevoel schakelt ie wel, en in de seq stand kan ik schakelen van 1 t/m 7.
    Vind het ook vreemd dat datzelfde Autoweek de transmissie overbrengingen aangeeft van 1 t/m 6, daar staat dus géén 7. Zou natuurlijk te maken kunnen hebben met verschillende specs per land, ik heb er écht 7. Ben geen techneut, dus als ik onzin klets bij voorbaat excuus...

    Morgen toch maar even naar de garage brengen en de ATF laten verversen, dat lijkt me zowiezo een must. Verder wel een heerlijke auto, voor zo'n 'ouwe bak'.
    Laatst gewijzigd door Rob F; 28-10-18 om 13:37.
    Groeten vanuit een immer zonnige Algarve!

    2016 Audi A5 Cabrio 2.0TDI aut.

  5. #5
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: terug van weggeweest; A6 2.0TDI aut '06

    Welkom terug en apart ding! Dat die MT zich maar een beetje goed mag houden dan.

    Wat voor cabrio gaat er straks in beeld komen?
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw


  6. #6
    Rob F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    6.622
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: terug van weggeweest; A6 2.0TDI aut '06

    Thanx!

    Als alles meezit een A5, met een kleine (lees schone) diesel, van het jongste model. Demo dus of zo.
    Groeten vanuit een immer zonnige Algarve!

    2016 Audi A5 Cabrio 2.0TDI aut.

  7. #7
    GewoonWouter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    43
    Posts
    331
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: terug van weggeweest; A6 2.0TDI aut '06

    Welkom in de Audifamilie. Met een 4F kan je niet verkeerd gaan. Heb zelf een Avant 2.0 TDI uit 2006 met inmiddels 319K op de teller en rijdt nog steeds als een zonnetje. Deze motor heeft wel één serieus constructiefoutje: de balansasmodule. Als je hem nog even zoekt te houden is het ombouwen naar een klassieke oliepompaandrijving te overwegen. Kost je wel iets maar dan ben je tenminste gerust.
    Veel plezier met de A6 gewenst! ^^
    Audi A6 Avant 4G 3.0TDI Misano rood

  8. Ad
  9. #8
    HUGOVDW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    1.311
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT RS
    Land
    Land

    Standaard Re: terug van weggeweest; A6 2.0TDI aut '06

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob F Bekijk Berichten
    Even hier ingelezen en gekeken naar de problemen die zich voordoen bij de MT. Zitten wel een paar angstaanjagende verhalen bij!!!

    Net een testritje gemaakt, en bij nader inzien denk ik toch niet dat de koppeling / bak slipt, maar dat ik zelf heel erg moet wennen aan zo'n type bak. Bij Autoweek noemen ze het een 'traploze automaat', maar daar heb ik toch wel een bedenking bij. Voor mijn gevoel schakelt ie wel, en in de seq stand kan ik schakelen van 1 t/m 7.
    Vind het ook vreemd dat datzelfde Autoweek de transmissie overbrengingen aangeeft van 1 t/m 6, daar staat dus géén 7. Zou natuurlijk te maken kunnen hebben met verschillende specs per land, ik heb er écht 7. Ben geen techneut, dus als ik onzin klets bij voorbaat excuus...

    Morgen toch maar even naar de garage brengen en de ATF laten verversen, dat lijkt me zowiezo een must. Verder wel een heerlijke auto, voor zo'n 'ouwe bak'.

    een MT heeft geen versnellingen en is inderdaad werkelijk traploos. Echter, omdat de meeste gebruikers het fijn vinden om een versnellingsovergang te zien/voelen/horen, zijn er daadwerkelijk versnellingen in geprogrammeerd. Dus zowel jij als de genoemde Autoweek hebben gelijk in dit geval.

    Geniet van jouw aanwinst!
    TT-RS 2016 - Ross-Tech VCDS
    S7 Sportback 2014 4.0 V8 TFSI -JDE1 | A6 Avant 2.8 FSI MT (C7, 2011) S-Line | A4 Avant 2.0 TDI MT (B8, 2008) ABT | A6 Limousine 2.0 TDI (C6, 2006) ABT|A4 2.0 FSI (B6, 2001)

  10. #9
    Rob F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    6.622
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: terug van weggeweest; A6 2.0TDI aut '06

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GewoonWouter Bekijk Berichten
    Welkom in de Audifamilie. Met een 4F kan je niet verkeerd gaan. Heb zelf een Avant 2.0 TDI uit 2006 met inmiddels 319K op de teller en rijdt nog steeds als een zonnetje. Deze motor heeft wel één serieus constructiefoutje: de balansasmodule. Als je hem nog even zoekt te houden is het ombouwen naar een klassieke oliepompaandrijving te overwegen. Kost je wel iets maar dan ben je tenminste gerust.
    Veel plezier met de A6 gewenst! ^^
    Dank je Wouter!

    OK, even gezocht naar 'balansasmodule', en gevonden wat er aan kan mankeren en wat te doen. Helaas heb ik hier geen Hartog Tuning, dus moet ik roeien met andere riemen.
    Zou natuurlijk best kunnen dat die mod al is uitgevoerd, geen idee. Vind wel dat de motor bij flinke belasting een wat rauw geluid geeft, kan dat een teken zijn?

    Auto is van de week uitgelezen door m'n garage (die ook de MT oil flush gaat doen) en daar kwam verder eigenlijk niet veel uit. Wel springt het oliekannetje op het dashboard iedere keer aan, maar er zit voldoende olie in en volgens hem zou dat de sensor zijn.
    Groeten vanuit een immer zonnige Algarve!

    2016 Audi A5 Cabrio 2.0TDI aut.

  11. #10
    Rob F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    6.622
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: terug van weggeweest; A6 2.0TDI aut '06

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUGOVDW Bekijk Berichten
    een MT heeft geen versnellingen en is inderdaad werkelijk traploos. Echter, omdat de meeste gebruikers het fijn vinden om een versnellingsovergang te zien/voelen/horen, zijn er daadwerkelijk versnellingen in geprogrammeerd. Dus zowel jij als de genoemde Autoweek hebben gelijk in dit geval.

    Geniet van jouw aanwinst!
    Dank je Hugo!

    Denk dat ik vooral moet wennen aan dit type bak. Snap nu een beetje hoe het werkt, plat gezegd is het een veredelde Daf variomatic. Oops, als ik nu maar niet op gevoelige teentjes trap!

    Heb 4 jaar met een Merc met 'normale' automaat gereden, en dit is toch wel heel anders. Moet nu met name 's morgens met een fluwelen voetje wegrijden, en dan af en toe heel lichtjes van het gas af zodat die door kan 'schakelen', en dan werkt het eigenlijk perfect. Als ie opgewarmd is, en da's vrij vlot, gaat ie als een speer, geen centje pijn.
    Laatst gewijzigd door Rob F; 02-11-18 om 12:29.
    Groeten vanuit een immer zonnige Algarve!

    2016 Audi A5 Cabrio 2.0TDI aut.

  12. #11
    GewoonWouter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    43
    Posts
    331
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: terug van weggeweest; A6 2.0TDI aut '06

    Dat rauw geluid denk ik niet dat het iets met de balansmodule te maken heeft. Het gebeurt ineens. Ik heb het risico indertijd niet genomen en het laten ombouwen in combinatie met de vervanging van de distributieriem. Hartog is trouwens niet de enige die het doet hoor.

    K ben zelf van het Antwerpse maar mijn garage bevindt zich bij Eindhoven (VAG Techniek - oud sponsor van dit forum) en die doen het ook, weet niet waar je in NL woont maar er zijn oplossing. Kan voor hetzelfde ook zijn dat jouw auto er nooit van last ondervindt trouwens. T is een beetje Russische roulette
    Audi A6 Avant 4G 3.0TDI Misano rood

  13. #12
    Rob F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    6.622
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: terug van weggeweest; A6 2.0TDI aut '06

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GewoonWouter Bekijk Berichten
    Dat rauw geluid denk ik niet dat het iets met de balansmodule te maken heeft. Het gebeurt ineens. Ik heb het risico indertijd niet genomen en het laten ombouwen in combinatie met de vervanging van de distributieriem. Hartog is trouwens niet de enige die het doet hoor.

    K ben zelf van het Antwerpse maar mijn garage bevindt zich bij Eindhoven (VAG Techniek - oud sponsor van dit forum) en die doen het ook, weet niet waar je in NL woont maar er zijn oplossing. Kan voor hetzelfde ook zijn dat jouw auto er nooit van last ondervindt trouwens. T is een beetje Russische roulette
    OK dank je Wouter, zal het toch even met de garage opnemen, maar denk ook niet dat het daar mee te maken heeft. Misschien ook gewenning, 't is per slot toch een diesel.Zag het filmpje van Hartog en dat slepende geluid waar hij het over heeft, dat hoor ik absoluut niet.

    Ik zit overigens nog 'iets' zuidelijker dan jij; Algarve - Portugal. ;-)
    Groeten vanuit een immer zonnige Algarve!

    2016 Audi A5 Cabrio 2.0TDI aut.

  14. #13
    GewoonWouter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    43
    Posts
    331
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: terug van weggeweest; A6 2.0TDI aut '06

    Das wel een end van Eindhoven of noordelijker

    Niet verkeerd om daar te wonen lijkt me ^^
    Audi A6 Avant 4G 3.0TDI Misano rood

  15. #14
    Rob F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    6.622
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: terug van weggeweest; A6 2.0TDI aut '06

    Nou, het moet niet gekker worden...

    Auto van de week naar de garage gebracht, bak laten 'flushen', meteen grote beurt en een paar sensors laten vernieuwen. Ding loopt als een zonnetje en is, zeker in vergelijking met de CLK Cabrio, zeer comfortabel.

    Komt er vrijdag een kennis van de motorclub naar me toe en zegt: wat een mooie auto Rob, die wil ik hebben en ik geef je X winst op jouw kostprijs. Tja, en nou is ie dus verkocht en gaat ie maandag naar z'n nieuwe baasje!

    Dus ga ik maar weer op zoek naar een andere A6! Als ik het goed begrepen heb is een A6 3.0 quattro automaat van '09 dus zeker géén MT? Maar een tiptronic of S-tronic?
    tom schreef op 30/06/16:
    quattro met Multitronic bestaat niet. S-tronic is de nieuwe benaming voor de automaten die de MT moet doen vergeten.
    Groeten vanuit een immer zonnige Algarve!

    2016 Audi A5 Cabrio 2.0TDI aut.

  16. #15
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: terug van weggeweest; A6 2.0TDI aut '06

    Tiptronic idd, rete sterke bak en motor.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  17. #16
    Rob F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    6.622
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: terug van weggeweest; A6 2.0TDI aut '06

    Thanx!
    Laatst gewijzigd door Rob F; 16-12-18 om 17:16.
    Groeten vanuit een immer zonnige Algarve!

    2016 Audi A5 Cabrio 2.0TDI aut.

  18. #17
    Rob F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    6.622
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: terug van weggeweest; A5 Cabrio 2.0TDI aut '16

    Nou, het is allemaal iets anders gelopen dan gepland, maar inmiddels is ook het Mercje verkocht en ben ik nu de trotse berijder van....
    Een witte Ferrari Panda 5-drs! (met dan aan de lokale autoverhuurboer)

    Maar niet getreurd, want we hebben de auto van onze keuze al gevonden én gekocht bij een dealer in Dresden. Verder weg was niet mogelijk geloof ik! Eind komende week gaat ie in de vrachtwagen en alles meezit zal ie hier zo rond 12 Jan afgeleverd worden.

    Is dus een A5 Cabrio geworden, 2.0TDI, automaat, van 2016 en uiteraard alles in het zwart (behalve de betaling...). Als ie hier is moeten we nog een weekje (of twee) nagelbijten, want zolang ie nog niet officieel is ingevoerd en een kenteken heeft, mogen we er niet mee rijden. Jammer, maar helaas, komt goed.
    Laatst gewijzigd door Rob F; 16-12-18 om 17:16.
    Groeten vanuit een immer zonnige Algarve!

    2016 Audi A5 Cabrio 2.0TDI aut.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •