Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 68

Onderwerp: Audi A3 1.6 FSI > Audi 1.6 S-Line FSI Chiptuned

  1. #41
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 FSI > Audi S3 1.6 FSI Chiptuned

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkkeumus Bekijk Berichten
    Deze modellen in dit jaartal komen niet met parkeersensoren, dit is allemaal after market spul dat ik zelf heb gemaakt. Ik ze allemaal 5cm vanaf een rand in de bumper naar beneden gemeten en tussen de middelste 2 kan net een liniaal (30cm dus).

    Het kan zijn dat ze dus niet precies zijn maar ze ogen in het echt gewoon kaarsrecht .
    Dat heb je niet goed. Ze komen wel degelijk met originele parkeersensoren. En wat Peeet aangeeft zitten ze helaas niet op de juiste positie. Haal voor de gein de achterbumper er maar eens af en zoek maar eens naar die “plusjes” een beetje aan de bovenzijde aan de binnenkant van de bumper. Hieronder een foto van originele sensoren op een zelfde auto uit hetzelfde bouwjaar.

    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  2. #42

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 FSI > Audi S3 1.6 FSI Chiptuned

    Gisteren S-Line pedalen binnen gekregen, kleine moeite (dacht ik) dus ik monteer ze ff .



    Voor het gas en de voetrust plek was dit best makkenlijk vast te maken, de rem en koppeling helaas wat minder.. Deze moeten uitgeboord worden en met boutjes en moertjes (zitten erbij) vastgemaakt worden. Deze pedalen zijn van metaal i.p.v. kunstof en hier kan dus niet zo doorheen geschroefd worden. Iets voor komend weekend.

    Even wat plaatjes geschoten met de pedalen er los op voor het beeld .

    [img=640,1280]https://i.ibb.co/47b4VQV/photo-2019-03-31-17-58-24-2.jpg[/img]






  3. #43

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 FSI > Audi S3 1.6 FSI Chiptuned

    Gister de Audi terug. 4cm lager op z'n schoentjes .
    Op de foto's is het te zien maar niet zo zichtbaar als in het echt, blij met het resultaat en zeker blij met de manier waarop die nu aan de weg plakt!

    De auto is maximaal naar beneden gebracht zonder dat hiervoor de schokbrekers vervangen moesten worden, er zijn er 2 uit voorzorg (ouderdom) vervangen en de andere twee waren nog maar een paar duizend KM oud en konden nog prima mee.

    Voor


    Na


    Voor


    Na


    Voor


    Na


    Voorspoiler is gespoten en kan ik volgende week ergens ophalen!
    S-Line deurstrips zijn onderweg, interieurverlichting is onderweg, LED koplampen zijn ook onderweg !

  4. #44

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 FSI > Audi S3 1.6 FSI Chiptuned

    Zojuist setje LED achterlampen besteld van "van Wezel" voor beide kanten natuurlijk.



    Laatst gewijzigd door henkkeumus; 08-04-19 om 12:25.

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 FSI > Audi S3 1.6 FSI Chiptuned

    verlaging imo precies goed


  6. #46

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 FSI > Audi S3 1.6 FSI Chiptuned

    Klopt, ligt nu net zo "laag" als de sport uitvoering/model (Ambition), ben er ook erg blij mee. Straks als de bumpers geplaatst zijn is hij niet meer als basis model (Attraction) te herkennen .

  7. #47

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 FSI > Audi S3 1.6 FSI Chiptuned

    Vandaag weer bezig geweest, lampen waren binnen en ben al vroeg naar de werkplaats gegaan .
    Doosjes lagen op tafel en snel uitgepakt maar wat blijkt.......





    WinParts heeft enkel het lampenglas opgestuurd, lampenhouder zat er niet bij.................... dompertje, opgebeld en geregeld dat die volgende week maandag op de mat liggen, helaas, maar het is maar zo dan..

    Niet getreurd want de koplampen gaan eraf evenals de bumper om de voorspoiler volgende week te kunnen monteren. Zo gezegd, zo gedaan.







    Lampen eruit en stekkers afgekoppeld .





    Nu het gedeelte waar ik op het internet weinig tot niks kan vinden, LEDjes in originele koplampen maken. Ik weet dat de lampen dichtgeplakt zijn met siliconenkit dus besloten ze 3minuten op 200graden in de oven te leggen en is voorzichtig gaan wrikken, en voilla, lampenglas komt magistraal van de lamphouder af .

    [img=640,1280]https://i.ibb.co/n7fj67T/IMG-20190412-151414.jpg[/img]









    Morgen een zware voetbal wedstrijd op programma met een nog zwaardere derde helft ( BB ) dus ik denk dat ik deze lampies maandag even af ga plakken en LEDjes erin ga zetten. Even gebeld met de spuiter en ergens midden volgende week is mijn voorspoiler ook klaar, de auto blijft dus even een weekje gestalt zodat ik alles in 1x kan monteren .
    Laatst gewijzigd door henkkeumus; 12-04-19 om 15:50.

  8. Ad
  9. #48
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi A3 1.6 FSI > Audi S3 1.6 FSI Chiptuned

    Heb je nu halogeen dimlicht ? Ben je van plan hier led in te zetten ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  10. #49

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 FSI > Audi S3 1.6 FSI Chiptuned

    Nee heb wel LEDjes, maar heb slecht ontvangst op m'n radio wanneer ik de lampen aan doe. Een user stelde voor eens weer met normale lampen/hallogeen te proberen dus heb deze er nu even ingezet.

  11. #50

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 FSI > Audi S3 1.6 FSI Chiptuned

    Kleine update; S-Line deur sierlijsten zijn binnen en DRL kits voor de bumper .
    Op de foto door het licht niet super te zien, zal mooie plaatjes schieten als die weer uit de garage komt volgende week .







    DRL kitjes voor in de bumper. Ben van plan deze in de inserts te gaan schroeven links en rechtsonderin en ze aan te sluiten op dimlicht en de andere DRL ledjes .





    Dan nog een "vervelende" update. Heb Led achterlichten besteld bij WinParts maar na 2x heb ik nog steeds niet de goede levering binnen gekregen, de eerste keer was het mijn fout omdat ik niet goed gekeken heb en de lampen zonder lamphouder had besteld. De daarop volgende fouten (verkeerde order, bedrag niet afgeschreven, foute bestelling, incomplete levering) komen van WinParts waardoor ik nu nog steeds geen werkende achterlampen heb..

    Ik kwam er eergister achter dat de aansluitingen op de lamp verschillen met de nieuwe lamp en ik heb er ook geen kabels bijgeleverd gekregen dus dat duurt nog wel even.. Dit is dan ook de laatste keer dat ik wat bestel bij die lui...

  12. #51
    avussilver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi A3 1.6 FSI > Audi S3 1.6 FSI Chiptuned

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkkeumus Bekijk Berichten
    Nee heb wel LEDjes, maar heb slecht ontvangst op m'n radio wanneer ik de lampen aan doe. Een user stelde voor eens weer met normale lampen/hallogeen te proberen dus heb deze er nu even ingezet.
    Als het goed is is dat op te lossen met weerstandjes tussen de stekker en fitting

    Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

  13. #52

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 FSI > Audi S3 1.6 FSI Chiptuned

    "Kleine" update. Achterlampen eindelijk binnen en konden dus geïnstalleerd en gecodeerd worden .
    Helaas mis ik een paar foto's van het maken van de DRL in de bumper en in de koplampen, aanschouw hier wat er nog van over is.

    Met de slijptol de inserts zo bewerkt dat de DRL ertussen past.









    En de LED in de koplamp aangesloten.[*] Geel = 12v+/fasedraad Dynamisch knipperlicht (voor in de toekomst, nu nog niet aangesloten)[*] Zwart = Aarde[*] Rood = 12v+/fasedraad LED

    Aangesloten werkt het als volgt; De LED zal altijd branden, wanneer ik dan richting aangeef is er een kleine chip die aan de kabel van de strip zit die merkt dat er spanning op de gele draad (knipperlicht) komt te staan. Deze krijgt dan altijd voorrang. Valt de spanning van deze draad af (knipperlicht uit) dan neemt de rode fasedraad en dus LED weer over.

    Video: https://streamable.com/ed1x4

    De hele zooi in elkaar geschroeft een aangesloten maar dan..... blijken die dingen op de bumper niet in wit met violet LED te zijn... Geen gezicht;





    Heb ze direct weer afgekoppeld en laat ze voor nu wel even zitten. Heb direct bumper inserts met mistlamp optie besteld. Even naar de sloop ergens een keer mistlampen scoren, ziet er een stuk beter uit.

    De LED's in de koplampen heb ik (voor nu) aangesloten op een ACC 12v+ lijn. Dit betekend dat nadat ik m'n sleutel omdraai er pas spanning op komt te staan. Hierdoor branden de LEDjes eigenlijk altijd. Ik wil dit later vastmaken aan dimlicht maar kon zo snel nergens vinden waar hier een kabel voor loopt naast in de koplamp. Toekomstmuziek dus.



    Afijn, de achterlampen.

    Even een before;
    Lampen uit;


    Lampen aan (vergeten binnen een nieuwe te schieten);


    En een after (zonder codering nog);
    Lampen uit;


    Lampen aan;


    (Bijna) geen verschil nog! Nee, dat komt doordat de lampen nog niet in de auto zijn gecodeerd. Doordat deze lampen zijn voorzien van LED zitten de lampjes ook op een andere plek en moeten anders worden aangestuurd. Nu worden de signalen (12v+) nog over de verkeerde pinnen heen gestuurd. Om dit in orde te maken heb ik bij Kufatec een set adapters gekocht. Deze passen op de nieuwe lampen en de originele kabelboom. In 2005 hadden A3 eigenaars helaas nog niet de optie om LED achterlampen te installeren.

    Hiervoor heb ik met VAGCOM het volgende moeten coderen;

    *Stuurgroep 9 (Central Electronics) *Coding 7
    *Byte 9 -> veranderen in HEX 00
    *Byte 10 -> veranderen in HEX 00
    *Byte 12 -> veranderen in HEX 36 (volgens GerritSpeek.nl beter dan HEX32 ivm Kufatec adapters).
    *Byte 21 -> Bit 4 aanvinken (Optioneel: mistlampen branden mee bij remmen).











    Tadaaaaaaaaaaaa;





    Nu we VAGCOM toch aanhebben even alle foutcodes uitlezen en zonodig wissen om weer met een "schone lei" te beginnen zeg maar :9.



    [IMG][/IMG]
    Enkel de radio die een malfunction geeft, dat klopt, dat is een aftermarket radio zonder CANBUS communicatie met de auto. Hierdoor kan ik het apparaat niet benaderen en kan het hierom dus negeren .

    Voor de rest wat kabelwerk netjes weggewerkt onder sierstrips. De voorbumper lag op dit moment te drogen dus die verwacht ik nu toch echt eind deze week. Kan zelf ook niet wachten :') ..

    Tot de volgende
    Laatst gewijzigd door henkkeumus; 23-04-19 om 17:12.

  14. #53

    Standaard Re: Audi A3 1.6 FSI > Audi S3 1.6 FSI Chiptuned

    Lekker bezig!

    Maar:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkkeumus Bekijk Berichten
    Pas alsjeblieft op met dit soort verbindingen. Ze zijn hopeloos zwak, gevoelig voor slechte contacten, en vooral ook heel erg lomp en groot. Het beste blijft een soldeerverbinding met krimpkous (met lijm!)..

    anders dan dat - pas wel op dat je geen kermisfront maakt. Mistlicht, "DRL" strips die altijd aanstaan (en dus OF verblinden met dimlicht, OF niet fel genoeg zijn overdag), ledjes in de onderbumper.... tricky.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  15. #54

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 FSI > Audi S3 1.6 FSI Chiptuned

    Heb je gelijk in. Voor de aansluiting onder het stuur ben ik niet zo bang dat die losschiet, maar onder de kap gebruik ik of kroonsteen of soldeer ik ze aan elkaar ja.

    Nee, ik haal de strips ook uit de bumperinserts gehaald en heb bumperinserts besteld voor mistlampen. Ik moet alleen nog even kijken welke mistlampen ik hierin ga doen, ik weet zo niet welke in m'n A3 passen namelijk..

  16. #55

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 FSI > Audi S3 1.6 FSI Chiptuned

    Nou, eindelijk was die daar dan. De spoiler, gespoten en al.
    Even gepast terwijl de gehele voorbumper eraan zat maar wat ik vreesde werk werkelijkheid, voor het goed monteren van de onderspoiler moest de hele voorbumper er weer af...

    Nou ja, direct maar gedaan dan. En gezien de spuiter verf overhad (metallic) kon ik de parkeersensoren ook mooi over verven .





    Had nog wat racegaas over en doordat de spoiler de voorbumper iets verlaagt ontstaat er een soort van "gat". Deze mooi opgevuld. En wie anders kan dat beter een vrouw :P.







    Spoiler zit vast met kit en schroeven, heb het 2 dagen laten drogen dus zit nu muurvast . Gister de boel weer mogen monteren en wat zo'n klein stuk plastic al een wereld van verschil kan maken. Ik ben heel tevreden! .









    Laatst gewijzigd door henkkeumus; 29-04-19 om 14:49.

  17. #56

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 FSI > Audi S3 1.6 FSI Chiptuned

    Gister kwamen 2 ledjes binnen voor de voetverlichting. Deze aangesloten op de interieurverlichting en gaan dus aan/uit met de rest van de verlichting. Niet nodig maar een leuk detail .








  18. #57

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 FSI > Audi S3 1.6 FSI Chiptuned

    ik vind die achterlichten toch wel erg lekker ogen. verlichting voorzijde niet mijn ding, maar sjah als jij het maar mooi vind natuurlijk

  19. #58

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 FSI > Audi S3 1.6 FSI Chiptuned

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pure899 Bekijk Berichten
    ik vind die achterlichten toch wel erg lekker ogen. verlichting voorzijde niet mijn ding, maar sjah als jij het maar mooi vind natuurlijk
    Op de foto lijken het echt dunne lijntjes. In het echt geven ze een veel breder lichtbeeld.

    Maar thanks!

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

  20. #59

    Standaard Re: Audi A3 1.6 FSI > Audi S3 1.6 FSI Chiptuned

    Scoor ff een setje vette stoelen man, dat standaard stoffen interieur kan echt niet .
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  21. #60

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2019
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Audi A3 1.6 FSI > Audi S3 1.6 FSI Chiptuned

    Wat een veranderingen zeg!
    Wilde je een privé bericht sturen maar zag dat dit niet meer mogelijk was helaas. Zou je mij kunnen vertellen wat de totale kosten waren van de achterlichten (dus het gehele set van alle onderdelen bij elkaar?) Aangezien het bij jou al 2 keer was misgegaan met bestellen voordat je de goede had, wilde ik graag direct een goede prijsindicatie van wat deze verandering totaal zou gaan kosten.. bedankt Alvast!

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •