Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 68

Onderwerp: Audi A3 1.6 FSI > Audi 1.6 S-Line FSI Chiptuned

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Audi A3 1.6 FSI > Audi 1.6 S-Line FSI Chiptuned

    Hoi,

    Ergens in November heb ik een Audi A3 Sportsback (2005) aangeschaft. Deze Audi is uitgerust met een 1.6 FSI blok die 190.xxx gelopen heeft. Het interieur is zwart gecombineerd met beige bekleding.. Heb hiervoor een Audi 8L gehad en het was tijd voor een stapje hogerop dus met deze insteek de 8P aangeschaft.

    Nu is de S3/RS3 wel de ultieme auto voor mij maar helaas (nog) niet betaalbaar. Op dit moment is dit het betaalbare alternatief . Na een tijdje te hebben gereden is het tijd om het e.e.a. te gaan veranderen aan de auto. Mijn idee is om deze A3 langzaam maar zeker een S-Line metamorfose te geven van binnen en buiten.

    ~November 2018.
    De auto gekocht en opgehaald in Amsterdam. Bij aankoop een paar kleine mankementjes; raamschakelaar bestuurderskant reageerde slecht/niet en kofferbak stond volgens dashboard open terwijl die gesloten was. Ook maakte de Auto een soort schavend geluid bij een stationair toerental die verdween wanneer de koppeling ingetrapt werd.

    Omdat dit geluid erger werd heb ik contact opgenomen met de koper (een garage) die mij kosteloos een nieuwe koppelingsset op heeft gestuurd, heel netjes van ze. Omdat de auto volgens de garage al wel dik een jaar weinig is gebruikt was een grote beurt ook niet overbodig dus deze direct na aankoop laten uitvoeren.





    Fabrieks af heeft de Audi 85KW (~115PK) ik heb de auto Stage2 laten chiptunen waardoor de auto merkbaar meer koppel krijgt en het aantal PK's naar rond de 130/135 brengt. Het is niet veel, maar het is net genoeg om in de hoge versnellingen lekker door te trekken links.

    Het dashboard lampje van de achterklep bleek het slot in de achterklep. De microswitch was kapot en middels onderdelenlijn.nl heb ik via APAutos.nl een 2e hands slot kunnen bemachtigen voor 35,- waarna alles weer netjes functioneerde en het lampje uitging. Helaas heb ik hier geen foto's van.

    09 September 2018.

    De A3 van 2005 heeft een wat "saai" ogende grille, mijn idee was door de inserts te vervangen door racegaas het zelfde mesh idee als een RS model te creëren.




    Zo gezegd zo gedaan, racegaas is besteld via Winparts.nl, wachten nu maar.

    11 September 2018
    Racegaas binnen! Goed hard spul en gelukkig makkelijk te bewerken! Zoals in het begin te lezen werkte mijn raamschakelaar ook slecht tot niet. Op Wish.com een schakelaar voor 5,- kunnen kopen en op de gok maar eens besteld. Ik ben uiteindelijk nog nooit zo blij geweest met een Chinese aankoop, past en werkt perfect!





    16 September 2018.
    Vandaag de Audi maar eens onder handen genomen. Genoeg te doen..

    - Racegaas in voorbumper
    - Raambediening uit portier vervangen
    - Auto bijlakken
    - Parrot inbouwen
    - Kentekenplaat houder vernieuwen

    Afijn, de inserts uit de bumper waren makkelijk te verwijderen en eigenlijk kon ik overal al wel bij. De bumper hoeft dus niet gedemonteerd te worden en dat scheelt een hele boel..

    Eenmaal eruit kon ik deze op het gaas leggen om een soort van mal te maken. Dit netjes uitgeknipt en dan is het passen en bijknippen tot het netjes strak in de bumper zit. Er zitten blijkbaar schroefgaten achter en deze kon ik mooi gebruiken om het gaas vast te zetten, ook heb ik een klein gaatje geboord om daar een kleine schroef in vast te zetten (zie je op de foto maar in het echt niet, valt niet op). En wanneer ik weer terug wil naar origineel kan ik de inserts er zo inklikken en is er niks meer zichtbaar.













    3 November 2018.
    Na een tijdje te hebben gereden met de gaas zag ik dat er veel vuil mee kwam nu het eindelijk weer heeft geregend (logisch) hierom besloten weer de originele bumper inserts vast te klikken.

    Volgende doel: Multifunctioneel stuur inbouwen en inleren.
    Ik heb altijd auto's gehad met een multi stuur en deze Audi had dat helaas niet, echt een gemis dus ben opzoek gegaan naar de mogelijkheden. Ik zag dat er veel losse sturen verkocht werden dus ben de onderdelen bij elkaar gaan zoeken.

    Allereerst een sleepring die communiceert met het stuur, volgens Audi fora en internet kan mijn sleepring communiceren met een MF-stuur wanneer de auto is uitgerust met cruisecontrol en gelukkig heeft mijn Audi dat, scheelt weer wat geld.

    Het volgende dat nodig is is natuurlijk het stuurwiel met knoppen zelf, nu zijn er zooooooveel sturen van S-Line Audi's en andere modellen dat ik door de bomen het bos niet meer zag, gelukkig een vriendelijke user op Audi-Forum die mij hierbij kon helpen en mij heeft geholpen een stuur te zoeken. Na lang zoeken ben er ik een in de buurt tegengekomen op een sloop, weliswaar een stuur met flippers (gedemonteerd uit een automaat) maar dat maakt voor mij niet heel veel uit.



    Nu het stuur en sleepring in bezit waren dacht ik dat ik nog maar 1 ding nodig had. Een airbagkabel die opsplitst naar de multistuurmodule knoppen.. Ik kon deze zelf in elkaar solderen en knippen of een nieuwe bestellen bij de dealer voor 53,- (kabeltje van hooguit 15cm). Toch beslist om een nieuwe te bestellen, stel dat ik een aanrijding krijg heb ik de kop kapot of misschien erger nog omdat ik op dat moment te gierig was. Dealer gebeld, chassisnr doorgegeven en een airbagkabel besteld á 53,-.



    Nu kon het spul in elkaar, accupolen van de accu af (in geval van plots ontploffen airbag), airbag eruit, stuurwiel los, nieuwe stuurwiel erop en airbag er weer in........... Echter ging dit niet volgens plan... Mijn nieuwe stuurwiel was uitgerust met pinnen van binnen om de airbag op z'n plek te houden en deze pinnen kwamen niet overeen met de gaten in mijn huidige airbag...





    Probleem dus... nieuwe airbag aanschaffen.. Na met ik denk wel 15 sloopbedrijven en 2 dealers te hebben gesproken en niemand die mij kon vertellen wel artikelnummer van welke airbag in dit multistuur paste zag ik op een late zaterdagavond ineens een forumpost van een Engels Audiforum van iemand die hetzelfde mee heeft gemaakt.. Deze gebruiker noemde een artikelnr. en volgens Onderdelenlijn.nl was er nog 1 zo'n airbag in Nijmegen.. uurtje rijden voor mij dus ik ben er met mijn stuurwiel heengegaan om te passen en.... HIJ PAST


    Goede airbag (zie gaten naast schroefgaten)



    Nu kon het inbouwen wel beginnen
    .















    Het enige wat mij nu nog te doen staat is het coderen van de sleepring. De knoppen werken nog niet omdat de sleepring niet "weet" wat hij met de signalen van de toetsen moet doen. De codering heb ik gelukkig van dezelfde user van het Audi Forum meegekregen en kan ik bij hem of een garage hier in mijn stad laten doen, wordt vervolgd.....

    17 November 2018.
    Via Tweakers in contact gekomen met iemand die beschikt over een VAGCOM. Bij deze beste man het stuur middel VDCS aangemeld en het zooitje werkt .

    Omdat ik (helaas) nu nog beschik over een OEM Concert II radio werken de MODE en Spraakherkenning knop nog niet. Ook de flippers niet maar rijdt uiteraard in een schakelbag dus dat mag duidelijk zijn .



    26 November 2018.
    Heb mijn bluetooth module van de week binnen gekregen en deze wil ik aan mijn radio gaan bevestigen. Dit apparaatje gekocht bij www.car-interface.nl. Apparaat kan zo op mijn OEM Concert II radio worden aangesloten en doet zich voor (emuleert) als een cd-wisselaar. Hiermee behoudt ik dus volledige functionaliteit van de knoppen aan mijn multistuur en op de radio!

















    27 November 2018.
    LEDjes besteld op Wish.com kostten maar 15,- maar doen het achteraf meer dan prima (aanrader). https://www.wish.com/product/5a263af59a07bd2168db61c1







    8 December 2018.
    Niet heel veel gedaan maar wat voorbereidend werk voor komende week;

    Een S3-look dakspoiler besteld bij Voorwindenparts van de week. Deze is vrijdag binnengekomen en kon pasklaar gemaakt worden. Iets bijgeschuurd en gekeken hoe deze op de klep zou komen te liggen. https://www.voorwindenparts.nl/dakspoiler-audi-a3-8p-3-deurs-2003-2012-pu.html?gclid=EAIaIQobChMIqtSB5JGT3wIVFOh3Ch0ZowZG EAQYAiABEgIdaPD_BwE









    Tevens ook even mijn multistuur gecentreerd, deze had een kleine afwijking naar links en begon me toch te storen. Gezien ik niet veel te doen had deze even gecentreerd en staat nu weer perfect in het middelpunt!

    Up next: Dakspoiler naar de spuiterij die komt (denk ik) komende week weer in de lak terug. Ik heb een VAGCOM/VCDS kabel besteld en verwacht ik ook komende week om wat leuke dingen middels VCDS aan/uit te zetten .

    Verlanglijstje: achterbumper diffuser. Ik ben aan het zoeken naar een achterbumper diffuser (zie link). Heb hem al op eBay gevonden maar vind het een beetje link om middels eBay een diffuser uit Polen te laten komen. Wellicht eerst opzoek naar ander interieur en sierlijsten..

    https://www.ebay.nl/itm/122249488079?ul_noapp=true

    Mag allemaal op pauze gezien de feestdagen er weer aankomen en deze waarschijnlijk ook weer een klap geld gaan kosten .
    Laatst gewijzigd door henkkeumus; 08-03-20 om 19:30.

  2. #2
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 FSI > Audi S3 1.6 FSI Chiptuned

    Wat is het nummer van het stuur en de airbag?
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 FSI > Audi S3 1.6 FSI Chiptuned

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fons716 Bekijk Berichten
    Wat is het nummer van het stuur en de airbag?
    Stuur: 8P0419091BB
    Airbag: 8P0880201AM

    Stuur is van een A3 8P uit 2008 (Automaat) ik heb dus flippers erop. Ik heb een handbak dus die flippers werken niet. Ook heb ik (nu nog) een Concert II radio, hierdoor werken alleen de scrollwielen aan beide kanten. De spraakherkenning en MODE knop werken alleen als je een RNS-E hebt of een radio die hier op kan reageren.

    Er zijn heel veel dingen waar je op moet letten bij het inbouwen van een stuur, niet zomaar dingen gaan kopen voordat je het e.e.a. heb uitgezocht. Bij vragen kun je altijd een berichtje sturen.
    Laatst gewijzigd door henkkeumus; 13-12-18 om 19:34.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 FSI > Audi S3 1.6 FSI Chiptuned

    Mooi om zo te lezen en te volgen (heb zelf een a3 sportback 1.6 FSI uit 2007). Heb me dan ook geabbonneerd. Zal zelf ook eens een propere introductie maken binnenkort.

    Hoe bevalt de bluetooth module en welke is het? Ben zelf daar ook naar aan het rondkijken. O.a. yatour en dension gateway die vaak aangeraden worden.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 FSI > Audi S3 1.6 FSI Chiptuned

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pure899 Bekijk Berichten
    Mooi om zo te lezen en te volgen (heb zelf een a3 sportback 1.6 FSI uit 2007). Heb me dan ook geabbonneerd. Zal zelf ook eens een propere introductie maken binnenkort.

    Hoe bevalt de bluetooth module en welke is het? Ben zelf daar ook naar aan het rondkijken. O.a. yatour en dension gateway die vaak aangeraden worden.
    Heb hiervoor een A3 8L gehad en daar een Yatour in gemonteerd. Deze is mij tot 2x toe kapot gegaan, misschien is het gewoon vette pech maar ik koop geen Yatour meer.
    Op Car-Interface ben ik een goedkopere variant tegengekomen die hetzelfde doet, ding doet het super!

    https://www.carinterface.nl/audi/blu...ios_mn-bua-vw8
    Laatst gewijzigd door tom; 14-12-18 om 21:18. Reden: Verkopen? Even netjes betalen voor een advertentie in Marktplaats aangeboden.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 FSI > Audi S3 1.6 FSI Chiptuned

    Hmm, lees meestal toch voornamelijk positiefs over Yatour, en dat op het internet, zegt ook wel wat volgens mij.
    Laatst gewijzigd door tom; 14-12-18 om 21:19.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 FSI > Audi S3 1.6 FSI Chiptuned

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pure899 Bekijk Berichten
    Hmm, lees meestal toch voornamelijk positiefs over Yatour, en dat op het internet, zegt ook wel wat volgens mij.
    Qua werking zijn het zeker top apparaten, makkelijk aan te sluiten.
    Wellicht heb ik gewoon twee keer pech gehad hoor, maar ik hoef zelf geen Yatour weer.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 FSI > Audi S3 1.6 FSI Chiptuned

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkkeumus Bekijk Berichten
    Qua werking zijn het zeker top apparaten, makkelijk aan te sluiten.
    Wellicht heb ik gewoon twee keer pech gehad hoor, maar ik hoef zelf geen Yatour weer.
    Je spreekt iig uit ervaring. Ik baseer het op wat ik op het internet lees ...

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 FSI > Audi S3 1.6 FSI Chiptuned

    Update 22-12-2018

    En het is weer weekend. Voetbalseizoen zit er op dus we hebben weer wat meer tijd.

    Vandaag op de sloop een dubbeldin harnas + lade en klep kunnen vinden voor 20 euries (nieuw 100,-). Mooie meevaller dus!





    Even op internet een sierlijst vinden die om mijn Kenwood heen past en daarna kan ik deze ook in gaan bouwen.

    Ook heb ik mijn spoiler gespoten terug gekomen en deze ziet er strak uit! Snel de auto ontvetten en de spoiler vol siliconenkit smeren en op de auto plakken! Laat de auto tot volgende week dinsdag binnen staan zodat de kit hard kan worden en de spoiler echt vast zit.









    Up next: Dubbeldin harnas inbouwen en Kenwood radio inbouwen.
    Wishlist: Achterbumper diffuser S3 style, S3 einddemper.

    Op de sloop zag ik veel donker interieur dat opzich nog in goede staat was, wellicht dat ik deze op ga halen mocht de prijs er naar zijn...

    Wordt weer vervolgd .

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2018
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 FSI > Audi S3 1.6 FSI Chiptuned

    Zo, je bent lekker bezig. Ga dit zeker verder volgen, mooi om te zien.

  12. #11
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 FSI > Audi S3 1.6 FSI Chiptuned

    Denk dat je voor je dakspoiler beter ruitenkit had kunnen gebruiken
    Silconenkit wordt namelijk niet hard..
    En dan is het de vraag nog of siliconen kit goed hecht op autolak

    Maar daar kom je vanzelf achter

    Je bent in elk geval goed bezig


    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 FSI > Audi S3 1.6 FSI Chiptuned

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1980 Bekijk Berichten
    Denk dat je voor je dakspoiler beter ruitenkit had kunnen gebruiken
    Silconenkit wordt namelijk niet hard..
    En dan is het de vraag nog of siliconen kit goed hecht op autolak

    Maar daar kom je vanzelf achter

    Je bent in elk geval goed bezig


    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Heb het er nu 1,5 week opzitten en gaat (nog steeds) goed .
    Ik heb er zowel carresoriekit als siliconenkit onder gedaan, gaat geen kant op!

    En dank!

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 FSI > Audi S3 1.6 FSI Chiptuned

    Update 05-01-19

    Unit voor dubbeldin gekocht die nog verzonden moet worden. Betreft een RNS (Radio/Navigatie System). Heb ook direct een achteruitrij camera bijbesteld nu ik toch bezig ben.
    Wanneer alles binnen is de boel ombouwen.


  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 FSI > Audi S3 1.6 FSI Chiptuned

    Update 19-01-19

    Na 2 weken is die eindelijk daar, m'n dubbeldin radio dus tijd om hem in te bouwen.
    Voordat we de unit inbouwen kijken of die daadwerkelijk werkt op de huidige bekabeling, zo gezegd zo gedaan..







    Mooi, die werkt, tijd om het single ding harnas te verwijderen en het dubbeldin harnas in te bouwen. Dit was makkelijker gezegd dan gedaan, godskolere wat zitten die dingen vast. Met een handige tut via het Audiforum had ik gelukkig een idee waar de schroeven zaten zonder had ik de boel zeker afgebroken..









    Na een dikke middag (6u mee bezig geweest) eindelijk het hele dashboard eruit gehad en het dubbeldin harnas er weer in met radio. Resultaat mag er dan ook wezen, ben er erg blij mee.







    Unit nog niet helemaal aangedrukt, moet morgen nog even bezig met het wegwerken van de bekabeling en het plaatsen van de GPS voor de navi. Waar ik ook niet aan gedacht heb is dat door het dubbeldin harnas de climatecontrol unit een stuk naar beneden moet waardoor die nu niet meer past. Gelukkig is hier een work-around voor door een stukje van de unit af te vijlen waardoor die mooi moet passen straks :7. Morgen weer mooi druk dus..

    Vandaag ook de achteruitrij camera binnen gekregen, mocht ik er zin in hebben bouw ik deze er morgen uiteraard ook in *).

    Wordt wederom vervolgd...

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 FSI > Audi S3 1.6 FSI Chiptuned

    Update 20-01-19

    Gister toch nog even bezig geweest met de clima unit. Op internet een mal gevonden en met de slijptol voorzichtig m'n clima unit gaan bewerken. Zag dat ze 2e hands alsnog 100,- kosten dus ben voor de gok gegaan en gelukkig maar want hij pas prachtig :7.









    Daarna direct even de achteruitrij camera plaat bevestigd. Voor de bekabeling een nieuw gat geboord, netjes dichtgekit en afgetaped .





    Volgende week de riedel aansluiten op de unit voor in 't dashboard (hopelijk) zijn mijn parkeersensoren / DLR LED's er dan ook.

    To be continued.. :9

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 FSI > Audi S3 1.6 FSI Chiptuned

    Update 26-01-19

    Zijn we weer. Vandaag weer met de auto bezig geweest wou graag m'n camera aansluiten. Zoals in m'n vorige post te lezen is was ik opzoek naar een stukje plastic dat tussen de clima en radio zou komen te zitten. Nou, dat onderdeel is fucking onvindbaar op het internet en nieuw bij de dealer 46,50 ( 8)7 ) ....... tot vandaag.......

    Vanochtend samen met de ouwe man naar de sloop in de buurt om even te kijken of ze hier net zwart interieur hadden en ja hoor, er stond een prachtige 8P op 4 schijven met alle deuren en ramen er nog in (interieur dus niet natgeregend of vastgevroren van de week).





    Uit deze auto kunnen halen;

    - Zwart dashboard kastje
    - Zwarte middenconsole
    - Zwarte dashplaat onder stuur

    Tevens had deze auto nog mooi gaaf zwart interieur en goede deurpanelen. Na lang twijfelen dit toch nog maar even laten liggen maar ik denk dat ik hier voor terug ga komen.. Afijn, tijdens het demonteren viel m'n oog op een stukje plastig dat op de vloer lag.. En jahoor, daar lag die..



    Eenmaal in de garage weergekomen eerst alles even mooi oppoetsen voordat we de boel gaan inbouwen natuurlijk.



    Na het poetsen de boel weer loshalen, nou, daar gaan we weer.. :9









    Na een klein kwartiertje was de middenconsole eruit, en jezus wat lag daar een smerige zooi onder. Zo zie je maar weer waar roken allemaal wel niet slecht voor is.. Overal lag as zelfs onder tot aan de versnellingsbak..





    Nou, ding opgepoetst, tijd om hem te plaatsen. Voorzichtig over de onderdelen weer teruggedrukt. Niet vergeten de sigarettenaansteker aan te sluiten en het lampje van de asbak . Na enig gemormel zat 't ding weer mooi op z'n plaats en kon ik de rest van de sierstukken ook aanschroeven.







    Nu alles goed op zn plek gedrukt was en ik het stukje plastic had voor de paniekknoppen enz kon de clima unit ook eindelijk op z'n plek gedrukt worden. Natuurlijk past dit weer niet in-een-keer maar moest er nog enig bijgevijld worden om hem passend te maken. Na een klein kwartiertje veilen klikte de unit prachtig vast in z'n harnas..

    [img=640,853]https://i.ibb.co/z7b3twK/IMG-20190126-122248.jpg[/img]

    Bij het monteren van de middenconsole kwam ik erachter dat ik vergeten was naar de plugjes te zoeken (in de sloopwagen) die over de moertjes gaan om ze als het ware uit het zicht te houden. Ook onder de handrem zat een plaatje die ik niet in het zwart had.

    Nou daar zat maar 1 ding op dus...





    Mooi opgelost al zeg ik het zelf :9.
    Nou nu de middenconsole erin zat was het tijd om de achteruitrijcamera te installeren. Ik snapte even niet hoe ik de bekabeling moest aansluiten maar met hulp van een collega beunhaas had ik het vrij snel door.

    Zwarte draad op een stuk metaal als massa gemaakt en de rode draad aan de geschakelde + van m'n radio. De + van de camera heb ik aan m'n achteruitrij verlichting gelust (op de + zonder CAN-BUS) en dat gaat prachtig. Voordat we de boel vastmaken eerst testen op werking natuurlijk.. Aanschouw mijn prachtige constructie.





    En vastplakken die zooi! :7



    Provisorisch wegwerken langs de hoedenplank en draad, heb hem nog even door de auto liggen omdat er hoogstwaarschijnlijk zwart interieur gaat komen. Dan neem ik de draad mooi mee achter en onder de stoelen door bij hem ombouwen 8-).

    [img=640,853]https://i.ibb.co/kH7hzvG/IMG-20190126-141224.jpg[/img]

    Klepje d'r weer op en niemand ziet er wat van.

    [img=640,480]https://i.ibb.co/zSRh3mT/IMG-20190126-153602.jpg[/img]


    En ja, onder de druk bezweken. Het is geen S3 meer :@

    Daarna plaat onder het stuur vastgezet, kabels even wegwerken achter dashboardkastje en even vastmaken om de glorie te aanschouwen. Heb een DAB+ module besteld dus volgende week gaat het allemaal weer los :') .







    Impressie van dashboard in vol ornaat;





    https://youtu.be/SMBvvN78qhg

    Super blij dat het zo werkt. Ding werkt echt supersnel zit geen gare vertraging in o.i.d. echt goed spul voor een made in China .

    Nou zoals ik al zei zit ik op het randje om de rest van het interieur op te halen uit die Audi maar ik houd mezelf even in er zijn helaas meer dingen dan aan de auto beunen, leven kost helaas geld en de huur moet ook nog betaald worden :P.

    Ik verwacht nog een paar artikelen zoals DRL-LED, LEDjes, Knipperlamp in de spiegel enz..
    Hierna bekommer ik mij nog even over het interieur. Wat ik wel zoek is nog een middenconsole bakje, deze zat niet meer in de sloopauto .

    Heb nu ook een zwik aan oude onderdelen die ik tekoop aan ga bieden, de winst hiervan gaat regelrecht weer in de Audi. We zijn nu het punt van leeftijd/waarde allang voorbij ik blijf hier lekker in rondrijden zolang het kan.

    Tot de volgende maar weer .

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 FSI > Audi S3 1.6 FSI Chiptuned

    Goed bezig. Mooi verslag!

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 FSI > Audi S3 1.6 FSI Chiptuned

    Dusssssssss, daar ben ik weer met een update. Op Marktplaats een mooie interieur set te koop aangeboden uit een A3 8P van 2009. Direct berichtje gedaan en mooie deal kunnen maken en opgehaald!



    Hele week niet kunnen wachten om het eindelijk in te kunnen bouwen maar "helaas" ook m'n laatste stageweek dus ook belangrijke dingen te doen zoals verslagen en eindpresentaties maken.. Uiteindelijk alles goed afgerond en dus tijd om de boel in te bouwen .




    :r





    Voor mensen die wellicht ook ooit eens een achterbank van een A3 demonteren en dit toevallig lezen.. Ik heb denk ik wel 20minuten gezocht om m'n achterbank rugleuning te demonteren.... Tussen de 2 delen in zit een klein koppelstukje waar een plastic kapje afgetrokken moet worden waarna er een schroef vrijkomt die de delen aan elkaar houdt..



    Daarna de boel terugzetten met het nieuwe interieur en voilla!



    Daarna tijd om de voorste twee stoelen te demonteren en de nieuwe te monteren!
    Ook hier weer, Jezus wat is roken in de auto smerig, overal vieze zooi onder de stoelen en overal komt er sigaretten as terug... Gelukkig nu de boel eruit is overal grondig kunnen schoonmaken!

    Nu alles eruit is ook mooi de ruimte om de kabel van de achteruitrij camera overal achterlangs te werken. Probeer hem maar eens te zoeken in de volgende foto's (zie spoiler) :P









    [spoiler]
    Kabel kon op de plekjes die op de foto te zien zijn niet achter de sierlijsten komen. Kabel is op deze manier het meest weggewerkt en kan eventueel bij het dashboardkastje nog wat weggewerkt worden. Aangezien deze er volgende week toch uit moet kijk ik dan even verder.

    Best blij mee op deze manier!



    [/spoiler]

    Nu is het wachten tot de rest van de spullen binnenkomen;

    - DRL Ledjes (voor in de koplamp)
    - Parkeersensoren
    - DAB+ module
    - Armleuning
    - enz...

    Vrijdag gaat de Audi op voor APK zal dan ook direct horen of de LEDjes zo mogen of niet :P.
    Tot de volgende

  20. #19
    PaudiA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Posts
    3.426
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 FSI > Audi S3 1.6 FSI Chiptuned

    Leuk om dit te volgen.
    MUSIC IS MY DRUC AND MÖTORHEAD IS MY DEALER

  21. #20
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 FSI > Audi S3 1.6 FSI Chiptuned

    Netjes.

    Verzonden met Tapatalk pro.
    In bezit van Vagcom & VCP.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •