Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 28

Onderwerp: Q3 Sportback 45TFSI-e PHEV

  1. #1
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Q3 Sportback 45TFSI-e PHEV

    Alweer 1 1/2 jaar geleden dat ik (nb. bij de aflevering van mijn huidige Q3 35 TFSI) gekieteld werd door het toen nieuw uitgebrachte model Q3 SPORTBACK. Het bleef qua model een beetje jeuken, welke jeuk erger werd door de aankondigingen inzake de Q4 Etron in eveneens Sportback uitvoeringen.
    Hoewel mijn Q3 momenteel nog zo goed als nieuw en heel weinig km. heeft (Corona), ben ik, na tevens diepgaand gestudeerd hebbende op de Q4 Sportback, toch om gegaan voor een nieuwe Q3 45 TFSI-e PHEV SPORTBACK met 245 PK/400 Nm. (Ondanks een veel krachtigere gecombineerde aandrijflijn is het max. aanhanger trekgewicht helaas wel 400 kg minder dan mijn huidige Q3 35 TFSI 1.5 liter/150 PK/250 Nm !!).
    Na een korte proefrit in de Q4 twee weken geleden (welke prima rijdt trouwens) en nadere bestudering van de bouwkwaliteiten/afwerkingen, maar vooral ook de naderende grote levertijdsproblemen en beperkingen in uitvoeringsmogelijkheden, hebben wij een ons passende voorraad Q3 SB gevonden.
    Na een prettige ontvangst bij de Dealer en een snelle onderhandeling tot een voor beide partijen tevreden stellende deal kunnen komen en de bestelling geplaatst. Eind volgende week kunnen wij hem al ophalen! Het korte wachten is begonnen !
    Geen zorgen over lange onzekere levertijden door gebrek aan chips en onderdelen, geen wachten op afleveringen die al "voorlopig" richting een jaar (!) zouden kunnen oplopen, maar gewoon inpakken en wegwezen !!
    Bijna alles wat wij wensten zit er op: Sunroof, trekhaak, B&O (nog net geen SONOS, maar zeker zo goed) geluid, Matrix lampen, Audi Sport velgen, Leder, 360 graden kamera, div. assistentie en veiligheidsvoorzieningen, zwart glans pakket, privacy glas, etc.
    Bijgesloten foto's geven een kleine indruk van onze a.s. nieuwe beauty !!

    IMG_1484a.jpg IMG_1482a.jpg
    Laatst gewijzigd door merelmaassluis; 04-08-21 om 12:56.
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  2. #2
    jan v s's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    232
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: Q3 Sportback 45TFSI-e PHEV

    H m., weinig reacties, zoals wel vaker in topics mbt Q….. 🥺

    Ik wil je bij deze van harte feliciteren met deze mooie nieuwe aanwinst. Vooral ook een fijne motor, met veel souplesse en meer dan voldoende power.
    Ik begrijp je overwegingen maar al te goed om voor dit type te gaan 😉.

    N.b. Check aub expliciet of dat dak er nog inzit bij aflevering, maar die zijn tegenwoordig zoooooooo schaars 😜😜😜

    Ik wacht je update van aflevering af. Veel wachtplezier gewenst….

    Gr. Jan

    Gr. Jan
    Q5 55 TSFI e matador rood (november 2020)

  3. #3
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard re: Q3 Sportback 45TFSI-e PHEV

    Ik heb reeds wat ervaringen met de Q3: dit wordt mijn 4e en met geen van de auto's een probleem gehad! Dat is misschien ook een reden dat er zo'n rust heerst op dit forum item.

    En ja....er zit echt een open dak in en die halen ze er echt NIET uit, hoe schaars die ook gaan worden: nogmaals, hij stond op voorraad ( geproduceerd in mei j.l.) en het wachten tot donderdag is voor de administratieve afhandelingen (kenteken aanvraag, facturatie etc.) en afleveringsklaar maken.
    NB Mijn huidige Q3 heeft de nieuwste (2020) 1.5 l. 35 TFSI MHEV motor, welke nog mooier loopt dan de bekende 1.4 motor daarvoor, maar in combinatie met de 100 pk e-motor in deze nieuwe Q 3 SB SB wel een "BEEST" met totaal 245 PK/400Nm !!
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  4. #4

    Standaard re: Q3 Sportback 45TFSI-e PHEV

    Ik vind hem prachtig! Daytona, zwart optiek. Nu nog de zwarte ringen erop en iets grotere velgen en klaar!


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

  5. #5
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard re: Q3 Sportback 45TFSI-e PHEV

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    Ik vind hem prachtig! Daytona, zwart optiek. Nu nog de zwarte ringen erop en iets grotere velgen en klaar!


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
    Zoals eerder gemeld betreft het hier een "voorraad" auto en moet je het doen met "as-is" : De zilveren AUDI ringen voor en achter vind ik persoonlijk sowieso iets "chiquer" staan i.p.v. helemaal zwart; vooral aan de grill breekt het wat de zwarte voorkant.
    Standaard zitten er op de Q3 in basis 7Jx17" velgen: dit zijn zeer luxe AUDI SPORT 8,5J x 19" (44Q @ >2.5K/set meerprijs) S-dubbel-arm-design velgen met 255/40 R19 banden zodat er nog iets van rubbercomfort over blijft dus groter hoeft van mij echt niet: mijn 17" winter set rijdt ook zeer comfortabel en stuiterend de bocht door hoeft van mij niet (meer).

    19" AudiSport Titanium 14.jpg
    17" Winterset $_84.JPG
    Laatst gewijzigd door merelmaassluis; 08-08-21 om 11:08.
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...


  6. #6
    jan v s's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    232
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: Q3 Sportback 45TFSI-e PHEV

    Nog 2 nachtjes 😎😎
    Q5 55 TSFI e matador rood (november 2020)

  7. #7
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard re: Q3 Sportback 45TFSI-e PHEV

    En nu nog maar EEN !!!
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  8. Ad
  9. #8

    Standaard re: Q3 Sportback 45TFSI-e PHEV

    Echt een super mooie uitvoering, gefeliciteerd en morgen veel plezier.

    Peeet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  10. #9
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard re: Q3 Sportback 45TFSI-e PHEV

    Dank je !!
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  11. #10
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.352
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Q3 Sportback 45TFSI-e PHEV

    Vroeg naar bed.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  12. #11
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Smile re: Q3 Sportback 45TFSI-e PHEV

    Het was gisteren dus "de dag" en wel spannend.... met onze "oude Q3" (01-2020 en 6000km) rustig vanuit het westen naar midden Nederland gereden ( 1:20,2 op de BC over een rit van ruim 100km), keurig ontvangen door de dealer/verkoper, papierwerk en Myaudi gegevens overgezet op de nieuwe Sportback waarna hij (of is een auto een zij ?) onder de zwarte lappen vandaan werd getoverd !!
    Uitvoerig bijgepraat en gewezen op de laatste "nieuwigheden" waarna wij konden wegrijden. Probleemloos in de EV modus (alleen wat afrol bandengeluiden, maar er liggen ook 255mm/19" Hankook brede sloffen onder) de eerste 48 km op de snelweg (100~110km/uur) gereden tot accu leeg, waarna de wagen op "auto"-modus overschakelde: hiervan was van de 1.4 benzinemotor ook weinig tot niets te merken...nog steeds stil en geruisloos. (dat was trouwens mijn Q3 met 1.5 MHEV ook !)

    De samenwerking/afwisseling tussen E-motor en 1.4 benzinemotor gaat onmerkbaar en vlekkeloos. Ook voor de eerste maal "aan de laadpaal" ging vannacht zonder problemen: na een 4 uur zat er weer een "volle" acculading in, goed voor ca. 50 km. (ik weet nog niet of hij tot 80 of 100% geladen heeft...die instellingen moet ik nog nader bekijken).
    Tijdens het rijden merk je dat de auto wat zwaarder stuurt/rijdt maar hij is ook zo'n kleine 400kg zwaarder; ook heb ik nog niet alle "drive-select" instellingen die ik voordien niet had, nog niet geprobeerd / gevonden. Ook heb ik de auto nog niet op zijn staart (245 PK/400Nm) getrapt: Ik ben van huis uit een oude mechanische technicus die nog gelooft in rustig inrijden en op bedrijfstemperaturen laten komen, voordat alles wat zwaarder mag worden belast ! (Mijn bankrekening is voorlopig wel weer zwaar genoeg belast !)

    Wij zijn uitermate tevreden met onze keuze en beslissing om niet meer aan de E-tron Q4 SB te hoeven denken (volledig elektrisch met onze kilometrages en "milieu-hobby" was voor ons geen drijfveer, maar het SB model trok kwa aanzicht/sportiviteit) , nog los van het steeds groter wordend levertijden-probleem (voor bijna alle nieuw te leveren auto's) door gebrek aan onderdelen, zowel Chips als Raamrubbers maar ook andere vitale delen lopen steeds sterker achter op productieplanningen.
    Wij rijden gelukkig weer NIEUW (binnen 2 weken uit voorraad !!) !!

    InkedIMG_1496_LIa.jpgInkedIMG_1499_LIa.jpg
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    740
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard re: Q3 Sportback 45TFSI-e PHEV

    Gefeliciteerd!
    Zie ik het goed? Dat is toch bij Vallei in Veenendaal met Niels v.d. Vlies? Aardige vent die echt de tijd neemt om je te helpen.

  14. #13
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.352
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Q3 Sportback 45TFSI-e PHEV

    Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.

    Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  15. #14
    jan v s's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    232
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: Q3 Sportback 45TFSI-e PHEV

    Van harte gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. @merelmaassluis.

    Als ik de bevindingen van de 1e rit zo lees, is de vraag “ hoe bevalt die?? “ daarmee al beantwoord 😎
    Wat mij ook opviel is de dealer van aflevering:
    Ik dacht…. Huh, zo ver weg van huis? en anderzijds was ik verrast dat je in mijn woonplaats was ☺️ Dus errug dichtbij😎

    Ik moest nog wel even zoeken, want ik dacht toch echt dat dit ook een 1.5 was, maar je hebt gelijk… tot mijn verbazing is type 45e een 1.4 ltr.

    Nou, ik hoop dat je met veel plezier zult gaan genieten van deze mooie nieuwe aanwinst. Pas op voor het acc.vermogen van hybride ivm onverwachte incasso s.
    Ik weet inmiddels hoe snel ze zijn, hahahaha.

    Nogmaals, veel plezier gewenst.

    Gr. Jan
    Q5 55 TSFI e matador rood (november 2020)

  16. #15
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caravaca de la Cruz Bekijk Berichten
    Gefeliciteerd!
    Zie ik het goed? Dat is toch bij Vallei in Veenendaal met Niels v.d. Vlies? Aardige vent die echt de tijd neemt om je te helpen.
    Je hebt volkomen gelijk en ik deel je mening volledig !!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan v s Bekijk Berichten
    Van harte gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. @merelmaassluis.


    Ik moest nog wel even zoeken, want ik dacht toch echt dat dit ook een 1.5 was, maar je hebt gelijk… tot mijn verbazing is type 45e een 1.4 ltr


    Gr. Jan

    De Q3 en de Q3 SPORTBACK worden na 2020 zowel als 35 TFSI (met een nieuwe zuinige 1.5l / 150 PK motor met 7 trap automaat MHEV met een kleine 48 v accu als kleine ondersteuning /rem-energieopslag d.m.v. startmotor-dynamo systeem en niet d.m.v. externe kabelaansluiting oplaadbaar ) en als 45 TFSI-e (met de vroegere en bekende 1.4L 150 PK volledige benzine motor met 6 trap automaat gecombineerd met een 100 PK elektromotor gevoed uit een 13 kWh hoogvolt accu in ca. 4 uur via laadpaal/kabel te laden.) Het totale bruikbare vermogen van deze uitvoering is 245 PK. De wagen weegt ook ca. 350 kg meer maar is dus wel aanmerkelijk sneller/krachtiger. De pure accu aandrijving is in de EV modus (dus als een echte E-tron) bruikbaar voor ca 50 km met een max. snelheid van 140 km. Dus zeer interessant voor korte stadsritten /boodschappen. Op lange ritten in " combi-modus" levert de E-motor extra boostkracht !!
    Waarom de " oude" 1.4 motor in deze PHEV combinatie is verkozen weet ik niet, maar waarschijnlijk is deze motor wat goedkoper voor AUDI Ag., ook i.v.m. de gekoppelde 6 trap automaat, of misschien hadden ze nog oude voorraden. N.B. De recente 1.5l in de 35 TFSI uitvoering is mij uitstekend bevallen hoewel ik er maar 6000 km van heb genoten ! Ook de 1.4 motoren in mijn vroegere 2 Q3's hebben hun werk probleemloos gedaan maar beiden heb ik maar ca. 15.000km gereden. Mijn laatste Q3 35 TFSI met 1.5l. was toch merkbaar beter, stiller en ca 10% zuiniger .
    Laatst gewijzigd door tom; 14-08-21 om 10:19.
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  17. #16

    Standaard re: Q3 Sportback 45TFSI-e PHEV

    Top uitvoering, kom maar op met de outdoor foto’s

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  18. #17
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.866
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 Sportback 45TFSI-e PHEV

    Verplaatst naar de Showroom.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  19. #18
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.175
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Q3 Sportback 45TFSI-e PHEV

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door merelmaassluis Bekijk Berichten
    Ik heb reeds wat ervaringen met de Q3: dit wordt mijn 4e en met geen van de auto's een probleem gehad! Dat is misschien ook een reden dat er zo'n rust heerst op dit forum item.
    Niet heel raar toch met een auto van 1,5 jaar en slechts 6000 km.

    Mooie wagen, maar wel wat meer gaan rijden hoor!
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    101
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 Sportback 45TFSI-e PHEV

    Wat een prachtige uitvoering, echt waar ! Gefeliciteerd, veel veilige kilometers en vooral lekker genieten !

  21. #20

    Standaard Re: Q3 Sportback 45TFSI-e PHEV

    Gefeliciteerd. Strakke wagen. Veel plezier ermee

    En een stuk sneller dan een Q4.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •