Welkom!
Ik heb een garage aan mijn huis ... maar die van jou is wel een mooie mancave hoor
Wacht met spanning af wat er in komt te staan.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hallo allemaal
Ik ben Mickel, 37 jaar oud en kom uit Den Helder. Voor de kost werk ik in de offshore, en voor de laatste 6 jaar voornamelijk in Azie.
Tot voor kort heb ik een Golf 7 GTI gereden. Deze was lekker gekieteld oa met een IS38 (S3/7R) turbo, en een uitlaat vanaf die die turbo. de meeste van de werkzaamheden waren uitgevoerd door Hartog.
Het was een leuk bommetje met 359 PK en 455 Nm.
Maar na 6 VW’s achter elkaar, heb ik toch besloten om terug te gaan naar de 4 ringen. (We houden het wel lekker VAG)
De keuze was deze keer gevallen op een Audi A5 Coupe 2.0 TFSI quattro gekocht, waarvan ik de updates in dit topic ga delen.
De A5 was geleverd November 2016, en boven op de standaard uitrusting waren de volgende vakjes aangekruist.
• S Line
• Pro Line
• Gegoten aluminium 19” velgen Audi Sport in "5-spaak-blade"-design
• Alcantara "Frequenz"/leder combinatie
• Audi virtual cockpit
• MMI navigatie plus met MMI touch
• Audi Matrix LED-koplampen incl. dynamische knipperlichten vóór en achter
• Dynamic steering
• Assistentiepakket City
• Achteruitrijcamera
• Voorstoelen elektrisch verstelbaar
• Stoelverwarming vóór
• Lendensteunen vóór, elektrisch verstelbaar
• Parkeerassistent
• Bang & Olufsen 3D sound system
• Head-up display
• Driespaaks lederen stuur, multifunctioneel plus, afgevlakt
• Automatisch dimmende binnenspiegel
• Audi smartphone interface
• Audi connect diensten
• Lichtpakket 2
• Audi phone box
En natuurlijk een paar plaatjes van de Audi.
Ik heb altijd wel de drang om wat subtiele aanpassingen te doen aan mijn auto’s en dat zou in dit geval niet heel anders zijn.
Dit is het lijstje ook het moment:
- Interieur lijsten vervangen voor hoogglans of carbon lijsten (Done for now)
- 200 cels downpipe (Afspraak gemaakt voor eind Mei)
- Catback op maat (Done!)
- Op maat laten tunen door Hartog
- Voorste ruiten laten tinten
- Carbon diffuser (Done!)
- Hg zwarte spoiler lip (bij de spuiter)
- Carbon spiegelkappen (Done!)
- Dynamische knipperlichten in de zijspiegels (Done!)
- Een kleine verlaging van een paar centimeter
- RS5 look grill
- 20” velgen (Done!)
- De standaard onbehandelde side skirts/ blades laten bewerken. (bij de spuiter)
Verder hebben wij als daily/familie auto wel een VW. Want in het begin van 2018 hadden wij een VW T-Roc besteld, waarin voornamelijk door de vouw word gereden.
Verder ben ik fanatiek detailer. Deze hobby is wat uit de hand gelopen zeg maar. Dit is de garage waar beide autos in de watten worden gelegd.
Updates:
*09-02’2019
De eerste update was de diffuser waarvan ik de kleur niet mooi vond afsteken bij het grijs van de auto. Maar het was nog niet makkelijk een andere te vinden die ik mooi vond, dus heb ik maar besloten de huidige diffuser te laten hydrodippen.
Omdat ik Carbon erg mooi vind bij het Daytona grijs, wil ik een paar details in het carbon hebben. Ook wil ik de zilveren raamlijsten houden, en de grill die ik wil heeft ook veel zilver, dus heb ik besloten de rand zilver te spuiten en rest carbon hydrodip. Het honinggraat in de bumper was los te klikken, en deze heb ik hoogglans zwart gedaan, waardoor alles weer mooi terug komt.
*13-02’2019
Omdat ik voor en achter dynamische knipperlichten heb, maar maar meteen en setje dynamische lampen voor de spiegels besteld.
En toen we toch bezig waren meteen een setje carbon kappen mee besteld.
*22-03’2019
Ondanks dat de winterwielen tijd net achter ons was, alvast een mooie winter set gescoord voor de volgende winter. De set komt van een Q7 af, en heeft daarom een mooie offset voor de A5.
Als we iets meer richting de winter gaan, maar kijken voor een beetje knap rubber.
Vlokkig moeten we het even doen mijn een fotoshop
*05-04’2019
De volgende upgrade was het hydrodippen van de Interieur lijsten. De auto was standaard geleverd met aluminium geborstelde lijsten, waar ik zelf niet zo’n fan van ben.
Dus heb ik op eBay een 2e hands setje op de kop getikt, en deze laten dippen.
Ik vind het een grote vooruitgang met de aluminium lijsten, maar ben nog niet helemaal tevreden. Daarom heb ik de originele set naar de spuiter gebracht, om deze in carrosserie kleur te laten spuiten.
*08-04’2019
Na een goed tijdje wachten was het eindelijk tijd voor mijn afspraak bij JMTuning.
Normaal gesproken heeft het wel mijn voorkeur om bij de downpipe te beginnen, maar omdat de software nog niet gekraakt is, en ik geen zin heb om met storings lampjes te rijden, ben ik met de cat back begonnen.
Ik had zelf alvast sierstukken besteld, maar de verkeerde waren geleverd. Daarom alsnog 2 sierstukken uit de vitrine kast uitgezocht.
Deze staan op zich niet verkeerd, maar worden uitgewisseld wanneer de juiste sierstukken aangekomen zijn. Al met al heeft het wel een mooie volle look zo.
Door de lange wachttijden heb ik wel alvast een afspraak gemaakt voor de downpipe, met de hoop de auto dan meteen te kunnen tunen.
*09-04’2019
De volgende dag ben ik richting het zuiden gereden voor een zomerset. De velgen waar de auto standaard mee geleverd was, waren op zich wel mooi, maar ik ik vond de mat grijze velgen een beetje vloeken bij de glanzend grijze lak. En als detailer zijnde is mat sowieso niet iets waar ik dol op ben. Ook mochten de velgen best een maatje groter.
Niet vooraf mijn eerste keuze, want die viel erg tegen. Maar later een paar GMP Katana’s gepast, en die vond ik toch best mooi staan.
Dus deze voorzien van een setje Pirelli Pzero R01’s en onder de auto gemonteerd.
Ik vind het een grote verbetering in vergelijking met de originele velgen, maar kan nog niet beloven dat ik stop met kijken naar andere velgen
Helaas moet ik er een paar weken tussenuit voor mijn werk, maar wanneer ik terug ben staan er nog een paar updates in de planning. Tegen de tijd dat ik terug bij zijn de sierstukken binnen, en zijn de interieur lijsten klaar.
Maar ook heb ik op mijn laatste avond nog de side blades gedemonteerd zodat deze behandeld kunnen worden en klaar liggen wanneer ik weer thuis ben. En toen ik toch bezig was, heb ik ook meteen een spoiler lip mee gegeven.
En tot slot nog een foto van hoe de auto er nu bij staat.
Zomer setup.
Welkom.
Uit de hand gelopen …. beetje understatement. Tzt ben je welkom om eens een poetsmeeting te bezoeken. Er zijn hier genoeg detailers (niet allemaal zo serieus).
Succes met de zoektocht naar de A5C. We wachten in spanning af
Welkom hier, ik ben benieuwd naar je ringen en wat je garage betreft, amen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
Bedankt voor het warm welkom mannen!
Ik ga na de kerst even bij een auto kijken, als dat niks word zal het waarschijnlijk pas in februari worden. (Aangezien ik in januari weer een maandje weg moet)
Hey Dimitri
De 5 serie vervangen zie ik?! Mooie vervanger heb je gekozen... wederom een hele dikke wagen!
5 serie was niet echt 5 serie waardig meer helaas, op een gegeven moment moet je er eigelijk 10k aan verspijkeren om de wagen te maken hoe die hoort te wezen.
Voor mij was het na 3 ton op de klok en heel wat centen genoeg geweest.
Bedankt, a7 is werelds! Ik dacht altijd dat comfort en klasse gezocht moest worden in de benz en en bmw's bijvoorbeeld maar daar heb ik me verschrikkelijk in vergist.
Veel succes met jou zoektocht en ben zeer benieuwd,ik hou je in de gate!
Fijne avonden
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Welkom Mickel! Heb de neiging het bij jou over je garage te hebben ipv de auto's. Die A5 met 252pk zal straks ook wel veel verder komen.. Mooie keus!
Thanks mannen!
Ik ben vandaag met de vrouw op pad geweest om voor een nieuwe auto te kijken.
De eerste stop was Auto Flevo in Hardewijk en het was meteen raak.
Dit is hem geworden:
Audi A5 Coupe 2.0 TFSI quattro (252 PK) S tronic in het Daytonagrijs.
Hij was in November 2016 geleverd met de volgende opties:
• S Line
• Pro Line
• Gegoten aluminium 19” velgen Audi Sport in "5-spaak-blade"-design
• Alcantara "Frequenz"/leder combinatie
• Audi virtual cockpit
• MMI navigatie plus met MMI touch
• Audi Matrix LED-koplampen incl. dynamische knipperlichten vóór en achter
• Dynamic steering
• Assistentiepakket City
• Achteruitrijcamera
• Voorstoelen elektrisch verstelbaar
• Stoelverwarming vóór
• Lendensteunen vóór, elektrisch verstelbaar
• Parkeerassistent
• Bang & Olufsen 3D sound system
• Head-up display
• Driespaaks lederen stuur, multifunctioneel plus, afgevlakt
• Automatisch dimmende binnenspiegel
• Audi smartphone interface
• Audi connect diensten
• Lichtpakket 2
• Audi phone box
Er was 1 ding aan de auto wat me tegen viel, en dat was dat hij toch best veel steenslag heeft.
Nu heb ik best veel ervaring dit knapper te maken, maar ik had het liever niet gezien.
Maar met deze kleur (vrijwel het zelfde als onze T-Roc) en deze opties heb ik het maar voor lief genomen.
Ook de Hankook banden waar hij op staat is niet mijn eerste keus, maar ik zal ze een kans geven. Ik zal met de tijd toch een maatje groter gaan kopen.
@RonVAG
Ja zeker wel... en vond het zelfs een hele moeilijke keuze!
De SP is praktischer met de extra deuren en zeker met de achterklep.
Maar zeker als je van de zijkant kijkt vind ik persoonlijk de coupe wat slanker en sportiever ogen.
Als het de familie auto was geweest was het zeker een SB geworden, maar in mijn situatie vind ik de coupe meer op zijn plek.
Overgens beide schitterende wagens natuurlijk!
Lekker zeg. En nu dubbel welkom. En Daytona is een kleurtje om lekker strak te krijgen.
Steenslag is een drama. Zeker met autos die de randstad met de spits trotseren. Maar goed gaat je van de straat brengen om het op te knappen.