Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 63

Onderwerp: Audi A4 Avant 2011 van Rappefiets

  1. #41
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 Avant 2011 van Rappefiets

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RappeFiets Bekijk Berichten
    O ja inmiddels heb ik ook hold assist geinstalleerd, wat een top optie! Is relatief goedkoop en redelijk snel te fixen. Die reparatie draadjes van audi zijn het duurste.
    Nice, en wat vindt je precies fijn aan deze optie ?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  2. #42
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 Avant 2011 van Rappefiets

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Nice, en wat vindt je precies fijn aan deze optie ?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    Dat je tijdens het filerijden of voor het stoplicht je voet van de rem kan halen en de auto gewoon stil blijft staan. Daarnaast is een knopje erbij ook gewoon erugg leuk. Bovenstaande geldt overigens wel voor een automaat. Als ik een handbak zou hebben dan hoef je niet perse de rem ingedrukt te houden.
    @Reggy, heb jij de optie ook?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #43
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 Avant 2011 van Rappefiets

    Jep, in de nieuwe auto straks en daarom mijn vraag
    Lijkt me idd een prettige optie.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  4. #44
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 Avant 2011 van Rappefiets

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Jep, in de nieuwe auto straks en daarom mijn vraag
    Lijkt me idd een prettige optie.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    Nice! Als je een beetje handig bent erg leuk om zelf te doen vond ik.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  5. #45
    yohanv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    51
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi A4 Avant 2011 van Rappefiets

    Wat een mooi exemplaar heb je... en wat een lijst aanpassingen die je maakt om de wagen precies zo te krijgen,als je wilt... De zwarte accenten vind ik persoonlijk erg mooi staan. Veel plezier ervan


  6. #46
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 Avant 2011 van Rappefiets

    Thanks!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. #47

    Standaard Re: Audi A4 Avant 2011 van Rappefiets

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RappeFiets Bekijk Berichten
    Het is even een tijdje rustig geweest maar inmiddels weer een paar mods op de plank liggen.
    De s-line emblemen aan de zijkant gaan vervangen worden door mat zwarte V6T emblemen.
    Voor de achterlichten heb ik smoke folie besteld, eens kijken hoe dat staat. Te donker vind ik niet mooi Maar een tintje donkerder heeft wel wat.
    Net een setje s4 buitenspiegels binnen die automatisch inklappen en zelfdimmend zijn. Het hele topic van Peeet doorlopen spitten. @Peeet, bedankt weer voor de fantastisch diy echt petje af, middels jou info moet het zeker gaan lukken!!
    En volgende week naar JD om de motor en bak wat te laten kietelen.

    Van de week trouwens ook nog mijn standaard pook vervangen in de Stronic versie van de a3. Oogt net even wat sportieven en ik vind het persoonlijk fijne om de knop aan de voorzijde te hebben ipv zijkant.

    Bijlage 256532
    Graag gedaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Nice, en wat vindt je precies fijn aan deze optie ?
    @Reggy lees dit ff over werking van AHA (Audi Hold Assist) -> https://www.audiforum.nl/forum/model...ml#post1078979

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  8. Ad
  9. #48
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 Avant 2011 van Rappefiets

    Ff een sneek preview.



    Zojuist gemonteerd.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  10. #49
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 Avant 2011 van Rappefiets

    Zo de spiegels zitten er ook op. Vet om dan voor het eerst je spiegels in te zien klappen. Helaas zijn er toch weer wat dingetjes kapot gegaan bij de demontage. De houder van het klemmetje waarmee het binnenpaneel aan de deur zit is afgebroken. Ben dus nu een abs papje aan het maken om deze weer te repareren.
    Volgende stap is om de dim functie van de spiegels aan te sluiten. Ik heb vastgesteld dat in de deuren alle bekabeling al aanwezig is. Alleen van de binnenspiegel naar de stekker in de a stijl is er nog geen draadboom. Als het ff lukt ga ik daar morgen/van het weekend mee aan de slag.
    Ik vind de alu speigels wel erg vet omdat dit bij de s4 hoort maar bij mij is alles matzwart aan de zijkanten dus ik denk dat ik binnenkort matzwarte kappen ga aanschaffen en laten spuiten.



    7997FB37-5448-43E8-814E-67FF7AD95E28.jpg
    Laatst gewijzigd door RappeFiets; 05-12-19 om 18:55.

  11. #50

    Standaard Re: Audi A4 Avant 2011 van Rappefiets

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RappeFiets Bekijk Berichten
    Volgende stap is om de dim functie van de spiegels aan te sluiten. Ik heb vastgesteld dat in de deuren alle bekabeling al aanwezig is. Alleen van de binnenspiegel naar de stekker in de a stijl is er nog geen draadboom. Als het ff lukt ga ik daar morgen/van het weekend mee aan de slag. ]
    Zie DIY https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1536915



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  12. #51
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 Avant 2011 van Rappefiets

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Zie DIY https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1536915



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Thanks Peeet.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  13. #52
    RickH's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    602
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 Avant 2011 van Rappefiets

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RappeFiets Bekijk Berichten
    Zo de spiegels zitten er ook op. Vet om dan voor het eerst je spiegels in te zien klappen. Helaas zijn er toch weer wat dingetjes kapot gegaan bij de demontage. De houder van het klemmetje waarmee het binnenpaneel aan de deur zit is afgebroken. Ben dus nu een abs papje aan het maken om deze weer te repareren.
    Volgende stap is om de dim functie van de spiegels aan te sluiten. Ik heb vastgesteld dat in de deuren alle bekabeling al aanwezig is. Alleen van de binnenspiegel naar de stekker in de a stijl is er nog geen draadboom. Als het ff lukt ga ik daar morgen/van het weekend mee aan de slag.
    Ik vind de alu speigels wel erg vet omdat dit bij de s4 hoort maar bij mij is alles matzwart aan de zijkanten dus ik denk dat ik binnenkort matzwarte kappen ga aanschaffen en laten spuiten.



    7997FB37-5448-43E8-814E-67FF7AD95E28.jpg
    Mooie wagen @RappeFiets! En tof om te lezen over de aanpassingen en retrofits die je hebt gedaan!

    Mocht je binnenkort van plan zijn inderdaad van plan zijn nieuwe kappen aan te schaffen: wellicht kunnen we elkaar van dienst zijn... Ik ben op zoek naar de alu kappen en heb er momenteel zwarte op zitten.
    A4 B6 - 1.8T Sedan (2003) ​Ming Blauw--> https://tinyurl.com/tlp4vcs
    A4 B8 - 2.0TDI Avant (2014) Briljant Zwart --> https://tinyurl.com/szfqvt3

  14. #53
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 Avant 2011 van Rappefiets

    Hi @RickH dankjewel. Dat zou idd een goeie zijn. Alleen ben ik wel tot de ontdekking gekomen dat 1 vd kappen aan de spiegelkant onder een scheurtje heeft voor mij niet heel erg maar mocht ik ze verkopen niet heel wenselijk.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  15. #54
    RickH's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    602
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 Avant 2011 van Rappefiets

    @RappeFiets ik stuur je even een PB
    A4 B6 - 1.8T Sedan (2003) ​Ming Blauw--> https://tinyurl.com/tlp4vcs
    A4 B8 - 2.0TDI Avant (2014) Briljant Zwart --> https://tinyurl.com/szfqvt3

  16. #55
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 Avant 2011 van Rappefiets

    Het is alweer even geleden sind ik iets hier heb toegevoegd dus is het wel weer hoog tijd aangezien ik inmiddels een hoop heb verbouwd. Helaas heb ik nog geen foto's maar dat komt.

    Wel inmiddels wat slecht nieuws waar helaas veel mensen last van hebben..... de s-tronic
    vorig jaar zomer merkte ik het eigenlijk voor het eerst, het duwtje in de rug op het moment dat je volledig tot stilstand komt en de bak van 2 terug naar 1 schakelt. Een paar maanden daarvoor nog bij de dsg "fluisteraar" geweest voor een olie wissel en een check. Hier bleken geen bijzonderheden uit dus ik kreeg de indruk dat het de aard van het beestje was. Afgelopen maandag echter met het warme weer waarbij de airco volle bak aan het werk moest sloeg mijn motor echter 3 keer af bij het tot stilstand komen. De klap door het terugschakelen was net ff te groot waardoor de motor er mee op hield. Dit was voor mij de druppel, de auto doet het verder prima. Dus heb ik de auto uitgelezen en 0,0 storing. Vervolgens heb een afspraak gemaakt bij Ganzeboom voor een diagnose.

    Ik kon het echter niet loslaten want ik ben er een beetje bang voor dat de geld kraan nu helemaal open moet. Verhalen van compleet nieuwe bakken/mechatronics maken me toch een beetje flauw.
    Inmiddels na veel studie en mensen gesproken te hebben (de diagnose bij ganzeboom moet nog plaatsvinden) tot de conclusie gekomen dat het de solenoid (N436) is die de K1 koppeling aanstuurt. Er zitten in deze bak 0B5 namelijk 2 gevoelige solenoids die de clutches aansturen en die kunnen door vervuiling (lees geen olie wissel van de bak om de 60.000) en hitte sneller verslijten. Gelukkig ie hiervoor een repair kit beschikbaar waarbij het wordt aangeraden om ook de cooling oil en main pressure solenoid te vervangen samen met nog een paar delen. Kosten voor deze repair kit zijn rond de 450,- Voor de volledigheid, het uitlezen van de bak geeft geen storingen. Ook de meetwaarde blokken zijn voorzover ik dan beoordelen goed. De bak werkt immers wel alleen mist hij de soeplesse.
    Ik ben dit maar aan het opschrijven omdat er veel meer mensen zijn die dit probleem hebben en hebben en wellicht help ik hier weer iemand mee. Als iemand interesse heeft, ik heb inmiddels een heel boekwerk aan interessante links etc om door te spitten.

    Dit verhaal wordt vervolgd.

  17. #56
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 Avant 2011 van Rappefiets

    Helaas, diagnose door ganzeboom heeft voor mij niet het gewenste resultaat opgeleverd. Advies was complete bak revisie.... hij vond alleen wel dat het allemaal niet zo schokkend was en wel meeviel. Hmmmm...

    Anyways ik heb besloten de repairkit aan te schaffen samen met de solonoids en deze te monteren, dan zien we wel weer verder.

  18. #57
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 Avant 2011 van Rappefiets

    Inmiddels, alle onderdelen in huis gehaald en gemonteerd. Zojuist olie opnieuw erin en..... perfect!
    Bak loopt als een zonnetje. Waar je dus eerst een duw in je rug kreeg als de bak van 2 naar 1 ging tijdens stilstand voel je nu niks. Het is echt een verademing.
    Ik zal als ik ff tijd heb eea opschrijven. Uiteindelijk heb ik 6 solenoids vervangen en de 2 verdeel printplaten incl de rubbertjes. Totale kosten incl olie 800 euro.
    Heel wat beter dan de bak revisie die mij werd geadviseerd a 4000,-

  19. #58
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 Avant 2011 van Rappefiets

    Zoals gepost onder het B8 subforum heb ik last van een vreemd geluid nabij het olie filter. Na veel wikken en wegen besloten dat de PCV een hele grote kanshebber is om het geluid te veroorzaken. Om dit vast te stellen heb ik de hele bende uit elkaar getrokken…. Dat viel toch wel ff tegen. Gelijk vd gelegenheid gebruik gemaakt de inlaat spruitstukken, swirlflaps, egr en kleppen te inspecteren. Alles zag er prima uit! Egr klep heeft wel wat aanslag maar mag geen naam hebben. Gasklep idem. Ook de inlaat kleppen zien er erg schoon uit. In elk geval heb ik een reparatie setje met swirlflaps, kunstof lagers en servo linkjes besteld. Ook deze zien er goed uit en voel geen speling.
    C9D64610-827A-40EF-B663-4C0A6D1832D2.jpg

    Tot op heden was ik eigenlijk toch een beetje teleurgesteld aangezien alles wat ik tegenkwam er eigenlijk heel goed en schoon uit zag. Ook de PCV leek er goed uit te zien. Zelfs na het openmaken kon ik niet direct wat ontdekken waardoor ik toch begon te balen.
    Na wat zaken te hebben getest op vacuum lekkage toch maar weer de PCV er bij gepakt en deze getest op lekkage. Toen ik het membraam ging afvegen met papier viel mij ineens iets op…..
    DD8136DD-10DC-45BE-9164-2C2136D5706F.jpg
    00AF000F-1796-4DFA-960C-B3B0812FFFDA.jpg
    Er zit een klein scheurtje in het membraam. Dit zou het wel eens kunnen zijn. In elk geval ben ik blij dat ik het ding niet voor niks ga vervangen. Nu nieuwe seals bestellen alles schoon maken en wachten oo de onderdelen. Als dat allemaal binnen is gaat de boel weer in elkaar.

    Wordt vervolgd…..

  20. #59
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 Avant 2011 van Rappefiets

    Lekke PVC klep komt vaker voor. Ik heb het bij de mijne ook gehad. Is destijds nog onder garantie door de dealer vervangen.
    Mooi om te lezen dat je inlaattraject nog relatief schoon is. Ik overweeg om dit in de nabije toekomst ook te (laten) inspecteren om eventuele problemen te voorkomen. 4 jaar geleden bij JD een Chemical cleaning laten doen. toen viel de vervuiling al mee en was de boel erna weer mooi schoon, dus ik verwacht niet veel vervuiling.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RappeFiets Bekijk Berichten
    Zoals gepost onder het B8 subforum heb ik last van een vreemd geluid nabij het olie filter. Na veel wikken en wegen besloten dat de PCV een hele grote kanshebber is om het geluid te veroorzaken. Om dit vast te stellen heb ik de hele bende uit elkaar getrokken…. Dat viel toch wel ff tegen. Gelijk vd gelegenheid gebruik gemaakt de inlaat spruitstukken, swirlflaps, egr en kleppen te inspecteren. Alles zag er prima uit! Egr klep heeft wel wat aanslag maar mag geen naam hebben. Gasklep idem. Ook de inlaat kleppen zien er erg schoon uit. In elk geval heb ik een reparatie setje met swirlflaps, kunstof lagers en servo linkjes besteld. Ook deze zien er goed uit en voel geen speling.
    C9D64610-827A-40EF-B663-4C0A6D1832D2.jpg

    Tot op heden was ik eigenlijk toch een beetje teleurgesteld aangezien alles wat ik tegenkwam er eigenlijk heel goed en schoon uit zag. Ook de PCV leek er goed uit te zien. Zelfs na het openmaken kon ik niet direct wat ontdekken waardoor ik toch begon te balen.
    Na wat zaken te hebben getest op vacuum lekkage toch maar weer de PCV er bij gepakt en deze getest op lekkage. Toen ik het membraam ging afvegen met papier viel mij ineens iets op…..
    DD8136DD-10DC-45BE-9164-2C2136D5706F.jpg
    00AF000F-1796-4DFA-960C-B3B0812FFFDA.jpg
    Er zit een klein scheurtje in het membraam. Dit zou het wel eens kunnen zijn. In elk geval ben ik blij dat ik het ding niet voor niks ga vervangen. Nu nieuwe seals bestellen alles schoon maken en wachten oo de onderdelen. Als dat allemaal binnen is gaat de boel weer in elkaar.

    Wordt vervolgd…..
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  21. #60
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 Avant 2011 van Rappefiets

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superavenger69 Bekijk Berichten
    Lekke PVC klep komt vaker voor. Ik heb het bij de mijne ook gehad. Is destijds nog onder garantie door de dealer vervangen.
    Mooi om te lezen dat je inlaattraject nog relatief schoon is. Ik overweeg om dit in de nabije toekomst ook te (laten) inspecteren om eventuele problemen te voorkomen. 4 jaar geleden bij JD een Chemical cleaning laten doen. toen viel de vervuiling al mee en was de boel erna weer mooi schoon, dus ik verwacht niet veel vervuiling.
    Ik moet je eerlijk zeggen dat ik hiervoor nog nooit van dat ding had gehoord... Maar bizar dat die klep bij jou dan relatief snel kapot was gegaan aangezien hij nog onder garantie kon worden vervangen.
    Hopelijk valt het bij jou idd ook mee en is jouw inlaat traject ook nog steeds mooi schoon. Wat ik overal lees is tijdig olie vervangen, ik doe het om de max 15.000 km, en hoogwaardige brandstof tanken flink bijdraagt aan het minimaliseren van de afzetting. Lange stukken rijden en je auto goed warm rijden voordat je hem intrapt zijn naar mijn mening ook essentieel.

    Ben benieuwd naar de prijs van de PCV, ik zie hem in ETKA staan voor 160 E tjes maar meestal zit de audi dealer hier daar nog iets boven. Imitatie is er ook voor 40 E maar dat wordt mij overal afgeraden. Heb al keer gezeik gehad met een Gates waterpomp die lekte, kon weer de hele bende los.... dus voortaan maar origineel.

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •