2 dozen vol met?
Asbest platen?
Lol!
Sorry beterlezen.nl
Ik ben gister bezig geweest met de motorkap..
Deze wilde al een week niet meer open.
Na trekken aan de ontsluiter gebeurde er niets..
Kabel los gehaald en nog steeds niets. Wel merkte ik dat ik de kabel heen en weer kon trekken... dat voorspelde niet veel goeds. ( wat dus ook bleek toen hij eens maal open was en het balletje eruit was gesprongen...:/ )
Nu had ik ‘soort van gelukkig’ nog de 2.0 staan waar ik even onder de kap had gekeken en gezien hoe het palletje zit om hem van onder los te krijgen.
Nou. Auto omhoog, ik eronder en proberen maar.
Had nog een lang draadeind liggen. Deze een haakje gebogen en wat bochten.
Uiteindelijk het haakje achter het palletje gekregen. En dan draadeind zo achter een buis klem weten te laten lopen zodat als ik eraan trok hij in een lengte richting trok. En na veel pielen ging hij PLOP. Open!
En ja hoor. Balletje met plastic houder eruit..
Vast geklikt, Pal teruggeduwd, getrokken aan de ontgrendel handel. En plop. Ja hoor! Hij deed t weer.
Nu maar dat houdertje extra vast gezet met een ti-rip eromheen...
Toch wel handig dat ik nog olie kan peilen en vloeistoffen kan bijvullen..
(Foto’s houden jullie tegoed. Ik kan niet meer uploaden deze maand van tapatalk)
^ Robbert
En we hebben weer wat te schrijven!
Nog geen leuke dingen helaas..
Volgende probleem heeft zich de kop op gedaan.
Al een paar keer gehad dat voor 1 seconde het öldruck rode grote kannetje in beeld kwam. Maar dus ook weer weg bleef.
Na wat zoeken kan het de sensor zijn( die bij het olie filter) of de zeef.
Nu reed ik gister bij t werk.. en kreeg ik na het inparkeren weer de melding in beeld. Rode kantje met zwarte achtergrond.
En ging daarna over naar deze:
Ik hoorde ook een geluid wat ik nog niet eerder heb gehoord. Dus denk dat t de olie pomp is die droog loopt..... ( dus dichte zeef of in die richting en niet de sensor)
Denk dat t sludge is. Wat ik ook uit de Carter ventilatie heb gehaald...
De Audi staat op t werk. En vanavond maar even met pa ophalen met de aanhanger.
Electrische leen auto mee van t werk. ( gelukkig)
Dan morgen maar weer op de brug zetten...
- Olie aftappen.
- Carter eronderuit.
- Inspecteren.
- Wellicht schoonmaken. (Hopelijk geen nieuwe olie pomp)
- Nieuwe pakking erop.
- Nieuw olie filter.
- nieuwe olie druk en peil sensor gelijk maar vervangen.
- Alles weer dicht en nieuwe olie erin. ( gelijk die ververs beurt maar doen! )
- Nieuwe Carter plug.
En precies een week geleden... probleempje met de MINI waar de stuurbekrachtiging ermee ophield op weg naar het werk.
Zelfde verhaal:
Updates volgen....
^Robbert
Gaat lekker bij jou, pfff.
Stuurpomp van de mini is bekend euvel, 450 euries zo'n ding met inbouw.
Dat van de audi kan de vorst zijn geweest de eerste keer, sludge wat in de basis water is en bevriest, dichte carterontluchting en door overdruk een pakking of keering er uit.
Allemaal geen grappige dingen, mini naar ben of ga je zelf fixen?
Ja nou inderdaad. Die sludge en winterse taferelen hebben er wel aan bijgedragen..
Gister de Carter eronderuit gehaald..
Zie en oordeel zelf..
Pan eraf.
Ziet er in eerste instantie goed uit.
Hier in twee hoekjes wat ‘aangekoekt’.
Schoon gemaakt..
Dan de zeef... als je snel kijkt lijkt hij oké..
Als je echter met een pinnetje ging vissen achter het deel wat je niet ziet... dan krijg je dit.. :
Yes! Afgebroken pakking..
Wat je in de bovenste foto al kon zien heeft de vorige klussert er teveel/ het te dik erop gesmeerd..
(Door de hitte haar het op een gegeven moment afbreken. En dan zuigt de pomp het op.
Ben gister gestopt bij de pan helemaal schoon te maken.
Vandaag of in de avond uren maar even verder het onder blok ontdoen van pakking.
En dan weer opbouwen.
Nieuwe olie erin.
Kijken of hij de druk weer op kan bouwen..
Kan toch niet goed gaan dit......
En betreft de mini.
Ik heb de stuurbekrachtiging olie ververst en er zat ook iets weinig in.
En hij is niet meer uitgevallen.... ik kijk het peil nog elke dag. En ziet er goed uit.. dus hopelijk geen lek.
En als hij wel vervangen moet worden gaan hij niet naar BenVL . Veel te duur . M’n eigen uren hoef ik niet te betalen. en heb een privé monteur die goed is in aanwijzingen geven.....
Tot de volgende..
Update:
Pomp is niet los geweest. Want dan moet alles op timing vast.. en heb ik de tools niet voor.
Na wat gevloek Ed. Zit de Carter weer vol
Met olie. 6.4 liter. En het rare geluid is weg. Ook geen melding meer van olie druk te laag.
En ben al zo’n 400 km verder.
Bodemplaten er ook weer onder sinds lange tijd.
Volgende dingetje mini projectje:
Links achter parkeer sensor vervangen.. alle andere 7 doen het nog wel.
( heb nu de verloop stekker van de trekhaak erin zitten zodat de voorkant het doet. En niet dat de achterkant constant in storing piept bij de R selecteren.)
En de andere twee 19” wielen ook zwart maken..
Dan kijkend ik de bumpers licht kan opschuren en spuiten met kleur op maat bussen.
^Robbert
Aii.. Leuk klusje.. Maar bij de 1.8T is de olie pomp anders aangesloten toch?
PS. tanken is ook niet meer leuk.. Ik deed VPower van de week.. 57 liter a 110E.. Huilen!
Maar goed. dan moet je ook maar geen V6 willen rijden. lol
Ik heb btw ook gezien dat er niet heel veel 3.0 V6jes te-koop zijn op het moment. Misschien maar verkopen ? :P
^Robbert