Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: nieuwbakken Audi rijder

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Leeftijd
    56
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard nieuwbakken Audi rijder

    Beste Forum,
    Na bijna mij hele leven snellere Alfa's te hebben gereden, en de honger voor vermogen steeds groter werd, en ik dat vermogen niet meer kon vinden in Alfa, lees, voor mij betaalbare Alfa's.
    Daarom had ik mijn horizon verbreed en kwam ik uit op een S6 5.2 V10 avant 2007, na de eerste koude start van de auto was ik al verkocht, wat een geluid produceert deze auto.
    De proefrit was maar bijzaak, maar gaf zeker ook een geweldige kik wat een vermogen heeft deze auto en hij blijft gewoon gaan.
    Nu is mijn vraag over de auto, wat zijn de aandachtspuntjes en waar moet ik op letten bij het rijden van de auto, ik weet laat de motor eerst lekker warm draaien voordat je aan het gas gaat. ( deed ik al bij de alfa en ook met de motor )
    Ik wil de kleppen laten Walnut blasten dit wordt ter zeerste aangeraden om motorschade te voorkomen, heeft iemand hier ervaring mee?
    Ook zou ik puur voor het beter laten oppakken en vloeiendere vermogensopbouw de auto laten tunen. ( heb ik ook laten doen bij mij laatste alfa 2.4 jtdm was er prettig )

    Alle tips en adviezen zijn welkom..

    groet

  2. #2

    Standaard Re: nieuwbakken Audi rijder

    Wat is ongeveer de kmstand?

  3. #3
    vinkie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    52
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: nieuwbakken Audi rijder

    Heb je ook foto’s?
    Audi SQ5 Competition 3.0TDI V6T BiT 326Pk 650Nm

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Leeftijd
    56
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: nieuwbakken Audi rijder

    beste razor de omstaand is 133000 km

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Leeftijd
    56
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: nieuwbakken Audi rijder

    beste vinkie, nee nog niet krijg hem zaterdag pas daarna zal ik de foto maken


  6. #6
    vinkie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    52
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard nieuwbakken Audi rijder

    Is het een mat grijs gewrapte S6 Avant V10?
    Laatst gewijzigd door vinkie; 28-03-19 om 22:23.
    Audi SQ5 Competition 3.0TDI V6T BiT 326Pk 650Nm

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Leeftijd
    56
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: nieuwbakken Audi rijder

    nee is wel grijs maar niet gew
    rapt
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vinkie Bekijk Berichten
    Is het een mat grijs gewrapte S6 Avant V10?

  8. Ad
  9. #8
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: nieuwbakken Audi rijder

    Welkom, superdikke bak!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjef 01 Bekijk Berichten
    Daarom had ik mijn horizon verbreed en kwam ik uit op een S6 5.2 V10 avant 2007, na de eerste koude start van de auto was ik al verkocht,
    Dat noem ik een dappere houding met een auto van dit kaliber

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjef 01 Bekijk Berichten
    Ook zou ik puur voor het beter laten oppakken en vloeiendere vermogensopbouw de auto laten tunen. ( heb ik ook laten doen bij mij laatste alfa 2.4 jtdm was er prettig )
    Hou kwa verwachtingspatroon wel rekening met het feit dat de v10 een atmosferische motor is
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Leeftijd
    56
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: nieuwbakken Audi rijder

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Welkom, superdikke bak!
    Dank je
    Het is idd super dikke maar vooral fijne auto


    Dat noem ik een dappere houding met een auto van dit kaliber
    Maar na een proefrit op binnenwegen en duitse autobahn, was het een waar feest


    Hou kwa verwachtingspatroon wel rekening met het feit dat de v10 een atmosferische motor is
    ze hebben me al verteld dat de vermogenswinst miniem is maar vermogen heb ik meer dan genoeg, het gaat me meer om het oppakken en de eventuele begrenzer eraf.
    Ook laat ik de inlaten behandelende met walnutblasting, dit was me geadviseerd door mijn tuner.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: nieuwbakken Audi rijder

    Zo'n atmosferische motor wordt meer en meer een zeldzaamheid - en heeft natuurlijk eigen voor- en nadelen.

    Puur qua acceleratie zijn er snellere Audi's te vinden met minder vermogen, maar 420-435 pk zonder turbo en meer dan 500 NM koppel al vanaf lage toeren moet fantastisch rijden... ik kan geloven dat je zegt dat je meer dan genoeg vermogen hebt
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019

  12. #11

    Standaard Re: nieuwbakken Audi rijder

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjef 01 Bekijk Berichten
    Alle tips en adviezen zijn welkom..
    Walnutblasting hebben meerdere mensen hier wel gedaan, een prima manier om te reinigen. Hoe zit het versnellingsbakonderhoud? Je versnellingsbak is van ZF. ZF heeft ook een vestiging in NL waar zij onderhoud en reparaties doen. Misschien kun je hen om advies vragen en uitgelegd krijgen wat hun werkzaamheden zouden inhouden en voor welke prijs. Hier contactgegevens en meer info over hun onderhoud https://aftermarket.zf.com/go/nl/zf-...land/services/. Verder zou ik gewoon minimaal jaarlijks motorolie+filter verversen. Ik weet niet of je een doe-het-zelver bent, maar dat zou je veel geld kunnen schelen wat dat betreft. Eventueel een A-merk engine flush erin vlak voor de oliewissel, tenzij de motor intern al sterk vervuild is dan zou ik het niet aandurven. Af en toe goede injectorreiniger in de brandstoftank.. Misschien ook even je benzinefiltertje vervangen, daar is al aardig wat liter doorheen gestroomd. Mocht je het nog niet gedaan hebben: even de remmerij controleren, staat van de banden checken, waterkast en de doorvoeren daarvan schoonmaken en vloeistofniveau's checken..

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •